styb @ springwork ( had er die dag niet zo'zin in

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Mango_

Re: styb @ springwork ( had er die dag niet zo'zin in

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-05 11:56

Sfiejj schreef:
nou oke mango13, maar soms heb ik wel snel een oordeel, en dan zeg ik het ook wel heel erg bot, sorry dan!! bedoel het niet zo. Ik vind nog wel steeds wat amber_ zei heel banketstaaf, want ik verkracht nooit een topic.. maarja sommige mensen denk ik daar dus bij. Sorry voor dit misverstand , maar ik vond het er gewoon zielig uitzien, en dan hup komt mijn mening eruit, vaak botter dan ik bedoel. Sorry!, nou goed??

Maar waarom zeg je het dan gelijk? Dan verkracht je namelijk WEL het topic. dan kom je aanzetten GELIJK met ja slecht zielig blablalbaaaaa!!! En dan verpest toch heel het topic!! Dan moet je voortaan ff nadenken voor je iets zegt . En van jou heb k ook nog nooit rijfoto's gezien dus ik zou maar ff een beetje rustig doen met je commetaar

Poenarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-05 12:06

Dit is gewoon een haflinger die er een potje van maakt hoor.
Hij maakt een hele krachtige beweging, waardoor de berijdster naar achter klapt en waardoor er veel spanning op de teugels komt te staan. Ik ken het hoor, heb het ook met Arie gehad, dat ie zo een krachtige sprong maakte en dr echt overheen vloog.
Nou dan kan je niet meer goed je houding aanhouden hoor .
En dan krijg je een niet al te net beeld.

Leuke foto's, ookal ziet het er niet vriendelijk uit .
Styb is een heel erg leuke haf!

THHIRZA

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-05 12:08

woooooow haah eigelijk best komisch
koste je ckr wel punte op de wedstrijd:P

Yell

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-05 13:28

Eerlijk gezegd weet je zelf ook wel hoe het eruit ziet, en dat je in de mond trekt en je paard enorm in de weg lijkt te zitten.

Maar ik wou je toch even zeggen dat je een mooi hafje hebt.
Misschien dat je volgende keer een springzadel kunt lenen, dat maakt het een stuk makkelijker. Succes

pluimpje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-05 14:53

lorenzolover schreef:
woooooow haah eigelijk best komisch
koste je ckr wel punte op de wedstrijd:P

dit was het inspringen nog maar, en dat ging verder nog best goed hoor, aleen het parcours hebben we hindernjis 1 niet eens gehaald

ach ja jammer hoor, maar volgende keer beter. veel oefenen want springen kan hij zeker wel

Eilatan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-05 15:14

Wiehiej lang leve de noodsprong! hahha!
Je blijft nog best goed zitten! Ik denk dat ik er naast had gehangen!

Al die topruiters hier kunnen wel heel goed vertellen dat je meer mee moet geven, maar ze kunnen niet zien dat het een noodsprong is! Ik ben benieuwd hoe zij zitten na een weigering en een alsnog-op-het-laatste-nippertje sprong Ik heb er een hoop meegemaakt, geloof me, als je niet weet wat je paard gaat doen is het erg lastig om te denken aan 'hoe' je erover heen gaat

Sophie2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-05 15:16

nou uhm.. mango13, ik verkracht echt nie gelijk het hele topic. Sorry hoor dat vind ik errug dom, jij gaat nu weer in op mijn reactie.. dus je verkracht zelf net zo mee, en ik was echt NIET de enige wie commentaar had, maar volgens mij ben ik wel de enige wie zich ook nog veronderschuldigd! En ik krijg me rijfoto's er niet op. En dat heeft ook helemaal niks te maken met haar zit boven die sprong..?? Nou ja goed.. ik heb me veronderschuldigd tegenover pluimpje, maar vind dat k dat niet tegenover jou hoef te doen. En als ze zo'n foto erop zet, kan ze toch verwachten dat ze van sommigen commentaar krijgt en ik vind dat ik dan gewoon mag zeggen wat ik denk. En ik heb me al veronderschuldigd, gezegt dus dat ik fout zat, hoef je niet meer door te zeuren over dat ik rustig moet doen met mijn commentaar, want dan vraag ik me af wat ik daar mee moet..

BounceBabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-05 15:21

Het is maar een moment opname. Ruiter en paard leren hier van. Het is geen mishandeling. Bij een noodsprong kan je ook nooit snel aan de basisprincipes voldoen. Je denkt alleen maar hoe kom ik over die hindernis heen.

Toch vind ik de foto's mooi. Ondankt het totaal niet soepel verliep.

MISTRAL94

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-05 15:25

Yvonniej schreef:
Eerlijk gezegd weet je zelf ook wel hoe het eruit ziet, en dat je in de mond trekt en je paard enorm in de weg lijkt te zitten.

Maar ik wou je toch even zeggen dat je een mooi hafje hebt.
Misschien dat je volgende keer een springzadel kunt lenen, dat maakt het een stuk makkelijker. Succes

Dus jij gaat wel altijd goed mee met een noodsprong?

050206051012

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-05 17:35

MISTRAL94 schreef:

Ik persoonlijk zou ervoor kiezen het paard erlangs te sturen

Bombarie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-05 18:25

Nog even voor iedereen die nu kwaat op mij is, sorry, ik had niet begrepen dat het een noodsprong was, meer dat de ruiter haar evewicht verloor. en ik was die avond sjaggerijnig, dat het een naar gezicht is dat is nu wel gezegd enzo maar zo heb ik het niet bedoeld, ik heb mijn reactie nog eens nagelezen en het komt idd zwaar ruk over.

Bij deze dus mijn excuus, ik vind het trouwens wel errug kinderachtig dat ík dan bekritiseerd word want dan ben je eigenlijk net zo dom bezig als dat ik dus was (en de foto's waar jullie het over hebben dat is een nogal sterke vriendin die er op zit , lekker duidelijk, blond en krullen en ik heb recht bruin haar dus dat moet wel opvallen hé?) magoed....

Nouja sorry, ik geloof dat je springen kunt aan de laatste foto te zien. En je hebt het natuurlijk niet zo bedoeld, paardjes zijn gelukkig vergevingsgezind. Sorry sorry en succes verder. Ik spring zelf niet meer omdat ik hersenletsel heb overgehouden aan een auto ongeluk dus ik heb er al lang respect voor dat mensen het durven.
Laatst bijgewerkt door Bombarie op 25-10-05 18:33, in het totaal 1 keer bewerkt

N_fotografie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-05 18:29

dat is absoluut geen goede oplossing, al zeg ik zelf, dus hij weigert eerst, wat er daarna gebeurt, ik stuur hem erlangs(ik geloof niet eens dat ze daar tijd voor had) Want als je dat doet, dankrijg je zoiets dat bij het kleinste sprongetje hij al de rem erop zet en erlangs gaan! Maar goed ieder zo zijn eigen mening

marije86

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-05 19:13

dit is wel duidelijk een noodsprong he,het paard maakt een mega sprong ruiter klapt naart achter ddaardoor komen teugels strak te staan,bene zwaberen weg.ik vind het knap dat je bent blijven zitten,ik zou hem der ook zeker niet langs laten gaan maar zodra je neerkomt wel even belonen dat die er alsnog is overheen gegaan!

Eilatan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-05 20:17

Nikki_jimmy schreef:
dat is absoluut geen goede oplossing, al zeg ik zelf, dus hij weigert eerst, wat er daarna gebeurt, ik stuur hem erlangs(ik geloof niet eens dat ze daar tijd voor had) Want als je dat doet, dankrijg je zoiets dat bij het kleinste sprongetje hij al de rem erop zet en erlangs gaan! Maar goed ieder zo zijn eigen mening

Dat wou ik ook net zeggen, als je hem erlangs gaat sturen krijg je zo'n weigeraar, mooi niet!
Maar goed, dat is natuurlijk wel mijn ervaring.

MISTRAL94

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-05 20:20

Quellian schreef:
MISTRAL94 schreef:

Dat is inderdaad persoonlijk, daar heb je gelijk in.
Ook ik had het paard er niet langs gestuurd maar ieder zijn eigen mening

@Bombari: De manier waarop jij commentaar neerzet nodigd zulke reacties uit! Als je het in het vervolg even anders neer zet, krijg je ook niet heel bokt over je heen

Gringo_o6

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-05 21:10

Nou zalk 'k dan maar even aardig blijven ..
Ik vind 't een leuke haf met so te zien lekker veel pit..
Noodsprongen kunnen gebeuren (weet er zelf goed overmee te praten )..
Maarja mensen we moeten elkaar hier op bokt niet zo afzeiken want daar schieten we niets mee op..
* nou 'k heb me zegje gezegd *

daantjuhhh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-05 22:10

Quellian schreef:
MISTRAL94 schreef:

Ik niet, die van mij maakt namelijk altijd noodsprongen in het begin.
Ze vind het eng en word snel.
Ik wil haar er niet leren dat ze erlangs kan.
Ik moet wel zeggen, ik weet dat ze noodsprongen maakt dus ben wel een beetje voorbereid.
Wel heb ik mezelf aangeleerd mijn teugels te laten vieren als ik niet meekom en een pluk manen vast te pakken.
Maar dat deed ik ook niet meteen vanaf het begin.

050206051012

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 00:22

Mijn pony vindt het práchtig om te springen, maar ik durf het gewoon niet

daantjuhhh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 00:32

tja, dat kan ook nog.
Ik moet toegeven omdat ik weet dat het een noodsprong word (de 1ste sprong is altijd meters hoog) dat ik ook wel een beetje spanning heb, en dan krijg je z'n visueel cirkeltje.

Sophie2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 07:31

nog iets, ik denk dat je hem er vaak niet eens langs KAN sturen, hij gaat toch wel gewoon normaal naar de hindernis toe, maar dan opeens stopt hij ofzo en springt heel erg omhoog en erover. Nou dan kun je echt niet van te voren bedenken dat hij een noodsprong gaat maken, (tenzij je hem overal langsstuurt).. ik zou mijn paardje ook wel laten springen maar inderdad goed belonen als tie erover is

Krijtje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 08:33

Klopt, dat merk je pas een meter of zo voor de hindernis, wegsturen is dan al te laat en makt idd gauw weigeraars...
Ik zal jullie binnenkort ook eens verblijden met zo'n lekkere bloober Mijn paard kan soms hysterisch worden bij het zien van een hindernis en al rij ik aan in stap/draf, de laatste 2 meter is dan dikke rengalop

Mooie foto die de TS later plaatste, mooie sprong zonder zadel! Knap!

En fijn dat iedereen hier weer lief is voor elkaar

Mango_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 09:56

Sfiejj schreef:
nou uhm.. mango13, ik verkracht echt nie gelijk het hele topic. Sorry hoor dat vind ik errug dom, jij gaat nu weer in op mijn reactie.. dus je verkracht zelf net zo mee, en ik was echt NIET de enige wie commentaar had, maar volgens mij ben ik wel de enige wie zich ook nog veronderschuldigd! En ik krijg me rijfoto's er niet op. En dat heeft ook helemaal niks te maken met haar zit boven die sprong..?? Nou ja goed.. ik heb me veronderschuldigd tegenover pluimpje, maar vind dat k dat niet tegenover jou hoef te doen. En als ze zo'n foto erop zet, kan ze toch verwachten dat ze van sommigen commentaar krijgt en ik vind dat ik dan gewoon mag zeggen wat ik denk. En ik heb me al veronderschuldigd, gezegt dus dat ik fout zat, hoef je niet meer door te zeuren over dat ik rustig moet doen met mijn commentaar, want dan vraag ik me af wat ik daar mee moet..

Ja dan is t goed. Maar ik vond het niet leuk dat jij met je zielig aankwam dat is echt niet leuk tegenover pluimpje

Sophie2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 11:28

nee dat snap ik mango13, maar dat was gewoon mijn eerste reactie en het ziet er toch ook een beetje zo uit, maar goed ik heb me excuses aangeboden houden we er nu over op

Mango_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 11:33

Sfiejj schreef:
nee dat snap ik mango13, maar dat was gewoon mijn eerste reactie en het ziet er toch ook een beetje zo uit, maar goed ik heb me excuses aangeboden houden we er nu over op

Okeej,,vrede

YentlKG

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 12:47

Mensen mensen mensen..

Okéé, het ziet er niet echt uit, je geeft hem niet voldoende ruimte etc.
maar als dit (zoals sommige mensen antwoorden) elke keer gebeurd,
springt dat paard heus niet meer.

Typisch bokt om zulk comentaar te geven, niet iedereen is Anky en springt zo makkelijk met een paard dat soms so debiel loopt te doen.
Ik denk ook dat de ruiter graag tips/commentaar wil ipv iemand zo lopen af te bekken omdat er iets niet zo goed gaat.

Aan de ruiter zelf,
ik vind dat je hele nette houding hebt, alleen je handen veel meer meegeven, dat de pony netjes en veilig over de sprong jumpt.
Je trekt je handen terug (kan je op de foto's wel zien) naar je buik,
niet doen, doe je handen lekker naar voren bij de hals (richting oren, niet te ver ) en dan zou het er vast gelijk beter uitzien.
maar NOOIT een pony van de sprong weghalen, én daar gebeuren de naarste ongelukken mee, en je hebt straks een pony die er zélf langs heen raced

Mijn pony zelf is ook een super spring pony, maar heeft ook soms welleens de neigingen om gewoon keihard op de sprong af te racen, dat je je teugels nog kort hebt vóór de sprong om hem in te houden.
Jazeker wordt dat een debiele rare sprong, maar je leert er tenminste van, hoe je dat beter kan oplossen.

Nogmaals, bokt (HAW) is een forum voor commentaar/tips, maar niet om iemand zo af te bekken dat die straks geen foto meer durft te plaatsen.

verder heel veel succes met deze super mooie haflinger!