Paard rukt teugels uit je handen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-01 12:56

Die Trakehner van mij kan dus soms zichzelf zo afsluiten. Dan blaast ie zich een beetje op en kom je gewoon niet meer door met je hulpen. Als je probeert daar doorheen te "prikken" (even letterlijk een keertje) en gewoon reactie EIST wordt ie woest. Niet gemakkelijk, want het is niets rijtechnisch, maar zit gewoon tussen z'n oren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-01 14:41

'kijkglas is vol' kun je dat noemen. als ze niet meer kunnen of willen verwerken krijg je dat soort dingen.
Bij die merrie was dat ook zo. Een kort kortdaat, hee werkte nog het beste. het maakte niet uit of je er nou naast liep of erop zat. Daardoor kwam ze even terug van het spoor waar ze op zat.
met een klapje, prikje, of schopje bereikte je het tegenover gestelde.
Ik was haar groom en ze was zo eenkennig dat die ene keer dat iemand anders op concours was met haar, ze volledig de vloer aanveegde met diegene.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-01 18:03

*LOL* Ja dat klopt wel ja! Hij is ook niet door iedereen te rijden. Mijn trainer kan er heel goed mee overweg, en met mij gaat het steeds beter, maar als ik op avkantie ga is er niemand om hem te rijden. Zo erg vind ik dat niet overigens.

Rhys

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-01 18:20

Ik heb dat ook weleens Zep, dan moet ik haar gewoon tegen de muur aan laten lopen bij wijze van spreken en dan gaat er wel weer een belletje rinkelen; 'zou ze misschien iets van me willen?'
Maar dat duurt meestal niet lang.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-01 18:22

Is ook niet erg. Liever even vakantie dan dat er iemand opkruipt die 'm wel ff rijdt', 'dat ie het wel ff gaat doen', hihi. Die types ken je wel. Als er zoeen op mijn paard stapt, gaat ie bokken. Niet heel hoog hoor en ook niet eng, maar meneer blieft dat niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-01 20:12

Mijn paard kan zich soms ook enorm opwinden over de domste dingen. Ik voel dan al dat ie weer op exploderen staat. Ik heb geleerd om dan eventjes heel hard UH of NEEEEE te schreeuwen. Vooral niets doen met been of hand want als je dat wel doet dan wordt helemaal woest Pling . Op stal weten ze het wel als ik weer eens schreeuw naar Lois maar als er vreemde mensen staan te kijken denken ze soms wel eens dat ik het tegen hen heb Bloos Bloos . Bij het volgende rondje leg ik het altijd eventjes uit en dan moeten ze altijd wel lachen *LOL* *LOL* *LOL* .
Ach, het is ook zo'n schatje dat paard van me Lovers }> Lovers Ik hou het er maar op dat dat zijn gevoel voor hunor is *LOL* Party!! *LOL*

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-01 10:05

He lovely, heb je er nog iets over gehoord van die volbloedfokker? Kunnen ze van te voren zien of een paard snel zal worden en de moeite waard om te trainen? Ik zou zo iemand het hemd van zijn lijf vragen. Paddy is ook een bloedkikker, heeft 2 x renbloed in haar aderen stromen, ze ziet er ook uit als een bloedje. Daarom ben ik misschien ook wel op haar gevallen destijds. Ze is ontzettend bang uitgevallen, heb al diverse malen gemerkt dat het geen aanstellerij van haar is maar angst als ze ergens niet langs durft. Echt een klein meisje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-01 10:28

Vanvond ga ik bellen.
Paddy is toch ook nog een klein meisje? Als ze wat ouder is, zal ze wel bijdraaien denk ik.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-01 11:27

Ik hoop het wel, want ik zie haar al schrikken van de auto van de jury, bang zijn voor de kantine...... enz. die durft straks nergens langs op wedstrijd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-01 12:24

Om te beginnen zou ik dat soort gedachten proberen te vermijden. Voor je het weet heb je die situatie inderdaad, dat kan heel subtiel ontstaan. Het lijkt soms een selffulfilling prophecy te zijn.
Probeer dat soort ideeen echt kwijt te raken. Want ook al doe je je best om zelfverzekerd over te komen, de geringste twijfel kan je de das om doen. Het lijkt mij dat je dat bij Paddy niet kunt gebruiken.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-01 12:27

Yep, maar ik kan die gedachten niet zo goed onderdrukken. Maar als ik haar rechtergalop onder controle heb, wil ik haar toch starten hoor. Liefst dit jaar nog.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-01 12:31

Het is heel moeilijk, ik weet er alles van. Zodra je gaat starten weet je wat je aan haar hebt, vaak op pad gaan helpt ook natuurlijk. De ervaring zal haar ook helpen. Er komt vast een moment dat je eventuele aanstellerij niet meer duldt en dan handel je ook wel goed.

Scum

Re: Paard rukt teugels uit je handen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 13:41

Topic uit 2001. Bij deze een slotje.