Whizy (oo seven X wolfgang) 3 weken zadelmak

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

KarinvdM

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-05 00:05

magic_lover schreef:
het komt wel

Ik vind dat ieder dat voor zichzelf moet weten wanneer ze op hun 2/3/4/5 enz... jarig stappen.

Tja, ik vind dat onverstandig...
Waarom zoveel haast? Laat zo'n jong dier rustig uitgroeien. De groeischijven zijn nu nog niet gesloten. Waarom niet nog een paar maanden wachten? Zo vroeg beginnen geeft geen enkele toegevoegde waarde. Ik wacht tot het voorjaar en ook dan zijn er nog mensen die het te vroeg vinden.

Bovendien mag ik mijn merrie pas starten in april 2007 omdat de reglementen gewijzigd worden. We hebben dus nog alle tijd.

Pannie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-05 00:09

Een eindeloze discussie waar het al zo vaak over is gegaan en waar toch niemand het over eens is...dus ik zou zeggen, niet zo offtopic gaan, ze weet echt wel wat ze doet (Lijkt mij )

magic_lover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-05 00:30

KarinvdM schreef:
magic_lover schreef:
het komt wel

Ik vind
dat ieder dat voor zichzelf moet weten wanneer ze op hun 2/3/4/5 enz... jarig stappen.

Tja, ik vind dat onverstandig...
Waarom zoveel haast? Laat zo'n jong dier rustig uitgroeien. De groeischijven zijn nu nog niet gesloten. Waarom niet nog een paar maanden wachten? Zo vroeg beginnen geeft geen enkele toegevoegde waarde. Ik wacht tot het voorjaar en ook dan zijn er nog mensen die het te vroeg vinden.

Bovendien mag ik mijn merrie pas starten in april 2007 omdat de reglementen gewijzigd worden. We hebben dus nog alle tijd.

tja ieder zijn eigen menig

als ''wij'' (ja zal ik mezelf er ook even bij noemen, omdat ik ook al 3 keer op mijn eigen heb gezeten echt erg..) onze paarden binnen een paar jaar naar de knoppen willen hebben moeten wij toch weten?

Maargoed daarover heeft iedereen z'n eigen menig, en kun we eindeloos door discuseren en worden we het vast toch niet over eens..

KarinvdM

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-05 00:38

magic_lover schreef:
Maargoed daarover heeft iedereen z'n eigen menig, en kun we eindeloos door discuseren en worden we het vast toch niet over eens..

Nee, waarschijnlijk niet.

Maar ik ben wel heel benieuwd (niet om je af te zeiken, maar puur belangstelling) naar het "waarom" naar de beweegredenen waarom jij wel op je bijna 3-jarige bent gestapt.
Als ik de mijne zie vind ik haar nog echt te jong. Jouw 2-jarige is in vergelijking met de mijne (1.64m) een stukje groter. Waarom stap je er nu al op en wacht je niet nog een paar maanden?

JetyJettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-05 12:03

k vind het al vet netjes

talented

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-05 12:11

Okkie1 schreef:

En dat vind ik onzin
Als je ze goed genoeg voorbereid (niks overdonderd dus) bokken ze vaak helemaal niet. En dan spreek ik niet over slaapkoppen

Een jong dier die conditioneel goed op gang begint te komen, zichzelf stoer begint te vinden en lichamelijk geheel correct is die maakt heus wel eens een bokkensprong. Dit hoeft overigens niet gelijk uit protest te zijn maar het kan ook gewoonweg joligheid zijn. Een paard dat net onder het zadel is, wordt vaak overdonderd en blijft daardoor aan de tamme kant!

viefdepief

Re: Whizy (oo seven X wolfgang) 3 weken zadelmak

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-05 14:04

talented schreef:
sammie_44 schreef:
Woooww :| Die kan hoog bokken!!
Wat apart dat ie dat nu nog doet, ze meesten doen dat de eerste paar keer..
maar goed Andere plek, andere omgeving, dus dat was even wennen natuurlijk Vind hem voor de rest een leuk paard en leuke afstamming! ben benieuwd hoe die over een paar maand is

Dat is onzin. Veel paarden zijn de eerste paar keren nog te overdonderen. Zodra zij wat meer vertrouwen krijgen en zich stoerder gaan voelen beginnen zij ook streken te vertonen (in veel gevallen)!

Overigens een leuk dier!

Idd..
Leuk paardje, ik vind het er lekker ontspannen uitzien
Op sommige foto's dan

Miepp

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-05 14:09

Ik vind het zeer onverstandig om nu al echt met een 2,5 jarig paard te gaan rijden. Ik zou dat pas lekker beginnen met veel borstelen aan een chabrakje laten wennen en een dekentje met elastische singel om. Nee 2,5 jaar ik zou dr nog niet op gaan
Je helpt je paard er alleen maar snel mee naar de kloten

Hilde_92

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-05 14:12

Ik vind het ook nog te jong,
ik heb ook een paard met de W en die is ook 2.5 ik denk er nog niet aan om die in te rijden.

Als je ze lekker laat staan hebben ze ook een fijne jeugd.

Waarom vroeg als het ook later kan?

Megan_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-05 14:13

jezus wat een bokkerd Whahhaa goed uitgezeten

Leuk beestje!!

paddie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-05 14:24

Weetje wat je ook kan doen als ze gaan bokken?
In de verlichte zit gaan zitten. Ziet er echt superbelachelijk uit vind ik ..maar dan bokken ze onder je door..
Die van mij is ooki 2,5 en moet er ook echt nog niet aan denken daar op te rijden ..
Wacht wel tot ze ong 4 is

Conny_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-05 15:08

pff,, waarom gaat altijd iedereen offtopic ze vraagt toch neit wat jullie ervan vinden dat ze hem nu al inrijd, dat is toch haar keuze!! reageer gewoon allemaal op de foto's wat je van het beestje vind of reageer niet!! ik word hier zo moe van, het is haar keuze laat haar!! als joyce dit wil dan moet zij dat doen, daar hebben jullie toch geen last van!!

YoJcE

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-05 15:25

voor iedereen die vind dat hij nog heel jong is:
ik vind dit ook maar het is een heeel vroeg veulen over 3 maanden word hij 3 en dit is gedaan omdat we dit met de fokker hebben afgesproken omdat zijn volle broer een 2e bezichtegingshengst is...
sorry hier kan ik verder niks aan doen maar ik rijd hem nog 2 weken (3 keer in de week een kwartier!) en dan gaat hij de wei op zodat hij in april de keuring kan lopen....

YoJcE

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-05 15:29

Hij is door een professional ingereden. Zij doet heel de dag niks anders. Zij rijd bij Bartels en daar heeft dit paard ook veel mee te maken, als hij te jong was om in te rijden dan hadden ze dit echt niet gedaan.

PaysBas

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-05 15:32

Je hoeft in ieder geval niet binnenkort meer
naar de achtbaan.
Als je alles rustig en met veel geduld doet thja...
Kijk maar een naar paarden voor de renbaan die
worden erg jeugdig klaargestoomd!

Renske_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-05 15:36

Akke schreef:
Marijkeeee schreef:
Dat is ook wel bij een 3 jarig paard, dat kan sterker worden door rijden en longeren, maar niet te snel. Stapje bij stapje
Ben ik met je eens, maar....als het er van buiten al zo slap uitziet, wil jij dan nog weten hoe het er van binnen uitziet?

idd, ieder paard is nog lang niet uitgegroeid met 2,5, alle gewrichten moeten nog goed sluiten etc

maargoed op de hengstenkeuring zitten ze er al ruim voor 2,5 jaar op, dus als dat daar mag, doet half NL het met hun gewone paarden ook...

mijn W'tje is van eind juli en heeft nog nooit een zadel of hoofdstel van dichtbij gezien en de bak kent ze alleen van het er in spelen samen met dr vriendjes

vind het verder wel een leuk paard, ben benieuwd hoe die zich verder ontwikkeld, wordt volgens mij een chique dier later

Nimber

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-05 15:51

"t is ook niet mijn ding hoor zo vroeg beginnen maar je rijd 'm netjes succes met hem. Blijf je 'm ook rijden als hij terug komt uit de wei?

Appelflapje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-05 15:56

Probeer inderdaad je rug niet zo bol te maken, schouders naar achteren en kijk omhoog, dan ziet het er nog beter uit.

Renske_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-05 15:59

@ Appelflapje, t beestje is net zadelmak, dan hoor je juist wat voorover/naar voren te zitten zodat je niet gelijk met je volle gewicht op zn rug zit
als hij verder door wordt gereden dan is er wel weer tijd voor de houding van de ruiter, nu gaat het er om dat je als ruiter je paard niet in de weg zit, dus op haar houding is niets aan te merken!

Pannie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-05 16:00

en volgens mij staat dr jas ook gewoon heel bol waardoor zoiets lijkt

Fox1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-05 16:04

Ik vind het er wel netjes uit zien voor een paard van nog geen 3 (behalve dat bokken dan )
Wat zit er nog meer achter?

YoJcE

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-05 16:07

oo-seven X wolfgang X Aktion

lucasjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-05 23:37

Aaargh...Waarom wordt soms zo moeilijk gedaan om niets?!
Ik ken zat paarden die zo vroeg ingereden worden...En super presteren...
Als je pas een paard met 6 of 7 jaar zadelmak gaat maken heb ik er slechte ervaringen mee...
IK VIND het helemaal niet slecht wat Joyce doet...Misschien omdat wij haar klein beetje beter kenne...
Die proffesional weet wat ze doet...en Joyce ook...

Maareh..Weer ontopic:

Joyce...Veel succes ermee...En ik zal ze nog weleens zien op stal bij jou
Veel plezier ermee!!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-05 13:56

Voor 3 weken onder het zadel ziet het er goed uit!

Fijn paardje om te zien.
Veel succes nog met hem.

Maaikelove

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-05 14:27

Sow ziet er geweldig uit, goed ingereden volgens mij