Nero @ dressuur in het geel ( + filmpje )

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ashleey_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 08:30

heeej maar daan!

Kun je anders niet een keer als je gaat vrij rijden op de manege op zondags, iemand vragen voor prive instructeur voor 1 uurtje!? misschien is dat wel heel fijn en willen ze dat wel doen!
Steek jij zelf misschien ook wat van op. Moet je natuurlijk wel iemand hebben die daar goed in is he

Aukjee_

Re: Nero @ dressuur in het geel ( + filmpje )

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 08:41

aaaah wat een suuuperleuk paardje zeg!!!
echt heel erg netjes ziet het eruit! en dat setje staat hem super!
echt heeel veel verbetering vergeleken vorig jaar!

Neroo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-05 11:31

@ paardje : hoe bedoel je zitten niet goed?
@ ash, ik ga zondag dus vrijrijden, maar je mag geen instruvteur meenemen, hadden laus en ik gevragen..
en monique is superduur

paardje2005

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 18:43

de bandages horen gekruist over de kogel te gaan. lastig om zo uit te leggen.maar dekogel moet goed ondersteunt en beschermt worden.endat gebeurd nu niet

vemrulz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 19:33

Ziet er super uit hoor !
Nero is echt een super leuke pony

Neroo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-05 20:03

paardje2005 schreef:
de bandages horen gekruist over de kogel te gaan. lastig om zo uit te leggen.maar dekogel moet goed ondersteunt en beschermt worden.endat gebeurd nu niet

Ooh okee..

Ik heb normaal peesjes om , maar nog niet met geel setje

peesjes zijn besteld in het geel, veel handiger!

SnelleMarz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 15:53

*geen zin om redenen & andere reacties te lezen*
Dus sorry als ik iets zeg wat al gezegt is,

Het eerste wat me opviel is natuurlijk het setje Staat erg leuk bij Nero
Handjes rechtop jij en tenen naar binnen!
Ok Ok, even serieus nou
Het lijkt nu, doordat je voet iets naar buiten is gedraaid, alsof je hem alleen maar op je spoor rijd. Nou moet je eerst een bos haar door eer je 'm aanraakt, maar het lijkt zo voor het beeld.
Probeer je armen iets meer gebogen te houden.
Op sommige foto's zie je goed dat jouw hand niet gesloten is.. Je ziet duidelijk dat je pink er niet goed bij kan, het lijkt daardoor alsof Nero erg loopt te drammen in je hand of gewoon erg sterk is. Als jij je hand tot een vuist maakt & iemand gaat trekken aan alle vingers behalve de pink krijg je het zelfde effect wat nu te zien is op de foto's. Het geeft dus een erg 'sterk' beeld, vanuit nero zijn kant.
Probeer ook, dat áls hij nageeft je hand iets hoger te zetten.
Je handen breed uitzetten om de pony naar beneden te krijgen is een goede manier, maar probeer niet aan te leren om altijd zo te rijden.
Iets meer lengte in de hals, zou in de draf/stap ook geen kwaad kunnen. Ik weet dat het lastig is om het paard, als hij nageeft, wat ruimte te geven. Omdat hij dan binnen 3 seconden weer in de lucht loopt met zijn hoofd. Maar af en toe luchten met je hand is nou eenmaal genoodzaakt, anders maak je de pony alleen maar sterker in de hand. Veel schakelen in de draf is een super oefening om de achterhand aan te zetten als motertje. Dus rustig draven, tot je bijna stapt & dan weer naar voren. Constant schakelen, houd hem goed bezig zodat hij bezig is met andere dingen en niet alleen maar met zn koppie naar beneden.
't Zijn leuke foto's & veel plezier met je volgende wedstrijd.

paardje2005 schreef:

Op die manier geven de bandages 'steun'.
Maar op deze manier krijgt nero géén steun van de bandages, wat in mijn ogen alleen maar beter is. Omdat een paardenbeen geen steun hoort te krijgen, op wedstrijden krijgt het been immers ook geen steun.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 16:01

Ben het eens met het stukje van het schakelen, maar dat doen ze al erg veel
Van bijna stap naar middendraf, en van middenstap naar bijna halt houden.
Nero reageerd daar erg goed op, en daardoor komt zn achterhand er ook beter onder.
Zeker tijdens de verzamdelde draf

Neroo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-05 16:08

Wajow marsz dankjewel daar heb ik wat aan

Idd wat laus al zei, schakel ik al best veel in tempo,
Mijn hand heb ik vrijwel altijd zo, nero reageert daar beter op dan wanneer ik mijn hand strak sluit,
lauss heeft mij ook verteld dat als je pony naar beneden komt je je hand moet openen zodat ie als het ware beloond wordt..

Dat van mijn sporen is denk ik een vertekend beeld, ik prik niet constant in Nero's buik, maar omdat ik mijn tenen niet goed naar binnen draai lijkt dat dus..

SnelleMarz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 16:09

Nerootjeh schreef:
Wajow marsz dankjewel daar heb ik wat aan

Idd wat laus al zei, schakel ik al best veel in tempo,
Mijn hand heb ik vrijwel altijd zo, nero reageert daar beter op dan wanneer ik mijn hand strak sluit,
lauss heeft mij ook verteld dat als je pony naar beneden komt je je hand moet openen zodat ie als het ware beloond wordt..

Dat van mijn sporen is denk ik een vertekend beeld, ik prik niet constant in Nero's buik, maar omdat ik mijn tenen niet goed naar binnen draai lijkt dat dus..

Yup, je moet je hand idd 'ontspannen' en dus beetje openen
Maar bij jou is dit heel erg duidelijk te zien, maar goed zo dat je hem als het ware 'beloont' en je hand dus even loslaat (dus even 'lucht' )

Yup, zoals ik al zei eer je in zn buik zit (door die vacht heen ) hehe

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 17:10

Marz; Goeie commentaar .

Ja daan misschien wat Ash zegt gewoon doen & dan misschien voor 1 keertje met een instructeur ? . En anders 1xinde2weken meedoen met een manege les?

Satine

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 17:20

Allereerst: wat een superleuk setje!

Wat mijn als eerste opvalt aan deze combinatie, en wat nog niemand anders heeft gezegd, is de spanning.
Het kan natuurlijk maar een indruk zijn van op de foto's, ik zit er zelf niet op dus kan het niet aanvoelen hoe hij loopt. Zijn oortjes zijn constant helemaal naar achter, en ook niet op de ruiter gericht. Ook zijn lippen van elkaar kan duiden op spanning of stress. Wel draagt hij zijn staart mooi, dus is het niet van angst en ook niet van pijn. Nu kan het zijn dat deze pony gewoon altijd zijn oren naar achter heeft en zijn lippen open, maar let goed op dat hij nog plezier in zijn werk houdt. Die van mij heeft dat ook wel eens af en toe, en dan maken we gewoon een lekker buitenritje of gaan we eens springen of zo. Ook kan het zijn dat je met teveel druk rijdt, dan kan je proberen je pony beter aan de hulpen te rijden, zodat hij al reageert op een kleine aanwijzing, dan vermindert de spanning tussen jullie ook heel erg.

Een goede instructeur vertelde laatst tijdens een clinic dat de oren van een goed dresuurpaard naar voren gericht moeten zijn, onderbroken door regelmatig naar de ruiter gericht te zijn. Dan is hij aandachtig en gevoelig voor de hulpen van de ruiter en wil graag werken. Als de oren constant op de ruiter gericht zijn, heeft het paard er weinig plezier in en doet enkel wat de ruiter van hem vraagt. Als ze constant naar voren prikken, heeft hij erg veel looplust maar geen of weinig aandacht voor de ruiter, en als die de hele tijd naar achter gericht zijn is het natuurlijk ook niet goed. Ik vind het een vrij goede indicator van de tevredenheid van een paard. Maar de uitzonderingen bevestigen de regel natuurlijk.

Het zijn maar aanwijzingen hé, niet om je af te breken! Je bent goed bezig, nu de puntjes nog op de i. Veel succes ermee!

Neroo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-05 20:17

De variatie is er wel satine
gister hebben we een lange buitenrit gemaakt met een vriendin,
ook doe ik regelmatig longeren of even vrijspringen..
en in de zomer ook regelmatig wat sprongetjes
dus aan variatie geen gebrek,

Ik heb zelf het idee dat nero het steeds leuker begint te vinden,
hij is veel actiever en minder opvliegend als vroeger..

En dat ie alleen maar doet wat je van hem vraagt, nero is geen gemakkelijke pony , en je moet er echt wel wat voor doen, want hij heeft echt een eigen wil. en als ie het niet meer leuk vind laat ie het echt wel merken ,