Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
machie schreef:ik niet hoorspringen zonder teugels heeft iedereen toch wel eens gedaan?

Tegenwoordig zal ik dat niet meer durven denk ik

Lottew schreef:Elena: een paard gaat niet ontspannen lopen en zijn rug ontspannen door hem naar beneden te rijden...Pas wanneer ie goed aan de hulpen staat, goed voorwaarts is en de tact en regelmaat in orde is kun je gaan denken aan nageeflijkheid. Van voor naar achter rijden, daar al ns van gehoord?
verder leuk paardje en leuke foto's! 

(moet zelf betalen) en je moet er ook een pony voor hebben(wat ik dus niet heb)
bij het balkjes draven zet ik mijn handen niet vast. juist bij het springen wel. dankjewel 
ik heb idd wekelijks les op de manege en als alles goed is met nike ook met nike priveles(samen met andere vriendin)

aan mun houding wordt aan gewerkt, wat zou ik volgens jou beter kunnen doen?
(handig
) ik vind niet dat je bot overkomt hoor,
ik ga zeker iets doen met de tips! daarvoor zet ik ook foto's op bokt. om tips te krijgen. jammer dat sommige het zo brengen maarja. ik heb er wel iets aan 
toen oscar te vroeg sprong/ik te laat meeging. (staat bij de foto
)
Neem gewoon voor de zekerheid dan een touwtje of iets om de hals dat je, je daar desnoods nog aan kan vastgrijpen
Als je maar geen intensief werk gaat doen met het paardje
En als ik jou was zou ik als je echt wilt leren springen gewoon springles nemen
Ik heb ook 1x in de 2 weken springles
En ik zag dat je geen paardje had die er zin in hebt dan moet je er maar zin in maken
Ga eens aan de hand springen of vrijspringen ofzo
En dan steeds op bouwen totdat hij het wel leuk vindt
Niet aanvliegend bedoeld
Niet aanvliegend bedoeldt ofzo maar wou het wel eens weten
Sorry maar moest er effe uit
Elena schreef:daar gaat het ook niet alleen maar om, maar wel voor een deel
als een pony mooi naar bereden rijd, is hij lekker ontspannen en is dat goed voor de rug
ik vind de foto's er heel vriendelijk uitzien, en dat je te groot bent, valt mij niet op
en oja, ik vind de peesbeschermers ook te grootz
ze passen niet mooi om de pesen van de pony..
het valt me wel op met toppics die jij hebt, dat er altijd veel mensen zijn die het niet altijd met je eens zijn, wat terecht is. je bent niet altijd even goed bezig
maja wij zijn ook nog maar kinderen
Ik vind het er verder netjes uitzien, en je neemt toch al serieus privelessen op nike? helaas is nike nu weer een dip..![]()
veel plezier en succes verder!

t is nog steeds niet goed met haar
(loopt nog steeds niet goed, been word dikker en dunner, dan weer dikker enz.)
het is misschien wel gevaarlijk.maar paardrijden in het algemeen is ook gevaarlijk. een paard kan ook zo gewoon schrikken of iets onverwachts doen en dan kan ik er ook vanaf liggen. (betekend niet dat dit misschien net wat gevaarlijker zou zijn)

Doe gewoon waar jullie goed in zijn, en ga verder niet aanmodderen met dingen. Als je meer oefeningen enzovoort wilt oppakken zul je toch echt les moeten nemen.

ik weet wel hoe het hoort(met houding) het is moeilijk om dat goed uit te voeren. (daarvoor vraag ik dus ook tips)
(mariska en nike) oscar is een verzorgpony van chingyi. met nike wil ook serieus lessen (doe ik ook als alles goed met nike is wat nu niet het geval is. en ze kan/mag niet al te veel doen..niet dat dat heel erg is)
t zadel is idd niet echt zo geweldig. ook wat te klein voor me eigenlijk
)
met echt laag springen ziet het er niet echt goed uit..word het wat hoger dan wel al wat beter.