Gemma @ Les

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

OdiEtAmo

Re: Gemma @ Les

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-05 18:52

esziiY schreef:
Ik zeg niet fdat je geen plezier ofzo eraan kan beleven. Maar ik vind dat je niet op een manege moet rijden als je goed wilt leren paardrijden. Die beestjes doen idd precies at gevraagd word daaarom juist! Daar leer je niks van. jee leert er wat van als er iets gebeurt wat je niet verwacht.. Ik vind het best zielig die ebestjes die dag in dag uit lessen lopen op precies dezelfde plek.
Even voor alle duidelijk.. die beestjes kunnen hele leuk zijn maar meestal verdienen ze beter

95% van de mensen met eigen paard, zijn allemaal begonnen...
JUIST!
Op een manege-pony.

joycie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-05 18:57

Ik weet niet wat voor pny's dat zijn hoor, die alles automatisch doen. Zou wel lekker makkelijk zijn, kun je alles wat er gezegd wordt laten zien zonder er ook maar iets voor te doen

Krijgt Anky toch veeeeel concurrentie

esziiY

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-05 18:24

jeuzs mensen kom op zeg.. waarom zijn jullie het er niet over eens dat je niet topamezone kan woorden in een les? neem dan op ze minst priveles.. En idd je moet het ergens leren ben ik mee eens.. k zit ook op een manege waar k als ik klaar en ook gelijk weer af ga en les neem met me verzorgmiepje. anti manegepony's is idd niet het jusite woord de pony's doen gewoon hun ''werk'' maar die maneges met die stampvolle lessenn.. Dat is iets waar ik het nuietover eens ben.. En de foto's hebben daar op zich niets mee te maken

esziiY

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-05 18:24

Suzanne_k schreef:
esziiY schreef:
ben ook anti manege pony;s maar wel leuke foto;s

Mijn pony is een manegepony geweest.

Leuke foto's mooie pony

dan istie waarschijnlijk goed terecht gekomen!

esziiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-05 18:26

OemmiejO schreef:
Leuk paardje hoor!!
Ik vind dat je een beetje rare opmerkingen maakt, esziiY.. Ik weet niet, maar maneges waren er volgensmij om te leren paardrijden. Zo'n kind van 6 jr. kan je toch niet meteen een eigen paard geven? Bijna iedereen is begonnen op een manege.
Nee, ik zou mn pony nooit verkopen aan een manege, maar heb wel diep respect voor die beessies

neem dan op ze minst priveles

joycie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-05 18:47

esziilY: denk jij dat iedereen het geld heeft om priveles te betalen?
En daarbij als jij ieder manegepaard super kunt rijden, ben je volgens mij al wel een zeer goede amazone, zo niet topamazone!

NN44

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-05 20:08

esziiY schreef:
jeuzs mensen kom op zeg.. waarom zijn jullie het er niet over eens dat je niet topamezone kan woorden in een les? neem dan op ze minst priveles.. En idd je moet het ergens leren ben ik mee eens.. k zit ook op een manege waar k als ik klaar en ook gelijk weer af ga en les neem met me verzorgmiepje. anti manegepony's is idd niet het jusite woord de pony's doen gewoon hun ''werk'' maar die maneges met die stampvolle lessenn.. Dat is iets waar ik het nuietover eens ben.. En de foto's hebben daar op zich niets mee te maken

Onze instructeur heeft zelf op super hoog niveau gereden.. ( zeg niet dat dit op alle maneges is hoor ) maar sorry hoor dan zit jij toch wel op een 'slechte' manege ( als ik het zo aan jou verhaal hoor, wil niet oordelen als ik jou manege niet ken hoor, begrijp me niet verkeerd ) maar bij ons zijn de lessen niet stampvol, het paard dat ik verzorg is van de manege en daar rijden maar iets van 3 vaste personen op. heb altijd een eigen paard gereden. en ik rij nu een eigen pony. en ik vind dat ik daar netzoveel van leer als op de manege!

ponyzotje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-05 20:19

esziiY schreef:

Daar ben ik het zeker mee eens. Je kan veel leren van een manegepony onder de juiste omstandigheden, maar vooral veel van hoe het niet moet. Het echte fijne aanvoelen is voor later.

Toch denk ik dat je van een manegepony, zeker als je verschillende paarden rijdt, veel verschillende situaties kan leren aanpakken. Je hebt geen correcte basis en geen correct verder leren (meestal!!!) maar wel wat nuttige praktische ervaring

Sylf

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 19:12

Manegepony's braaf ,lief,sloom en automtisch ?
Kom jij dan maar eens in onze les rijden !

Ok dat je zegt dat je geen topamaone wordt als je enkel op manegepony's blijft rijden ,maar een beetje respect voor deze dieren !!!

Waar denkje dat alle gp ruiters zijn begonnen ?

XxX

esziiY

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 19:19

joycie schreef:
En daarbij als jij ieder manegepaard super kunt rijden, ben je volgens mij al wel een zeer goede amazone, zo niet topamazone!

hahahaha

joycie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 20:12

esziiY schreef:
joycie schreef:

hahahaha

Ehm..Wat is er zo grappig?

loverkeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 20:15

leuke pony

Robin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-05 11:43

dankjewel..!!

Peet_Paneel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 13:17

jaa!! manege pony's kunne super zijn neem de mijne nou super pony wou de vorige eigenaar haar naar een manege verkopen nou zonde!! ze kan wel super lopen en doet et prima! dus ik ben blij dat ie daar iedereen eraf heeft gebokt dus heeft ie zichzelf gered

leuke pony hoor!!

amyke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 14:49

stop nu met dat gl*l over manyge-pony's of manyges ieder manyge is anders en leert hun paarden/pony's op een andere manier op bij ons zijn de pony's braaf en doen alles automatisch maar voor de paarden moet je iets beter kunnen rijden hoewel er ook een paar brave paarden tussen zitten bij ons op de manyg rijden er 2 kindjes dat gehandicapt zijn en die rijde op een paard dat alles doet wat hem gezegt wordt(stap,draf,individueel afwenden,...) dat is goed zo kunnen die kindjes ook paardrijden maar er zijn paarden waar je echt moet op kunnen rijden dus gedaan over de zever van manyges en hun beesten ik moet zegen dat het heel plezant is voor de TS als haar topic verpest wordt open zelf een topic onder de naam "Anti manyge-pony's/paarden of niet"!!!!!!!!!!!!!!!!
aan de TS ik vind je paardje heel mooi lopen vooral op de laatste ik kan het op de eerste 2 niet zo goed zien maar denk wel dat het goed is probeer ook je benen op hun plaats te houden tenzij je aan het aansporen bent maar ik denk eerder een moment opnamen mooi paardje ook en die vos op de achtergrond is ook mooi hoor
Laatst bijgewerkt door amyke op 30-12-05 14:52, in het totaal 2 keer bewerkt

Robin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-05 14:52

Dankjewel Amyke.. ik heb het probleem dat ik met aansporen mijn benen TE ver naar achter leg.. zoals je ziet op de eerste foto.. maar daar word aan gewerkt;)

amyke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 14:54

geduld is een mooie zaak he Gemma_Luuvv maar ik wet zeker dat dat probleem van je benen goedkomt hoor en sorry als ik zo kwad uit de hoek gekommen ben maar ik kon het niet echt meer aanlezen dat je topic zo werd verpest

Robin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-05 14:58

Jah.. ik vond het zelf ook wel een beetje irritant worden.. maar als ze hun mening willen uiten dan doen ze dat maar.. maar ik vind dat manegeponys heel goed werk doen hoor!!

GabberGill

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 01:55

liesjuh91 schreef:
_Inga schreef:
Pff Anti manege pony's dan bennik ehm anti mensen met een eigen paard

Even off-topic
Inga ik voel me beledigt

Weer on-topic
Jammer dat het weinig foto's zijn, ziet er verder leuk uit!

dan voel ik mij 4 x beledigt

en ik zzei niet eens wat bijzonders
ik heb echt respect voor die paardjes en juist
omdat de meeste lastig zijn leer je rijden ik
heb 5 jaar op een manege gereden waar ze
alleen achter elkaar aanhobbelde nou daar heb
je niks aan want ik reed elke pony en stapte op
de gekste daarzo dan maar pas toen ik mijn eige
pony kreeg leerde ik samen met die pony steeds
meer nu heb ik er 4 en leer nog steeds elke dag
meer ok rij ik andere paarden jonge paarden alles
zo leer je het ook want als je 1 paard top kan rijden
betekent dat niet dat je alles top kan rijden

Navidad

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 03:11

esziiY schreef:
ben ook anti manege pony;s maar wel leuke foto;s

haha dan ben jij lid nummer 1 van de anti manege pony club

ziet er leuk uit ts succes ermee

Robin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-05 09:17

T is niet stom bedoelt ofzo.. maar kunnen we ophouden met dat gezeur over manegepony's..? dan start maar een eigen topic op...

esziiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 19:02

ja idd! Iederen gaat er mar zo op door

MiiZelff

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 19:15

Manege pony´s + Eigen paarden = allemaal Lieff!!

MiiZelff

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 19:21

MiiZelff schreef:
Manege pony´s + Eigen paarden = allemaal Lieff!!

Lief mooi paardje trouwens..!!

ik wouw ff zeggen dat alle paarden pony's even lief zijn ..!!
Met sommige heb je een speciale band met de andere niet..!!

Whisperke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 19:25

En daarbij Gemma is niet heel haar leven manegepony geweest. Ze is jaren van een vriendin van mij geweest!!!