Primeur: Ik @ western

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-05 21:08

Ik heb het achterwaarts door de L vorm ook eens gedaan, maar dat viel toch wel even tegen zeg
Deed hij/zij dat goed?

Ziet er netjes uit

LadyMadonna

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-05 21:08

ikamanda19

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-05 21:12

Sieltjuh schreef:
stef schreef:
Ik vind het in de 1e plaats een ontzettend leuk beestje! Alleen voor het eerst western rijden en dan gelijk shanks erin vind ik een beetje teveel van het goede.
Western en shank zijn niet onlosmakend aan elkaar verbonden. Ga dr eerst gewoon lekker op een snaffle rijden, je kan altijd nog naar een shank toe. (ben zelf ook te vroeg aan de shank gegaan op advies van mijn trainer toen, nu ligt ie te verroesten in de kast )

Ik klink nu vast heel dom enzo, maar wat is een "shanks" en een "snaffle" Heb je het hier over het soort bit?

een shank is een scharenbit en een snaffel een gewoon bit (een trens)

ze heeft nu dit bit in omdat ze door dat ander bit heen loopt dit bit is ook een gewoon gebroken bit alleen met scharen

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-05 21:13

-
Laatst bijgewerkt door Elanor op 01-02-22 22:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Sieltjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-05 21:13

Aha, dan zat ik met mijn ideeën toch in de goede richting Bedankt voor de uitleg(gingen)

LadyMadonna

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-05 21:15

maar als je als beginnende western ruiter nog niet helemaal lekker op je paard zit en nog niet lekker met de teugels zit (wat ik me goed kan voorstellen, heb zelf de overstap ook gemaakt) gooi je er naar mijn idee gewoon geen shank in.
Ik reed eerst met een billy allen comfort snaffle, hier liep mijn paardje ook doorheen. Mijn (ex) trainer kwam toen met het idee van een snaffle shank. Heb ik gedaan, maar het heeft nooit goed gevoeld. Vooral in mijn hoofd niet.
Nu rij ik met een D snaffle en hier doet ze het prima op.
Door een bit heen lopen dien je naar mijn idee rijtechnisch op te lossen en niet met een scherper bit.
Je praat alsof het dood normaal is, maar een snaffle shank werkt naar mijn idee sterker in dan een low port

ikamanda19

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-05 21:17

stef schreef:
maar als je als beginnende western ruiter nog niet helemaal lekker op je paard zit en nog niet lekker met de teugels zit (wat ik me goed kan voorstellen, heb zelf de overstap ook gemaakt) gooi je er naar mijn idee gewoon geen shank in.
Ik reed eerst met een billy allen comfort snaffle, hier liep mijn paardje ook doorheen. Mijn (ex) trainer kwam toen met het idee van een snaffle shank. Heb ik gedaan, maar het heeft nooit goed gevoeld. Vooral in mijn hoofd niet.
Nu rij ik met een D snaffle en hier doet ze het prima op.
Door een bit heen lopen dien je naar mijn idee rijtechnisch op te lossen en niet met een scherper bit.
Je praat alsof het dood normaal is, maar een snaffle shank werkt naar mijn idee sterker in dan een low port

het is de 3e keer dat ze hier mee loopt......... en het andere bit gaat zo ie zo weer terug omdat ze hier even slecht op reageert als op het andere bit

capopjekop

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-05 21:19

Ik ben het met stef eens. De basis moet er goed inzitten en als het goed is moet je paardje op een trensje te rijden zijn. Ook ik ben overgestapt en ik ben nu zover dat ik mijn pony soepel met een halstertje rijd. Maar ik wil zelf er nog geen shank in.

LadyMadonna

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-05 21:20

mag ik, zomaar uit nieuwschierigheid, vragen wat je in de western doet? Aangezien jij haar begeleidt voor zover ik begrijp.
Je profiel is very empty dus daar kan ik niks uithalen.
Kreeg van je berichten nl het idee dat je dressuur reed

Oscar
Forumcoördinator

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-05 21:22

Anneflower, dit soort lompe reacties worden hier niet op prijs gesteld. Je hoort hier nog van.

* zo, we kunnen weer ontopic, maar ik zie dat jullie de weg alweer gevonden hebben *

Klaasje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-05 21:31

Leuke pony, ziet er wel leuk uit!

Ik snap alleen niet waarom je gelijk al met Shaffle reed...

en 1 tip, houd je buitenhand niet hoger dan je binnenhand

Verder ziet het er leuk uit hoor! Succes!

LadyMadonna

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-05 21:43

Shaffle Die houden we erin!

Berdien

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-05 21:53

Oh oh oh wat een leuke pony!
Ben het wel eens met de posts over het bit..
Maar goed, kan nou wel heel wijs gaan lopen doen hier, maar rijd zelf nog maar 3 maanden western Dus ik ga niet wijzer doen dan dat ik ben
Vind het er netjes uit zien verder

Elles

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-05 22:00

Ben het met de rest eens over het bit. Beetje heftig, om daar meteen mee te beginnen
En voor wat je rijbroek en laarzen betreft: wij rijden ook gewoon met rijbroek hoor, je kunt je er beter in bewegen en voor de training/les maakt het toch niks uit, geen hond die het ziet Ik rij alleen met stevige schoenen in plaats van laarzen. Laarzen zitten voor geen meter op een westernzadel...
Enorm leuke pony trouwens! Leuk getekend en er zit een grappig koppie op.

Arielle_

Re: Primeur: Ik @ western

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-05 22:10

ghehe, die annaflower zegt in elke topic iets negatiefs,
weet niet wat dat is met haar
heb eerlijk gezegt niet zo'n verstand van western dus kan er weinig over zeggen,
wel een heeeel leuk paardje zeg!!!

Eowyn3003

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-05 22:22

Ik vind het er goed uitzien Ook in vergelijking met Amanda gaat het goed hoor! Idd misschien wel die schoenen, lijkt me een beetje onhandig bij western.

Ook een prachtpaardje!!! Leuk hoofdje

Daag!

tones

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-05 22:31

Vooral die laatste foto, die vind ik erg mooi. De pony ziet er daar ontspannen uit. Heel veel plezier verder en laat je niet door zo`n domme m*ts over de zeik brengen.

Klaasje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-05 22:44

stef schreef:
Shaffle Die houden we erin!

Hahaha, o mijn god...Ik zat aan beide te denken, dan combineer ik het altijd maar...

Typ/denkfoutje dus... Ik bedoelde Shanks

Mjetterd

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-05 23:05

Anneflower schreef:
bokt is toch voor normale dingen?? en niet vor di achterlijke western gedoe???

whahha paarden zijn paarde als jij engels rijd hoef je western geen achterlijk gedoe te vinden..
ik vind het juist leuk dat er eens een keer bij HAW western ruiters foto's plaatsen.. zie je volgens mij niet vaak
als er bij mij in de buurt de mogelijkheid was zou ik het graag willen leren.. maar ik denk dat er voor mij alleen maar engels in zit

minka

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-05 00:51

Bedankt voor de leuke reacties en de minder leuke tegen anneflower

Over bit en tuig weet ik echt niks, het was vandaag de eerste keer dat ik ook maar iets met western deed, dus daar kan ik verder niet op antwoorden

fabske

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 08:58

hallo

ik vind de pony erg leuk om te zien maar het zadel en de pad vind ik een beetje behoorlijk aan de grote kant voor deze pony ik las al ergens dat deze pony een korte rug heeft maar ook daar hebben ze passende zadels voor mijn arabje heeft ook een korte rug en de c-pony van mijn vriendin ook.
maar goed daar kan je misschien verder niet veel anders aan doen als het eens melden aan de eigenaar van het paard dat er toch een aantal mensen je hierover getipt hebben

de pony loopt wel netjes maar als het een jonge onervaren pony is zou ik die niet direct op een shanksbit gaan rijden en zeker niet op 2 handige teugelvoering. ik snap wel dat hij nog niet goed loopt op 1 hand aangezien die jong is etc etc. maar ja een shanks rijdt je eigenlijk op 1 handige teugelvoering althans zo is het mij geleerd door de trainers en trainsters die ik had.

de pony loopt door het andere bit heen dan is er toch een communicatie fout tussen paard en ruiter, zoek eerst eens uit waarom hij door zijn bit heen loopt waarom pakt hij het bit vast heeft hij misschien last van zn gebit. hoe kan ik het voorkomen dat hij het niet meer doet zonder een hoop ruk en pluk werk.
en wat zijn oefeningen die mij helpen om dit te voorkomen iedere goede trainer kan je een hele hoop oefeningen vertellen die je kunnen leren om de speedcontrol te beheersen.
nu las ik ook dat jij zelf voor de eerste keer westernreedt dus ook hier kan je niks aan doen ik hoop dat de eigenaresse dat wel doet.

ik vind je niet gemeen voor het paard ofzo hoor je doet keurig netjes je best en je hinderd het paardje voorzover ik het kan beoordelen ook niet.

ik wil je ook absoluut niet aanvallen met mijn tekst hierboven maar je vroeg om commentaar en kon het niet laten om die te geven ik heb hetzelfde met mijn paardje gehad alles wat hierboven staat en hetzelfde commentaar gehad via de forums als wat jij nu van mij krijgt.
ik heb er heel veel van geleerd en heel veel aan kunnen verbeteren dus vandaar dat ik het ook doe bij jou. kan jij het dan misschien niet gebruiken als tip dan misschien wel de eigenaar met zn drie kleine dochters die dat paardje toch goed moeten kunnen berijden zonder ongelukken

ik hoop dat je iets hebt aan mijn goedbedoelde advies
groetjes fabske

Liedje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 09:11

Leuke pony zeg! Ziet er gezellig uit! Ik ben een "engelse"ruiter die welleens western heeft gereden en ik vind het allebei leuk

Nog even over die Anneflower, ik heb niet het hele topic doorgelezen, maar heb wel even bij haar berichten gekeken en ze heeft allemaal belachelijke en kwetsende berichten op bokt gezet. Is die Tem van iemand al aangekomen bij de moddies ? Krijgt ze een ban ofzo ?

Edit: ik zie net het bericht van Oscar.. sorry

Paintlinger

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 11:39

minka schreef:
Bedankt voor de leuke reacties en de minder leuke tegen anneflower

Over bit en tuig weet ik echt niks, het was vandaag de eerste keer dat ik ook maar iets met western deed, dus daar kan ik verder niet op antwoorden

Ben jij de enige die haar rijdt?
IMO moet je er echt gewoon weer een snaffle in hangen, die shanks zijn echt veel te heftig om mee te beginnen!

Verder vind ik het er al best goed uitzien!

Yell

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 13:07

Dat ziet er leuk uit! En een super mooie pony.

En nee.. die rijlaarzen kunnen echt niet bij het westernrijden hoor

vuurneon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 13:14

Aaronenarie schreef:
Letizia schreef:

En kom je aan een zeeuw, kom je aan ons allemaal

LUCTOR et EVERKO (of uhh was et nou toch luctor et emero )
1 voor allen allen voor 1

Luctor et emergo is: (ik) worstel en kom boven

ffies ontopic: mooi paard! Super dat hij al door de L achteruit gaat! Alleen het is meer paard dan zadel