Klein Mannetje@Work =)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 12:39

Probeer er op te letten dat je je pony niet zo in de mond trekt. Het ziet er op de eerste foto's niet echt 'comfortabel' uit voor je pony.
Verder vind ik dat je een heel leuke pony hebt, wat een gave shetlandpony zeg Hoe groot is hij ongeveer? Vind je hoofdstel erg gewaagd, maar met het dekje met roze bies is het een leuke combinatie!

_hannah_

Re: Klein Mannetje@Work =)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 13:22

Ik houd niet van rose dus vind dit hoofdstel ook nix, wel leuk idee. Sporen moet je zelf weten, maar als je ze verkeerd gebruikt kunnen ze best wat aanrichten. en als ik die eerste en laatste foto zie prik je hem wel erg veel, en dat is bij een fris paard toch niet nodig? Je moet ook wat meer naar voren kijken minder trekken.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 17:42

Pony is een Shetlander x Welsh
En 1.15
Hoofdstel heb ik gekocht bij het gareel.
(www.hetgareel.nl)
Maar je kunt ook online ergens kopen,weet zo niet even waar

@veraA; Sorry dat ik het zeg,maar ik vind mezelf beter rijden als Patty *Zo,dat is gezegt *

arian_wolf

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 17:58

Ahhhhh Gaaf hoofdsteletje man
Leuke pony !! Je bent er nog lang niet te groot voor

Amy_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 18:50

Pattypaard schreef:
Leuk hoofstel! Leuke pony ook,, al vind ik het er niet zo leuk uitzien
Je trekt hem best nogal in zijn mond, of houd in ieder geval te teugels voor mijn gevoel veels te strak en je hebt je handen te laag. (vind ik )

De 1e paar foto's moest ik hem stil houden
En als je het beter kunt dan mag je er van mij zó opklimmen,eens zien hoe hij je uitprobeerd

[/quote]

Ik ben het met Patty eens.. en ik weet hoe ze rijd, en als zij erop zou gaan trok ze iig niet zo erg in de mond
[/quote]
Sjee Vera, het gaat hier niet om wie er beter op de pony kan rijden..

Eva_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 20:05

Springruitertje toch!
Hou je binnenhandje toch bij.
Afbeelding
Anders krijg je dit resultaat; hoofd eeh, draaien, terwijl de nek moet.

& afentoe meer naar voren kijken

Ennee, als je pony niet stil wil staan, mag je hem echt wel een keertje goed de weg wijzen.

Edit;
Pumba is super lief en schattig en wollig.
Dekje staat goed.

Noraly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 22:22

ik zin dat hoofdstel echt supergaaf en aaah wat een lief ponytje

Tinkebel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 23:21

@Indianrose, maar zij trekt niet..

@Phante, *zucht* , daar gaat het ook niet om. Indianrose zei dat Patty er eens opmoest, en dat hij haar dan uit zou proberen. Daarop antwoord ik ; leuk dat hij haar gaat uitproberen, maar 1 ding is zeker, patty trekt niet zo als jij

Jodievanmij

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 04:01

sorry maar dit ziet er niet echt vriendeijk uit... mooi zadel maar absoluut niet voor die ponnie..wel leuk kleurtje dat roze maar verder??!! naja in elk geval succes ermee

Sophie2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 09:06

missmiekie schreef:
IndianRose schreef:
5e Foto was trouwens wijken
Vandaar die teugel..

wijken??
ehh ik heb toch echt geleerd dat je je binnenhand van de hals moet doen hoor om stelling te vragen, plus dat je recht boven je paard moet zitten!
plus dat ik ook geleerd heb dat je pas aan wijken ed moet beginnen, als de basis helemaal in orde is, maar ja, wie ben ik?

Uhm.. je moet niet je binnenhand van de hals afdoen??

Sophie2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 10:05

En ik vind het zadel ook helemaal niet goed voor zo'n pony.. Ik heb het gevoel dat dat NOOIT goed kan liggen en het ligt ook veeels te ver naar voren..

MiiChellee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 10:54

ooooh dat ROZE staat hem kei leuk!
ja zadel iets te groot..maarja.
verder echt kei sweet, maar is ze zo sloom ?

Maaik

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 12:07

_Kruimeltje schreef:
Ik vind 't rijden er eerlijk gezegd niet goed uitzien, maar als jullie maar plezier hebben! Dat hoofdstel is trouwens wel echt supergaaf!

Tsjaa hier heeft ze veel aan..
Zeg dan niks of geef haar tips wat er niet goed aan is. Hier heeft ze ook niks aan en zo voel je je alleen maar kl*te.
Geef haar gewoon tips wat dan beter kan!

Maaik

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 12:09

Sfiejj schreef:
En ik vind het zadel ook helemaal niet goed voor zo'n pony.. Ik heb het gevoel dat dat NOOIT goed kan liggen en het ligt ook veeels te ver naar voren..

Daar heb je staartriemen voor. Natuurlijk kunnen zadels wel goed liggen op een shet, net als op alle andere paarden! Dat is een beetje dom om zoiets te zeggen.
Veel te ver naar voren, kan je oplossen met een staartriempje

Lowara

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 12:15

missmiekie schreef:
IndianRose schreef:
5e Foto was trouwens wijken
Vandaar die teugel..

wijken??
ehh ik heb toch echt geleerd dat je je binnenhand van de hals moet doen hoor om stelling te vragen, plus dat je recht boven je paard moet zitten!
plus dat ik ook geleerd heb dat je pas aan wijken ed moet beginnen, als de basis helemaal in orde is, maar ja, wie ben ik?

wijken hoort bij de basis
maar goed, wel een leuke pony, apart tuig ( aaah rose ) probeer wel recht te zitten.

Jessicoo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 12:55

Tja wat een gezeik allemaal.....
en wat je zei van patty.... Dat je je zelf beter vind rijden... heb je der ooit wel ZIEN rijden dan!??!
Magoed dat is jullie probleem..
ook ik vind het er niet echt mooi uitzien... TE gespannen..
En dat hoodstel kan je ook bij boer en peerd weghalen.. maar ik denk bij welmeer van zulke paardenwinkels..
en ik zelf vind dat je bij zo'n shetje geen sporen nodig heb.. tenzij je echt ind e wedstrijdsport rijdt met zo'n beesie.... maar dat is mijn mening...

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 13:59

@JesS_OsCar; Dat is inderdaad jou mening,en een heel groot vooroordeel over Shetlanders,terwijl het maar een 50% Shetlander is
@Lowara; Bedankt,daar zal ik aan denken!
@Ramona_lief; Ik heb nu aan ander zadel wat wel goed ligt,hier de foto
Afbeelding
Zadel en bontje moeten iets meer naar voren
@MiiChellee; Het is een ruin,dus een hij
Maar hij is niet sloom hoor,als je de teugels loslaat is hij weg
@Sfiejj; Het zadel is naar voren geschoven door de sprongetjes die we hadden gemaakt,ik heb nu ook een passend zadel

esziiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 14:05

Vet stoer hoofdstel!!
En erg leuke pony
Laatste foto voorspelt gen lekker weer

Sophie2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 14:49

Ramona_lief schreef:
Sfiejj schreef:

Daar heb je staartriemen voor. Natuurlijk kunnen zadels wel goed liggen op een shet, net als op alle andere paarden! Dat is een beetje dom om zoiets te zeggen.
Veel te ver naar voren, kan je oplossen met een staartriempje

Tuurlijk zijn er zadels die goed liggen op shetxwelsjes, maar zo'n zadel als dat zij op had gedaan niet, en het gaat niet eens om het naar voren schuiven van het zadel alleen, zo'n mega zadel ligt gewoon niet lekker op zo'n klein dier..

Olga88

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 15:00

Ramona_lief schreef:
_Kruimeltje schreef:
Ik vind 't rijden er eerlijk gezegd niet goed uitzien, maar als jullie maar plezier hebben! Dat hoofdstel is trouwens wel echt supergaaf!

Tsjaa hier heeft ze veel aan..
Zeg dan niks of geef haar tips wat er niet goed aan is. Hier heeft ze ook niks aan en zo voel je je alleen maar kl*te.
Geef haar gewoon tips wat dan beter kan!

Als dat allemaal al gezegd is heeft ze er toch ook niets aan als ik het dan nóg een keer zeg? Btw; naar mij zal ze toch niet luisteren .
Maar vooruit;
Het rijden ziet er gewoon niet zo vriendelijk uit omdat het zadel helemaal niet goed ligt en de pony veel in zn mond wordt getrokken en je er zelf soms wat gespannen op zit. Waarom heb je eigenlijk sporen om? (gewoon een vraagje hoor)

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 15:07

Om mijn hulpen duidelijker te maken

Navidad

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 15:18

lowara schreef:
wijken hoort bij de basis
maar goed, wel een leuke pony, apart tuig ( aaah rose ) probeer wel recht te zitten.

Wijken hoort niet bij de basis. De basis van een paard, is een paard goed in zijn balans laten lopen, goed rechtstellen met een tacktische draf en dat die volledig je hand volgt, ontspanning en op je zit verschillende overgangen, schijnovergangen exc kan rijden. daarna kan je beginnen met wijken. maar das net een stapje verder dan de basis.

dat nieuwe zadel ligt veel beter.

ik vind het een leuk teddybeertje, en dat hoofdstel is niks voor mij

verder be n ik het eens met de bovenstaande reackties (houding van het rijden exc) probeer daar wat aan te doen en eventueel les met hem te gaan volgen.

succes ermee

Cyntje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 15:23

wat een kritiek, wat een kritiek....ooit van positieve feedback gehoord? Zonder iemand gelijk af te kraken??

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 15:23

Navidad schreef:

ik vind het een leuk teddybeertje,
en dat hoofdstel is niks voor mij

verder be n ik het eens met de bovenstaande reackties (houding van het rijden exc) probeer daar wat aan te doen en eventueel les met hem te gaan volgen.

succes ermee

Echt niet?
Maargoed,ik zal eens kijken of hier iemand in de buurt priveles geeft

Beauty0102

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 15:37

Nou, ik ken mensen met eigen paarden en die het niet gebruiken voor ‘duidelijke hulpen’
dus ik moet toegeven dat ik ook dacht dat het was om je paard ‘door te laten lopen’
Ik bedoel hier niet mee dat de TS dit doet
Verder leuk ponytje! ik rij een 100% shet en die is maar 5 cm kleiner