Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
runningkawa schreef:weet je hoe je het goed afleert?
op een paard gaan zitten die het niet pikt, want dan lig je gauw genoeg met je snufferd in het zand (en terecht)
Huertecilla schreef:Geen geduld en dan wel paardrijden![]()
* maar meestal als het me niet lukt ga ik gewoon even wat anders doen,, lekker galopperen(als ik al langer aan het rijden ben) of gewoon even stappen en andere oefeningen doen om het daarna opnieuw te proberen en als het dan nog niet lukt., altijd nog een nieuwe dag Urielle schreef:Huertecilla schreef:Geen geduld en dan wel paardrijden![]()
Ik vind paardrijden juist de ideale sport voor heetgebakerde typjes zoals mijzelf!

haha Citaat:weet je hoe je het goed afleert?
op een paard gaan zitten die het niet pikt, want dan lig je gauw genoeg met je snufferd in het zand (en terecht)
runningkawa schreef:Nu niet helemaal overdrijven
Niet elk paard is meteen getraumatiseerd
Citaat:Alleen net als jij op straat zonder teugels daar waag ik me niet aan.
Maar ook dan kun jeje paardje pesten als heet gebakerd bent
want als dan het sturen niet lukt schop je hem maar onder zijn donder, terwijl je het zelf erkeerd doet.
wyona schreef:ik zal wel rustig moeten blijven. mijn haf wilt niet aan de teugel lopen en blijft vaak dwars tegen me in gaan. het enigste wat ik dan moet doen is proberen en proberen net zo lang totdat het wel lukt. ze geeft het uiteindelijk wel op hoor maar vaak pas na een half uur en dat iedere keer weer. ik mag van me rijinstructrice niet eerder stoppen totdat het me gelukt is anders heeft me haf gewonnen. is niet leuk om steeds in gevecht te gaan maar moet door die zure appel heen bijten anders blijft ze dit doen.
als je je nu af mocht vragen of ze wat mankeerd. ze is in het verleden flink verwaarloosd geweest waardoor d'r bil en rug spieren niet goed ontwikkeld zijn daardoor moet ik dus trainen aan de teugel zodat ze die gebieden meer gaat gebruiken. ze loopt teveel op de voorkant. in het begin zal het best pijnlijk (kijk maar naar jezelf als je ineens spieren moet gaan gebruiken waarvan je niet wist dat je ze had) zijn geweest maar daar is nu geen sprake meer van. het is al een groot deel bij getrokken. het is bij haar meer zo dat ze geen zin heeft in werken en tis ook veel leuker als je lekker op buitenrit rond je heen kan kijken (vind zij) maar ik moet het toch regelmatig blijven doen anders valt ze terug in d'r oude gewoontes.
soms weet ik al dat ik te weinig geduld heb dan begin ik er niet aan is niet eerlijk tegenover haar en ik schiet er niks mee op.
ik kan daar op het laatst echt niet meer tegen...
runningkawa schreef:maar ik maakte uit jou stukje op dat als je zonder optoming rijd, je paard niet over ze zeik kunt krijgen omdat je geen dwang middelen hebt
Citaat:als je heetgebakerd bent en denkt dat als er wat mis gaat de fout bij het paard legt, schopt zo'n persoon zijn paard ook wel zonder bit.

runningkawa schreef:de oplossing, dat is zo'n mensen weg houden bij dieren, want er zullen best gekken zijn die dingen als zonder hoofdstel gaan proberen.
dat ze er dan niet fatsoenlijk mee thuis komen is een ander verhaal.
Zonder 100% beheersing en kanalisering van mijn energie gaat dat gewoon niet.
)
vind het gewoon heel gaaf hoe jullie dat doen.
KiWiKo schreef:Ik volg jullie op de voet HC![]()
![]()
vind het gewoon heel gaaf hoe jullie dat doen.
en zodoende dus nooit zichzelf leert beheersen.