deze spoor of scherpere?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

smiek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-05 18:36

tjah je ziet toch dat deze topic daarover gaat, dus je kan er ook gwoon niet naar gaan kijken

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-05 18:38

Je kunt eerder zeggen, maak zelf geen nieuw topic, maar lees de sticky eens en al die berichten die erover gaan.

Maar dat is blijkbaar niet gebeurd, anders wist je al dat je niet goed bezig was

Applelove

Woonplaats: Kapsone's..? Hoe bedoel je..? Het is gewoon een feit dat IK beter ben dan JIJ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-05 11:48

Kafue schreef:
Applelove schreef:
als je paard lui is niet van voren losgooien maar tegenhouden

lui paard= tegenhouden (teugels)
heet paard= los laten (teugels)

Vreemde vergelijking, leg eens uit?

Zal het proberen uit te leggen.
een LUI paard dus geen paard dat vandaag even geen zin heeft om te werken maar een echt lui paard. Die is er op uit om voor losgelaten te worden dan heeft het zijn zin. De natuurlijke reactie van een mens is ik wil harder dus laat ik mijn handen los en drijf ik constant aan. wat eigenlijk heel erg fout is omdat je dan constant moet drijven en je paard gaat er niet harder van lopen. zie het als tegelijk je gas en je rem indrukken (auto)

Een heet paard- Dus echt een paard wat constant gaat dribbelen heel hard wil. Als jij aan die teugels gaat trekken, zal het paard alleen maar sterker worden jou er uit gaan trekken en nog veel harder gaan. Natuurlijk moet je wel gewoon je benen er aan houden. de natuurlijke reactie van een mens is bij deze: ik wil zachter druk geven trekken e.d

in beide manieren overdonder je het paard omdat je heel anders gaat rijden. Met dat lui paard gedoe heb ik ervaring mee. De paarden gaan uit elkaar lopen worden heel lang. een heet paard kropt zich meestal op. Het werkt lang niet bij alle paarden.