Men lieferd,,sasha

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

kiekpjot

Re: Men lieferd,,sasha

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 21:52

Kei lief paard
Alleen bij die laatste foto
Ik weet niet of het aan mij ligt maar volgens mij leun jij met je handen op zijn nek niet doen !
En je zit heel ver naar voren
Maar ik vind het wel een heel leuk paardje.

kiekpjot

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 21:53

p.s. niet zo in die mond trekken

XUlyssesX

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-05 01:19

hej hallo

ik denk dat het lijkt dat je trekt.

en op de laatste foto zit je elastiek verkeerd
je blokeerd zo je teugel.

dus je kan trekken wat je wilt maar door het elastiek. wil het minder en trek je harder.. je pony merkt dat uiteindelijk..

is dat geen optie

XUlyssesX

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-05 01:20

voortaan dus je elastiek bevestigen.

aan de binnenkant van je teugels en er niet buitenom

want zo werk het elastiek tegen.

merrieveulen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-05 02:54

welshfreak schreef:
hoe negatief allemaal. Ze trekt echt niet! Sasha aan de teugel krijgen is echt niet simpel... van die springhouding wordt door de springinstructeur NIETS gezegt. (hij rijdt Internationaal)
de rekker laten ze er al af. zonder sporen krijg je hem niet vooruit (weet ook dat ze daar niet voor bedoeld zijn)
Bokt kan blijkbaar enkel negatief doen...

idd veel negatief commentaar, maar als ik eerlijk ben ben ik het er wel mee eens. het trekken daar gelaten, ziet het paardje er niet uit alsof hij er plezier in heeft, en daar draait het toch uiteindelijk om? dat je er beiden plezier in hebt?
dat je hem zonder sporen niet vooruit krijgt, komt ook voort uit het feit dat het paardje er geen plezier in heeft. probeer het wat leuker voor hem te maken, zorg voor afwisseling en neem de tijd om hem door en door te leren kennen en een band op te bouwen. dan komt het voorwaarts rijden en nageven op het moment dat je vraagt vanzelf. ik kan zien dat je gek bent op je paardje, en ik denk ook dat je het beste voor hem wilt. mijn tip: ga lekker met hem oefenen aan de hand, breng gewoon tijd bij hem door zonder verder iets van hem te vragen. zo leert hij jou kennen, en andersom. door deze training leer je elkaar beter te begrijpen, en daarvan heb je ook profijt tijdens het rijden.
het kan maar zo dat zijn vorige eigenaar hem altijd op een andere manier heeft gereden, en dat er gewoon hier en daar sprake is van miscommunicatie.
Succes!
oh ja, ik vind het wel een leuk paardje, leuk koppie!

Maroush

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-05 10:17

Ik sluit me helemaal aan bij merrieveulen !
Veel plezier verder nog met je paardje

Oakland1990

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-05 11:23

De elastiek is al verdwenen. Sasha komt van een handelaar dus de vorige eigenaar om raad vragen gaat niet...
De pony heeft enorm veel afwisseling: bosritten springen dressuur VD etc. zelfs als hij lange teugel heeft opent hij de mond (typisch?) ook als we de neusriem veranderen ofzo...

Kris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-05 12:35

Is de tandarts al geweest?

N_fotografie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-05 12:53

Tja maar als ik even de mensen toe mag spreken die 't voor TS opnemen, 't gaat toch om de foto's die we hier zien? en daar geven wij commetaar op.. En jah ik weet niet ik denk ook niet er misschien iets mis is met zijn gebid of mond of iets dergelijks als hij zijn mond zo opent, maar als dat zo is, als hij met alles zijn mond opent, en je weet de oorzaak niet, waarom doe je er dan elastieken aan en trek je zo hard, ik bedoel als 't dan alleen maar geforceerd wordt ben je nog verder van huis, en 't zal voor 't paardje ook niet echt een fijne ingreep zijn.. Ik zou even niet rijden(of met halster) kijken of dat beter gaat en er een tandarts bij laten halen, want een paard zal waarschijnlijk niet voor niets zijn mond openen

merrieveulen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-05 17:33

misschien is een ander bit een oplossing? mijn paard begon op een gegeven moment ontzettend tegen zijn gebroken trensje in te werken, ik heb veschillende bitten uitgeprobeerd, en nu blijkt dat hij een ongebroken bit gewoon fijner vindt zitten. hij doet ook gauw zijn mond open, maar ik rij met lange teugels (western), en maak alleen mondcontact als hij ettert. en ja, dan gaat dat mondje wel open, maar er wordt aan gewerkt!
wat betreft de post hierboven, van Nikki_jimmy: de TS geeft ook aan dat het niet altijd zo gaat als op de foto's. het commentaar op de foto's vind ik over het algemmen wel terecht, maar de TS geeft ook aan dat er wel aan gewerkt wordt. er wordt dus niet alléén op de foto's gereageerd. verder ben ik het wel eens met Nikki, om de tanden even na te laten kijken, en eens met halster te rijden. misschien is bitloos een betere/ fijnere optoming voor je paardje. forceren is idd uit den boze! het paardje is toch sterker, dus het zal eerder averechts werken. mijn advies: laat de DA even naar zijn kaken/ gebit kijken, en probeer voorzichtig uit of hij niet beter bitloos of met een anders bit gereden kan worden. blijf ook werken aan de gehoorzaamheid en het werk op het bit. dat werkt beter dan hulpteugels, en verbetert de verstandhouding tussen jou en je paard! succes!

saffi30

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-05 17:36

mooi hoor

figofrvr

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-05 18:42

Leuk paardje hoor

esziiY

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-05 18:46

welshfreak schreef:
hoe negatief allemaal. Ze trekt echt niet! Sasha aan de teugel krijgen is echt niet simpel... van die springhouding wordt door de springinstructeur NIETS gezegt. (hij rijdt Internationaal)
de rekker laten ze er al af. zonder sporen krijg je hem niet vooruit (weet ook dat ze daar niet voor bedoeld zijn)
Bokt kan blijkbaar enkel negatief doen...

Meisje kijk eens heel goed naar die foto's! Het ziet er tamelijk ''getrokken'' uit vind je niet ?
Een paard hoort van achter naar voren te lopen.. Als ik het zo zie is dat zekjer niet het geval!

Oakland1990

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-05 22:02

de fotos geven een totaal ander beeld dan in RL. Of zijn gebit gecheckt is bij de koop weet ik niet. ze houdt goed contact maar trekt niet. Heb zelf ook al vaak op Sasha gereden en tja die mond openen is gewoon een tik

Astragirl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-05 22:29

Een tik heeft altijd een oorzaak, volgens mij heeft ofwel het meisje een verkeerde manier van aan de teugel rijden (wat ik vermoed door de rekker en attributen) ofwel heeft het paardje een slecht gebit of rug. Rijden moet leuk blijven voor jezelf en je paardje. Sorry, hopelijk heb je wat aan de tips van de voorgangers

esziiY

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-05 22:57

Astragirl schreef:
Een tik heeft altijd een oorzaak, volgens mij heeft ofwel het meisje een verkeerde manier van aan de teugel rijden (wat ik vermoed door de rekker en attributen) ofwel heeft het paardje een slecht gebit of rug. Rijden moet leuk blijven voor jezelf en je paardje. Sorry, hopelijk heb je wat aan de tips van de voorgangers

milo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 11:30

het gaat niet alleen erom dat zijn mond zo raar openstaat, maar de hele lichaamshouding van dat paard en de ogen staan ernaar dat het dier er geen plezier in heeft.

ik dnek dat dit niet de bedoeling is van de eigenaresse, dus als ik haar was zou ik kritisch gaan kijken naar de trainingen, de andere dingen die ze met het paard doet, en misschien ook naar de rijstijl.

Malibu

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 12:41

Het lijkt me een heel mooi paardje.

Over de rijstijl is genoeg gezegd, ik hoop dat je de goedbedoelde tips in overweging neemt.
De meest zijn opbouwende kritiek, alleen bedoeld om van te leren. Helaas zitten er ook een paar mindere reacties bij, waarvan ik goed kan begrijpen dat dat niet leuk over komt en juist alleen tegen de haren instrijkt.
Misschien is het handig om een keer een les te proberen van een dressuur ruiter, proberen kan altijd en je ben nooit verplicht om het te blijven doen als het je niet bevalt

Ook de reacties van de cap, dat vind ik gewoon 'zoeken' naar dingen. Dit meisje heeft tenminste een cap op, wat ik van de meeste mensen (inclusief mijzelf!) niet kan zeggen!

Oakland1990

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 12:57

We zullen ons best doen om volgende keer fotos te geven van een vrolijke pony met de mond gesloten en zonder elastiek.

Kris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 13:22

We kijken er naar uit!

DametjAnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 13:59

Leuk die blauwe deken Heb ik ook op mn Haffie liggen,

SeesJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 14:08

Welshfreak, zoals ik al in een eerdere post zei, waarom toch die fixatie mbt het aan de teugel rijden? Denkt half bokt dat paardrijden daarom draait? Ik rij de helft van de tijd mijn paard aan een lange teugel, alle tempo's en alle oefeningen, ben ik daarom geen goede ruiter? Het is toch veel belangrijker dat je paard zijn rug goed gebruikt? Als je paard mooi ontspannen over zijn rug loopt en goed aan de hulpen en voorwaarts is, komt dat nagefelijke vanzelf. Aan de teugel rijden zou je moeten VRAGEN niet AF moeten DWINGEN! Als je zoveel moeite moet doen om je paard aan de teugel te krijgen dan is er vaak wat mis en je kunt dat beter de oorzaak gaan zoeken ipv met allerlei attributen te proberen om toch dat 'ideaalplaatje' te bewerkstelligen. Is zijn rug wel goed, ligt het zadel goed, is zijn gebit nagekeken etc etc?

Aan de titel te zien is de TS wel echt dol op haar paard, laat haar dan wat met alle goedbedoelde tips doen!! Als je je paard net twee maanden hebt, moet je ook geen wonderen verwachten, zeker niet als je zelf nog geen GP-niveau hebt om het zo maar te zeggen (ik heb zelf ook dat niveau niet hoor en ik weet natuurlijk niet op welk niveau de TS zit). Ik heb mijn paard al anderhalf jaar en nu loopt hij pas eindelijk zoals ik dat wil!! Als je hem meer voorwaarts wil krijgen, moet je meer tempowisselingen gaan rijden zodat hij leert actiever op je been te reageren. Iig veel succes, je hebt een heel mooi paard onder je kont!!