Waventy @ work

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ArGieVai

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 18:46

voor een jong paard van 2 / 2,5 is dit wel werken..

Waventy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-05 18:47

-- Ik fieste als kleuter ook naar groep 1--

ArGieVai

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 18:49

uhh soory.. wat heeft dat ermee te maken?? naja ik ben het er gewoon niet mee eens.. want ik denkd dat 20 min. achter elkaar te lang is voor een jong beesie.. doe dan elke 2 weken 10 min. lekker verspreiden, is beter voor je paard..

Surion

Re:

GiorGio_Ndme schreef:

En wat dan nog? Sommige paarden zijn nu eenmaal sneller volwassen dan andere , dit is bij mensen toch ook (ik ben het levende voorbeeld )

050206051012

Re:

wjerdo schreef:

Op een volwassenenfiets met een zware koffer achterop?

Dydy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 18:50

... Tipisch Bokt.....

Leuk paardje hoor
Veel plezier met hem ..

@ GiotGio_Ndme : .. Goed lezen is ook een vak ..

xRONINIx

Re:

ik vindt het te jong maar je zal het zelf wel beter weten ik heb niks tegen het longeren maar wel de manier waarop

ArGieVai

Re:

uhh sorry.. ik heb alles gelezen dus..

050206051012

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 18:51

CAuvraySky schreef:
GiorGio_Ndme schreef:

En wat dan nog? Sommige paarden zijn nu eenmaal sneller volwassen dan andere , dit is bij mensen toch ook (ik ben het levende voorbeeld )

Psychisch misschien wel, maar lichamelijk echt niet. Het kan er aan de buitenkant al volwassen uit zien en dáár is waar mensen de fout ingaan.

Dydy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 18:51

GiorGio_Ndme schreef:
uhh sorry.. ik heb alles gelezen dus..

Als je dat had gedaan zag je op de vorige pagina staan dat de TS .. dit beestje 10 MIN per 2 WEKEN Longeerd...

LADPR

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 18:52

Ik vind oko echt niet dat je slecht bezig ben maar ik zou er wel voor kiezen om eerst conditie te gaan kweken en spieren met gewoon een enkele longeerlijn.

Als ze dan een redelijk conditie heeft en wat spieren heeft gekweekt kan je altijd nog hulpteugels erbij pakken.

Daarnaast kan je beter misschien elke week of 2 x per week even longeren want 1 x 2 weken kweek je niets mee ook geen conditie dus is het eigenlijk voor niets. Dat is ook zonde van de tijd die je erin steekt.

ArGieVai

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 18:54

ze zij eerst nog 20 min. per 2 maanden dus.. miss overheen gelezen?? sorry maar ik heb ook niet de beste ogen.. ik voel me beetje aangevallen nu ik ben het er gewoon niet mee enes.. tja das mijn mening toch??

Waventy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-05 18:54

haha zware koffie.. zadel van krap 3 kilo :S....
Volwassenfiets: die 10 minuten een rondje rechts rondje links..

Nee een kleuterfiets en dat ging goed!
Volwassenfiets is voor volwassen paarden.
Net zoals rijden en echt longeerwerk daarbij hoort. Niet dit spelletje wat er gespeeld wordt.

Jezus wat is er zo fout met de manier waarop?? Het is een dubbele longer zonder een druk??

Het is geen zonde, want hij leert bij iedere keer dat ik longeer wat meer.. Ik stap heel veel met aan de hand, heuveltjes op en af in de wei, daar krijgt hij spieren van. Dit is spelen en bouw het langzaam op.. Moet leuk voor hem blijven

Dydy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 18:55

GiorGio_Ndme schreef:
ze zij eerst nog 20 min. per 2 maanden dus.. miss overheen gelezen?? sorry maar ik heb ook niet de beste ogen.. ik voel me beetje aangevallen nu ik ben het er gewoon niet mee enes.. tja das mijn mening toch??

...
Hoe denk je dat de TS zich voelt ? ...

De manier kan idd wel wat anders.. maar zeg dan niet met 3 pagina's vol dat het anders moet.. dat weet ze nu ook wel..

monteaura

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 18:56

wjerdo schreef:

WUHAHAHA.. wat een lompe opmerking.

Je hebt wel een enorm leuk paardje! ikzelf heb mijn pony ook op 2.5 een zadel opgedaan. Ik weet dat het heeeel moeilijk is te beoordelen of je paardje eraan toe is ofniet. Maar met een bijzet vind ik wel iets té.

Somebody_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 18:59

wjerdo schreef:

Jezus wat is er zo fout met de manier waarop?? Het is een dubbele longer zonder een druk??

Het is geen zonde, want hij leert bij iedere keer dat ik longeer wat meer.. Ik stap heel veel met aan de hand, heuveltjes op en af in de wei, daar krijgt hij spieren van. Dit is spelen en bouw het langzaam op.. Moet leuk voor hem blijven

er staat geen druk op de dubbele longe toch? waarom doe je er dan geen enkele aan en longeer je m gewoon aan 1 longe?! want aangezien er op de dubbele geen druk staat, doet ie het op 1 ook(of trek ik nou verkeerde conclusies)
verder ik vind het een leuk paard,kan best wat gaan worden als je m nu heel houdt.

xRONINIx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 19:01

de ts gaat zelf al met het openen van de topic in de verdediging geen gezeur met hij is te jong dan weet je ook ongeveer wat voor reacties je gaat krijgen anders schrijf je dat niet

Waventy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-05 19:01

Het is geen bijzet.. Het is een dubbele longe en daar zeg ik verder ook niets meer over.. Ieder zijn eigen manier, uiteindelijk komen we allemaal waar we zijn willen een braaf, lief en betrouwbaar paard.
Dat die van mij nu al braaf, lief en betrouwbaar is komt niet door hem 3 jaar lang op de wei te zetten en hem dan er af te plukken en hem op 3 weken tijden alles te leren..

Die van mij is beonnen bij de a en zit nu op de B.. Voordat wij bij de Z zijn.. ben ik 1 jaar verder.. De meeste zitten daar op binnen 3 mnd als ze hun 3 jarige uit de wei hebben geplukt.

@ Missmieke:
Ik had al gezegd, dat ik hem met dubbel longeer zodat hij de eventuele zeer lichte druk, aan beide kanten voelt en niet aan 1 kant. en zo leert hij op zijn eigen benen lopen, dat kan nooit wanneer hij aan 1 touwtje loopt want daar heeft hij altijd maar aan 1 kant de druk.

@ Kwebbel:
Dat is precies wat ik wilde voorkomen omdat er altijd gezeur over is geweest

ArGieVai

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 19:02

Dydy schreef:
GiorGio_Ndme schreef:

...
Hoe denk je dat de TS zich voelt ? ...

De manier kan idd wel wat anders.. maar zeg dan niet met 3 pagina's vol dat het anders moet.. dat weet ze nu ook wel..

ik snap dat ze zich aangevallen voelt.. sorry als ik je dat gevoel heb gegeven.. maar ik ga het met mijn veulen gewoon anders aanpakken Als zij denkt dat dit de beste manier is.. moet ze het lekker zo blijfen doen toch?? (als ze nog nooit paard ingereden heeft even dit: ik heb ook mijn eerste veulen.. en moet veel leren, je gooit jezelf in een zwart gat en moet daar maar weer uit zien te komen het is gewoon nieuw en alls moet je leren toch?? en als jij vind dat je het zo het beste doet... gewoon zo doorgaan

LADPR

Re: Waventy @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 19:03

Wilde eigenlijk niks meer zeggen maar doe het toch stiekem nog even.

Er staat wel degelijk druk op de longe kijk maar naar de foto's. Je kan wel geen druk op de longeerlijn zetten maar zo te zien glijd de longeerlijn niet vloeiend door waardoor er dus druk op blijft staan.

Dat bedoel ik persoonlijk in ieder geval met dat ik het geen pretige manier van werken vind.

Waventy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-05 19:04

Uh... welke van de 7 paarden en pony's wil je weten die ik heb ingereden?

Daar kan ik inkomen Koroliene, maar vergeet niet dat het een moment opname is.. op de lichtere foto zie je goed dat beide lijnen in een boogje hangen..

Somebody_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 19:05

op eigen benen lopen door middel van een dubbele longe?! Even wachten, even kijken of ik hier iets niet snap... Je doet m aan beide kanten een longe om, om lichte druk te geven?! Dan ondersteun je hem toch? Ja wel minimaal, maar je ondersteunt hem... als je m nou gewoon aan een hoofdstel longeert, geef je hem geen steun-> leert ie op zn eigen benen lopen. toch?! En naar beneden doet ie toch wel, iig dat zeg jij...
+dat ik vind dat er nog wel druk op de longe zit.

Waventy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-05 19:07

Rijdt jij met 1 of 2 teugels?

xRONINIx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 19:07

verder vindt ik je paard hartstikke leuk en ieder zijn eigen mening als jij denkt dat je er goed aan doet moet je zo doorgaan jij kent jou paard het beste

Waventy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-05 19:08

thnx kwebbel.