ik in jockey training

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ir111

Re: ik in jockey training

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 13:27

Je hebt in ieder geval plezier met je pony en dat is belangrijk! We hoeven niet allemaal Anky na te doen.

Ik zou wel de volgende keer iets om zijn hals doen waar je je aan vast kunt houden want het lijkt nu op de foto's alsof je je aan de teugel vasthoudt en dat vindt je pony niet zo leuk denk ik!

Simbaa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 13:35

Ach mensen, laat haar toch.. Als je er maar plezier in hebt! Ik doe dit ook wel eens gewoon voor de lol. Beugels kort en gas..!! Alleen vind ik wel dat je moet zorgen dat je je pony niet hindert. Het lijkt alsof je je vasthoudt aan de teugels. En dat lijkt me nou niet echt de bedoeling..

Verder vind ik dat het geen kwaad kan voor een keertje. Blijf lekker lol hebben met je pony! Kan geen kwaad
Laatst bijgewerkt door Simbaa op 21-11-05 13:40, in het totaal 1 keer bewerkt

LadyMadonna

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 13:36

Billy schreef:
Gut Stef, is jou niet hetzelfde gezegd toen je western aan het oefenen was met Jamaica?
Wat een afkrakerij toch weer. Het meisje heeft gewoon lol met haar ponietje het kind is verdikkie 13.

Yup, en ik oefen nog steeds, en het gaat best lekker eigenlijk .
En plezier met de pony zal ik alleen maar toejuigen, alleen als ze zo blijft rijden ligt ze eerdaags met pony en al in het zand.

Billy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 13:40

We hebben van jou ook behoorlijke fouten gezien, en toch kun je het niet laten om een klein meisje af te kraken.
Best sneu eigenlijk

Simbaa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 13:45

Ik ben het eigenlijk wel met Billy eens. Laat dat kind toch lekker, als zij en haar pony er plezier in hebben..

LadyMadonna

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 13:47

ok, en nu ben ik ineens de zondebok? Nu ben ik ineens de enige die commentaar levert? Get Real.
Als dat meisje zo blijft rijden, leuk of niet leuk, zit het er gewoon dik in dat ze onderuit gaat. Dat weet jij ook. En ik ben zelf met mn knol onderuit gegaan (terwijl ik gewoon normaal zat) en ik kan je vertellen dat dat geen pretje is.

Simbaa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 13:48

Ik weet niet of je het nu tegen mijj hebt, maar ik had het niet alleen over jou, maar tegen de mensen hier in het algemeen. Verder bergijp ik jou standpunt ook wel hoor!

princequillo
Fotograaf

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 13:51

Ramona_lief schreef:
ik vind het der niet echt uitzien sorry

Als je Jockey wilt worden moet toch echt een grotere pony hebben eigenlijk zelfs een paard want als jij nu een beetje naar voren/plat gaat liggen op de nek van je pony zit je onderhand met je handen bij z'n oren ..
Lijkt me niet echt de bedoeling..

[edit] het lijkt me dat je nu juist heel erg afremt doordat je niet "op zijn nek ligt" ...

Kortom als je echt de Jockey sport wil doen zou je toch echt een grotere moeten

sorry ..... ik ben het ook met Romana_lief mee eens .

LADPR

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 13:52

Het is duidelijk dat het meisje het niet voor de lol doet maar ze is er serieus mee bezig. Ze hindert haar pony en zit absoluut niet in de goede houding, dat mag best gezegd worden vind ik. En net wat Stef zegt de kans dat ze een keer onderuit gaan is zo heel groot en iemand die daar voor waarschuwt vind ik alleen maar netjes, dat heeft niets met afkraken te maken.

Billy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 13:54

Nee, je bent niet de zondebok Stef, maar heel eerlijk gezegd had ik gehoopt dat je wat geleerd had van het commentaar wat jij gehad hebt. Niet dus, helaas.
Maar je gaat er weer leuk met de botte bijl overheen, alsof je nooit weggeweest bent

Simbaa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 13:55

Okee, als ze het niet voor de lol doet, maar di ziet als een serieuze training, dan ben ik het wel met de meeste eens. Ook ben ik het er wel mee eens dat het gevaarlijk kan zijn, maar kan dit dan niet op een normale manier gezegd worden..??

Billy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 13:56

Karoliena, het gaat er niet om dat het gezegd wordt, maar de manier waarop. Ik vind het wat anders als een volwassene dit zou doen dat een kind van 13. Wat dat betreft mag men het commentaar best wat meer nuanceren.

LadyMadonna

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 13:57

ben ook niet weg geweest, en bot..... mwah, vind ik wel mee vallen. Wat ze doet is gewoon link, wat verwacht je dan? Owh lief schattig meisje met je lieve schattige ponytje (wel leuk ding trouwens!), kijk je wel uit, wat je doet is namelijk heeeeeeeel gevaarlijk hoor.....

btw, hoe moet ik zien dat ze 13 is? Ik ga echt niet bij elk bericht in het profiel kijken hoe oud iemand is

Billy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 13:59

Op de foto's is duidelijk te zien dat de ruiter geen volwassene is. En als ik twijfel, kijk ik juist wel even in een profiel, dat geeft soms een hoop duidelijkheid.

Cheveyo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 14:00

Je kunt voor de lol aan ponyrennen meedoen, ben je dan soms niet serieus?? Hoe serieus moet je zijn om serieus genomen te worden??? Ze gaat volgend jaar meedoen met haar pony en is nu lekker aan het oefenen. Als ze vallen, dan vallen ze, so what!
Heb vroeger ook meegedaan aan kortebaanraces, harstikke kicken en ben ook op mijn snoet gegaan (meningsverschilletje met het paard), ben er weer op gegaan en we zijn overnieuw gestart met de koers. Wat hebben we er aan overgehouden?? Helemaal niks!
Ga lekker door meid, al zou ik mijn beugels iets langer doen waardoor je toch je zit 'veilig' houdt. Veel plezier!!

Tessebes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 14:08

Vroeger heb ik dit ook gedaan hoor (ook wel eens lelijk gevallen trouwens). Veel plezier met je pony en neem het niet te serieus. Het getuigt wel van veel lef dat je die foto's hier op bokt durft te plaatsen...

Bienotje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 15:20

Inderdaad neem het niet te serieus zelf, tijdens dit oefenen..Iets is sneller fout aangeleerd dan weer afgeleerd.

Verder is het wel spijtig om te horen dat je geen dressuur rijdt omdat je paard dan veels te hard onder je vandaan loopt. Hartstikke leuk, dit zo oefenen. Maar laat er je dressuurmatig rijden niet door verslonsen. Zou zonde zijn en met dit oefenen krijg je dus wel dat je je paard juist toelaat onder je vandaan te rennen, tja. Dan wordt het die ene keer dat je wel dressuur wil rijden steeds moeilijker omdat je paard niet snapt waarom je nu ineens wel wat van hem verlangt..

Maaik

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 17:27

Billy schreef:
Gut Stef, is jou niet hetzelfde gezegd toen je western aan het oefenen was met Jamaica?
Wat een afkrakerij toch weer. Het meisje heeft gewoon lol met haar ponietje het kind is verdikkie 13.

Hier ben ik het mee eens
Ik heb alles even doorgelezen en ik vind wel dat bokt weer lekker bezig is. ipv af te kralen kan je ook tips geven!
Julli ekunnen me niet wijsmaken dat een Jockey toen die voor het eerst in Jockey houding zat en gelijk super zat!

Ik wil wel even zeggen dat je beter een goede Jockey instructeur kan opzoeken voor lessen Je zit namelijk vrij rechtop en legt je gewicht van wat je vanaf de foto's van zien op de voorhand.
Zoals je op die "Jockey foto's" kan zie je dat ze hun gewicht gewoon in het midden houden (helaas trekken ze ontzettend in de mond waardoor ik jou foto's der zelf nog veel vriendelijker uit vind zien!)
Ik hoop dat je hier wat aan hebt
En idd probeer anders een lang recht bospad op te zoeken waar je een goed overzicht heb en der dius niet opeens mensen "uit de bosjes" kunnen komen zetten, en oefen het dan daarop

LadyMadonna

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 18:15

Ramona_lief schreef:
(helaas trekken ze ontzettend in de mond waardoor ik jou foto's der zelf nog veel vriendelijker uit vind zien!)

Vind je het gek? Weet je hoe hard dat gaat? Die paarden willen volluit, en veel jockeys hebben tijdens de koers hun handen vol om het paard bij zich te houden zodat hij zich niet voor het eind van de koers kapot loopt. Bij houden, bijhouden bijhouden, en op het laatste punt vlammen. (een kennis van mij is prof. jockey, vandaar dat ik er weleens wat van mee krijg)

Maaik

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 18:22

stef schreef:
Ramona_lief schreef:
(helaas trekken ze ontzettend in de mond waardoor ik jou foto's der zelf nog veel vriendelijker uit vind zien!)

Vind je het gek? Weet je hoe hard dat gaat? Die paarden willen volluit, en veel jockeys hebben tijdens de koers hun handen vol om het paard bij zich te houden zodat hij zich niet voor het eind van de koers kapot loopt. Bij houden, bijhouden bijhouden, en op het laatste punt vlammen. (een kennis van mij is prof. jockey, vandaar dat ik er weleens wat van mee krijg)

Nee ik vind het niet gek, ik zeg alleen dat ik het der bij haar dan nog iets vriendelijker uit vind zien. Dan hoef je niet gelijk zo aanvallerig te reageren hoor...

Luuz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 18:26

Ik vind het er echt niet uitzien!
Neem les en zorg voor een groter paard en anders kan je beter gewoon recreatief gaan rijden!
Sorry als het te hard overkomt, maar hiermee hinder je de pony enorm!
Kussies Luus

Liselot

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 18:27

sjeetje wat kan okt weer lekker zeiken... ken zo vreselijk veel paardenmensen die dit vroeger wel eens deden! ik heb het ook wel eens gedaan voor de lol.
bokt vat alles altijd veels te serieus op. zijn jullie zelf nooit jong geweest???

kyrkelover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-05 18:29

dit is niet helmaal serieuz nee binnekort krijg ik wel echte lessen en gaan we ook de baan op.
mra waar je ook rekening mee moet houden pap hefet deze foto's pas op het laatst gemaakt toen we al een tijdje aan het rijden waren en dan ben je doodop en kun je ook niet meer zo handig in een jockey zit gaan zittten en al helemaal niej al sje net begint.

Afbeelding

op deze foto zit ik ook nog niej perfect maar wel al beter en dit was een hele kleine pony waar ik me eigen zo goed als niet op kwijt kon

femkemaats

Re: ik in jockey training

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 18:52

Volgens mij hebben de meeste onder ons dit wel is gedaan dat we die leeftijd hadden, maar ze moet gewoon echt weten waar ze mee bezig is en met goede begeleiding kan je vast verkome. Succes en doe vooral voorzichtig

Ik moet toch ff er achter kwijt dat ik die races vaak tegen dierenmishandeling aan vind. Op het einde slaan ze die beestjes naar voren om ze zo hard mogelijk te laten. Met hun 5de/6de jaar is volgens mij de helft van die paarden versleten . Gaan ze of naar de slager of ze komen bij een recreatieruiter terecht vaak kunnen die er geen jaren houden omdat ze versleten zijn. Hoop verdriet en hoge dierenarst rekeningen [b] Dat is mijn mening er over

Machie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 19:00

sommige mensen zeuren echt! Toen ik 13 was deed ik zule dingen ook, toen deden we tikkertje te paard, de mest rare dingen. Achteraf gezien misschien onverantwoord, maar ik heb er veel van geleert!

Btw, ga maar eens zo op j paard zitten! 3/4e van bokt ligt er meteen naast, hiervoor heb je echt evenwicht nodig!