foto's gemaakt van maggy( wel scheve)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ikkiN

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 15:21

Wat ben je trouwens de hele tijd aan het doen?
Hele kleine rondjes proberen te rijden ofzo?
Ik zie alsmaar een scheve pony met iemand die lijkt 'm te willen laten liggen ofzo ?!!

figofrvr

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 15:38

aaah lief

kiekpjot

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 15:42

lief ?

zorro

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 15:53

hoe lief?

Kris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 15:55

Is niet lief, is beetje zielig....

Ilsiie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 16:08

ik heb niet alles gelezen...

ik vind het niet zo vreemd dat je pony niet door de nek wil..
wij zijn er nu net 1 les mee bezig (op de manege, dat wel) maar éérst moet je pony RECHT lopen, gewoon ontspannen, goed aan het been enz.. dan moet je steeds iets meer teugel geven zodat de nek uitschuift, en zorgen dat ie zo blijft lopen.. dat is het begin van ontspannen.. daarna ophoudingen geven en bijdrijven, net zoveel bijdrijven als je ophoud, om proberen dat neusje naar je toe te krijgen.. volhouden..

maar dat zie ik hier dus NIET ik zie hier het tegenovergestelde.. omtrekken, beugels tig gaatjes te kort zodat de beenhulpen niet doorkomen..

ik zou als ik jou was even héél snel les gaan nemen om een beetje te leren rijden..

rowo

Re: foto's gemaakt van maggy( wel scheve)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 16:15

Ik vind het er op zn zachtst gezegd niet uit zien.

Ik sluit me bij de rest aan.... Een goede instructeur/instructrice kan een hele boel goed doen..

succes er mee!

kiekpjot

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 17:37

idd ,,

horsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 17:50

Ik vind het er ook erg onvriendelijk uitzien!
Probeer les te nemen dat helpt echt!
Succes!

reentje91

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 18:48

heey beugels langer,hakken uitdrukken,voeten aan de bal van de voet en niet zo ver in de beugels , handen meer recht op, niet zo trekken, meer beenhulpen teugels veel korter,enz. Je moet echt nog heel wat aan je zit doen wat volgens mij is het een hele lieve pony die je hebt want echt niet iedere pony laat sorry dat ik dit zo moet zeggen getrek met zich doen. Veel succes nog.
PS:hoelang rijdt je eigenlijk al?

Unfaithful

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 19:03

Hm.. ziet er erg onvriendelijk uit. Die beugels mogen wel 5 gaten omlaag, kan wel zijn dat jij het lekker vind zitten, maar zo kun je nóóit goed rijden. Verder zit je je pony heel erg in de mond, zo kan je een pony natuurlijk nooit normaal aan de teugel rijden. Vraag me ook erg af waarom je in deze tijd nog op het weiland rijd? De weilanden zijn erg glad op het moment, wat nou als je onderuit gaat? Geen cap is dus óók onverstandig. Zoals eerder ook al gezegd; Waarom ga je met een pony springen die helemaal nog niet goed intensief bereden wordt op de JUISTE manier? Sorry, maar ik zou zeggen: Neem een aantal GOEDE lessen, ook lessen in de juiste omgang van je pony.

Fitch

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 19:18

vanity_lief schreef:
ja, amazingstar is 16 dus ze heeft al haar hele leven bijna paarden

Hm, ja, geweldige logica daarboven.

Oké, beetje flauw die opmerking van mij, maar je kunt beter eerst even wat boeken lezen en les nemen voordat je weer zelfstandig gaat rijden, want dit verpest je paardje alleen maar.

XUlyssesX

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 20:19

loes14 schreef:
sorry dat ik het zeg maar ik vind het erg niet vriendelijk uitzien je zit
op de foto`s met je beugels veel te kort, en je trekt/rijd hem de hele tijd krom!
het kan ook moment opname zijn maar ik vind niet dat het er leuk uitziet.

jeetje meid heb jij wel goede bergeleiding ( les )

want dit is niet vriendelijk voor jou pony

XUlyssesX

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 20:21

jemig .. trek je hem nou helemaal scheef?

en waarom plaats je deze foto's je weet dat je zo gezeik krijgt.. ieder mens ziet dat dit beeld niet klopt.

mense kinderen.. wat zielig voor je pony

figofrvr

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 20:37

Leuke Fotos!

zorro

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 20:46

reageer je zelf ook nog?

XUlyssesX

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 20:51

ja..

ga je ook nog uitleggen waarom je zo rijd?

amazingstar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 21:01

LauEef schreef:
Kris25 schreef:
Je beugels moeten zeker 2 gaatjes langer, je been moet stil tegen het lijf aan liggen, je moet meer meegaan met je hand en niet je paard de hoek om willen trekken, maar begrenzen aan de ene kant en openen aan de andere kant.
Neem alsjeblieft les, of ga aan een lang teugeltje stappen en draven. Wat je nu doet is zielig voor je pony.

Amen

vanity_lief schreef:
ja, amazingstar is 16 dus ze heeft al haar hele leven bijna paarden en zij krijgt ook les en sommige dingen leert ze dan weer aan mij.
ja ik zou het vragen.... of ze dan foto's maken.......

En jij neemt er dan les van? De hele leven tussen de paarden zitten zegt nog helemaal niks en ik heb er ervaring mee!!!!!

hey ik weet niet hoor maar volgens mij is dit geen afkat topic!!
je hebt het wel tegen een klein meisje hoor!!
maareh ken jij mij?? je weet niet eens wat ik gereden heb!! en wie zegt hier dat ik super kan les geven en dat ik alles weet kwa moeilijke oefeningen ik ben Anky niet!!
zolang jullie niet weten wat ik weet en wat ik gereden heb(en dat is niet alleen B) kun je niet veel over MIJ zeggen het gaat hier namelijk over een topic waar je je mening op Maggy en haar amazone mag geven niet op diegene waar ze les van heeft.
en Kim moet de lessen zelf betalen en ik ben druk met mijn pony's dus ze heeft echt niet vaste prik les en daar kunnen zomaar 3 weken overheen gaan!! ookal kost ik bijna niets Kim moet ook nog andere leuke dingen kunnen doen!!
eneh niet zo lang meer en ik heb mijn orun cursus afgerond!
ow ja en jullie weten niet hoe die pony HEEFT gelopen maar beroerder dan dit en voordat kim haar ging rijden(niet zo lang terug) is er bijna niets mee gedaan!! dus logisch dat het rustig opgebouwd moet worden.
en er zijn meer mensen die mij goed vinden les geven want ik mheb meer klanten en dan wel vaste prik.
maargoed ik zal nog wat foto's maken tijdens een les!!

gr. amazingstar

XUlyssesX

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 21:04

sorry hoor maar als lesgeefster.. zou ik het nooit toe laten dat er een pony de hoek om word getrokken. laat staan dat een ruiter de pony zo in de mond mag zitten.. dan kreeg ze eerst een cursus maak je benen lang les en geef je paard wat teugel.. kom op he.. dit zie je zelf ook wel toch

rozahorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 21:06

Wat is dit dan.
Mosschien kan je beter beginnen met een hobbelpaard.
Sorry maar ik vindt het een beetje zielig.

Kleinduimpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 21:07

Britty schreef:
Sorry, maar ik vind dit er verschrikkelijk onvriendelijk uit zien. De belangrijkste minpunten zijn hierboven al aan gegeven, ik hoop dat je hier ook iets mee gaat doen, voor bestwil van het paardje. En misschien andere of meer instructie nemen??

Je schreef dat je eigenlijk wilde gaan springen. Je schrijft ook dat je paard maar 1 keer per maand gereden wordt. Heb je wel al gehoord van opbouwen van een training?? Een paard wat niet aan de hulpen is (omdat het geen juiste hulpen krijgt) en ook al dik eenmaand stil staat, zou ik niet meteen mee gaan springen!!

Je merktop dat je paard moeilijk te vangen is in de wei...ik geloof dat ik het ook op een lopen zou zetten als paard zijnde, als ik zou weten wat me te wachten staat.

Je hebt gelijk!!

lotttttttt

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 21:08

Heey!

Zoals veel mensen al zeggen, beugels moeten wel wat langer. Als je je beugels langer doet ga je ook veel rechter op zitten. Nu zit je echt ''op'' je pony en niet er omheen. Je kan je paard totaal niet met je benen begrensen en dat verklaart waarom je handen zo wijd uit elkaar staan. Probeer die heel dicht bij elkaar te houden, en het sturen vooral met zit en benen en nog maar een beetje met je handen te gaan doen.

Ik vind het verder een hele leuke pony om te zien, leuk kolletje op dr koppie!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 21:09

Zo dat zijn foto's van het 'betere' ruk en plukwerk.
ik zou je echt dringend willen adviseren om ECHTE les te gaan halen, want wat je op deze fotos aan het doen bent heeft erg weinig met verantwoord paardrijden te maken en is voor het dier bepaald niet prettig.
"Het paardje moet nog leren aan de teugel te lopen"?????
1. Dat hoeft een paard niet te leren; de ruiters moeten leren rijden
2. Dit paardje KAN niet aan de teugel lopen als hij zo rottig gereden wordt.

Sorry, dit is niet wat je lezen wilt, maar bedenk in hemelsnaam dat degenen die een dergelijk antwoord plaatsen het beste met je paardje voor hebben...

amazingstar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 21:12

sorry hoor maar ik wist ook niet wat is zag toen ik die foto's zag maar ik bedoelde met zit er goed uit hoor dat die pony er beter uit ziet en ze zelf niet zo bol meet op dr pony zit.
met die foto's maken zou ze gaan springen maar is niets van gekomen en als ze les heeft van mij dan mag ze dr beugels niet zo kort hoor!
dat ze die pony zo trekt snap ik ook niet maar tis al een maand terug dat ze les heeft genomen! en dit heeft ze echt niet geleerd hoor.
maargoed of jullie mij geloven is dan maar de vraag en wat zou het ook.

amazingstar
ps pony loopt heel fijn en makkelijk aan de teugel wat zeg ik ontspannen!! zondaer dat ruk of pluk werk maar iemand zei ooit eens.
een gevorderde op een manegepaard is een beginner op het eigen paard!! en dat is waar!

XUlyssesX

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 21:14

amazingstar schreef:
sorry hoor maar ik wist ook niet wat is zag toen ik die foto's zag maar ik bedoelde met zit er goed uit hoor dat die pony er beter uit ziet en ze zelf niet zo bol meet op dr pony zit.
met die foto's maken zou ze gaan springen maar is niets van gekomen en als ze les heeft van mij dan mag ze dr beugels niet zo kort hoor!
dat ze die pony zo trekt snap ik ook niet maar tis al een maand terug dat ze les heeft genomen! en dit heeft ze echt niet geleerd hoor.
maargoed of jullie mij geloven is dan maar de vraag en wat zou het ook.

amazingstar
ps pony loopt heel fijn en makkelijk aan de teugel wat zeg ik ontspannen!! zondaer dat ruk of pluk werk maar iemand zei ooit eens.
een gevorderde op een manegepaard is een beginner op het eigen paard!! en dat is waar!

niemand valt jou hier aan hoor
maar ik vind het niet leuk voor dit paardje.. en als ik haar was zou ik mij diep schamen voor deze foto's van dit kan natuurlijk echt niet.

scheve foto's.. nee een scheve pony..

maar waarom reageerd ze zelf niet?