tienus63 schreef:Kort door de bocht: wanneer de ruiter het vertrouwen in z'n paard kwijt is, heeft het geen zin om een combinatie te blijven.
Ben ik het ook mee eens. Mijn eerste paard kon ook in ene uitspatten. Ik werd ontzettend bang van hem en durfde amper nog te rijden. Helaas heb ik die om andere redenen moeten laten afmaken. Toen kocht ik mijn huidige paard. Super braaf had al wat gezien (toen ik hem kocht 8 jaar) maar geen trapzak. Hij steigerd of bokt nooit. Er ging een wereld voor mij open. Ik ben nu 4 jaar verder en ik ben angstvrij. Ik had altijd gezegd mijn 1e paard gaat niet weg hoe bang ik ook was. Nu heb ik door omstandigheden geleerd hoe het is om echt plezier te hebben met je paard, en kom ik op die uitspraak terug. Je moet angstvrij kunnen zijn met je paard dan beleef je de mooiste momenten. Dus hoe moeilijk het ook is verkoop haar en zoek een paard wat wel bij je past. Je hebt een leuke merrie en die zal echt wel goed terrecht komen bij een ruiter waar het wel mee klikt. Ik wens je heel veel succes met het maken van je beslissing ik snap dat dat erg moeilijk is.
maargoed.. daar zal het probleem echt niet door ontstaan hoor

: