Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Mik_beer schreef:Ik geef hier Navidad volkomen gelijk. Het gaat er niet om of zij minderjarig is of niet, het gaat erom dat dit niet haar eigen paard is, dus de eigenaar ALTIJD verantwoordelijk wordt gehouden als zij er iets aan over houd. Of je nou 8 bent of 42, that doesn't make the difference..
Flower schreef:Heb je Navidad zijn profiel wel eens gezien....
Sorry hoor... al die wijze praat, maar een paard zadelmak maken met een baseball petje... dat is pas verantwoord :s
kan je frustraties kwijt
of stuur me een pb en kom eens een keer bij ons mee rijden
En ten eerste is die wijze praat wel de waarheid. Geloof je het niet? vraag allemaal maar na
wie zegt dat ik nooit een cap op heb dan? jij? maar goed ik weet beter. ik weet wel wat ik doe. Ben daarin opgegroeid. en nee dan zeg ik niet dat zonder cap niet ontverantwoord is, maar dat gebeurt wel op mijn eigen terrein en op mijn eigen paarden
Navidad schreef:Flower schreef:Heb je Navidad zijn profiel wel eens gezien....
Sorry hoor... al die wijze praat, maar een paard zadelmak maken met een baseball petje... dat is pas verantwoord :s
Flower dat intresseerd me niks, ik weet wel waar ik mee bezig ben en wat ik doe ik ben geen 13 meer en nogmaals, dit gaat niet over mij, open anders maar eens een topic over mijkan je frustraties kwijt
of stuur me een pb en kom eens een keer bij ons mee rijden
En ten eerste is die wijze praat wel de waarheid. Geloof je het niet? vraag allemaal maar na
wie zegt dat ik nooit een cap op heb dan? jij? maar goed ik weet beter. ik weet wel wat ik doe. Ben daarin opgegroeid. en nee dan zeg ik niet dat zonder cap niet ontverantwoord is, maar dat gebeurt wel op mijn eigen terrein en op mijn eigen paarden
ff jou pesten hoor
maar ik ga me er vanaf nu buitenhouden, laat ze gewoon gaan, als ze eraf valt en ze breekt dr nek, niet ons probleem.
Citaat:Flower dat intresseerd me niks, ik weet wel waar ik mee bezig ben

Maar voor de rest bemoei 'k me er niet mee.Navidad schreef:qtiej_gurl schreef:
een volwassene kan tog net zo goed zijn rug breken. DAt risico blijft r gewoon voor IEDEREEN die op een paard stapt. En wat maakt het dan uit dat ze zo jong is? Ik heb mijn eerste pony(1.50) ingereden toen ik 8 was en ik leef tog ook nog steeds. oke er KAN wat gebeuren maar dat wil echt niet zegge dat er altijd iets gebeurt!!!
Ik heb het niet specefiek over een volwassene? Ik Praat hier over een minderjarige. Daarnaast praat jij over je eerste pony, Dit zijn verzorgers bijrijders. En het gaat me er ook niet om of jij leeft of niet, Ik heb ook al mijn pony's en paarden zelf in gereden, maar dat is gebeurt op mijn terrein, met mijn eigen pony's. Dan praat je heel anders dat een verzorger, op een terrein van iemand anders. Als zij valt, hebben de ouders het over haar te zeggen, aangezien ze minderjarig is, dus dan word de eigenaar aansprakelijk gesteld, aangezien het zijn paard is en op zijn terrein is gebeurt! En zal je zeggen, dat kan zelfs uitlopen op een rechtzaak. En nee ik zeur niet, ik zeg gewoon de waarheid, ik heb het allemaal van dichtbij meegemaakt, zelfs met een volwassene, en die heeft die zaak nog gewonnen. Dus wat krijg je dan? een eigenaar die zijn paarden moet verkopen en mischien nog wel meer omdat die de hele tijd een bedrag moet afbetalen omdat die vrouw/meisje er op eigen risico hard is afgeklapt.
welkom to the real world.
missmiekie schreef:hoooohhhhhh, je eigen paarden?!?! paarden die bij je in training staan zijn niet jou paarden.ff jou pesten hoor
maar ik ga me er vanaf nu buitenhouden, laat ze gewoon gaan, als ze eraf valt en ze breekt dr nek, niet ons probleem.
maar goed, gebeurt wel op mijn eigen terrein
maar goed discussie over mij gesloten aangezien dit niet mijn topic is 
qtiej_gurl schreef:
Toen ik um inreed was hij nog niet van mij, maar van een kennis en ik heb hem ook op hun terein ingereden! ik kreeg hem pas toen ik 12 werd en ik heb hem daar op hun terein 4 jaar 1 X per week bereden.
Navidad schreef:missmiekie schreef:hoooohhhhhh, je eigen paarden?!?! paarden die bij je in training staan zijn niet jou paarden.ff jou pesten hoor
hah agoed euhh, daar zitten ook mijn eigen paarden tussenmaar goed, gebeurt wel op mijn eigen terrein
maar goed discussie over mij gesloten aangezien dit niet mijn topic is
t was ook maar een geintje
ontopic graag mensen met problemen komen maar via pb. veel gezeur van bokt over mijn intresseerd me geen snars
.. En ik ben het met de voorgaande berichten niet eens, want misschien kan ze wel heel goed rijden
. En als je paard echt op hol gaat kan een volwassene het paard ook niet houden
. Ik ben ook nog vrij jong(14) en ik word ook wel es op een jong paard gezet, dat maakt echt niet uit.
1xtje wel aan de longe enzo, dat was nog in de eerste maand. ik vond het wel spannend, maar ik vertrouwde het paard al wel een beetje. En daar gaat het ook wel een beetje om!