Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Curly85 schreef:nou mijn rijden is dit niet, heb mijn paard door slechte begeleiding bijna zelf naar zijn grootje geholpen en vind dit soort gebruik weerzinwekkend. Ga lessen als je moeite hebt hem de baas te zijn, daar leer je door verfijning je paard te slim af te zijn, daardoor kan ik mijn hete kwpn' er van 1.75 ook de baas als opdondertje van 1.68
Daarbij vind ik dat de sporen te veel gebruikt worden en er te veel in de mond wordt geplukt. Mijn manier is dit niet.
owja en zeggen geen commentaar te willen is onzin dan moet je geen foto's plaatsen sterker dan mag het niet eens meer.
Ben even heel hard maar is mijn mening
BailyKarlos schreef:Curly85 schreef:nou mijn rijden is dit niet, heb mijn paard door slechte begeleiding bijna zelf naar zijn grootje geholpen en vind dit soort gebruik weerzinwekkend. Ga lessen als je moeite hebt hem de baas te zijn, daar leer je door verfijning je paard te slim af te zijn, daardoor kan ik mijn hete kwpn' er van 1.75 ook de baas als opdondertje van 1.68
Daarbij vind ik dat de sporen te veel gebruikt worden en er te veel in de mond wordt geplukt. Mijn manier is dit niet.
owja en zeggen geen commentaar te willen is onzin dan moet je geen foto's plaatsen sterker dan mag het niet eens meer.
Ben even heel hard maar is mijn mening
Weer iemand die allen maar plaatjes kijkt en niet leest.
Er staat geen commentaar op mij want ik ben de fotograaf en TS. Dus je kan wel wat zeggen, maar dan praat je tegen lucht.
Tenzij je de fototechniek niet goed vind. Wat dat is mijn werk.
a 
Soms is het gewoon nodig om hem even aan te trekken. Ik rij
(dit is niet aanvallend bedoeld voor de gene die dit schreven)

Maar als die dan soms een aantal dagen gewoon op stal staat lijkt het me logisch dat die daarna een beetje (heel) veel energie heeft
Gaat ze er dan altijd dadelijk op rijden? (in dat geval is het misschien aan te raden om de pony eerst los te laten en/of te longeren.. of is dit al geprobeerd en helpt het niet?). En dat bokken en steigeren enzo .. is dit dan puur van teveel aan energie of kan dit misschien ook een andere oorzaak hebben? (zadel dat niet goed past of iets anders dat pijn doet, slechte opvoeding en/of geen respect, ...) Miran schreef:Nikitaatje, als je je (verzorg?)pony zelf als "overspannen" beschrijft, is het dan wel handig om er meteen op te willen? Is het dan niet beter om op de grond jullie vertrouwen in elkaar te verbeteren door grondwerk enzo, en ervoor te zorgen dat hij meer zijn stal uitkomt? Dus niet de gevolgen aanpakken, maar de oorzaak?