Jill en Ik...

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Marloes__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-05 20:06

pff bokt gaat weer los...

Leuke pony hoor, jammer dat de foto's wat wazig zijn.

Anoniem

Re: Jill en Ik...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-05 20:46

Saskia_ schreef:
Een paard bij mij op stal, die word aan elastiek gereden om zijn halsje en rug ff wat losser te maken , dat vind ik dus een beter idee dat dat paard in zijn mond te zitten zagen en trekken... dan is dit toch veel vriendelijker???? ( en dat was ook nog een geadviseerd door haar instructrice die zz rijd ...... )

Dit vind ik een beetje vreemd?
Dus als het elastiek er niet aanhangt, gaan mensen het paard in zijn mond zitten te zagen en trekken?
Je moet een paard nooit in z'n mond zagen en trekken, elastiek of niet. Of snap ik 't nou helemaal verkeerd?

Verder, de foto's van de TS.. tja. Ik heb weinig te zeggen wat nog niet gezegd is. Eigenlijk helemaal niets.

Saskia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-05 21:49

WildWings schreef:
Saskia_ schreef:
Een paard bij mij op stal, die word aan elastiek gereden om zijn halsje en rug ff wat losser te maken , dat vind ik dus een beter idee dat dat paard in zijn mond te zitten zagen en trekken... dan is dit toch veel vriendelijker???? ( en dat was ook nog een geadviseerd door haar instructrice die zz rijd ...... )

Dit vind ik een beetje vreemd?
Dus als het elastiek er niet aanhangt, gaan mensen het paard in zijn mond zitten te zagen en trekken?
Je moet een paard nooit in z'n mond zagen en trekken, elastiek of niet. Of snap ik 't nou helemaal verkeerd?

Verder, de foto's van de TS.. tja. Ik heb weinig te zeggen wat nog niet gezegd is. Eigenlijk helemaal niets.

Ik bedoel er alleen maar mee dat zij waarschijnlijk met elastiek rijdt omdat haar pony heel stijf is in zijn/ haar nek, en dus niet uit ontspanning naar benedan zal komen DUS moet je wel gaan zitten trekken en zagen om hem "aan de teugel" te laten lopen, dus kan je beter met een elastiekje zijn halsje losser maken en daarna proberen om hem uit onstpanning rond te laten lopen. Miscchien is het wat te overdreven gezegd maar ik vind het een beetje raar dat mensen zo overdreven reageren over een alastiek op een foto die van 15 meter afstand is gemaakt terwijl ze niks over het paard afweten ...

Liefs Saskia

Sammiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-05 22:47

Saskia_ schreef:

Ik bedoel er alleen maar mee dat zij waarschijnlijk met elastiek rijdt omdat haar pony heel stijf is in zijn/ haar nek, en dus niet uit ontspanning naar benedan zal komen DUS moet je wel gaan zitten trekken en zagen om hem "aan de teugel" te laten lopen, dus kan je beter met een elastiekje zijn halsje losser maken en daarna proberen om hem uit onstpanning rond te laten lopen. Miscchien is het wat te overdreven gezegd maar ik vind het een beetje raar dat mensen zo overdreven reageren over een alastiek op een foto die van 15 meter afstand is gemaakt terwijl ze niks over het paard afweten ...

Liefs Saskia

Als een pony stijf in z'n nek is zal het komen door verkeerd spiergebruik,
dat kán (Ik zeg niet dat het zo is) door elastiek komen.

Tip;
- Beugels minstens 2 gaten langer, zo kan je je benen lang maken,
als je te korte beugels heb kan je niet op je zit rijden.

VonDutch

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-05 23:35

Zozo het gaat er hard aan toe hier !!
Ik heb alleen nog te zeggen dat ik het een mooi paardje vind hoor,
Wat je verder met je elastiek doet moet je zelf weten

paddie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-05 11:20

Sjonge jonge >;) .. Doe even moeilijk, die pony ziet er toch goed uit?
En als zij zegt dat het niet te strak is, zal dat wel niet zo zijn. Misschien moet je er een keer gaan kijken hoe ze rijd, en dan pas je oordeel trekken

oosterhoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-05 23:24

Cieltje90 schreef:
PS je mag commentaar enz geven..zodat ik het de volgende keer beter kan doen (A)

Toch logisch dat mensen dan reageren op de foto's!!! Lijkt me niet meer dan normaal. Wij geven een tip of commentaar zodat je het vanuit ons oogpunt de volgende keer beter kan doen!!!
Jammer als je dat niet kan waarderen maar zo gaat het nou eenmaal.

Pareltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-06 23:34

Saskia_ schreef:
jeetje mensen, Als zij haar met elastiek rijd, EN ze heeft les zal ze dat wel met haar instructrice besproken hebben. en ik denk toch echt dat diegene die het paard ECHT kent ( en niet van een paar foto's) en weet wat de problemen zijn met rijden. want dat kan je echt niet zien met foto's hoor ...

Dus wat ik hiermee wil zeggen is dat je niet zo snel commentaar hierop hoeft te leveren als je HELEMAAL niks van de situatie af weet ...

Liefs Saskia

JAH!! ik ben het met sas eens!

Cieltje90

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-06 00:03

HoiHoi

Haha tijd geleden al dit.
maar ik rij nu zonder elastiek, en het gaat steeds beter...ze is in het begin nogwel is stijf in de nek maar na een klein kwartiertje is ze wat soepeler.

Dus hier mag wel een slotje op, en de nieuwe fotos komen vast nog wel!
Liefs cilia

SjAnnepAn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 00:12

Oud topic. Ik tem!

Shadow0

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 02:03

Dus een slotje.