Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Saskia_ schreef:Een paard bij mij op stal, die word aan elastiek gereden om zijn halsje en rug ff wat losser te maken , dat vind ik dus een beter idee dat dat paard in zijn mond te zitten zagen en trekken... dan is dit toch veel vriendelijker???? ( en dat was ook nog een geadviseerd door haar instructrice die zz rijd ...... )

WildWings schreef:Saskia_ schreef:Een paard bij mij op stal, die word aan elastiek gereden om zijn halsje en rug ff wat losser te maken , dat vind ik dus een beter idee dat dat paard in zijn mond te zitten zagen en trekken... dan is dit toch veel vriendelijker???? ( en dat was ook nog een geadviseerd door haar instructrice die zz rijd ...... )
Dit vind ik een beetje vreemd?
Dus als het elastiek er niet aanhangt, gaan mensen het paard in zijn mond zitten te zagen en trekken?
Je moet een paard nooit in z'n mond zagen en trekken, elastiek of niet. Of snap ik 't nou helemaal verkeerd?
Verder, de foto's van de TS.. tja. Ik heb weinig te zeggen wat nog niet gezegd is. Eigenlijk helemaal niets.
Saskia_ schreef:
Ik bedoel er alleen maar mee dat zij waarschijnlijk met elastiek rijdt omdat haar pony heel stijf is in zijn/ haar nek, en dus niet uit ontspanning naar benedan zal komen DUS moet je wel gaan zitten trekken en zagen om hem "aan de teugel" te laten lopen, dus kan je beter met een elastiekje zijn halsje losser maken en daarna proberen om hem uit onstpanning rond te laten lopen. Miscchien is het wat te overdreven gezegd maar ik vind het een beetje raar dat mensen zo overdreven reageren over een alastiek op een foto die van 15 meter afstand is gemaakt terwijl ze niks over het paard afweten ...
Liefs Saskia

Cieltje90 schreef:PS je mag commentaar enz geven..zodat ik het de volgende keer beter kan doen (A)

Saskia_ schreef:jeetje mensen, Als zij haar met elastiek rijd, EN ze heeft les zal ze dat wel met haar instructrice besproken hebben. en ik denk toch echt dat diegene die het paard ECHT kent ( en niet van een paar foto's) en weet wat de problemen zijn met rijden. want dat kan je echt niet zien met foto's hoor ...
Een paard bij mij op stal, die word aan elastiek gereden om zijn halsje en rug ff wat losser te maken , dat vind ik dus een beter idee dat dat paard in zijn mond te zitten zagen en trekken... dan is dit toch veel vriendelijker???? ( en dat was ook nog een geadviseerd door haar instructrice die zz rijd ...... )
Dus wat ik hiermee wil zeggen is dat je niet zo snel commentaar hierop hoeft te leveren als je HELEMAAL niks van de situatie af weet ...
Liefs Saskia