plusje met nieuw bit

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

laverite

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-05 21:49

KiWiKo schreef:
naja waar hier wat over gevallen wordt is dat wel steeds de vreemdste foto's te zien krijgen en dat er gewoon gezegd blijft worden dat het een goede manege is

ik zeg niet dat de manege zelf supergoed is of zo hé
ik zeg gewoon dat de lessen goed zijn !
En dat de paarden qua stalling en verzorging uitstekend verzorgd worden !

Kijk naar hoe ik mijn paardje die nog niet zo veel kan rijd, eerst laag en rond , nu pas na een jaar de oprichting.. En iedereen op myn topic zegt dat ie zooo ontspannen loopt. Waarschijnlijk omdat ik zo slecht les krijg hé ?!

ankavdtolber

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 00:21

misschien ff betere kwaliteit foto's neerzetten...

Kris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 11:31

Citaat:
inderdaad, ik vind het een beetje raar..het vraagt eigenlijk om een paar undercoverbokkers

Waar zit die manege....? Heb nl nog wat tijd te doden

laverite

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-05 13:31

Kris25 schreef:
Citaat:
inderdaad, ik vind het een beetje raar..het vraagt eigenlijk om een paar undercoverbokkers

Waar zit die manege....? Heb nl nog wat tijd te doden

haha

Bloemsuiker

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 14:01

Hey,
ik kom even ook me gedachtje zeggen over Hof Ter Ede .
Ten eerste wil ik zeggen dat de manege eigenlijk de beste manege is van de streek (er zijn daar veeeeeel ergere maneges hoor!).
Over de instructeur heb ik geen commentaar omdat het mijn instructeur niet is (ik rij daar ook maar ik heb een andere instructrice). En de instructeur geeft heel anders les dan hij rijdt.
En over die scherpe bitten, het is waar dat ze nogal scherpe bitten in de paarden hun mond steken , maar dat is meestal om een reden. Plus is erg pittig , en er zitten veel verschillende ruiters op. Maar van die bitten heb ik zelf ook niet te kiezen.

En Mieke , als je het zo eens bent met de rest , ga dan in de blauwe zaal of ruitershoeve rijden!

(BTW: soms krijg ik echt zo'n slecht gevoel als ik die reactie's zie . Ik heb zelf geen keus en ik kan alleen rijden op die manege. Er zijn wel andere manege's maar die zijn wel slecht , Hof Ter Ede is zowat de beste)

En daar bij: Hof Ter ede is eigenlijk een combinatie van een paardenpension en een manege. Ik zeg altijd manege omdat paardenpension een lang woord is

laverite

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-05 14:06

Charlotjuuh schreef:
Hey,
ik kom even ook me gedachtje zeggen over Hof Ter Ede .
Ten eerste wil ik zeggen dat de manege eigenlijk de beste manege is van de streek (er zijn daar veeeeeel ergere maneges hoor!).
Over de instructeur heb ik geen commentaar omdat het mijn instructeur niet is (ik rij daar ook maar ik heb een andere instructrice). En de instructeur geeft heel anders les dan hij rijdt.
En over die scherpe bitten, het is waar dat ze nogal scherpe bitten in de paarden hun mond steken , maar dat is meestal om een reden. Plus is erg pittig , en er zitten veel verschillende ruiters op. Maar van die bitten heb ik zelf ook niet te kiezen.

En Mieke , als je het zo eens bent met de rest , ga dan in de blauwe zaal of ruitershoeve rijden!

(BTW: soms krijg ik echt zo'n slecht gevoel als ik die reactie's zie . Ik heb zelf geen keus en ik kan alleen rijden op die manege. Er zijn wel andere manege's maar die zijn wel slecht , Hof Ter Ede is zowat de beste)

En daar bij: Hof Ter ede is eigenlijk een combinatie van een paardenpension en een manege. Ik zeg altijd manege omdat paardenpension een lang woord is

hej wat is dat nu met jou :p
jij bent het ook met hen eens want je vind het ook jammer dat er zo'n bitten worden ingestoken dus zou ik niet zagen.
Ik vind het een zeeeer goed paardenpension, alleen die bitten zijn een minpunt dus we hebben de zelfde mening.
K zou maar niets zeggen over ruitershoeve als k jou was want je kent die manege niet !!!

Kris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 14:08

Citaat:

Nog ergere maneges? Kan dat nog dan?

laverite

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-05 14:14

Kris25 schreef:
Citaat:

Nog ergere maneges? Kan dat nog dan?

overdrijf toch niet zo ! Sorry, maar daar erger ik me aan. Je ziet 1 X foto's en begint hier hel en duivel te roepen. Kom eens af en oordeel dan, maar begin niet zoo te overdrijven. Je kan iets zeggen, en daar kan ik je dan een stuk in volgen maar dit begint echt over te lopen hoor !!!

BlueMilk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 14:17

Sorry Mieke, maar nu moet jij ook niet zo beginnen, je wist dat je zo'n reacties zou krijgen op dit topic..

laverite

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-05 14:18

missblue schreef:
Sorry Mieke, maar nu moet jij ook niet zo beginnen, je wist dat je zo'n reacties zou krijgen op dit topic..

ja .. idd maar overdrijven moet nu ook weer niet vind ik

Macha876

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 14:18

kruisjes

milo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 14:22

ontopic:

ik vind het zo vreemd dat het de beste manege schijnt te zijn, maar eigenlijk iedereen hier de foto's van de manege niet prettig vinden.

maar ik denk maar zo: over wat je niet weet, kan je niet oordelen.
mijn mening over het bit heb ik al gegeven.

laverite

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-05 14:23

milo schreef:
ontopic:

ik vind het zo vreemd dat het de beste manege schijnt te zijn, maar eigenlijk iedereen hier de foto's van de manege niet prettig vinden.

maar ik denk maar zo: over wat je niet weet, kan je niet oordelen.
mijn mening over het bit heb ik al gegeven.

idd milo, en ik vind jouw mening veel vriendelijker en volwassener overkomen dan kris25.
Ik pm je straks nog even.

Kris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 14:49

Ik heb nu al meerdere topics en foto's gezien van deze mange. Ik geloof niet dat ik de enige ben die het er gewoonweg beroerd uit vind zien. Als ik dan ook nog eens lees dat dit de beste manege uit de omgeving is, dan vraag ik me echt af hoe het er bij de rest aan toe gaat.
Hier zitten heel veel maneges in de buurt en alle paarden hebben een gewoon bitje in, en iedere instructeur geeft super les en laat mensen gee dingen doen waar ze nog niet aan toe zijn.
Jij vind mijn reactie onvriendelijk, ik vind de manier waarop de pony's daar gereden worden nog veel onvriendelijker. Vraag me af wat erger is....!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 14:54

als dit de enigste foto's waren, oke dan

maar foto's van een instructeur met ontzettend belabberde houding (niet eens het ergste)
Maar met giga trek handen
paarden die totaal gespannen lopen
waar dan wat meisjes helemaal hotel de botel zijn van hun instructeur

vervolgens hier weer foto's van een pony, zo enorm slecht gereden (wat ook niet anders kan als de instructeur er idem op zit)
en dan zo'n bit in krijgt

sorry, maar als je dan je manege en instucteur durft de verdedigen, dan weet iedereen hoe het gesteld is met de kunde van iedereen die daar les krijgt

en dat is heeeel slecht

sorry voor diegene die het treft
Ik hoop dat jullie er over na gaan denken (dat is mijn enge klein beetje hoop wat ik heb met deze berichten hier)
dit heeft niks, maar dan ook helemaal niks met paardrijden te maken.

het is ook geen toeval foto, want ik heb nog geen andere van daar gezien, dus dit is daar standaard.

en dan mag je echt eens na gaan denken, want zo hoort dtandaard nergens gereden te worden

laverite

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-05 18:18

runningkawa schreef:
als dit de enigste foto's waren, oke dan

maar foto's van een instructeur met ontzettend belabberde houding (niet eens het ergste)
Maar met giga trek handen
paarden die totaal gespannen lopen
waar dan wat meisjes helemaal hotel de botel zijn van hun instructeur

vervolgens hier weer foto's van een pony, zo enorm slecht gereden (wat ook niet anders kan als de instructeur er idem op zit)
en dan zo'n bit in krijgt

sorry, maar als je dan je manege en instucteur durft de verdedigen, dan weet iedereen hoe het gesteld is met de kunde van iedereen die daar les krijgt

en dat is heeeel slecht

sorry voor diegene die het treft
Ik hoop dat jullie er over na gaan denken (dat is mijn enge klein beetje hoop wat ik heb met deze berichten hier)
dit heeft niks, maar dan ook helemaal niks met paardrijden te maken.

het is ook geen toeval foto, want ik heb nog geen andere van daar gezien, dus dit is daar standaard.

en dan mag je echt eens na gaan denken, want zo hoort dtandaard nergens gereden te worden

ik heb je ge-pm't

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 18:22

echt waar?

ondertussen 10 pb's verder

laverite

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-05 18:23

runningkawa schreef:
echt waar?

ja haha sorrrryyy

Zeebries

Re: plusje met nieuw bit

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 22:00

Hey,
kga me es moeien hé .
Ik sluit me aan bij de mening dat het bit scherp is, maar Bokkers, er bestaan bitten die duizend x erger zijn . Ik ken maneges waar ze nog met een Liverpoolstang (men-stang) reden..
Afbeelding
**maar ander kan ik Furie niet houden**
Het is idd helemaal niet leuk voor Plus en het kan enorm pijn doen in z'n mond als de ruiter te veel trekt ofzo, maar daarover hou ik m'n MOND want aangezien de kwaliteit van/hoeveelheid van de foto's, kan ik echt niet beoordelen hoe de ruiter rijdt, want alhoewel ik volgens de meesten wel netjes zit (zie topic in m'n onderschrift over Winnetou), heb ik ook zo'n fotos hoor, als me pa eens meegaat op jumping ofzo. Juist voor de sprong zit ik er diep in m'n zadel omdat de pony er anders veel te rap/vlak over springt, das natuurlijk niet zo mooi om te zien, maar wel praktisch .
En ik spreek vanuit zien/ervaring dat Plus wel erg heftig is! Hij had eens meegereden in ed gevorderden les en het uur daarna wilde ze zien hoe hij reedt met een 'gevorderde' beginneling. Wilde die jongen afdraaien, begint ie gewoon te bokken .
Dus ik vind het verantwoord voor de veiligheid van de ruiter's' , het is tenslotte een 'manege' (->pension/manege).
Aan de andere kant vind ik het onverantwoord ,omdat het pijn doet in de mond van Plus, maar waarschijnlijk hechten de eigenaars van het pension meer waarde aan een mensenleven dan aan de mond van plus (cru gezegd, maar er zit een waarheid in!)

Ik vind dat jullie niet op deze foto's mogen beslissen hoe de kwaliteit van de manege is.
Ik ga er regelmatig met Winnetou, want ik geniet van HUN gastvrijheid om hun pistes en materiaal te gebruiken,terwijl ik daar niet gestald sta.
En als ik deze foto toon, van een ontspannen paard dat het aanneemt en dus in de zogenaamde 'aan-de-teugel' houding loopt.(ik noem het liever 'in de hand', klinkt vriendelijker )
Afbeelding

En,
mag ik je zeggen dat ik in veel maneges ben geweest, en toen ik hier regelmatig langskwam was ik verbaasd dat alle manegepaarden rondlopen met lekker warme staldekens! Dus ze geven wel om hun beestjes hoor, in de stallen zelf is de temperatuur ook angenaam dus de dekens zijn niet noodzakelijk, maar toch heeft elk paardje er een!
En de paarden mogen niet overwerken, er hangt een duidelijke lijst uit, waaruit wordt bepaald welk paard zeker niet meer mee mag lopen. En de lessen zelf worden ook zorgvuldig bepaald.

Dus, om een lang verhaal kort te houden:
- Niet akkoord met bit, wel met de reden die erachter zit.
- Wel akkoord met de werkingen van het bit.
- Niet akkoord met de meningen over 'slecht' pension, hoe kun je dat nou bepalen adhv enkele foto's waarop er onervaren manegeruitertje in de mond van een verdraagzaam,ervaren ponietje trekt, komaan, iedereen is toch ooit beginneling geweest?

Hehe, forum der vrije meningsuitingen hé

Bloemsuiker

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 22:06

Goed gezegd Yulan
Ga maar eens naar een jumping kijken , daar steken ze een scherp bit in de mond van hun paard + hangen ze er ook nog eens zoveel dingen aan.
Het meisje zelf is ook al eens gevallen van Plus tijdens het springen (en ze is nogal hard gevallen ook!). Dus hoe zou je zelf niet zijn moest je dan springen met dezelfde pony?

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 22:08

sinds wanneer zijn warme stallen gezond?

en er hebben vaker foto's gestaan, niet alleen deze...

Zeebries

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 22:13

runningkawa schreef:
sinds wanneer zijn warme stallen gezond?

en er hebben vaker foto's gestaan, niet alleen deze...

Sinds wanneer laten mensen hun paarden doodvriezen?

De stallen zijn én droog én warm, ook niet heet of tropisch ofzo,
dus dat is perfect voor de paarden! Hoe zou je zelf zijn?

En idd, nee, er hebben niet alleen deze foto's gestaan.
Maar...
het is een manege, er rijden goede en minder goede (laten we ze nu niet 'slechte' gaan noemen ).
En degene die zowel de foto's van de goede en minder goede ruiters op bokt dúrft zetten, is bonitobol.
Ze gaat niet alleen de best gelukte foto's op bokt zetten om een waanbeeld te creeëren, het is pure realiteit.
Dit is toch normaal in een manege? er zijn ruitertjes die trekken, doorsnee ruiters en dan natuurlijk de meer getalenteerde, en deze drie groepen worden állemaal gefotografeerd.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 22:17

wie heeft het over dood vriezen?
Maar een frisse stal is veel beter voor een paard, dan een warme.
Jij zegt dekens hebben ze iegenlijk niet nodig omdat het er warm is.

wij mensen vinden dat idd heerlijk, voor een paard is dat een ongezond klimaat in de winter.

en natuurlijk rijden mensen op een manege niet direct goed
Juist daarom is dat bit ook zo ernorm verkeerd.
maar als je dat niet in wil zien, is verder praten nogal zinloos.
Zeker omdat je daar met de paplepel ingegoten krijgt dat zo rijden oke is. En dat is een verschrikkelijke in de paardenspot, dat dit ruiters als normaal word geleerd.

Bloemsuiker

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 22:20

Sinds wanneer gaan paarden zonder deken op stal wanneer ze geschoren zijn?

En ook nog : jij mag dan maar eens les kunnen geven , als je alles zoo goed weet!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 22:23

het zijn jullie woorden dat het zo warm is dat ze wel zonder deken zouden kunnen, niet de mijne
en over scheren is al helemaal niet gel*ld Of moet ik dat kunnen ruiken??

dus l*l jezelf niet zo tegen
Citaat:
was ik verbaasd dat alle manegepaarden rondlopen met lekker warme staldekens! Dus ze geven wel om hun beestjes hoor, in de stallen zelf is de temperatuur ook angenaam dus de dekens zijn niet noodzakelijk, maar toch heeft elk paardje er een!

en ik heb het druk genoeg, maar dat ik het beter zou kunnen, lijkt me niet erg moeilijk

dat lukt bijna iedereen wel...