Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
irene85 schreef:Ik heb maar 1 keer op haar gesprongen. Dat was de eerste keer dat wij bij alja bij haar sprongen. Ze was er toen net een week dus we wisten niet wat we van haar konden verwachten. Met aanspingen in galop was ze toen ook nog bokkig dus voor de zekerheid er een martigaal om!

Spieren mogen er nog wel wat meer bijkomen, maar we doen rustig aan...
Linda_Ivana schreef:PS Ik vind het jammer te horen dat er is gezegd dat Ivana met hulpteugels en lange sporen gereden moet worden. Ik rij zelf zonder hulpteugels en met knopspoortjes of zonder sporen en dat gaat (tot nog toe) altijd goed. Het is nog een jong paard, geduld en vooral oefening en training lost meer op dan hulpteugels en ellenlange sporen....
En voor Ivana inderdaad geen ponykampen meer!
.) Daarmee bedoel ik, dat het een enorm fijn paard was om te rijden en dat je er zeker wat mee kunt bereiken met de goede ruiter.
Djuukiej schreef:Tsja, Je kon wel verwachten dat Alja er nie zelf op ging met de ponykampen.
) Maar ja, wie ben ik om erover te oordelen, gebeurt is gebeurt, en ergens ben ik er ook wel blij om, anders had ik nu nooit zo'n geweldig verzorgpaard gehad! Toch Linda;-) Citaat:Trouwens dat bokkerige wat ze blijkbaar in haar beginperiode bij Alja had, komt mij heel
raar over. Ivana heeft zelfs bij het inrijden amper gebokt en ook daarna praktisch nooit. Stijgeren doet ze nog wel eens, wanneer ze echt in opstand komt, maar bokken eigenlijk niet..
Citaat:en dat bokken deed ze idd alleen in het begin bij het aanspringen in galop
Linda_Ivana schreef:Hey,
Hier even een korte reactie op alle mooie verhalen.
Ivana kan zeer goed springen, duidelijk Calvados die erin terugkomt
Dressuur doet ze ook netjes. Goed buigen vindt ze het moeilijkst.
Ze was laatste keer gemeten 1.64 hoog.
Ben het ermee eens dat dit geen paard voor ponykampen is en als ik dit had geweten had ik hier geen toestemming voor gegeven. Helaas ben ik hier pas sinds Emma Ivana rijdt achtergekomen.
Het is geen paard met aanleg voor dik worden, maar tekend heel snel wanneer ze soort van stress of iets heeft, of gewoon te weinig voer krijgt. Nu zit er weer lekker vlees op dr bottenSpieren mogen er nog wel wat meer bijkomen, maar we doen rustig aan...
Verder is het gewoon een superlief paard! Zeg ik als eigenaar, dus is relatief, haha. Over het algemeen kan ze het met de meeste mensen wel heel goed vinden en paarden, tja, wat zal ik zeggen.. ze kan wel eens dominant zijn dan..
Trouwens dat bokkerige wat ze blijkbaar in haar beginperiode bij Alja had, komt mij heel raar over. Ivana heeft zelfs bij het inrijden amper gebokt en ook daarna praktisch nooit. Stijgeren doet ze nog wel eens, wanneer ze echt in opstand komt, maar bokken eigenlijk niet..
Nou, iets langer dan een korte reactie, maar goed
Groetjes Linda
PS Ik vind het jammer te horen dat er is gezegd dat Ivana met hulpteugels en lange sporen gereden moet worden. Ik rij zelf zonder hulpteugels en met knopspoortjes of zonder sporen en dat gaat (tot nog toe) altijd goed. Het is nog een jong paard, geduld en vooral oefening en training lost meer op dan hulpteugels en ellenlange sporen....