Astra @ dressuur 2X, vergelijk eens!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Nimber

Re: Astra @ dressuur 2X, vergelijk eens!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-05 14:36

buiten of binnenteugel... waarom het paard niet recht op 2 teugelsrijden?
Ik rijd mijn paarden tussen 2 benen en op 2 teugels alleen op een volte rijd ik mijn paarden met het binnenbeen naar de buitenteugel toe(en zo dus stelling en buiging erin)

voor een draver heb je 'm leuk aan het lopen. Soms niet lastig en dan met name de galop?

Astragirl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-05 16:10

Ja, was beetje verkeerd uitgedrukt Nimber, ik rij namelijk op 2 teugels, maar ik bedoel dat ik eingelijk de buitenteugel er goed bij hou zoals ook de binnenteugel. Mijn vriend laat zijn binnenteugel constant los en neemt hem dan weer aan. Dat verschil bedoelde ik.

De galop is eigenlijk het liefste wat ze doet. Na een galop is ze in draf wel heel heet. Maar ze is mooi nageeflijk in galop, is al goed.

_hannah_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-05 16:30

Ik vind dat jij netter rijd hoor. Als ik dit zo zie, waar gaat die binnenhand echt heen

Afbeelding

Astragirl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-05 17:34

Tja, fallstar, ik geef hem ook soms die opmerking, maar zo wordt het hem geleerd. Voortdurend vragen met de binnenteugel...

xil

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-05 17:44

hai hai
Wel heel leuk om zo eens te zien hoe het paard reageert en ook heel anders gaat lopen op een andere ruiter!

Ik vind op de wedstrijdfoto's dat het paardje onder jouw beter loopt. Meer op de achterhand gericht en zijn hoofdje komt dan 'vanzelf' op de juiste plaats. Netjes opgericht. Bij je vriend komt zijn achterhand er maar wat achteraan en is zijn kop als het ware naar beneden 'getrokken'..... Zijn hoofdje verdwijnt zowat tussen zn benen (beetje overdreven hoor..maar dat verduidelijkt wel wat ik bedoel )

Ik denk dat je je paard best wat meer kan rijden hoor. De achterhand kan er volgens mij nog meer onder, zodat je paardje in zijn hele houding wat ronder wordt! Dus lekker actief rijden en hem van voren er dan gewoon goed bijhouden.. nu is het wat braafjes!

Veel plezier en succes met beide

Astragirl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-05 17:48

Ok xil, zal ik volgende zaterdag proberen als het weer het toelaat!
Bedankt voor de tip!

Astragirl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-05 11:26

Wat vinden jullie van die vorige fotos die bijgevoegd zijn?

Unseen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-05 12:06

Astragirl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-05 12:11

Dat komt omdat hij soms echt boos kan worden en dat afreageert door harder te worden met zijn handen. Toen liep Astra gewoon de piste uit, was wel grappig.

_hannah_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-05 12:48

zou ik ook doen... de piste uit lopen dan hahaha.
ik kan ook wellis ongeduldig worden als het niet wil. maar ik trek dan niet m'n binnenhand over de manenkam. daar ben ik gewoon tegen. ik zet m'n binnen hand dan juist heel erg opzij, vraag wat overdreven stelling en dan weer de binnenhand terug waar die hoort werkt meestal goed, en is toch een stuk vriendelijker dan dit vind ik.
ennuuh rijd hij nou op blote voeten hahaha

Astragirl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-05 12:54

HAHA, nee, hij rijdt op zijn sokken. Dat was omdat ik het niet goed genoeg deed en hij het in allerhaast eens wou tonen. Hum. Ok, dat was dus een fikse discussie tot gevolg. Hij is van het principe dat Astra ten alle tijde los moet zijn voor zijn binnenhand, en dus maakt hij constant ophoudingen over de manenkam. Maar zo kantelde ze haar hoofd en viel op de voorhand. Maar dat zag hij liever dan een actief paard dat soms het neusje nog iets teveel vooruit stak....

Hier nog een paar fotos van hij op wedstrijd.
Ik doet dit totaal niet om hem af te breken, probeer allen tips te verzamelen om hem uit te leggen dat Astra hiervan stijf wordt.

Afbeelding
met als gevolg>>>>

Afbeelding

m_goodluck

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-05 15:09

ik zou d.m.v. voltes te rijden haar wat dieper proberen in te stellen.. en dan ophoudingen maken en weer loslaten, zodat ze niet gaat hangen. en veel met je benen naar voren rijden!

doom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-05 15:42

Charlotjuuh schreef:
Hey,
mooi paard hoor! Ik vind dat je vriend haar beter aan de teugel rijd , ze is een stuk 'ronder' zegmaar.
Voor de rest heb ik niets aan te merken

Groetjes

hier ben ik het helemaal mee eens
ze /hij sloft ook een heel stuk mider dan en tilt er benen meer op ziet er veel mooier uit al zeg ik het zelf

Astragirl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-05 15:50

Sorry hoor, maar ik laat ze absoluut niet sloffen, eerder het omgekeerde als je goed kijkt naar de fotos. Jij kijkt duidelijk niet naar de achterkant alleen of het paard in de krul loopt, jammer.

Kelloriejj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-05 15:53

Ik zeg niets, ook goed?

Astragirl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-05 15:55

Ook goed

Grass

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-05 16:05

Astragirl schreef:
HAHA, nee, hij rijdt op zijn sokken. Dat was omdat ik het niet goed genoeg deed en hij het in allerhaast eens wou tonen. Hum. Ok, dat was dus een fikse discussie tot gevolg. Hij is van het principe dat Astra ten alle tijde los moet zijn voor zijn binnenhand, en dus maakt hij constant ophoudingen over de manenkam. Maar zo kantelde ze haar hoofd en viel op de voorhand. Maar dat zag hij liever dan een actief paard dat soms het neusje nog iets teveel vooruit stak....

Je vriend heeft gelijk als hij zegt dat het paard los moet zijn op je binnenhand, maar dit moet niet gebeuren door steeds ophoudingen te maken en de hand over de hals te brengen.
Ophoudingen zijn nodig maar wel gedoseerd en ontspanning is het allerbelangrijkste.
En voordat een paar ontspannen kan zijn moet het eerst de voorwaartse drang hebben, anders gaat hij, zoals jij ook al zegt, op de voorhand lopen of het hoofd kantelen.
Bij jou is het paardje mooi voorwaarts.
Mijn tip is om vanuit jou principe door te werken, lekker voorwaarts te blijven rijden en daarbij af en toe een extra ophouding te geven en daardoor te vragen of t paard iets ronder wil komen, want het is wel mooier als het paard zich iets ronder maakt en dus iets minder zn neusje dr uit drukt af en toe.
Dit hoef je natuurlijk niet het hele uur te vragen, maar je kan het opbouwen zodat je paardje toch zo mooi op vier benen blijft lopen, en het dus geleidelijk wordt opgebouwd en je prbeert te voorkomen dat het diertje slechte gewoontes aanleert zoals kantelen en te diep gaan hangen ed.

Veel succes en laat je niet van de wijs brengen
Jij rijdt zoals jij dat het beste vind, en volgens mij is dat in jouw geval een verantwoorde manier!

Astragirl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-05 16:31

Hey essy, Ddt is het beste antwoord tot nog toe, hier heb ik echt wat aan! Waarvoor dank
Die ophouding dan met de binnen of buitenhand, of allebei?

JetyJettie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-05 16:35

ik vind het paardje zelf wel heel mooi lopen maar de tweede persoon die er op reed moet zijn tenen wat meer naar binnendraaien en zijn handen watmeer recht op doen..!
vet mooi paard

Fox1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-05 16:43

Bij jou loopt ze meer ontspannen, maar daardoor ziet het er soms nogal braafjes uit.
Iets meer 'pit' (weet het goede woord er even niet voor ) geeft het wat meer uitstraling.
Verder vind ik ook idd dat de binnenhand van je vriend soms veel te ver over de hals heengaat, lijkt mij nogal sterk dat hij het zo leert...

Grass

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-05 16:44

Astragirl schreef:
Hey essy, Ddt is het beste antwoord tot nog toe, hier heb ik echt wat aan! Waarvoor dank
Die ophouding dan met de binnen of buitenhand, of allebei?

Fijn dat je er wat aan hebt Graag gedaan!

Bij die ophoudingen is het belangrijk dat je met je buitenteugel steun biedt aan de pony.
Die moet je hand vertrouwen een daarop kunnen lopen.
Je meot dus vooral met je buitenhand contact houden en zorgen voor goede steun. Je hoeft hierbij in principe geen ophouding te maken, alleen als het paard sterk wordt op de buitenhand vraag je met behulp van een ophouding of het paard hier weer op wil ontspannen.
Dus waar je vooral mee vraagt is inderdaad de binnenhand, maar vergeet dus nooit om de binnenhand onmiddelijk weer te ontspannen zodra de paardenmond dat ook doet

Ik hoop dat ik zo je vraag heb beantwoord!

Astragirl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-05 16:50

Helemaal essy. Jannekee, ik zal de volgende keer proberen een beetje pit eraan toe te voegen bedankt! Ik was nu namelijk wat minder ontspannen door de discussie en dan loopt ze ook niet zo super. Hij leert het echter wel, heb het zelf gezien. Dat meisje geeft prima les aan hem maar legt bv niet uit dat hij beter zijn hand dan kan openen dan over de hals te trekken. En ze laat hem ook diep rijden en vraagt dan voor meer oprichting aan het einde van de les, maar dan krijgt hij ze niet meer naar boven. Dat wil ik juist vermijden...

Jipie, mijn zusje wil volgende zaterdag fotos maken!

finley

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-05 18:09

Het ziet er een leuk en eerlijk paard uit! Om zo op basis van foto's te beslissen wat goed en fout is voor het paard is nogal moeilijk!
Laat je vooral goed begeleiden!
Ik stuur je ook nog een PM

Astragirl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-05 18:17

Bedankt finley, het is idd een erg leuk paardje, maar o zo gevoelig en soms een beetje te zelfs. Van fotos is het inderdaad moeilijk om te oordelen, maar ik wil echt het beste voor dat paardje. Ik zal al deze info ook direct aan hem sturen. Alleen wil hij naar mij niet luisteren. Jammergenoeg heb ik zelf geen les omdat het zijn paard is.