Wow, het zevende wonder .... voor het eerst los op driejarig

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

MirandaMalik

Re: Wow, het zevende wonder .... voor het eerst los op driej

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-05 17:26

De mijne wordt pas echt door een jonkie ingereden.........

Afbeelding

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-05 17:30

Mik_beer schreef:
Ik geef hier Navidad volkomen gelijk. Het gaat er niet om of zij minderjarig is of niet, het gaat erom dat dit niet haar eigen paard is, dus de eigenaar ALTIJD verantwoordelijk wordt gehouden als zij er iets aan over houd. Of je nou 8 bent of 42, that doesn't make the difference..

hier ben ik het ook mee eens. Ookal zou heel goed rijden het is toch anders als een eigen paard/ pony. Ik heb mijn paard ook zelf (half)beleerd maar dat is ook m'n eigen paard veel mensen waren er tegen maar ik ben er toch mee door gegaan. Een paard van een ander beleren mocht ik nooit van m'n ouders...eerst mochten er zelfs geen andere mensen op een van onze pony's buiten rijden als er dan wat gebeurd kunnen wij er voor opdraaien.

hoe kunnen jullie zien of dit meisje kan rijden of niet? het zijn maar een paar moment opnames en misschien is het wel haar eerste keer dat ze dit doet.

Jes_sica

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-05 18:16

Ik vind het onzin dat het meisje te jong zou zijn, ik ben nu zelf 15 en rijd al 13 jaar en heb alleen de eerste 2 jaar een pony gehad die op B nivau liep en vanaf mijn 4e/5e alleen nog maar groene pony's nou zijn wij (hele fam) nog van de oude stempel.

bij ons zeggen ze: als je goed kan rijden op een groene pony, dan lukt het vaak nog beter op eentje die al wat kan (al moet het wel klikkend an tussen de ruiter en het paard).

dit is mijn mening.

veel succes met het rijden, het ziet er goed uit !!!!

bambi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-05 18:31

Ik vind zowiezo dat je het inrijden goed moet laten gebeuren, dit is de basis en je kan hiermee zo het paard verpesten waarbij het in de toekomst alleen maar moeilijker word om zo'n paard dan weer netjes en aan de hulpen te laten lopen. Dus leeftijd maakt misschien niet zo veel uit maar meestal is het een beetje moeilijk om als 13 jarige een 3 jarige fries te gaan beleren (die ook nog eens een heethoofd kan zijn)
Enige tip van mij is laat dit door een ervaren persoon doen!

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-05 19:04

Heb je Navidad zijn profiel wel eens gezien....
Sorry hoor... al die wijze praat, maar een paard zadelmak maken met een baseball petje... dat is pas verantwoord :s

CalvinM

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-05 20:47

Flower: het gaat hier om de TS en het toch wel erg klein uitziende meisje. Niet over Navidad.

op dit moment maak ik zelf een paard zadelmak, daar heb ik al genoeg moeite mee, omdat ik te weinig kracht mis. Als ik al moeite heb met een paard, zal iemand die waarschijnlijk veel minder kracht heeft, het al helemaal niet klaar spelen. het kan voor gevaarlijke situaties zorgen, zoals al gezegt in dit topic.

ik zou er voor kiezen om het paard eerst door iemand anders door te laten rijden, voordat het meisje er zelf op gaat. dan heeft het paard een rem en een stuur. als er nu wat gebeurd heeft het meisje niets en waarschijnlijk geen kracht genoeg om in te grijpen of het paard om te trekken.

Navidad

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-05 23:03

Flower schreef:
Sorry hoor... al die wijze praat, maar een paard zadelmak maken met een baseball petje... dat is pas verantwoord :s

Flower dat intresseerd me niks, ik weet wel waar ik mee bezig ben en wat ik doe ik ben geen 13 meer en nogmaals, dit gaat niet over mij, open anders maar eens een topic over mij kan je frustraties kwijt of stuur me een pb en kom eens een keer bij ons mee rijden En ten eerste is die wijze praat wel de waarheid. Geloof je het niet? vraag allemaal maar na wie zegt dat ik nooit een cap op heb dan? jij? maar goed ik weet beter. ik weet wel wat ik doe. Ben daarin opgegroeid. en nee dan zeg ik niet dat zonder cap niet ontverantwoord is, maar dat gebeurt wel op mijn eigen terrein en op mijn eigen paarden

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-05 23:32

Navidad schreef:
Flower schreef:

Flower dat intresseerd me niks, ik weet wel waar ik mee bezig ben en wat ik doe ik ben geen 13 meer en nogmaals, dit gaat niet over mij, open anders maar eens een topic over mij kan je frustraties kwijt of stuur me een pb en kom eens een keer bij ons mee rijden En ten eerste is die wijze praat wel de waarheid. Geloof je het niet? vraag allemaal maar na wie zegt dat ik nooit een cap op heb dan? jij? maar goed ik weet beter. ik weet wel wat ik doe. Ben daarin opgegroeid. en nee dan zeg ik niet dat zonder cap niet ontverantwoord is, maar dat gebeurt wel op mijn eigen terrein en op mijn eigen paarden

hoooohhhhhh, je eigen paarden?!?! paarden die bij je in training staan zijn niet jou paarden. ff jou pesten hoor maar ik ga me er vanaf nu buitenhouden, laat ze gewoon gaan, als ze eraf valt en ze breekt dr nek, niet ons probleem.

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-05 12:17

Citaat:
Flower dat intresseerd me niks, ik weet wel waar ik mee bezig ben

Heel bokt weet geloof ik waar ze zelf mee bezig zijn, maar waarom maken ze zich dan altijd zo verschrikkelijk druk over hetgeen wat andere mensen met hun paarden doen.......

Marijkeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-05 18:39

Nouh mensen ik heb met 14 jaar een Matterhorn x Goodtimes ingereden, eigen paard. Het was een zeer bang paard maar ik heb het begin wel samen met me vader gedaan, hij er naastlopen en zo. Hier voor had ik een welsh arabier ingereden, niet makelijk maar wel veel van geleerd. Ben nu 17 en heb nu in totaal 3 van onze eigen paarden beleert, een volbloed merrie en een fries, de fries was echt super makelijk. De volbloed was een heethoofd, maaar als je zelf rustig bent word het paard ook rustig.
Als het meisje zelf weet dat ze zenuwachtig is maakt ze het paard ook zenuwachtig, misschien valt dit met haar fries wel mee. Wees van te voren wel zeker van je zaak, door het paard slecht te beleren, inrijden verpest je het beesje, das toch zonde. Ziet er uit als een leuke fries.

anouk1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-05 19:25

tsja... ik vind dat iedereen dat voor zichzelf moet beslissen .. als het meisje ervaring heeft waarom zou het dan niet kunnen

verder ga ik mij hier niet mee bemoeien..

leuke pony trouwens

Gringo_o6

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-05 19:38

Mensen niet elkaar hier een beetje afzeiken
Die meisjes denken ook ff een leuke topic te openen en krijgen ze dit allemaal. Ik denk dat die eigenaresse zelf de vrantwoordelijheid heeft genomen om haar erop te zetten. En heel goed weet wat ze doet dus Maar voor de rest bemoei 'k me er niet mee.
Leuk paardje trouwens ze zit er netjes op.

qtiej_gurl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-05 19:42

Navidad schreef:
qtiej_gurl schreef:

een volwassene kan tog net zo goed zijn rug breken. DAt risico blijft r gewoon voor IEDEREEN die op een paard stapt. En wat maakt het dan uit dat ze zo jong is? Ik heb mijn eerste pony(1.50) ingereden toen ik 8 was en ik leef tog ook nog steeds. oke er KAN wat gebeuren maar dat wil echt niet zegge dat er altijd iets gebeurt!!!

Ik heb het niet specefiek over een volwassene? Ik Praat hier over een minderjarige. Daarnaast praat jij over je eerste pony, Dit zijn verzorgers bijrijders. En het gaat me er ook niet om of jij leeft of niet, Ik heb ook al mijn pony's en paarden zelf in gereden, maar dat is gebeurt op mijn terrein, met mijn eigen pony's. Dan praat je heel anders dat een verzorger, op een terrein van iemand anders. Als zij valt, hebben de ouders het over haar te zeggen, aangezien ze minderjarig is, dus dan word de eigenaar aansprakelijk gesteld, aangezien het zijn paard is en op zijn terrein is gebeurt! En zal je zeggen, dat kan zelfs uitlopen op een rechtzaak. En nee ik zeur niet, ik zeg gewoon de waarheid, ik heb het allemaal van dichtbij meegemaakt, zelfs met een volwassene, en die heeft die zaak nog gewonnen. Dus wat krijg je dan? een eigenaar die zijn paarden moet verkopen en mischien nog wel meer omdat die de hele tijd een bedrag moet afbetalen omdat die vrouw/meisje er op eigen risico hard is afgeklapt.

welkom to the real world.

Toen ik um inreed was hij nog niet van mij, maar van een kennis en ik heb hem ook op hun terein ingereden! ik kreeg hem pas toen ik 12 werd en ik heb hem daar op hun terein 4 jaar 1 X per week bereden.

_Noraly

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-05 19:48

Wat een gezeur weer he zeg, als zij dat wil doen dat laat haar!

@ ts, ken jij stephanie monstma?? Rijd die toevallig ook op deze fries, of ken je haar gewoon?
Ik heb deze naam van die fries wel eens bij haar horen vallen..

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-05 20:04

Wat goed dat jullie nu een stap verder zijn!!

Het ziet er best relaxed uit op de fotos, maargoed, fotos zijn maar moment opnames natuurlijk.

Navidad

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-05 20:28

missmiekie schreef:
hoooohhhhhh, je eigen paarden?!?! paarden die bij je in training staan zijn niet jou paarden. ff jou pesten hoor maar ik ga me er vanaf nu buitenhouden, laat ze gewoon gaan, als ze eraf valt en ze breekt dr nek, niet ons probleem.

hah agoed euhh, daar zitten ook mijn eigen paarden tussen maar goed, gebeurt wel op mijn eigen terrein maar goed discussie over mij gesloten aangezien dit niet mijn topic is

ontopic graag mensen met problemen komen maar via pb. veel gezeur van bokt over mijn intresseerd me geen snars

sallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-05 20:31

wat een stom gezeur weer allemaal.
Aan de TS: Wat een pittig paardje, hij ziet er leuk uit.
Veel succes en plezier verder met inrijden en ik hoop dat je wat aan je lessen gaat hebben!
En dan nog wat offtopic: kunnen sommigen niet wat aan hun Nederlandse taal doen, is echt onder niveau hier....

Navidad

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-05 20:48

qtiej_gurl schreef:

Toen ik um inreed was hij nog niet van mij, maar van een kennis en ik heb hem ook op hun terein ingereden! ik kreeg hem pas toen ik 12 werd en ik heb hem daar op hun terein 4 jaar 1 X per week bereden.

Even nog een ding? een paard in rijden doe je elke dag, minimaal 4 keer in de week 20 minuten en niet een keer per week. maar goed kom maar even pb als je wil discuseren

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-05 20:55

Navidad schreef:
missmiekie schreef:

hah agoed euhh, daar zitten ook mijn eigen paarden tussen maar goed, gebeurt wel op mijn eigen terrein maar goed discussie over mij gesloten aangezien dit niet mijn topic is t was ook maar een geintje

ontopic graag mensen met problemen komen maar via pb. veel gezeur van bokt over mijn intresseerd me geen snars

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-05 23:27

Zowel de TS als het meisje op het paard zijn minderjarig....lekker onverantwoord van de eigenaar van het paard, die is nml verantwoordelijk als er iets gebeurd

2 kinderen en ee jong paard, die ook nog eens een heethoofd genoemd wordt..sorry maar hoe stom kan je zijn!

TS is 17 en idd op die leeftijd dnek je verstandig te kunnen zijn, meisje erop is nog veeeel jnger e denkt uberhaupt niet na over risico's

ik ben 23 en heb als werk paarden ingereden maar mijn jonge paard gaat toch mooi naar een africhtingsstal volgend jaar

verder vind ik dat het meisje ook wat veel aan de teugels zit, en als er al bij een foto staat dat t friesje het maar raar vind dat t meisje steeds been geeft en dan gaat staan omkijken ben je ook fout bezig...

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-05 16:07

x
Laatst bijgewerkt door AnnemiekvM op 27-09-23 19:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Franciska15

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-05 17:54

ik neem aan dat die ouders er mee ingestemd hebben..en ze mag dan wel jong zijn, misschien rijd ze wel heel goed, en heeft ze een goede zit, bovendien, jonge meisjes zijn lichter, en voelt het paard minder. HEt paard heeft toch niets raars gedaan? dus is het allemaal goed gekomen, ookal zat zo'n jong meisje erop. Dan snap ik niet waarom mensen er nu nog voer beginnen dat het onverantwoord was.

Vliendertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-05 18:00

Ik heb 1 tip, en meer zeg ik niet:
Doe een toutje om het paard z'n nek, en dan vast houden. zodat als het paard eens aan de kletter gaat, je niet aan de teugels zit te rukken, maar aan het touwtje. ( het paard kent het dus nog niet dat er aan z'n mond word getrokken, en raakt nog meer overstuur als je dus in z'n mond zit te trekken. )

eknein

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-05 18:04

Mooi paard .. En ik ben het met de voorgaande berichten niet eens, want misschien kan ze wel heel goed rijden . En als je paard echt op hol gaat kan een volwassene het paard ook niet houden . Ik ben ook nog vrij jong(14) en ik word ook wel es op een jong paard gezet, dat maakt echt niet uit.

Vliendertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-05 18:18

ik ook, en ik ben 13.. Maar, dan stap ik alleen maar uit enzo he.. 1xtje wel aan de longe enzo, dat was nog in de eerste maand. ik vond het wel spannend, maar ik vertrouwde het paard al wel een beetje. En daar gaat het ook wel een beetje om!