Urbie (v. Polansky) eindelijk weer onder het zadel. (veel)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Katja

Re: Urbie (v. Polansky) eindelijk weer onder het zadel. (vee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-05 18:13

Pava: Ik laat mijn paarden standaard ieder half jaar controleren en ik zal het bij hem in het begin misschien nog vaker doen. Op dit moment is hij nog onder behandeling van de manueel in de hoop dat de boel nog net even losser wordt.

Mayo: Dat denk ik ook. Bedankt voor je compliment.

lilykashmir & ditchie: Dank je.

renskek: Het is een beetje Polansky eigen volgens mij die rug. Ik hoor het veel om me heen dat ze dat wat moeilijk mee zijn.

justicelover: Hij zou het volgens mij best leuk vinden om fotomodel te worden. Hij gaat graag even staan voor de foto en is ook totaal niet onder de indruk als er geflitst wordt.

DromenLies

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 20:29

zoooo dat is echt een supermooi paard..
het ziet er erg goed uit
veel succes verder...

ga je op den duur ook op wedstrijd met hem?

Jessicoo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 22:01

jah ik snap ook niet dat de polsen zo raar kunnen draaien/bewegen! ik ben er hard mee bezig om het eruit te krijgen maar het blijft een moeilijk punt!

terorita

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 22:21

als je nagaat wat voor een ellende hebt gehad met hem,
er dan na zo een lange tijd weer opzit.
loopt hij echt niet verkeerd.
hij mag inderdaad nog meer naar beneden en zijn neus er uit.
maar dat hebben joge paarden wel meer
het ziet er echt niet verkerd uit hoor.
succes verder,

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-05 10:31

ocianx: Het is wel de bedoeling om hem te gaan starten maar zal nog wel een tijd duren. Wil in principe gelijk in het Z2 beginnen dus dan moeten we nog flink wat trainen voor het zover is. Misschien gaat het eerder kriebelen en ga ik een paar keer starten en dan versnel promoveren.

JesS_OsCar: Vaak lukt het wel om ze nomaal te houden zolang alles lekker loopt maar als dat minder gaat dan verval je toch weer in je oude fouten.

terorita: Dank je. Ik ben ook erg blij dat hij het allemaal zo braaf oppakt na alle toestanden voor hetzelfde geld moet je ze weer opnieuw zadelmak maken.

Anoukie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 10:46

Leuk om hem nu ook onder het zadel te zien! Die hals is idd al sterk verbeterd, al zou hij wat voller bij de schoft mogen zijn (maar dat komt vanzelf wel door de training ).

Beugels een gaatje langer (zit je ook lekkerder met je nieuwe laarzen ), nu lijkt je knie af en toe boven je wrong uit te komen. Verder zijn jullie samen zo te zien prima op weg om een hele leuke combi te worden !!!

Moska

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 13:57

Ik wil niemand beledigen, laat ik daar mee beginnen, maar ik vroeg me af of dit zadel niet te klein is voor de amazone? Of zou het vertekenen door de foto? Ik vind het nu namelijk net lijken alsof er veel gewicht achter in het zadel komt. Edit:OEPS, sorry, zie nu pas (door de traagheid van de computer) dat het al eens opgemerkt was. Gelukkig past het het paard wel, anders blijf je bezig natuurlijk.

Tis verder wel een erg mooi paard!

SophievdV

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 16:25

Wat een ontzettend gaaf dier zeg! Zonde van die rug! En dat iets naar voren zitten mag, vind ik, nog wel bij een jong paard. Je ontlast zijn rug iets en denkt mee vooruit!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 19:55

Wat een onwijs paard mooi paard, ik heb nog nooit van de afstamming gehoord, maar ben daar dan ook niet zo heel erg in thuis..

Maar oh oh oh, wat een plaatje van een paard!

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-05 20:08

Anoukie: Die hals knapt gelukkig heel goed op hoewel hij er af en toe opeens weer ondersteboven op staat. Het laatste stuk vertekent nu iets omdat daar de manen helemaal platgedrukt zijn door de deken. Beugels gaan zeker een gat langer de volgende keer dat ik erop stap.

Moska: Het vertekent helaas niet op de foto. Vroeger paste ik er prima in maar die tijd is helaas voorbij.

Sfieke: Ik wil wel proberen om meer rechtop de zitten omdat hij nog wat moeite heeft met de balans als ik erop zit. Door voorover te hangen maak ik het niet makkelijker voor hem.

ShannaY: Dank je. *kijkt trots*

XXGerlienXX

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 21:07

Zooww die is mooi zwart!! Mooi beestje hoowr

Katja

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-05 16:59

Dank je, XXGerlienXX.

batje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 17:06

Even de link in je onderschrift gevolgd en hij ziet er idd erg lekker uit! Vind het voor 5x erop helemaal niet zo'n slecht beeld geven als je zijn verleden erbij haalt (ik heb voor iets vergelijkbaars nu al bijna 3 maanden nodig )
Rijtechnisch ben ik nog niet zo handig, dus geen commentaar, maar je ziet duidelijk dat het totaalplaatje al een veel blijer paard is. Fijn hoor!

misschien moet ik ook maar eens naar Huet voor rijlaarzen.. ze zijn idd erg mooi!

macho_lief

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-05 21:28

egt wel een mooi paard hoor
en kometaaar kan ik niet geve want ik rijd pqas nrt en ik rij nu 4 weken en ik mag al wel los maar sekkr el mooooi paard

tante_trien

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 00:30

wauw het lijkt net zo'n barbie paardje nu

Lacuna

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 12:21

echt een heel mooi kleurtje!
Ik ga de mijne ook olie geven.. kijken of hij dan nog meer gaat glanzen!
Is jouw paard zn vachtje ook zo heel erg zacht?
Groetjes,Lacuna

CK88

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 13:34

bloedmooi dier!!!!Ben geen 'antislofer' maar is voor een 4 jarige slof niet wat te vroeg?

Maar je gaat er goed mee om en zal wel reden voor zijn ivb met zn rug ofzo

maar erg erg lekker ding!!

yvonnepuntnl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 19:02

http://www.mijnalbum.nl/Foto=VH6MCDRO

Dit is de enige foto die ik er een beetje op vind lijken. Maar ook hier moet zijn neus er nog meer uit, liefst een klein beetje voor de loodlijn.
Zeker als je paard al last van zijn rug gehad heeft, zou ik hem de eerste tijd alleen maar laag rijden (richting halsstrekken) met zijn neus voor de loodlijn. En er dan steeds heel goed opletten dat je hem niet te rond vraagt, dus veel meer aan halsstrekken denken dan aan de teugel rijden.
Nu loopt ie op bijna alle foto's te diep en dat is op zich niet zo erg, maar hij drukt ook zijn rug weg op die momenten. Ik denk dat je meer resultaat zult bereiken zonder slof (ben absoluut niet tegen slof hoor), omdat je dan veel makkelijker de neus eruit kunt rijden. Bovendien zag ik op de ene galopfoto zijn tong buitenboord; dat duidt meestal op een aanleuningsprobleem.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 20:46

ik vind het er goed uitzien, en de slof hangt trouwens helemaal los. zo wordt de slof goed gebruikt. Volgens mij heeft ze deze er alleen als extra rem ofzo aan hangen. Ik die duidelijk de manier van naar beneden rijdt, lang en laag dus. ze vraagt echt, dat zie je ook duidelijk en laat dan weer los als hij nageeft en de hand volgt.

Super, gaat de goede kant op! Erg mooi diertje ook!

DromenLies

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 20:49

hey katja...

ff klein beetje off-topic maar goed... aantal maanden terug had je ook foto's van een fries toch in HAW
was die nou van jou?

groetjes

Mowoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 20:55

Zozo dat is nog eens een black beauty
Je laarzen zijn super cool!
Alleen ik heb het idee dat je beugels wel wat langer kunnen, want je knieen komen over het zadel heen..
Succes nog!!

Franciska15

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 20:56

he! nog een zwarte! mijn paardje is ook zwart..maar dan alles..zonder aftekeningen ik vind die van jou echt een lekkerding gweldig! dat koppie!

sweetheart

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 21:01

Ik vind de foto's super mooi! Mooi paardje.

Als ik het goed zie rij je met slof. Iedereen loopt altijd de zeiken op mensen die (verkeerd) met slof rijden. Ik vind dat het ook eens gezegd mag worden als er WEL goed met slof gereden word. De slof is de hele tijd ontspanne en wordt duidelijk (van de foto's te zien) als BEGRENZER gebruikt. Super!
Vond dat dat ook ff gezegd mag worden.

(sorry als het al een keer eerder gezegd is, heb het topic snel geskimmed en kwam niets tegen)
Succes met het laatste herstel van je paard!

Bootjuh1993

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 21:02

mooi en leuk paard ziet er mooi uit

Tyrza

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 21:57

Wat zijn jullie toch een leuke combinatie