Rijden weer een beetje oppakken

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

loulou

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 23:31

wendytjeG schreef:
Heerlijk ontspannen foto's!

Als ik moet kiezen tussen dit soort foto's, inclusief paard met vlekken, of 'geen gelul, trek hem in de krul, maar we dragen wel een mooi setje' foto's.....

Veel plezier nog!

helemaal mee eens

Helderder

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-05 19:39

Martine1232 schreef:
"Overtollig huidvet en huidschilfers, vuil en stof en opgedroogd zweet moeten worden verwijderd.. Als dat niet gebeurd kunnen de huidporiën verstopt raken en deze zijn heel belangrijk voor het regelen van de lichaamstemperatuur. In de winter moet het vaker gebeuren dan 's zomers vanwege de dikkere beharing van de wintervacht. Poetsen moet je dus eigenlijk altijd doen, ook voordat je gaat rijden. Doe je dat niet, dan kan je paard/pony "door gaan": door het schuren van het zadel of de singel op een ongepoetste huid kunnen wondjes ontstaan die tijdens het rijden natuurlijk zeer pijnlijk zijn."

Ik geloof niet dat jij poetst, maar ik heb niet het recht om iets te zeggen over iets waar ik niks over weet. Ik wil je alleen even vertellen wat de consequenties zijn.

Ik weet totaal niet waar jij die onzin vandaan haalt Lekker gezond bezig hoor; om in de winter hard te gaan poetsen en de hele vetlaag weg te halen. En knap dat 'paarden in het wild ook gewoon altijd een mooie vacht hebben gehad ondanks dat ze nooit gepoetst werden.

Capopjekop; ik vind het er leuk en lekker ontspannen uitzien. Heerlijk beeld, gestrekte hals, geen bit.
Ga zo door, enne zeker niet te hard poetsen op je schimmel; dat komt van de zomer wel weer

capopjekop

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-05 19:43

Bedankt voor de leuke berichtjes
Dat poetsen komt wel goed hoor Ik volg zowieso bijna altijd mijn gevoel. En dat zei al, niet te hard poetsen

luna_cockie

Re: Rijden weer een beetje oppakken

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-05 09:41

Hele leuke foto's, mooi ontspannen

Over dat poetsen, als ik een keertje weinig tijd heb voor mijn pony's vind ik beweging belangrijker dan een uitgebreide-borstelbeurt-van-minimaal-een-half-uur Dan gooi ik ook wel eens het zadel erop(of zonder zadel), zodat ze toch even benen kunnen strekken.
Ben ik nu ook slecht

Liedje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-05 11:56

Ja heel slecht Vind ik echt niet kunnen hoor