Foto's van deze zomer

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Georgette

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 18:45

Er is naar mijn mening genoeg gezegd en commentaar geleverd op de bitten

Leuke pony's! Vooral dat schimmeltje ziet er echt zoet uit!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 18:48

FuRyoMaRLoeS schreef:
Dat je met je voet door de beugel kan schieten is wel degelijk een oorzaak van rijden zonder chaps!!! Want meestal is het zo dat je beugel dan achter "het lipje" van je schoen blijft haken

Maar goed heb geen zin meer om hier woorden aan vuil te maken... *zucht*...

Ik weet dan niet met welke schoenen jij rijdt .. maar bij mij zit het lipje aan mijn enkels (nog iets hoger zelfs).. en ook nog eens vastgehouden door veters ... Dus je moet mij eens gaan vertellen hoe ik dan nog achter mijn stijgbeugel zou moeten blijven hangen ...

Linde90

Re: Foto's van deze zomer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 18:49

najaa, dat bit, arme pony

maargoed, daar kan jij ook niks aan doen. Wat ziet die pony er trouwens ontzettend leuk uit!

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 18:51

,,[***],,
Wat zit je moeilijk te doen? Natuurlijk is zonder cap rijden "gevaarlijk".
Ga eens hier op bokt zoeken en zie hoeveel topics er gaan over hoe gevaarlijk het is om zonder cap te rijden.
Dan hoef je dat niet allemaal op dit topic te gaan zeggen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 18:55

OemmiejO schreef:
,,[***],,
Wat zit je moeilijk te doen? Natuurlijk is zonder cap rijden "gevaarlijk".
Ga eens hier op bokt zoeken en zie hoeveel topics er gaan over hoe gevaarlijk het is om zonder cap te rijden.
Dan hoef je dat niet allemaal op dit topic te gaan zeggen..

Wie heeft het over zonder cap rijden?

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 18:57

[***]

Sorry, ik dacht dat het daar over ging.. Nogmaals sorry

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 19:02

Ik vind dat van die pessoa ook niet erg 'verstandig'. Er zijn vast wel andere oplossingen, om die paardjes wat rustiger te krijgen. Met een pessoa rijden lijkt me niet de enige oplossing...
Goed, ik ga hier niet verder over discussieren. Ik sluit me gewoon bij de rest aan...

FuRyoMaRLoeS schreef:
Dat je met je voet door de beugel kan schieten is wel degelijk een oorzaak van rijden zonder chaps!!! Want meestal is het zo dat je beugel dan achter "het lipje" van je schoen blijft haken

En hier ben ik het helemaal mee eens! Stel je eens voor wat er gebeurt, als je van je pony afvalt, en je voet schiet door de beugel!
Dat lijkt me toch echt niet zo'n fijn idee...
En ALS je chaps hebt, dan kun je ze toch gewoon aan doen? EN niet zoveel moeite, EN het is een stuk veiliger

Maar oké, dat is jullie eigen verantwoordelijkheid vind ik... (net zoals met de caps)

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 19:06

@ Bianca: 1 van mijn vorige posts gelezen? Met de juiste schoenen lijkt mij dat echt wel onmogelijk ... En ik weet heus wel wat er gebeurd als je valt en je voet erdoor schiet, heb het al zelf gezien ... (maar nog niet meegemaakt, gelukkig)

Lisjah

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-05 19:14

Ik heb wel chaps,maar die passen niet over mijn schoenen

En een manege is toch om te leren?Boke is een brave pony,alleen heeft hij eens de neiging om te crossen.Maar ik weet wat voor werking zo een bit heeft,en dus doe ik mijn best om mijn handen stil te houden.

Kleinduimpje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 19:15

leuk

peppertje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 19:16

[***] schreef:
@ Bianca: 1 van mijn vorige posts gelezen? Met de juiste schoenen lijkt mij dat echt wel onmogelijk ... En ik weet heus wel wat er gebeurd als je valt en je voet erdoor schiet, heb het al zelf gezien ... (maar nog niet meegemaakt, gelukkig)

Nee dan nog is het niet onmogelijk, veters geleiden niet, waardoor je alsnog vast kunt zitten. Zeker met van die brede stalschoenen met grove veters!
Jodhupers zijn zonder chaps ook niet veilig, daar de lip ook achter de beugel kan hangen. Chaps zijn niet voor niets uitgevonden hoor!
Hoe kun je nou vragen wat er gevaarlijk is aan rijden zonder chaps als je de gevolgen al eens gezien hebt???

Miss_Maya

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 19:22

WHAAAAAAAAA LISA DIE FOOTOOOOOOOOO
pfff , dat was op snowball >;) Met dat braque zadel !!!!! Poeeeh , m'n kont deed zeer , en mijn bene lagen toen nergens !! Mjaa ik rij ook altijd zonder zadel .
Pfff dat wat echt een stomme les man
Maar leuke fotos

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 19:23

peppertje schreef:
[***] schreef:

Nee dan nog is het niet onmogelijk, veters geleiden niet, waardoor je alsnog vast kunt zitten. Zeker met van die brede stalschoenen met grove veters!
Jodhupers zijn zonder chaps ook niet veilig, daar de lip ook achter de beugel kan hangen. Chaps zijn niet voor niets uitgevonden hoor!
Hoe kun je nou vragen wat er gevaarlijk is aan rijden zonder chaps als je de gevolgen al eens gezien hebt???

Ik heb iemand zien vallen die met haar voet door de stijgbeugel uit schoot en dus bleef hangen ... en ik meen mij te herinneren (maar het is al verdomd lang geleden) dat die gewoon schoenen aan had en een jeansbroek ... Dus niks laarzen, chaps, kousen of stevige schoenen... En ja, ik weet het .. die had zo nooit op een paard mogen kruipen .. maar daar gaat het niet over ..

Maar wat bedoel je met die veters? Dat je veters kunnen blijven hangen ofzo? Alle ja .. ik zie het even niet .. want die zijn toch gebonden dus kunnen zich niet even rond je stijgbeugel draaien ... En met de schoenen die ik aan heb kan ik niet doorschieten want ik heb een hak ... En moest ik dat toch presteren (je weet nooit) dan kan ik me gewoon niet inbeelden hoe dat ik met de tong van de schoen erin kan blijven hangen ofzo, want dan is je been zo verwrongen dat de tong nog niet meer in de buurt van de stijgbeugel is .. Alle ja, ik kan het niet goed uitleggen..

Miss_Maya

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 19:24

Boke is wel sterk he , en dat beestje is het al lang gewend .
Snowball trouwens ook !

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 19:24

Trouwens, als je de bovenkant goed vast hebt met veters, dan kan je voet er alsnog doorheen schieten, maar je kunt je voet dan niet meer direct terug uit de beugel krijgen...
Sjah, het is toch je eigen keus, en zoals peppertje al zegt, vind ik het raar dat je vraagt wat er gevaarlijk aan is als je de gevolgen al zelf hebt gezien...
Maar oké, je weet zelf de gevolgen hiervan, en ik zit er echt niet mee als er iets gebeurt...

Lisjah

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-05 19:25

Ik ben eens met jodphurs EN chaps in de stijgbeugel blijven hangen (of zoiets,ik kan het niet navertellen,ik was even buiten westen )dus superveilig zijn ze niet te noemen..

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 19:26

o0Bianca0o schreef:
Trouwens, als je de bovenkant goed vast hebt met veters, dan kan je voet er alsnog doorheen schieten, maar je kunt je voet dan niet meer direct terug uit de beugel krijgen...
Sjah, het is toch je eigen keus, en zoals peppertje al zegt, vind ik het raar dat je vraagt wat er gevaarlijk aan is als je de gevolgen al zelf hebt gezien...
Maar oké, je weet zelf de gevolgen hiervan, en ik zit er echt niet mee als er iets gebeurt...

Zie mijn post hierboven ergens ... ik ga het niet herhalen

Miss_Maya

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 19:27

xxjamiexx schreef:
Vind het er netjes uitzien en zeker als je de kinderen vergelijk die achter jou reden..
@ rowo :
Dus zoals pattypaard al zei mag het dan wel met je eigen/verzorg paard ?
En wat is jou probleem daar eigenlijk mee
Ze trekken er toch niet hard in ofzo ?
Ik denk dat de isntructrice heus wel weet of iemand er mee kan omgaan.. Lijkt mij dan

Die kinderen wat achter haar reden was ik .
Ik weet het het ziet niet uit !!! Ik schaam me dood . Ben ik blij dat ik niet meer zo vaak daar rijd . Maar da was echt dat zadel , het zit echt niet goed hoor , en ik rij meestal zonder zadel (op me eigen paarden) dusja ...

Marloes__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 19:41

hahaha [***], waarom blijf je er nou zo op door gaan. Het is onveilig.. klaar En als jij dat wel veilig vindt, moet je het vooral doen

peppertje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 19:42

Citaat:
Ik heb iemand zien vallen die met haar voet door de stijgbeugel uit schoot en dus bleef hangen ... en ik meen mij te herinneren (maar het is al verdomd lang geleden) dat die gewoon schoenen aan had en een jeansbroek ... Dus niks laarzen, chaps, kousen of stevige schoenen... En ja, ik weet het .. die had zo nooit op een paard mogen kruipen .. maar daar gaat het niet over ..

Maar wat bedoel je met die veters? Dat je veters kunnen blijven hangen ofzo? Alle ja .. ik zie het even niet .. want die zijn toch gebonden dus kunnen zich niet even rond je stijgbeugel draaien ... En met de schoenen die ik aan heb kan ik niet doorschieten want ik heb een hak ... En moest ik dat toch presteren (je weet nooit) dan kan ik me gewoon niet inbeelden hoe dat ik met de tong van de schoen erin kan blijven hangen ofzo, want dan is je been zo verwrongen dat de tong nog niet meer in de buurt van de stijgbeugel is .. Alle ja, ik kan het niet goed uitleggen..

Mijn laatste bericht, want ik wordt hier wel heel moe van.
Je wilt zaken niet inzien volgens mij, dus ik zit hier een beetje nutteloos informatie te spuien...
In veters legt men normaal gesproken een knoop, mee eens?
Die knoop kan achter de beugel haken...
Wanneer de lip (achter je veters) te ver naar voren staat of te laag is, dan kan deze ook heel simpel, zonder enige verwringingen, achter de beugel haken.

Wel heel opvallend trouwens dat je niet meer ingaat op mijn 2e post...

Lisjah

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-05 19:56

bokt in actie

OemmiejO

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 20:39

Lisjah schreef:
bokt in actie

Ja, idd

Lisjah

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-05 20:52

Njah,er is nu wel genoeg gel*ld over chaps,kunnen we dan nu terug naar het onderwerp ?

Woest

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 20:54

Citaat:
Hallo Genk-genootje! Die paardjes van Kattevenia zijn toch leuke beestjes he! Ziet der goed uit; nog veel succes bij de gevorderden!! Inderdaad wel scherpe bitjes! Groetjess!!!

daar sluit ik me bij aan

jep mooi hoor

UniFlap

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-05 16:00

hoe ging het springen vandaag??:)