Deed hij/zij dat goed?
Ziet er netjes uit
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Sieltjuh schreef:stef schreef:Ik vind het in de 1e plaats een ontzettend leuk beestje! Alleen voor het eerst western rijden en dan gelijk shanks erin vind ik een beetje teveel van het goede.
Western en shank zijn niet onlosmakend aan elkaar verbonden. Ga dr eerst gewoon lekker op een snaffle rijden, je kan altijd nog naar een shank toe. (ben zelf ook te vroeg aan de shank gegaan op advies van mijn trainer toen, nu ligt ie te verroesten in de kast)
Ik klink nu vast heel dom enzo, maar wat is een "shanks" en een "snaffle"Heb je het hier over het soort bit?
Bedankt voor de uitleg(gingen)
stef schreef:maar als je als beginnende western ruiter nog niet helemaal lekker op je paard zit en nog niet lekker met de teugels zit (wat ik me goed kan voorstellen, heb zelf de overstap ook gemaakt) gooi je er naar mijn idee gewoon geen shank in.
Ik reed eerst met een billy allen comfort snaffle, hier liep mijn paardje ook doorheen. Mijn (ex) trainer kwam toen met het idee van een snaffle shank. Heb ik gedaan, maar het heeft nooit goed gevoeld. Vooral in mijn hoofd niet.
Nu rij ik met een D snaffle en hier doet ze het prima op.
Door een bit heen lopen dien je naar mijn idee rijtechnisch op te lossen en niet met een scherper bit.
Je praat alsof het dood normaal is, maar een snaffle shank werkt naar mijn idee sterker in dan een low port
dus daar kan ik niks uithalen.
* 
Die houden we erin!
Dus ik ga niet wijzer doen dan dat ik ben

Ik rij alleen met stevige schoenen in plaats van laarzen. Laarzen zitten voor geen meter op een westernzadel... 
Ook in vergelijking met Amanda gaat het goed hoor! Idd misschien wel die schoenen, lijkt me een beetje onhandig bij western.
stef schreef:ShaffleDie houden we erin!
Ik bedoelde Shanks
Anneflower schreef:bokt is toch voor normale dingen?? en niet vor di achterlijke western gedoe???![]()
paarden zijn paarde
als jij engels rijd hoef je western geen achterlijk gedoe te vinden.. 

minka schreef:Bedankt voor de leuke reacties en de minder leuke tegen anneflower
Over bit en tuig weet ik echt niks, het was vandaag de eerste keer dat ik ook maar iets met western deed, dus daar kan ik verder niet op antwoorden
Aaronenarie schreef:Letizia schreef:
En kom je aan een zeeuw, kom je aan ons allemaal
LUCTOR et EVERKO(of uhh was et nou toch luctor et emero
![]()
)
1 voor allen allen voor 1