ons trissie terug van weggeweest!!!!!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

topsylover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-05 13:03

TRIIIIIIIIIIIIISSSSSSSSSS!!!!!!!! lief beestje! Ik wil ook nog een keertje mee als ik een keer wel kan haha

Bumba01

Re: ons trissie terug van weggeweest!!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 10:05

Ik vind het er idd ook niet vriendelijk uitzien Waarom een bijzet als dat meisje net 11 is en er niet zoveel verstand van heeft ? Je hebt jezelf gewoon versproken om te zeggen ; ze is beresterk en dit en dat. Waarom dan geen cap en waarom heb je dan de teugels loshangen enz ?
Tja en over het zadel gewoon een ander zoeken

ArGieVai

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 10:15

ben het geheel met emkelover eens.. en tja.. te groot ben je.. komt misschien banketstaaf over.. maar het is wel zo..

enum... die bandages om z'n staart.. waar slaat dat op?? nouja t zal wel...

groetjes van mij..

Rooos_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-05 15:51

ik heb dus wle veel ervaring ik rijd nou ong. 6 jaar

Macha876

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 16:57

ja nou en datje 6 jaar rijdt .
je kan het ook verkeerd geleerd krijgen en,
p een shet kan je nou niet echt geweldig rijden met deze lengte ik zelf reed ook oop shetjes maar ben er mee gestopt omdat mijn rijtechnisch er mee poedersuiker word

spoekie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 19:53

roosjuh1994 schreef:
ik heb dus wle veel ervaring ik rijd nou ong. 6 jaar

6 jaar op de manege? Want (over het algemeen) kun je dan nog vrijwel NIETS. Er op blijven zitten ja, en dat was het zo ongeveer.

Ik vind dit echt gewoon zielig, haar benen zwabberen alle kanten op, omdat ze te groot is en dus haar benen niet meer normaal kan aanleggen. En dan hindert ze die pony enorm.
Die bandage om de staart slaat nergens op, het zadel ligt niet goed, ze probeert die pony bij dat hek weg te krijgen door maar gewoon aan 1 teugel te trekken. Als ik dat beest was, zou ik ook gaan staken.

Ga lekker wandelen, laat er kleine kinderen op rijden (die kunnen ook wel minstens zo goed rijden als dat meisje, want haar houding is nou niet bepaald alles) enz enz

Want face it: je bent gewoon te groot, en dan hoor je er niet meer op te rijden, want dan hinder je die pony gewoon en die heeft er dan ook geen lol meer aan. Dat weet ik zeker.

iSaBeLL

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 21:13

als je naar 6 jaar nog niks heb geleerd ? ik kan naar een paar weken al stukke beter rijden en stil zitten laat staan naar 6 jaar

amber_steph

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 21:57

ik zou lekker VHD met de pony gaan doen, lekker buitenwandelen, en gewoon lekker kleine kindjes er ritjes op laten maken..
zo geniet je ook van je pony..
misschien haar ook voor de kar te zetten? misschien een oplossing

krumel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 22:32

ik vind het er nou ook niet bepaald vriendelijk uitzien.
de pony heeft er zo te zien niet veel zin in (ja, momentopnames maar waarom is het dan op élke foto zo?)
aan dat zadel zou ik echt iets doen hoor, want shetlanders zijn ook gewoon paarden, en ook al zijn ze kleiner hoor je ze nog goed te behandelen. Ik denk dat je het wel goed bedoeld enzo, maar ik zou toch les nemen als ik jou was of gewoon naast je pony leuke dingen ermee doen.
Dat je 6 jaar ervaring hebt is, aan de foto's, niet echt te zien want je benen zwaaien alle kanten op.
Ik vind het nu banketstaaf om je alleen af te kraken want ik denk heus wel dat je het beste voor hebt met je pony, maar ik zeg alleen wat ik zie en ik hoop dat je iets aan het commentaar hebt.

HarryM

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 22:50

okee met een deel van jullie ben ik het best eens maar een groot deel niet

je bent zelf ook wel jong geweest en toen ging je ook dingen uitproberen en een teugele die los hangt kan dus geen enkel kwaad en dan nog iets het word bere sterk kan j eook om 2 manieren opvatten en ik denk vaak dat hier mensen bepaalde woorden alleen in hun voordeel van hun commentaar zien en ik vind deze shet al helemaal niet zielig of arm want hij ziet er goed doorvoerd uit en ik zie geen diepe wonden en alles

dus de groetos en zie alles eens wat positiever in

Bumba01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 08:04

leonihuis ;

Het is gewoon zielig hoe je het nou ziet Ookal ben je 1, dan moet je toch echt wel weten dat een pony een goed zadel nodig heeft ! Ik weet nie hoe oud je bent, maar je praat en typt als een PENNY

Bumba01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 08:06

11 bedoelde ik

Barbara_m

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 10:49

Misschien tijd voor een slotje op dit topic???

Bumba01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 16:42

Ja

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 17:13

Bertuss schreef:
Wel een superleuke shet
Maar het rijden gaat volgens mij niet zo..

Ik vind dat je shetten niet aan de teugel moet laten lopen. Vind ik..
Shetten zijn voor lol, ik weet niet of ze zo super geschikt zijn voor het echte dressuurwerk. Er zijn natuurlijk uitzonderingen .

Maarja,, als je maar lol hebt

Doe ff niet zo raar. Wat een idiote opmerking. Shetjes kunnen ook gewoon dressuur lopen hoor.

Verder vind ik het er om eerlijk te zijn er gewoon niet uitzien.

paddie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 17:29

Dat meisje die erop zit,, heeft die er toen op gesprongen?

Rooos_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-05 17:36

hoe bedoel je????

paddie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 17:39

En zoiezo beter dat jullie niet meer springen!

Rooos_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-05 17:40

neej dat doen we ook niej maar hoe bedoel je dat van dat is dat meisje ook die sringt'?????

paddie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 21:09

Nou dat moet je opvatten als , dat ze er te groot voor is..

Ayasha
Blogger

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 21:12

uh. Kan dat beest nog wel bewegen?
als ik zoveel touw rond ex/Phar moest hangen, en er dan ook ngo een keer op ging zitten. Dan lag ik al lang tegen een van de weide palen
Ik zou HEEEEEEEEEL zuinig zijn op zon prachtpony die zoveel van jou kan verdragen!!!!
Wég die rommel en lekker leren rijden

paddie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 21:12

Of andere leuke dingen ermee doen ..

Ayasha
Blogger

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 21:24

idd paddie, maar liever niet nog meer er rond hangen Het arme ding moet al een een halve kg meer dragen met al dat touwspul

edit: geen ide of iemand hier op gereageert heeft, waarschijnlijk wel maar

[quote="roosjuh1994"]doe ff normaal arme shet echt waar,, waa rheb je het over dat beestje had er hartstikke plezier in,, en die bandage was gewoon voor de lol[quote]

en dat heeft ie zelf aan jou verteld?

ooh en gezien je met 6 jaar al veel ervaring hebt, veronderstel ik dat ik me niet moet aanpassen aan je leeftijd met reageren?

spoekie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-05 17:30

iSaBeLL schreef:
als je naar 6 jaar nog niks heb geleerd ? ik kan naar een paar weken al stukke beter rijden en stil zitten laat staan naar 6 jaar

Het is btw NA 6 jaar, en niet naar.

Nee ik bedoel dat je dus leer zitten (= er niet meteen afvalt als paardlief opzij springt), wat dingen qua houding worden en er wordt je uitgelegd hoe je moet sturen (vaak ook niet correct en compleet).

6 jaar manege ervaring, zegt in mijn ogen dus helemaal NIKS. Ik heb liever iemand op een paard zitten, die pas een half jaar les heeft maar priveles, dan iemand die 10 jaar op manegepaarden heeft rondgehobbeld.
Ik weet wel dat niet iedereen die luxe heeft (ik nl zelf op het moment ook niet meer). Maar op een manege leer je serieus waar nog niet eens de helft, simpelweg omdat er met 10 paarden in een lesuur en dat maar 1x per week geen tijd voor is, en niet te doen. Maar dan moet je niet gaan roepen dat je al 6 jaar rijdt en dus al zoveel ervaring hebt. Want ik rijd toch al ietsje langer en ik weet dat ik ook er niks van kan.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-05 17:42

Dat is waar, Ik heb eerst 8 jaar op de manege gereden. Heb een eigen paard en heb twee jaar priveles gehad. Ben toen weer terug naar de manege gegaan en naar het hoogste niveau. Nu rijden mijn paard en ik endurance en is de les vooral bedoelt om zijn spieren soepel te houden. Ik ga niet van mezelf zeggen dat ik goed rij want dat doe ik niet. Maar het niveau waar ik in de les terecht kwam was weer leren blijven zitten enzo.