Ivana en Emma op ponykamp, lang geleden*veel*

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

irene85

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 21:54

met dressuur niet, springen wel! wat dan???

Gilraen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-05 22:19

gewoon, nieuwschierig, waarom met springen(A)

OemmiejO

Re: Ivana en Emma op ponykamp, lang geleden*veel*

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 22:47

Ik vind het eigenlijk niet zo'n mooi paard. Wel een mooi kleurtje en ze kan goed springen!!

Gilraen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-05 07:51

Haha, nou meningen verschillen:P De en vind het mooi de ander absoluut niet:P

irene85

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 13:54

Ik heb maar 1 keer op haar gesprongen. Dat was de eerste keer dat wij bij alja bij haar sprongen. Ze was er toen net een week dus we wisten niet wat we van haar konden verwachten. Met aanspingen in galop was ze toen ook nog bokkig dus voor de zekerheid er een martigaal om!

Gilraen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-05 14:47

aha, oke:P

Pollewoppy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-05 14:19

irene85 schreef:
Ik heb maar 1 keer op haar gesprongen. Dat was de eerste keer dat wij bij alja bij haar sprongen. Ze was er toen net een week dus we wisten niet wat we van haar konden verwachten. Met aanspingen in galop was ze toen ook nog bokkig dus voor de zekerheid er een martigaal om!

Alsof een paard zonder martingaal niet kan bokken.
een martingaal is om ervoor te zorgen dat het paard zijn hoofd niet ver omhoog doet. Bij bokken brengt het paard zijn hoofd juist naar beneden (tussen de voorbenen)

Linda_Ivana

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-05 17:33

Hey,

Hier even een korte reactie op alle mooie verhalen.

Ivana kan zeer goed springen, duidelijk Calvados die erin terugkomt
Dressuur doet ze ook netjes. Goed buigen vindt ze het moeilijkst.
Ze was laatste keer gemeten 1.64 hoog.

Ben het ermee eens dat dit geen paard voor ponykampen is en als ik dit had geweten had ik hier geen toestemming voor gegeven. Helaas ben ik hier pas sinds Emma Ivana rijdt achtergekomen.

Het is geen paard met aanleg voor dik worden, maar tekend heel snel wanneer ze soort van stress of iets heeft, of gewoon te weinig voer krijgt. Nu zit er weer lekker vlees op dr botten Spieren mogen er nog wel wat meer bijkomen, maar we doen rustig aan...

Verder is het gewoon een superlief paard! Zeg ik als eigenaar, dus is relatief, haha. Over het algemeen kan ze het met de meeste mensen wel heel goed vinden en paarden, tja, wat zal ik zeggen.. ze kan wel eens dominant zijn dan..

Trouwens dat bokkerige wat ze blijkbaar in haar beginperiode bij Alja had, komt mij heel raar over. Ivana heeft zelfs bij het inrijden amper gebokt en ook daarna praktisch nooit. Stijgeren doet ze nog wel eens, wanneer ze echt in opstand komt, maar bokken eigenlijk niet..

Nou, iets langer dan een korte reactie, maar goed

Groetjes Linda

PS Ik vind het jammer te horen dat er is gezegd dat Ivana met hulpteugels en lange sporen gereden moet worden. Ik rij zelf zonder hulpteugels en met knopspoortjes of zonder sporen en dat gaat (tot nog toe) altijd goed. Het is nog een jong paard, geduld en vooral oefening en training lost meer op dan hulpteugels en ellenlange sporen....

Pollewoppy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-05 19:31

Nou Linda, wees dan mar blij dat ze nu niet meer met ponykampen meeloopt.
Ik heb ook andere foto's gezien van een wedstrijd dit weekend en ze ziet er inderdaad weer een stuk beter uit!

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-05 21:41

Linda_Ivana schreef:
PS Ik vind het jammer te horen dat er is gezegd dat Ivana met hulpteugels en lange sporen gereden moet worden. Ik rij zelf zonder hulpteugels en met knopspoortjes of zonder sporen en dat gaat (tot nog toe) altijd goed. Het is nog een jong paard, geduld en vooral oefening en training lost meer op dan hulpteugels en ellenlange sporen....

ha dat had ik ook gehoord, waarom reed emma dan wel met die grote? dan zou ik eerlijk gezegd niemand anders met sporen laten rijden, als jijzelf al niet met die dingen rijdt. niet aanvallend bedoeld hoor, maar ik hoorde dat ze met die grote dingen moest rijden, ik dacht al

Gilraen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-05 22:01

Zoals Linda al zei wist ze niet van de ponykampen, en dus ook niet van dat ik met sporen had gereden. Dat heb ik daarna ook meteen aan Linda verteld. Nu rij ik ook niet meer met sporen, gelukkig.

milo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-05 22:27

haha, en op khaan wilde je wel graag met sporen. maar goed.

kan je de manege daar niet op aanspreken? want ze mogen jouw paard tch niet zonder toestemming gebruiken, en al zeker een hulpteugels en/of (grote) sporen aan hangen?
stel dat je er niet achter gekomen was... ik zou even een gesprekje houden daar..

Gilraen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-05 23:41

haha maar khaan was een ander verhaal(you know what I mean)

Linda_Ivana

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-05 20:03

Ben ook zeker blij dat ik dr weer terug heb En voor Ivana inderdaad geen ponykampen meer!

Milo, ze stond niet op een manege, maar bij Alja. Zij zou mijn paard een jaar rijden, omdat haar paard kreupel was en geen snelle herstelkansen had. Ondertussen rijdt ze gelukkig al wel weel een beetje met haar eigen paard, dacht ik.. Dat ze voor ponykampen is gebruikt is eigenlijk een groot misverstand. Ik had gezegd dat ze best een keer iemand anders, onder haar toezicht, op Ivana mocht laten rijden. Ik denk dat ze dat een beetje te breed heeft genomen.. Kan er nu wel boos om gaan worden, maar daar schiet niemand nog wat mee op en uiteindelijk is er ook geen echte schade aan mn paard berokkent. Ik had alleen duidelijk dingen anders gedaan..

Groetjes Linda

Gilraen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-05 23:22

whahaha Linda in actie:P You go girl:P(sorry, stopzinnetje:P)

Astor

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-05 16:55

ziet er goed uit hoor

geef ivana maar een kusje van mij

solerolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-05 17:03

uhmm tja....
* ellebogen in je zij houden anders ga je breed zitten
* niet scheef gaan zitten
* pony toch proberen rond te rijden anders verpest je de pony zijn rug
* je beugels iets langer doen , of je been minder optrekken

Djuukiej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-05 17:18

Tsja, Je kon wel verwachten dat Alja er nie zelf op ging met de ponykampen. Ik vond Ivana wel fijn, en kreeg haar goed aan de teugel (zie je wel aan mijn foto's op Ivana). Maarja.. Ik vond het ook raar en jammer toen ik hoorde dat ze ene bospaard werd (wat dus nu niet zo is .) Daarmee bedoel ik, dat het een enorm fijn paard was om te rijden en dat je er zeker wat mee kunt bereiken met de goede ruiter.

Gilraen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-05 17:30

Djuukiej schreef:
Tsja, Je kon wel verwachten dat Alja er nie zelf op ging met de ponykampen.

Als je iemand zijn paard leent, vind ik wel dat je het moet overleggen, zeker ponykampen. Want het is niet jou paard, en volgens mij wist Linda niet eens van de ponykampen hun bestaan af(toch ) Maar ja, wie ben ik om erover te oordelen, gebeurt is gebeurt, en ergens ben ik er ook wel blij om, anders had ik nu nooit zo'n geweldig verzorgpaard gehad! Toch Linda;-)

irene85

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-05 18:51

hahaha even nog over de martigaal, ik weet echt wel waarvoor hij werkt hoor, en dat bokken deed ze idd alleen in het begin bij het aanspringen in galop, Als ik voor het eerst op een paard spring bint ik er meestal een martigaal om voor de zekerheid en hier ben ik ook vrij in! voor de rest vind ik het echt een super paard! en hoeft echt niet met hulpteugels gereden te worden! Wel vind ik het zonde dat ze gebruikt is voor de ponykampen maarja na het lezne van hierboven is mij het wel duidelijk hoe het gegaan is. Succes ermee. Dit paard verdiend idd een goede stal! dus ben blij dat er nu 1 ruiter op rijdt!!!

Gilraen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-05 07:40

Citaat:
Trouwens dat bokkerige wat ze blijkbaar in haar beginperiode bij Alja had, komt mij heel
raar
over. Ivana heeft zelfs bij het inrijden amper gebokt en ook daarna praktisch nooit. Stijgeren doet ze nog wel eens, wanneer ze echt in opstand komt, maar bokken eigenlijk niet..

Misschien handig om goed te lezen, ze zegt[list] A: Niet dat jij niet zou weten waar een hulpteugel voor dient.
B: Dat het bokken haar raar overkomt, en wat zeg jij,
Citaat:
en dat bokken deed ze idd alleen in het begin bij het aanspringen in galop

Hoezo ben je eigenlijk vrij om een martingaal om te binden? Ik zou liever gewoon zonder al die poes pas erop gaan. Maar ja, misschien ben ik dan gek

Linda_Ivana

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 14:09

Misschien dat deze discussie iets te ver doorloopt. Een martingaal kan verder geen kwaad en als iemand dat prettiger vindt bij het springen als ze het paard nog niet kent, dan is dat ieders eigen keuze.

Ik vond het raar om te horen dat ze een beetje bokkerig was, omdat ik haar zo helemaal niet ken. Maar dat wil niet zeggen dat ze het niet deed, want het is wat dat betreft ook best een eigenwijs paard, die iedereen op een andere manier uittest. En ik vond het ook een beetje raar, omdat Alja steeds zij wat een superpaard en zo braaf, niets aan de hand, haha. Dus vandaar.. Ze heeft nooit echts iets over dat bokken tegen mij gezegd. Heb wel een keer van een meisje daar gehoord dat ze een keer omhoog was gekomen, maar zo ken ik Ivana ook. Is gelukkig al lang niet meer zo erg als in het begin, maar omhoog komen doet ze nog steeds af en toe :S

Nou, ik hoop dat het heen en weer gepraat over wat wel en niet mag/ kan met Ivana nu klaar is, want gebeurd is gebeurd. En ik heb verder nu geen problemen met het feit dat ze voor ponykampen is gebruikt. Had het liever anders gezien, maar zoals gezegd, gebeurd is gebeurd. Het lijkt me verder eigenlijk een onnodige disussies, hier verder op in te gaan.

Groetjes Linda

patos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 14:16

Linda_Ivana schreef:
Hey,

Hier even een korte reactie op alle mooie verhalen.

Ivana kan zeer goed springen, duidelijk Calvados die erin terugkomt
Dressuur doet ze ook netjes. Goed buigen vindt ze het moeilijkst.
Ze was laatste keer gemeten 1.64 hoog.

Ben het ermee eens dat dit geen paard voor ponykampen is en als ik dit had geweten had ik hier geen toestemming voor gegeven. Helaas ben ik hier pas sinds Emma Ivana rijdt achtergekomen.

Het is geen paard met aanleg voor dik worden, maar tekend heel snel wanneer ze soort van stress of iets heeft, of gewoon te weinig voer krijgt. Nu zit er weer lekker vlees op dr botten Spieren mogen er nog wel wat meer bijkomen, maar we doen rustig aan...

Verder is het gewoon een superlief paard! Zeg ik als eigenaar, dus is relatief, haha. Over het algemeen kan ze het met de meeste mensen wel heel goed vinden en paarden, tja, wat zal ik zeggen.. ze kan wel eens dominant zijn dan..

Trouwens dat bokkerige wat ze blijkbaar in haar beginperiode bij Alja had, komt mij heel raar over. Ivana heeft zelfs bij het inrijden amper gebokt en ook daarna praktisch nooit. Stijgeren doet ze nog wel eens, wanneer ze echt in opstand komt, maar bokken eigenlijk niet..
Nou, iets langer dan een korte reactie, maar goed

Groetjes Linda

De twee weken dat ik heb geholpen met lessen geven heb ik Ivana niet één keer zien bokken. Verder was ze niet genoeg (lees: slecht) aan het been waardoor de ruiters met een stil been met spoortje mochten rijden (o.a. mijn eigen sporen met grof wiel zijn daarvoor gebruikt, daar sla je nog geen deuk mee in een pak boter).
Hulpteugel heb ik niet langs zien komen in de twee groepen die ik begeleid heb.

irene85

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 19:46

is idd een discussie die hier niet gevoerd moet worden. Nogmaals ik heb de eertse paar weken er een aantal keren opgezeten. Dit was denk ik rond december als ik het goed heb!!! maar hang me er niet aan op! Het is dan logisch dat het bokken met de ponykampen er uit was. en dan nog heeft ze mischien 1 of 2 keer gebokt. mischien had ik het beter niet kunnen noemen!!! aangezien je meteen een aantal mensen van bokt over je heen krijgt!!! Stijgeren heeft de toen der tijd niet gedaan en als ik het goed begrepen heb wordt dit al minder.
Ik denk dat het voor Ivana goed is om 1 ruiter er op te hebben zodat zodat ze aan elkaar kunnen wennen. Het zla dan ook blijken dat idd hulpteugels en sporen niet nodig zijn. Maar dan nog is dat iemands eigen keuze! Hiermee probeer ik niemand aan te vallen en hoop gewoon dat ivana lekker aansterkt en dat ze een echte combinatie gaan vormen want er zit genoeg in! zowel springen als dressuur.

Moirsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 20:02

Ivana is niet zo heel dun toch? Alleen een beetje weinig spieren.
Leuk paardje hoor !!