Tiara (v. Jazz) @ springwork met antispringheld!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

IngLio

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 00:50

Ziet er goed uit Mas!
Heb toevallig afgelopen zaterdag ook voor het eerst met Lio over 50 cm gesprongen. We gingen er in draf op af en galoppeerden heel netje s door na de sprong. Heel fijn als het zo lekker gaat he!!!

Anoniem

Re: Tiara (v. Jazz) @ springwork met antispringheld!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 07:40

Wauw, echt leuke foto's! Ik vind het er echt netjes uitzien. En je hebt een heel erg leuk paard (dat achterbeen op enkele foto's )

Esther_Ziezo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 08:16

Leuke fotos
Taira is echt een leuk paard
Veel plezier nog met springen...

Diana_Mabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 10:47

WAUW!!!
stoer zeg!
helemaal gaaf om het zo samen op te pakken Tiara en jij beide met bibbers maar het gaat wel goed

shronaingmar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 10:53

wat springt je paard leuk zeg
ziet er goed uit. gabyfedde leuk dat je ook nog even hebt mogen springen. alleen je moet er op letten dat je je benen niet te ver naar achter legt, maarja ik zie dat je lang niet meer gesprongen hebt. dus moet je er even weer inkomen. maar verder ziet het er goed uit.
een leuk paard verder

masja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-05 14:32

Diana_Mabel schreef:
WAUW!!!
stoer zeg!
helemaal gaaf om het zo samen op te pakken Tiara en jij beide met bibbers maar het gaat wel goed

Hadden wij niet ooit een deal? Ik springen jij springen

Ik heb gesprongen *hint*

Wacht maar tot de zomer Dan is Mable waarschijnlijk wat braver

Roos_M

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 15:30

Goed hoor dat je ging springen! Leuke foto's!

milo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 15:33

wat een mooi paard zeg!! je mag wel wat meer ruumte geven van voren, maar je zit wel heel netjes verder zeg!

Padua

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 17:11

Whaha dat is geen bokriempje ,. Maar een dingetje wat je om de riemen moet doen waar je je singel aanvast maakt. Deze zorgt ervoor dat het sjabrakje beter op zijn plaats blijft liggen ,,

Padua

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 17:13

Whaha dat is geen bokriempje ,. Maar een dingetje wat je om de riemen moet doen waar je je singel aanvast maakt. Deze zorgt ervoor dat het sjabrakje beter op zijn plaats blijft liggen ,,

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 17:37

Padua schreef:

Echt?
Er staat ook niet voor niets SOORT bokriempje

Maxielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-05 22:38

Hey, over de eerste foto's :

Heel knap dat je het weer aangedurfd hebt na zo'n gebeurtenis, echt goed. Het zag er best aardig uit, alleen zou het geen verkeerd idee zijn om je beugels een extra gaatje korter te doen eerlijk gezegd. Ik rij zelf in een springles op de ponyclub en daar zegt mijn instructrice altijd dat ik heel gauw op mijn buik ga liggen voor een minisprongetje. Dat is dus ook wat jij doet. Voor die sprongetjes kan je bijna rechtop blijven zitten !! Heel lichtjes in de verlichte zit is meer dan genoeg. Maar het ziet er echt toppie uit, ik vindt het heel knap van je !!

Over de 2e serie foto's :

Tsja.. Wat er te zeggen valt is al gezegd. Ik vindt je houding belabberd, maar dat kan ik je ook niet kwalijk nemen als je al zo lang niet gesprongen hebt. Ik denk dat je je beugels rustig 2 gaatjes korter kan doen, dan ga je in elk geval niet met je kuiten naar buiten gedraaid zitten enzo. Ik dacht ook toen ik voor het eerst in de springles kwam dat 1 gaatje korter genoeg was, nee dus. Later ben ik voor gewoon rijden 1 gaatje korter gaan zitten voor normaal rijden en 2 gaatjes korter voor springen, ik zit nog niet met m'n knieen in mijn nek voor degenen die dat denken, hoor !! Zo heb je lekker veel steun en kan je goed afzetten. Het is wel wennen, ik krijg na een paar rondjes zo rijden toch wel behoorlijke spierpijn aan de zijkanten van mijn kuiten (onderaan) en dat is wel vervelend, maar als je daar doorheen bent gereden is het zalig met korte beugeltjes, en je hebt ook minder kans om ze te verliezen. maar mijn verhaal wordt nu wel erg langdradig, het enige wat ik nog kan zeggen is dat je niet zo op de nek van je paard hoeft te gaan liggen, maar gewoon lekker relaxed een klein beetje gaan staan in je beugels. Is meer dan zat voor zo'n klein sprongetje !!!!

Hopelijk hebben jullie wat aan mijn tips.

Meryl_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-05 22:45

ik dacht, ik ken die foto,
maar dat is de kabouter foto!
vind het er netjes uit zien hoor!
mooi paardje heb je!

masja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-05 23:05

Maxielover schreef:
Hey, over de eerste foto's :

Heel knap dat je het weer aangedurfd hebt na zo'n gebeurtenis, echt goed. Het zag er best aardig uit, alleen zou het geen verkeerd idee zijn om je beugels een extra gaatje korter te doen eerlijk gezegd. Ik rij zelf in een springles op de ponyclub en daar zegt mijn instructrice altijd dat ik heel gauw op mijn buik ga liggen voor een minisprongetje. Dat is dus ook wat jij doet. Voor die sprongetjes kan je bijna rechtop blijven zitten !! Heel lichtjes in de verlichte zit is meer dan genoeg. Maar het ziet er echt toppie uit, ik vindt het heel knap van je !!

Heey,

Mijn houding heb ik zelf al aangegeven. Was erg blij dat ik zo nu en dan een hap lucht kreeg

Verder ben ik erg blij dat het zo goed ging, maar ik hou voorlopig de beentjes aan de grond! Misschien van het voorjaar weer springen.

Curly85

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-05 16:25

geweldig dat je het maar weer hebt gedaan, ik ken het probleem heb zoveel ongelukken met springen gehad dat ik niet meer durfde, nu met Ian durf ik het weer en heb ik zelfs een wedstrijdje gereden in augustus.

Ik herken alleen hetzelfde wat ik ook deed, te weinig meegaan met mijn handen, proberen bij je te houden omdat het een beter gevoel geeft. niet doen, het hindert te paard. Is moeilijk en moet ook met de tijd komn maar wel iets om bij stil te staan.

succes met springen verder

LuVHorssieSz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-05 16:29

het ziet er helemaal niet slecht uit vind ik
leuke pony heb je

amsolusa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-05 16:40

Leuk paardje:D

Mango_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-05 16:44

Leuk paardje! En je komt vast wel over je springangst heen!! Gewoon af en toe een laag kruisje nemen! Volgens mij doe ik altijd dat bokriempje om de singel heen! Maarjaa, goede oplossing hoor! Ga ik ook eens proberen!

Lau_Ra

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-05 16:48

ziet er al netjes uit hoor!

narrator

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-05 16:55

leuk paardje! misschien soms wat meer naar voren komen..! of is dat al gezegt in dit topic? echt lekker ding!!

Margriet_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-05 18:30

Ik denk dat alles al is gezegd! Maar ik vindt het er verder wel goed uitzien!

Sassieja

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-05 20:29

Ben trots op je!
Ben zelf ook helemaal geen held, en bouw het idd ook zo op.
Vorderingen zitten er bij mij nog niet echt in, maar het gaat helemaal goed komen.

Zet hem op meid!

masja

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-05 10:16

Dank jullie wel!! Glunder

Mijn houding was bout. Was rijtechnisch ook niet veel aan te verslechteren, maar ik kreeg zo nu en dan lucht

BJuwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 11:11

Ziet er goed uit. Jullie hebben allebei wel lef. Nu veel succes met de verdere springcariere

Beauty0102

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 16:51

Nou, het ziet er goed uit hoor, je paard lijkt het ook leuk te vinden..
je moet alleen je handen naar voren doen heeft je paard iets meer ruimte.
succ6 verder hoor