Hafpony-power X 2 (in setjes)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Waventy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-05 03:01

Hye, leuke haffies, ik ga niet over het slof gebruik, wil je alleen een tip geven.

Ik heb zelf ook een te actieve haflinger. Door met hem heel veel figuren, van de hoefslag af en overgangen te rijden wordt hij rustiger, beter aan het been en zijn houding wordt verbeterd.
Ook ik rijd af en toe met slof, maar ik probeer hem dan zo te houden, dat wanneer hij zijn neus wegsteekt, dat de slof aanspand, op het moment dat hij netjes nagefelijk loopt, behoort de slof slap te hangen..
Maar ik begrijp je punt heel goed, de slof is voor jou de zekerheid dat hij er niet tussen uitpeert.. Hoewel ik het eigelijk op een iets vriendelijkere manier zou proberen.

Gr Lara

milo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-05 15:47

als je haf zo explosief is, doe dan maar eerste die sporen af, want je prikt hem constant in zn buik.

Curly85

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-05 16:37

nou mijn rijden is dit niet, heb mijn paard door slechte begeleiding bijna zelf naar zijn grootje geholpen en vind dit soort gebruik weerzinwekkend. Ga lessen als je moeite hebt hem de baas te zijn, daar leer je door verfijning je paard te slim af te zijn, daardoor kan ik mijn hete kwpn' er van 1.75 ook de baas als opdondertje van 1.68
Daarbij vind ik dat de sporen te veel gebruikt worden en er te veel in de mond wordt geplukt. Mijn manier is dit niet.

owja en zeggen geen commentaar te willen is onzin dan moet je geen foto's plaatsen sterker dan mag het niet eens meer.

Ben even heel hard maar is mijn mening

Miran

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-05 16:50

Nikitaatje, als je je (verzorg?)pony zelf als "overspannen" beschrijft, is het dan wel handig om er meteen op te willen? Is het dan niet beter om op de grond jullie vertrouwen in elkaar te verbeteren door grondwerk enzo, en ervoor te zorgen dat hij meer zijn stal uitkomt? Dus niet de gevolgen aanpakken, maar de oorzaak?

BailyKarlos

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-05 16:50

Curly85 schreef:
nou mijn rijden is dit niet, heb mijn paard door slechte begeleiding bijna zelf naar zijn grootje geholpen en vind dit soort gebruik weerzinwekkend. Ga lessen als je moeite hebt hem de baas te zijn, daar leer je door verfijning je paard te slim af te zijn, daardoor kan ik mijn hete kwpn' er van 1.75 ook de baas als opdondertje van 1.68
Daarbij vind ik dat de sporen te veel gebruikt worden en er te veel in de mond wordt geplukt. Mijn manier is dit niet.

owja en zeggen geen commentaar te willen is onzin dan moet je geen foto's plaatsen sterker dan mag het niet eens meer.

Weer iemand die allen maar plaatjes kijkt en niet leest.
Er staat geen commentaar op mij want ik ben de fotograaf en TS. Dus je kan wel wat zeggen, maar dan praat je tegen lucht.
Tenzij je de fototechniek niet goed vind. Wat dat is mijn werk.

Niens

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-05 17:31

T lijkt hier wel n kippenhok. Mekaar de veren plukken. De een zegt, fout, de ander goed. Zinloos toch??

Curly85

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-05 17:41

BailyKarlos schreef:
Curly85 schreef:

Weer iemand die allen maar plaatjes kijkt en niet leest.
Er staat geen commentaar op mij want ik ben de fotograaf en TS. Dus je kan wel wat zeggen, maar dan praat je tegen lucht.
Tenzij je de fototechniek niet goed vind. Wat dat is mijn werk.

Ik heb het over de ruiters en niet over jou in het bijzonder.

De foto;s op zich zijn mooi a

PDI

Re: Hafpony-power X 2 (in setjes)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-05 17:47

ik wil ff kwijt, dat ik vind dat je de slof helemaal niet verkeerd gebruikt
hoor Soms is het gewoon nodig om hem even aan te trekken. Ik rij
mijn paard ook met slof en ik heb er nooit druk op, maar tog contact.
Dat werd in mijn topic toen ook al gezien als iets fouts. Het gaat er tog
om dat je fijn met je paardje kunt rijden? Of je dat nu met een slof doet
of niet. Als jij zo plezier hebt van je pony, moet je gewoon zo doorgaan
en je geen zorgen maken over een eventuele nooit meer
zonder slof kunnen rijden (dit is niet aanvallend bedoeld voor de gene die dit schreven)

Baily Karlos, je hebt gelijk, de topics zijn er tog om lekker fotows te
kijkuh en lekker te beppen? Benk helemaal met je eens.

Trouwens meiden! Leuke setjes! Ik wil mijn collectie ook gaan uitbreiden:P

(voor mensen die het niet met mij eens zijn en er wat van willen zeggen
pb dan ff, anders word dit weer zo'n zeik topic en ist niet meer gezellig.)

Daantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-05 19:39

heyyyyyyyyyyy

nou ik ben dus de eigenaresse van die andere haflinger in het topic hierzo.

daan ik ben echt onwijs blij dat je weer eens foto's gemaakt heb van ons, echt leuk die staan foto's en die rij ook trouwens.

echt een onwijs leuke verassing. ik was helemaal vergeten dat ze toen een vlechtje in had kan ze tenminste weer is wat zien

en ik wou ff zeggen overal dat commentaar op die slof hou toch op zeg hij was echt vervelend gewoon met ze telkens wegschieten omhoog komen in het hek kruipen om nikita haar been te breken, bokken enzzzzzzz. maar hij probeerde het steeds weer dus ja die slof die moet je er steeds bij houden bij hem.
ik hou zelf ook helemaallllllllll niet van met slof enz rijden dat je dat weet maar bij hem is het gewoon nodig als je erniet naast wil liggen.

ik vind het echt diep triest dat jullie er zo over doorzagen.

en karoliena het kan dan wel je mening zijn maar 1 keer zeggen vind ik meer dan genoeg en je weet niet hoe die pony is. ik wel dus ik kan zeggen waar het op staat. ze hebben veel meer aan opbouwende kritiek. en nikita heb zelf les op haar andere verzorgpaard en ik ook op mijn eigen paard. en het is voor haar geen doen voor die paar keer in de maand dat ze er op rijd om met hem dan les te nemen dat is gewoon geld verspilling. ik ben allang blij dat ze er zo leuk mee omgaat hij mag haar echt heel graag, en ja daar hoort ook aanpakken bij. dan isie wat minder blij maar toch. hij loopt in iedergeval niet overhaarheen.

sorry dat ik het zo zeg, maar ik vind het echt een beetje sneu van de mense die zo raar reageren. nou ik ben heel gelukkig met mijn paardje en het gaat lekker met de lessen die ik met haar heb, en ja mijn beentjes dwalen wel weer wat naar achteren
maar ja daar gaan we gewoon weer hard aan werken om ze weer op de plaats tekrijgen.

en Taaclover ik kan echt niet wachten totdat je bij ons op stal komt staan!!! wanneer kom je en waar kom je te staan bij ons!!!

nou ik heb wel weer genoeg ruimte in gepikt denk ik hihhhi!!!!

groetjes danielle en lobke

Daantje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-05 19:43

Kadanzlover ik ben het met jou eens hih
karoliena ik ben het dus totaal niet met je eens gewoon je mond houden maar in dit topic denk ik komt toch niets goeds meer uit denk ik zo maar

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-05 19:43

Het zal wel aan mij liggen, maar ik kan niet meer volgen ... De ene zegt dat ze er 1x per week op rijdt, Nikitaatje zegt dat ze er bijna elke dag op rijdt en jij zegt een paar keer per maand ... Ja sorry, maar ik vind dat wel een heel groot verschil .. en niet onbelangrijk naar het karakter van de pony toe (als die elke dag uitkomt of bv. maar 2x per maand)...

(en ik bedoel er verder niks slechts mee!!)

Daantje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-05 19:58

nou per week is ff kijke 1 keer en dat is dus 4 keer in de maand dus een paar keer per maand

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-05 20:00

Ok, maar Nikitaatje zei ergens in een topic (dit of het andere) dat ze er bijna elke dag op reed .. en dat is toch wel een verschil vind ik

Daantje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-05 21:00

ja klopt maar dat was volgens mij vroeger zo want voor zover ik weet rijd ze hem niet meer vast bij maar zo niet heb ik niks gezegd maar volgens mij doet ze hem maar afentoe

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-05 21:06

Ok
Maar moest het zo zijn dat ze hem niet meer elke dag rijd, maar dus maar 1x per week ofzo ... staat die dan de rest van de tijd gewoon op stal? (is gewoon een informatieve vraag)

Daantje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-05 21:11

hangt helemaal van de eigenaars af of ze zin hebben of niet het kan welis gebeuren datie gewoon een aantal dagen boxrust heeft enz dussss wel zielig voor hem maar ze heb al zoveel paardjes te doen dus nou ja ben al blij voor hem datze nog een plaatstje voor hem heeft afentoe

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-05 21:16

Ja, tuurlijk .. het is super dat ze er zo voor zorgt en zo haar best ervoor doet... Ik probeer gewoon te begrijpen waarom de pony zo moeilijk is Maar als die dan soms een aantal dagen gewoon op stal staat lijkt het me logisch dat die daarna een beetje (heel) veel energie heeft Gaat ze er dan altijd dadelijk op rijden? (in dat geval is het misschien aan te raden om de pony eerst los te laten en/of te longeren.. of is dit al geprobeerd en helpt het niet?). En dat bokken en steigeren enzo .. is dit dan puur van teveel aan energie of kan dit misschien ook een andere oorzaak hebben? (zadel dat niet goed past of iets anders dat pijn doet, slechte opvoeding en/of geen respect, ...)

Sily

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-05 21:37

Miran schreef:
Nikitaatje, als je je (verzorg?)pony zelf als "overspannen" beschrijft, is het dan wel handig om er meteen op te willen? Is het dan niet beter om op de grond jullie vertrouwen in elkaar te verbeteren door grondwerk enzo, en ervoor te zorgen dat hij meer zijn stal uitkomt? Dus niet de gevolgen aanpakken, maar de oorzaak?

Ben het hier mee eens, misschien kunnen jullie iemand zoeken met ervaring die het leuk vind deze pony voor vast te verzorgen, beginnend op de grond, paar keer per week, die er daarna opgaat, zal denk kwa expolisiviteit aardig wat schelen.

Op de foto's ga ik verder geen commentaar leveren, slof is niet mijn ding, vind beide pony's leuke setjes hebben en zien er leuk uit.

Let er trouwens bij Carlo op dat als je hem rijdt je hem van achteren rijdt, zijn achterhand slungelt er wat achteraan terwijl zijn voorkant wel in een krul zit, grote kans dat hij binnenkort nog vervelender (waar jij denk geen zin in hebt)wordt door een vastzittende rug en dus pijn.

Maaiikii

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-05 22:11

Allebei leuke beestjes!
Anky-setje staat de haflinger Carlo ook erg goed!!
Nouja over de slof je moet zelf rijden zoals jij het prettig vind maar bedenk wel met de slof kan je je paard 'kapot' mee rijden.
Misschien moet je eens een elastiek gebruiken, dan heeft je paard meer de ruimte.
In iedergeval succes!

Daantje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 18:10

ja maar de eigenaren willen hem geloof ik wel 5 keer in de week doen maar niet in het weekend dus ja dan kan je ook weinig doen wat je in die week dan doen kan je dat weekend daarna weer van voorafaan gaan beginnen want dan is het weer helemaal weg dus dat schiet dan ook niet echt op lijkt mij

fietjepietje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 19:01

heey heey

jezus karielane en sabiney jij bent trouwens erg zielig om met twee namen te gaan schrijven we herkennen je egt wel en het zijn maar foto's en dat meisj kan harstikke goed rijden en die sporen maken helemaal niks uit het zijn maar kleine stompjes dus daar voelt hij helemaal niks van en het zijn opnames dus ze doet het egt niet de hele tijd
heb jij wel een paard ik zou wel een keer willen hoe jij rijd en je moet gewoon niet doen dat je alles bent want dat ben je dus egt een bent gewoon en en al zielig jij hebt nog heel veel te leren

Nikitaatje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 19:08

Onder twee namen?.. dan ben ik ook wel benieuwd wat er aan de hand is dan?

fietjepietje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 19:11

jah ze heeft twee namen dat had ik van daan gehoord ze is gewoon erg zielig ze durft het niet onder een naam te doen

Lorr_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 19:17

Vind Carlo De Mooiste Haf, Maar Vind Lobke Veel Mooier Lopen!

Maar Mooie Foto's Hoor!

fietjepietje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 19:18

carlo kan ook erg mooi lopen maar hij word bijna nooit bereden door ze eigen baasje