Les met Nobles (M2) in nieuw setje!!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Roos_M

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 14:52

sophie_kurk schreef:
Ik denk dat dit echt niet zo beste momentopnames zijn. Toch denk ik wel dat de aanleuning een niet zo sterk punt is van jullie als combinatie. Nou heb je echt net de pech momentjes denk ik, maar probeer wat meer verbinding te gaan maken. Maar ik denk dat je dat zelf ook wel weet, verder vind ik het grote onzin dat mensen dat commentaar van jij bent niet M2 waardig gaan plaatsen.

sluit me voledig bij aan,

enne, leuk paard hoor. veel succes verder!

Ronja

Re: Les met Nobles (M2) in nieuw setje!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 16:17

Hallo, leuk paard! Hm een tip zo op het eerste gezicht is dat je misschien je paard wat meer bij elkaar rijdt voor en tijdens de keertwending, want op de (vooral de laatste) foto ziet het eruit alsof hij uit elkaar valt. En let erop dat hij ook in zijn hals en lichaam buigt en niet alleen in zijn hoofd; op de één na laatste kantelt hij zijn hoofd en zo heb je niet evenveel contact op beide teugels. That's all for today

Gail

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 17:15

Ik sluit me ook aan bij de meesten: als ik deze foto's had gezien zonder het topic had ik nooit gedacht dat dit een M2-combi is.
Ik vind het wel jammer dat je zo'n houding heir hebt van 'haha, jongens ik weet het allemaal zo goed dus haha'. Als je het allemaal écht zo goed weet, hoe haal je het dan even grofweg gezegd in je hoofd om juist déze foto's te plaatsen? Want dan wéét je toch dat je zo'n reactie kunt verwachten?
Ik zie geen één foto waar hij er lekker aan is, maar zoals gezegd: ik hoop dat die vanmiddag komen!!

Maaik

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 17:56

mOmmii schreef:
Je zit er erg netjes op!
Het paardje mag iets ronder ingesteld worden, op de 2e foto zie je zelfs een ondernekje. (kan ook een momentopname zijn natuurlijk)

Het setje vind ik echt heel erg mooi!!

Hier ben ik mee eens

Voor de rest echt heel leuk setje & Leuk paard!

Charlotte89

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 18:56

Waar blijven de foto's ?

Tooske

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-05 19:05

Vanavond pas..

Dustinlover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 19:42

Naja weer reacties van bokkers maar goed.
Iedereen heeft toch wel eens dat het paard niet lekker loopt en met een zen hoofd in de lucht loopt of niet lekker nageeft enzovoort of loopt ieder M2 paard altijd nageefelijk en rond...??? geloof het niet maar goed.
En dan vind ik dat Tooske zo sportief is om die foto's dat zij een dag heeft dat het paard waarschijnlijk niet zo lekker loopt daar toch foto's ervan op te zetten.
En dan krijg je de reacties van bokt en daar zit je nie echt op te wachten op commentaar dat de hele tijd het zelfde is en iemand af zit te kraken.
Houd het opbouwend en ze weet nu heus wel dat ze hem wat dieper moet rijden lijkt mij hoor :S (volgens onze/jullie mening).
Ik ken Tooske niet maar dit verdient niemand he zo'n commentaar dan voel je je toch echt verneederd...

joor

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 19:46

nou shaar.
allemaal aardige mensen hier hoor!!!!!!!
de beste ruiters zitten weer aan de kant he.
nou alvast succes zaterdag.
groetjes joor

Tinkebel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 20:04

@ Joor, ja het zal wel moeten dat er betere ruiter als Tooske aan de kant zitten. Want er zijn namelijk mensen die beter als haar rijden, en die zitten aan de kant

Maar nu even serieus. Niks van wat hier staat is zeurend bedoeld, iedereen wil je juist helpen. Zoals de meeste hier vind ik het ook niet M2 waardig. De aanleuning is niet zo goed, je steekt je benen af, en je zit een beetje krom. Over het algemeen ziet het er dus niet zo netjes uit. Daarmee zeg ik niet dat je je paard iets ergs aan doen, want je trekt niet heel erg of zo.
Ook lijkt het alsof je er nogal met je sporen inprikt. Dit kunnen natuurlijk moment opnames zijn... Laat er even iemand irl(in real live) op letten, en als het dan echt zo is moet je er natuurlijk aan gaan werken.

Hoop dat je wat aan mijn 'tips' hebt. En over het rond rijden kan ik je niet helpen via internet, daar zul je je instructrice voor moeten vragen. Succes met je wedstrijd !

Sharonaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 20:24

leuk hoor..
ziet er goed uit
het setje staat ook goed bij je paard

Charlotte89

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 20:32

[quote]En dan krijg je de reacties van bokt en daar zit je nie echt op te wachten op commentaar dat de hele tijd het zelfde is en iemand af zit te kraken.[/qoute]

Je spreekt jezelf tegen. Als iedereen dezelfde mening over deze foto's heeft zou het ook wel zo zijn. Dit commentaar is allemaal niet negatief bedoeld, je moet het opvatten als tips . Ik vind het jammer dat 'vriendinnetjes' van de TS vaak zo reageren. Je plaatst foto's op HAW om commentaar te krijgen, of dat nou positief of negatief is. Je hoeft er ook niks mee te doen maar als je slim bent probeer je het iniedergeval. Ik ben heel benieuwd naar andere foto's, ik hoop dat die ons een heel ander beeld geven!

Tooske

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-05 20:44

Ja natuurlijk vraag ik om commentaar, maar het meeste weet ik in ieder geval al.
Ze heeft wel gelijk dat het niet echt opbouwend overkomt maar meer afkrakend al zal dat niet zo bedoel zijn.

Maar vriendinnetjes reageren meestal zo, dat is ook logisch die kennen het paard en ruiter goed. ( Al begrijp ik je wel hoor!)

Vala

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 21:06

Ik ben een vriendinnetje en ik geef mijn mening heel eerlijk tegen Shaar over wat er evt wel en niet goed aan is naar mijn bescheiden mening. Aan de andere kant respecteer ik haar manier van trainen. Ze heeft in ieder geval een plan, dat kunnen de meeste niet zeggen. Iedereen die met overtuiging op een bepaalde manier zijn paard traint is goed bezig. Nobles is een lief en vrolijk paard wat geen pijntjes in zijn lijf heeft.
Ik vind de manier waarop de meeste reageren zo ontzettend bot.
Horses At Work is volgens mij NIET bedoeld voor bout commentaar en afkrakerij en zelfs in twijfel trekken of iemand M2 is of niet!!!
Leven en laten leven zou ik zeggen. Maar dat is tegenwoordig in het dagelijks leven al moeilijk en dus zeker in de paarden"commune".
Ik dacht werkelijk dat de foto's voor de lol zijn. Ik vind het leuk als mensen trots zijn op hun paardje en dit willen laten zien....
Ik vind dit gewoon weer geen visitekaartje voor Bokt, helaas.

Tooske

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-05 21:10

Tiessie schreef:
Ik ben een vriendinnetje en ik geef mijn mening heel eerlijk tegen Shaar over wat er evt wel en niet goed aan is naar mijn bescheiden mening. Aan de andere kant respecteer ik haar manier van trainen. Ze heeft in ieder geval een plan, dat kunnen de meeste niet zeggen. Iedereen die met overtuiging op een bepaalde manier zijn paard traint is goed bezig. Nobles is een lief en vrolijk paard wat geen pijntjes in zijn lijf heeft.
Ik vind de manier waarop de meeste reageren zo ontzettend bot.
Horses At Work is volgens mij NIET bedoeld voor bout commentaar en afkrakerij en zelfs in twijfel trekken of iemand M2 is of niet!!!
Leven en laten leven zou ik zeggen. Maar dat is tegenwoordig in het dagelijks leven al moeilijk en dus zeker in de paarden"commune".
Ik dacht werkelijk dat de foto's voor de lol zijn. Ik vind het leuk als mensen trots zijn op hun paardje en dit willen laten zien....
Ik vind dit gewoon weer geen visitekaartje voor Bokt, helaas.

Amen en dankjewel

PolosportJ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 21:25

[quote="Dustinlover"]Naja weer reacties van bokkers maar goed.
Iedereen heeft toch wel eens dat het paard niet lekker loopt en met een zen hoofd in de lucht loopt of niet lekker nageeft enzovoort of loopt ieder M2 paard altijd nageefelijk en rond...??? quote]

Tuurlijk elk paard heeft zo zn slechte dag. Dat ze idd niet lekker rond lopen enz. Maar zij zei juist dat ie erg goed liep en dat zijn halshouding enz zo hoort te zijn.
Maar nogmaals wat iedereen hier zegt niemand bedoeld het slecht. Vooral niet aan het begin van dit topic. Maarja als je daar zo fel op reageerd (en de mensen die je kent ook) ja dan kan je ook niet verwachten dat iedereen even aardig blijft.
En ik weet ook hoe vervelend het is om bokt over je heen te krijgen (heeft iedereen wel eens gehad lijkt mij). En soms is het misschien ook niet terecht maar dat weet je zelf beter toch. Maar het is wel goed om het in overweging te nemen want het zijn meestal allemaal goed bedoelde tips! En als je der niks meer kan, kan dat natuurlijk gebeuren maar dan hoef je de mensen die goedbedoelde tips (vooral aan het begin) niet zo af te vallen. Dat verdiend niemand niet evenals dat jij het natuurlijk niet verdiend om heel erg aangevallen te worden.
Veel succes!

Dustinlover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 23:10

Aha oke maar ik vind wel dat het opbouwend moet blijven dat staat geloof ik toch ook in de regels of ben ik nu blond??? (ojah ik ben blond )
Veel succes zaterdag en ga der voor...
Enne ikke ben geen vriendin want ik ken tooske nie en ik reageer volgens mij best redelijk normaal of ben ik uhm tjah laat maar (blond)....
Groetjes Rowan

Kelly_Taco

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 14:07

Ik volg het topic al een tijdje en nu wilde ik toch graag even reageren.

De TS rijdt M2 met haar paard dat is een feit dus dit in twijfel trekken heeft geen zin
Of de foto's die we hier zien M2 waardig zijn is natuurlijk heel iets anders.
In de keertwendingen en in je stapfoto is de hoofd/halshouding van het paard inderdaad niet zoals het hoort.
Dit is natuurlijk te verklaren omdat het een oefening uit moet voeren waar het dier moeite mee heeft (ook een M2 paard doet niet alles vlekkeloos).
TS verdedigd zichzelf alleen verkeerd door te zeggen dat het paard een goede hals/hoofdhouding heeft. Normaliter kan dit best het geval zijn maar op deze foto's heeft het dier een verkeerde hals/hoofdhouding.

Als ik zelf dan mijn bescheiding mening mag geven:
Probeer zelf meer te ontspannen en je been mooi lang te maken.
Ik vind je er zo van de foto's af te zien vrij gespannen opzitten en vooral op de eerste foto kan je goed zien dat je inknikt.

Daarbij wacht ik nog op echte rijfoto's.
Bij een oefening wat een paard moeilijk vind is het logisch dat het er wat minder mooi uitziet

bijou

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 14:13

Nou ja shaar je weet wat je te doen staat!!! Als je het commentaar zo hoort......slof eraan!!!!
Kein gelul trek hem in de krul!!!!

Kelly_Taco

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 14:19

bijou schreef:
Nou ja shaar je weet wat je te doen staat!!! Als je het commentaar zo hoort......slof eraan!!!!

Volgens mij heb jij dit nergens gelezen en zuig je het uit je duim

justahorse

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 14:58

ik zal de rijfoto's er zo opzetten dan zie je het van de andere kant

Ik heb ze gisteren gemaakt
en die zijn een stuk beter vind ik zelf

en zelf gebruikt ze de sporen bijna niet alleen met bepaalde oefeningen zoals een ander mens ze normaal gesproken gebruikt

Ik ga de foto's nu uploaden en zal de link hier bij zette

Gail

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 15:29

bijou schreef:

Als je nou eens leest wat er gezegd wordt in plaats van alles negatief te interpreteren, dan kan je er misschien nog wat van leren ipv alleen maar moord en brand te krijsen. Sjongejonge.

Ik ben heel benieuwd naar de foto's! En nogmaals, het is niet als afkraken bedoeld maar als je foto's erop zet kan je commentaar verwachten...

justahorse

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 15:33

Gail

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 16:45

Nou dat is al heel veel beter ja!

Ik zou persoonlijk zelf nog de helft van de foto's eruit hebben gelaten, omdat ie dan wat op de voorkant duikelt. Dat is zéker een moment opname, maar waarom een minder mooi beeld neerzetten als je ook mooie beelden hebt?

Wat je zit betreft vind ik nog steeds dat die niet heel fraai is, wat met bolle rug en je handen/armen niet mooi.
Maar zeker weten betere foto's nu.

m_goodluck

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 16:52

m2

m_goodluck

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 16:53

M2