Devlin @ Springen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

kizz_rianne

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-05 16:50

Hetja schreef:
les nemen is altijd verstandig maar de mensen hier vergeten volgens mij dat je in een les ook oefent, en
oefenen baart kunst
, je kan mij niet vertellen dat je na 1 les al precies weer hoe alles moet (ik niet iig). Als de pony het echt zat is zal hij vanzelf wel stoppen hoor! (tenzij hij gedwongen wordt maar zo vind ik het er niet uitzien!)

Afbeelding

Laurier

Re: Devlin @ Springen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-05 17:05

heej... ik weet niet zeker ofdat deze tip eral tussen staat omdat ik niet alles heel goed heb gelezen, maar probeer goed op je knieën te steunen. Zorg dat je die goed "klemt" dan kun je veel gemakkelijker je evenwicht houden en dus je handen mee naar voren doen... ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel...ennuh voor een derde keer vind ik het nog niet eens zo heel slecht hoor

haffilover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-05 18:40

ik weet dat je steeds dezelfde kritiek krijgt
snap wel dat dat idd iritant is hoor
maarja dat is bokt

Lynnlovesyou

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 18:31

Hetja schreef:
Vind dat je een leuke pony hebt een een mooi dekje en hoofdstel, alleen vind ik dat je martegaal te strak zit (teugels moeten als je ze vast heb, niet in een knik zitten maar recht) en ik vind het er best wel netjes uit zien, vooral omdat het pas de derde keer is dat je springt, les nemen is altijd verstandig maar de mensen hier vergeten volgens mij dat je in een les ook oefent, net als zij nu doet, en oefenen baart kunst, je kan mij niet vertellen dat je na 1 les al precies weer hoe alles moet (ik niet iig). Als de pony het echt zat is zal hij vanzelf wel stoppen hoor! (tenzij hij gedwongen wordt maar zo vind ik het er niet uitzien!)

idd tijdens een les oefen je ook maar dan wel met begeleiding !! die aant de kant kan zien wat goed is wat niet ,wat je moet doen wat niet etc.....

Kleinduimpje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 18:33

Probeer het paardje wat meer lengte te geven. Rijd je altijd in een spijkerbroek?

SophievdV

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 18:43

Leuk paard, leuke techniek van springen, jammer van de spijkerbroek, goed van de cap, probeer onafhankelijker te gaan zitten zodat het dier als het ware vrij onder je kan bewegen. Ga anders voor de hindernis al in de verlichte zit. Dat zou wel eens kunnen helpen Of een drafbalkje ervoor zodat je voelt wanneer hij afzet zodat jij mooi mee kan bewegen. Succes

Calanddra

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-05 23:40

Leentje538 schreef:
Probeer het paardje wat meer lengte te geven. Rijd je altijd in een spijkerbroek?

Meestal wel, laatste tijd wel met n rijbroek omdat dat wat warmer zit. Maar ik zelf vind een spijkerbroek echt heel fijn rijden, heb het nog nooit vervlend gevonden tijdens t rijden

Yucca

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 10:27

Weet je wat ik nou jammer vind aan dit topic? Er worden heel veel tips gegeven, positieve en negatieve, gericht op het rijden, houding, techniek, kleding, enz. Het is natuurlijk aan de topic-openster om hier wel of niet wat mee te doen en er wel of niet op te reageren.

Jammer vind ik dat er wel gerageeerd word op commentaar over kleding, houding, les nemen enzovoort, maar niet over de neusriem en de martingaal!!!

Jenni, (vergeef me als ik het fout heb), heb je wat gedaan met het advies om de neusriem hoger te doen en de martingaal losser? Want dit zijn geen punten om over te twisten, dit moet gewoon gebeuren!!

leonie_1986

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 16:20

Ik hoop dat je ondertussen les hebt en dat het beter gaat. Laat je het nog eens weten?

Volmoedjee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 17:04

Ik ben het helemaal eens met de anderen. Wel super paardje hoor.

Krips

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 17:31

Ik moet persoonlijk toegeven dat ik het zag en dacht oeff.. De niet-spring fotos zijn er vind ik prima uit! Leuk paardje en hij ziet er goed uit! Drie keer hetzelfde kritiek en beschuldigt worden van dierenmishandeling moet je gewoon een beetje doorheen kijken. Wat tips van een andere doehetzelfruiter:

Begin laag, je geeft als argument dat je hoog springt omdat hij hoog kan springen, maar kun je het zelf? Heel veel oefenen en kijken naar deze fotos. Op tijd gaan staan en desnoods je verlichtezit oefenen door het gewoon al rijdend eens te doen. Probeer meer met je paard mee te gaan als dit alles goed gaat kunnen jullie steeds hoger. Samen. Niet hij alleen.

EsmeeF

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 17:33

EN AKTIE!!!

ha ha...ziet er goed uit hoor!!!
Nog veel succes!

Groetjes Esmée

horse_girl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 17:47

Hey Jen! Devlin is echt leuk! Je kan nu zeker weer vooruit met al het commentaar, dus ik ben al benieuwd naar nieuwe foto's! Maar dat Devlin toch zo'n zielige pony is slaat nergens op, dat kun je niet bepalen van een momentopname. Succes!!

Rachelle302

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 17:52

Leuk paardje,, maar waarom rij je nie in een rijbroek?? }>

horse_girl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 17:57

Dat staat al vaker in dit topic vermeld

N_fotografie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 18:29

O mijn god :p Bokt is weer bezig *zucht* Ik zou de dierenbescherming bellen jongens, dit kan niet meer verder zo
Ik heb al een tijdje niet meer gekeken, maar bij sommige reacties lag ik echt naast me stoel van 't lachen.. Ik zou helemaal niets zo opnemen als het hier staat, ze denken hier al bijna dat je een paard mishandelt als je de bandages te laag hebt Maar iig, er zijn goed veel tips binnengekomen, en ik hoop echt dat je er iets mee gaat doen, want je paardje heeft er echt zin in, en heeft een fantastisch uiterlijk(en volgens mij ook wel innerlijk) hoe oud is hij eigenlijk?(als dat nog niet vermeld staat ergens in deze 3(!!) bladzijden )

Bounce

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 18:51

heej, leuk paardje, maar je moet je paardje meer over de rug rijden zodat hij losser word. En de neusriem moet hoger. Verder moet je uitkijken dat je niet te vroeg naar voren gaat zitten en dat je je handen "meeneemt" boven de sprong. succes ermee

Idioteque

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 18:52

Heel leuk paardje! Lekker stoer koppie
Met de gegeven tips over het springen ben ik wel eens, maar het heeft geen zin om dat allemaal weer te herhalen.

Ik snap trouwens niet wat er nou zo erg is aan rijden in een spijkerbroek. Ik rij zelf ook bijna altijd in een spijkerbroek omdat ik rijbroeken lelijk vind, en ik vind het ook niet zitten... Veel te hoog, en ik heb juist het idee dat ik meer bewegingsvrijheid heb in een spijkerbroek.

Calanddra

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-05 22:05

@rijoyco: de neusriem heb ik 2 gaatjes strakker gedaan en krij voorlopig weer even zonder martingaal. Maar als hij weer te druk wordt, dan zet k m wel n stuk losser, misschien dat dat idd ook al helpt bij t rijden.

@laquintatje: Op t moment heb ik nog geen les. Aankomende zondag wil ik misschien weer een poging wagen. Een vriendin van mij gaat me dan een beetje les geven en we gaan proberen een aantal tips die in dit topic zijn gegeven in praktijk uit te voeren. Ik wil binnenkort ook even kijken of ik met hem kan vrijrijden op de manege in Houten, dan gaat Mirjam (horse_girl) me helpen.

@Nikki_jimmy: Hij s 9 en wordt 10 in maart.

FenW

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 22:29

H0ojj,,

Ik vind het er niet echt prettig uitzien alsof je hem erg hindert met het springen. Denk ook dat je je rug verkrampt maar dat kan ook gewoon zo lijken op de foto's. Les lijkt me inderdaad een goed idee.

Gr. Carolien

Yucca

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-05 16:32

Het Jenni! Super goed dat van je neusriem en de martingaal. Blij om te horen dat je wat doet met het commentaar, kunnen veel mensen wat van leren..!!!

Veel succes en plezier...dat zal vast wel lukken!

_SC_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-05 17:22

Blijf lekker met spijkerbroek rijden als je dat prettig vind.
Ik rij ook erg vaak met spijkerbroek... Enne heb er echt geen last
van hoor!! Dus als je dat wil, moet je dat gewoon doen...

N_fotografie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-05 18:05

JAh iedereen zeurt idd ook altijd dat ik in trainings broek rijd, nou ik kan me er heerlijk in beweging, en als ik er dan sneller af val, so what? Alsof hun er wat van voelen Gewoon je eigen gang gaan en FenW volgens mij is dat al een triljoen keer gezegd, dus 't zal weinig/geen nut hebben 't te herhalen (Evenals iedereen hier met wat ze fout doet maar niet hoe ze het ánders zou doen!!)

N_fotografie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-05 18:09

Weetje trouwens(volgens mij ben ik de eerste die dit zegt) de goede houding is om te springen ?
Hou je handen op 't midden van de manen kam, en als je 't vergeet, doe een plukje manen in een elastiekje en en hou eraan vast, zo weetje zeker dat je je pony niet hindert.
Verder moet je uit je zadel komen je benen achter je singel leggen(tenen zo ver mogelijk naar voren, dat is heel moeilijk ik weet 't ) En dan ga je met de beweging mee, maak je rug wel hol, veel beter voor je eigen rug, probeer dat met balkjes lopen, of gewoon een paar rondjes

Heel veel plezier ik weet zeker dat je ver komt met dit paardje

Phynix

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-05 18:24

Nou, ik ben halverwege gestopt met lezen, dus sorry als het al uitgebreid behandeld is.
Tja, wat je aanhebt moet je gewoon zelf weten.
Er is al veel gezegd over handen, zit en hoogte. Ik snap dat je moet werken je handen en verlichte zit. Maar beter kan dit op lagere hoogte bv max 40 cm. Hoe hoger, hoe moeilijker en hoe meer kracht je vraagt van je pony. Als je dat bv tegen werkt met je zit of handen, is het dubbel zo zwaar. Een klein sprongetje zal hij met gemak springen en zal jouw 'fouten' makkelijker aankunnen dan. Veel kleine sprongetjes doen, allemaal verlichte zit zal helpen. Heb het idee alsof je met alles mee naar voren strekt, heel je bovenlichaam met je handen mee boven de nek. Zo zal je pony zelf boven de sprong ook meer kunnen strekken (hij bolt nu nog best wel vind ik).
Tot slot, ik zat dus even naar je nieuwe hoofdstel te kijken en je neusriem mag toch zeker wel 2 gaten omhoog, als het niet meer is. Deze zit te laag.