zitten mijn benen niet te ver naar voren???

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

alano

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-05 18:34

Naranga schreef:
haha, nou ja, springen kan wel zonder zadel en zonder manen hoor Maar goed dat je dan idd de manen pakt ipv de teugels

ja klopt alleen ik was eerst heel bang om te springen omdat ik er een paar jaar geleden af was gevallen en daarom greep ik naar de manen....

Klaasje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 19:19

Je zit idd wat te ver naar achteren, en in stap kunnen je benen gewoon beter recht blijven. Als je gaat draven is het makkelijker om wat naar achter te zitten en je voeten wat naar voren te steken, zo blijf je beter zitten, en is beter voor de rug van je pony.

Succes ermee

alano

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-05 19:44

klaasjuhhh schreef:
Je zit idd wat te ver naar achteren, en in stap kunnen je benen gewoon beter recht blijven. Als je gaat draven is het makkelijker om wat naar achter te zitten en je voeten wat naar voren te steken, zo blijf je beter zitten, en is beter voor de rug van je pony.

Succes ermee

HET IS EEN PAARD!! hahah neej grapje...maakt niet uit

Klaasje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 19:46

Whatever...Je weet wat ik bedoel neem ik aan

alano

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-05 19:53

ja

Artistique

Re: zitten mijn benen niet te ver naar voren???

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 20:06

Wat ze mij vroeger al eens wijs hebben gemaakt maar wel goed helpt is: Je bent een uitgerekt elastiek, wat stijf is

Het klinkt misschien wat vreemd maar wat daarmee word bedoeld -->
maak je zo lang mogelijk focus je ogen een beetje omhoog. door dat kijken maak je je automatisch lang en ga je goed zitten. Maar blijf wel ontspannen, want als je je gaat verhouden ga je weer verkeerd zitten.

dit hebben ze mij vroeger verteld en het heeft geholpen ik kan op alle paarden zonder zadel rijden zonder er af te vallen. Je krijgt er trouwens nog een stevige zit van ook (van dat zonder zadel rijden) dus zo erg is het ook niet dat je nog geen zadel hebt

alano

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-05 20:49

neej hahah.....bedankt voor de tip!

Annemarie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 20:59

Inderdaa, wat LuvTwister zegt.
Je moet je lang maken, en je rug wat rechterop, op de foto hang je wat naar achter.
Als je je rug rechter maakt, gaan je benen automatisch wat naar achter.
Maar; blijf ontspannen!
Je hebt het zelf vast wel gemerkt; als je gaat spannen hobbel je er zo vanaf.

maximee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 21:17

Heejj, rijd je altijd zonder zadel? Okay dan snap ik het wel. Maar als je met zadel rijdt kun je misschien proberen om je hakken meer uit te drukken. Dat kan ook helpen. Succes!

alano

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-05 21:34

ik heb vandaag mijn best gedaan en het ging al stukken beter. ik heb gewoon mijn hele been en kuiten een stuk naar achter gelegd ten opzichte van mijn boven lichaam en dat lukt goed in stap alleen in draf zitten mij benen weer naar voren ik hoop dat dat wel over gaat als ik verder blijf oefenen

Naranga

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 23:32

Dat komt idd vanzelf met wat oefenen, je lichaam en spieren moeten nog wennen aan die nieuwe houding.
Met een beetje pech krijg je zelfs spierpijn

Welshcob

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 12:33

Hey,
Ik ben ook (noodgedwongen ) zonder zadel moeten rijden omdat ik geen passend zadel vind (heb momenteel wel bijna een pannekoekenzadeltje gekocht ).
Ik ging ook in het begin naar achteren hangen, mijn benen staken niet echt naar voren, maar ik ging wel flink naar achteren hangen.
Maar telkens als ik dit deed reed ik gewoon mijn kont open en werd het dus duidelijk dat dit niet de bedoeling is, toch heb ik altijd de neiging om naar achteren te leunen omdat ik in draf dan het gevoel heb dat ik op het paard "plak". Als ik gewoon recht ga zitten dan hobbel ik meer . Het is denk ik gewoon een kwestie van veel, veel oefenen!

Welshcob

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 12:34

Hey,
Ik ben ook (noodgedwongen ) zonder zadel moeten rijden omdat ik geen passend zadel vind (heb momenteel wel bijna een pannekoekenzadeltje gekocht ).
Ik ging ook in het begin naar achteren hangen, mijn benen staken niet echt naar voren, maar ik ging wel flink naar achteren hangen.
Maar telkens als ik dit deed reed ik gewoon mijn kont open en werd het dus duidelijk dat dit niet de bedoeling is, toch heb ik altijd de neiging om naar achteren te leunen omdat ik in draf dan het gevoel heb dat ik op het paard "plak". Als ik gewoon recht ga zitten dan hobbel ik meer . Het is denk ik gewoon een kwestie van veel, veel oefenen!

Lilliputter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 20:57

je zit met je hele lichaam te ver naar voren en ik vindt dat je te groot bent voor die pony!!...niks kwaads bedoeld maar al sje echt wilt leren rijden kun je dat beter op een pony/paard doen waar je op past qua lengte en gewicht

alano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-05 21:15

liliputter schreef:
je zit met je hele lichaam te ver naar voren en ik vindt dat je te groot bent voor die pony!!...niks kwaads bedoeld maar al sje echt wilt leren rijden kun je dat beter op een pony/paard doen waar je op past qua lengte en gewicht

het is een PAARD voor de 2de keer!
dit vind ik echt een domme opmerking. wie zegt dat ik niet kan rijden? jij hebt mij niet zien rijden dus van 1 foto kan je niet zeggen dat ik niet kan rijden. dit is mijn eigen paard en die ga ik nooit weg doen dus.....een paard kan 20% van zijn eigen gewicht dragen dus dat is geen probleem.

45u

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 22:07

.
Laatst bijgewerkt door 45u op 15-03-22 18:32, in het totaal 1 keer bewerkt

alano

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-05 22:16

bedankt voor de tip! ik ben vandaag gewoon helemaal een stukje naar achter gaan zitten....volgensmij zat ik gewoon te ver naar voren met mijn hele lichaam...

45u

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 22:37

.
Laatst bijgewerkt door 45u op 15-03-22 18:32, in het totaal 1 keer bewerkt

alano

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-05 22:45

ik zit bijna altijd kaarsrecht...misschien was het een moment opname maar ik hoor altijd dat ik kaars recht zit...dan denk ik dat ik toch mijn boven benen ten opzicht van mijn bovenlichaam meer naar achter moet leggen....

maximee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 22:54

De grootste tip : OEFENEN OEFENEN OEFENEN OEFENEN :P

45u

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 23:01

.
Laatst bijgewerkt door 45u op 15-03-22 18:33, in het totaal 1 keer bewerkt

alano

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-05 23:03

maximee schreef:
De grootste tip : OEFENEN OEFENEN OEFENEN OEFENEN :P

ik ga het OEFENEN! hahahah

alano

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-05 23:05

Japke_Z schreef:
kijk dan nog maar eens goed naar die foto, want je zit echt niet kaarsrecht.
ik heb ff snel met paint een plaatje gemaakt om te verduidelijken wat ik bedoel. de groenige lijn stelt de rug van je paard voor (weet natuurlijk ook wel dat die er niet zo uit ziet, maar zo is het duidelijker). De blauwe lijn ben jij en de zwarte lijn is een denkbeeldige loodlijn.
Op het plaatje linksboven zie je hoe ik de foto zie, je bovelichaam zit achter de loodlijn waardoor je hakken ver voor de loodlijn komen te zitten. Het plaatje ernaast laat zien wat er waarschijnlijk gebeurt als jij je alleen maar concentreerd op je benen, 9 van de 10 mensen komen dan met hun bovenlichaam juist weer te ver naar voren. Het onderste plaatje laat zo ongeveer zien hoe je houding zou moeten zijn.
(let wel dat dit plaatje in een paar sec. gemaakt is en niet alle 'ruitertjes' even lang blijken te zijn en passende beugels hebben )
Afbeelding

hahah ff uitvissen wat je bedoelde maar ik ben er uit! ik snap wat je bedoelt en je hebt gelijk op die foto zit ik waardeloos. maar ik heb gister even aan iemand gevraagd hoe hij het vond en toen zat ik dus wel recht met mijn benen goed.

alano

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-05 23:08

volgens mij gaat het nu wel lukken...heeft er iemand een tip voor me hoe ik de balans van mijn paard kan verbeteren of moet ik daar een nieuw topic voor starten?

45u

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 23:13

.
Laatst bijgewerkt door 45u op 15-03-22 18:33, in het totaal 1 keer bewerkt