waccabuc @ work in lila setje

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Jenbuc

Re: waccabuc @ work in lila setje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-05 19:47

heey na hij kwam misschien 25 cm omhoog nog niet eens, verder ging het rijden supper:d bij mij steigerd die alleen soms met achterwaards gaan maar dat komt dan puuir omdat hij zijn rug er niet goed bij heeft... dan is zijn rug zeg maar hol... hoofd omhoog achterhand er niet onder tjha dan kan hij niet achteruit en gaat hij door mijn hulpen omhoog...
ook daar werken we aan... maak hem eerst rond eer dat ik achteruit ga ( na tips van marcia))

RoOws

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-05 23:26

even op regageeren op die gene die op mij reageerde.. hij stijgerde denk ik niet uit niet ontspanne maar uit verzetting tegen iets.. dat komt waarschijnlijk omdat ie nog al koppig is soms.. en je hoeft niet boos te worden met al die uitroeptekens van je hoor :S

Jenbuc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-05 18:05

hey roos, zag mariette vandaag ze zag er goed uit

binnekort weer nieuwe foto's van buc in wintervacht en met deken op
bedankt voor de reacties
gr jennifer

patos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-05 18:09

Lenn schreef:
jeetje.. ik schrik een beetje van haar bouw.. en als ik dan zie hoe ze loopt.. het ziet er niet zo comfortabel uit. Ik zou proberen haar wat meer over de rug te rijden zodat die wat sterker wordt. Hoewel ik zie dat ze dat niet echt ziet zitten.. heb je wel eens iemand laten kijken of ze geen last heeft van haar rug?

Twee zielen, één gedachte..

Jenbuc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-05 18:18

Lenn schreef:
jeetje.. ik schrik een beetje van haar bouw.. en als ik dan zie hoe ze loopt.. het ziet er niet zo comfortabel uit.
Ik zou proberen haar wat meer over de rug te rijden zodat die wat sterker wordt.
Hoewel ik zie dat ze dat niet echt ziet zitten.. heb je wel eens iemand laten kijken of ze geen last heeft van haar rug?

Gaat idd heel lastig worden ook omdat buc een man is

MsMarit

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-05 18:22

Je begrijpt toch wat er bedoelt word!!!
Of wil je het niet weten omdat het gwoon wel eens de waarheid kan zijn

Astragirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-05 19:00

Oei, die onderhals.. Ik zou hem ook lager en meer ronder proberen te rijden zonder hem erzo in te trekken. Want nu loopt hij als het ware in een schijn'krul'. Ik vind dat meisje echt niet goed rijden, sorry... Maar het is een echte uitdaging zo te zien en ik wens je veel succes!

Jenbuc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-05 17:51

MsMarit schreef:
Je begrijpt toch wat er bedoelt word!!!
Of wil je het niet weten omdat het gwoon wel eens de waarheid kan zijn

waar slaat dit op?
ik weet gerust wel hoe of wat....
gister liep buc ook al weer heel anders..
lekker naar benede en rond..
ik rij zelf al 12 jaar paard.( niet dat dat wat zegt maja),. en hele intensief.

ik trek buc niet in de krul normaals ik ben dat niet die er op zit...
LEzen blijft moeilijk voor sommige.
ik rij buc altijd met losse teugel omdat hij dan fijner loopt en meer ontspanne

verder kan ik nu niet veel van buc gaan vragen vanwege zijn leeftijd..
was buc een jaar of 7 oke dan had ik idd intensief met hem bezig geweest... ik ga namelijk geen wedstrijden mee rijden of wat dan ook.... echt puur voor de lol op buc zijn oude dag rijden we...

RoOws

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 23:35

mee eens hoor jen en afentoe eens goed werken kan geen kwaad maar vaak rijd jy toch wel lekker buitenritten enzo of gewoon lekker wat rijden.. zo vaak rijd je denk ik niet intensief.. en dit blijven moment opnamens.. en wat ie vrij snel heeft is dat ie z'n mond open doet terwijl d'r niet eens spanning op de teugels staat.. teminste dat viel mij altijd op als ik hem zag rijde of er zelf op zat..

LiefsteIwan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 00:37

Heej jen, zag je topic net pas...
Buc is echt veranderd! Mag je trots op zijn
Groetjes, Monique

ilske

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 00:59

hej leuk setje!!

talented

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 13:02

Dit is typisch een geval van twee mensen die denken het wiel uitgevonden te hebben. Wanneer je zo onverantwoord aan het aanhobbelen bent, zal je pony daar niet beter van worden, integendeel. Probeer iets te doen met eerder gegeven adviezen en niet standvast te blijven bij de ideeen van jouw instructrice (die leskrijgt van een Z2 ruiter, wat nog totaal nikszeggend is).Je pony heeft niet de ideale bouw meer om goed te kunnen bewegen, maar je kunt wel streven naar een zo'n maximaal mogelijke plezier in het rijden. Dit streven zal voor jou, maar ook zeker voor jouw pony, als veel prettiger worden ervaren. Ga eens lessen bij iemand die er net een andere kijk op heeft (meer kijk durf ik niet te zeggen, omdat jij waarschijnlijk dan fel in de aanval gaat). Zoals je nu bezig bent, is het in ieder geval niet wenselijk om naar te kijken! Succes!

MarIsZa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 13:19

Leuke foto's.
Vind dat paardje niet echt super.. ook niet zo mooi..z'n achterhand is een beetje groot lijkt.. maarja..

Saar4

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 13:29

wat ik hier zie is een leuk paard en een leuke ruiter die er slecht op zit. Begrijp me niet verkeerd, ik zeg het echt niet om je af te kraken maar door je houding hinder je je paard. Als je daaraan werkt zal je paard zeker weten fijner gaan lopen. Het is niet leuk om te horen maar als je hard werkt aan een goede zit en houding heb je daar later ontzettend veel profijt van.

Je paard heeft door zijn ingezakte rug en korte rechte hals al niet de makkelijkste bouw maar juist daarom is het zo belangrijk om ervoor te zorgen dat hij de juiste spieren gebruikt. Ik zou als ik jou was echt goed les nemen.

Even wat tips: Probeer je handen rechtop te houden en let erop dat je de lijn van jouw arm naar zijn mond niet breekt door je handen te hoog te houden.

Wat ik het meest storend vind aan je houding is het feit dat je heel zwaar zit. Je hebt al een paard met een ingezakte rug en dan zit jij er ook nog eens superzwaar op. Je instructrice doet dit ook maar in iets mindere mate. Als je goed kijkt zie je dat je niet op je zitbeenknobbels zit maar echt op het vlezige gedeelte van je kont (om het even oneerbiedig te zeggen ). Je hangt soms zelf achterover. Hierdoor maak je het voor je paard nog lastiger om zijn rug te gebruiken dan hij het al vindt. Probeer je bekken iets meer naar voren te kantelen. Dat kan je heel goed oefenen voor de spiegel en/of op een stoel. Probeer echt recht op je zitbeenknobbels te zitten.

Succes met oefenen. Het is een heel leuk paard en ik weet zeker dat als jij je houding verbetert, hij zijn spieren beter gaat gebruiken. Ook een ouder paard kan nog leren in een correcte houding te werken. Hij zal er alleen maar mooier van worden en langer meegaan.

Nicole85

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 13:44

Ik sluit me aan bij het bovengenoemde commentaar.
Om eerlijk te zijn heb ik een beetje medelijden met het dier, hij/zij wordt behoorlijk in de weg gezeten en ik zou zeggen: ga op zoek naar een goede instructrise.

Succes!

Maaikyhj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 14:54

Eigenlijk ben ik het met de gene boven mij eens dus ik heb hier niets aan toe te voegen. Ik hoop alleen dat je dit commentaar ook aan neemt en er wat mee doet.
Je kunt beter kritisch tegen je zelf zijn en toegeven dat het zo is dat te zeggen dat het moment opnames zijn of iets van dat.

Verder vind ik het een leuk beestje om te zien. En een bekende omgeving.. Ik ben daar volgens mij wel eens geweest.

Jenbuc

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-05 18:13

dat achtgerrover gaat momenteel expres..
als jullie mij hebbe zien rijden op me vorige zadels in real life. weet je waarom
toen zat ik te ver voorover..
door nu iets meer achterover te gaan zitte,ik heb ook ergens anders les gehad ik noem geen namen maar daar kwam ik niet verder mee daar ging ik alleen nog maar slechter zitte..
verder zit het mij ook niet mee qwa houding.. omdat ik een zwakke holle rug heb..
wat bedoel je met heel zwaar zitten
me zadel is denk ik ook iets te klein waardoor ik meer naarachter zit maar ik ga niet nog is een ander zadel kopen dit zadel past op buc en dat is t belangrijkste heb al tig zadels gehad die niet paste maar wel bij mij paste,.
en buc gaatvoor

Misschien dat als me budget t toe laat wil ik weer op de manege gaan lessen maar dat zijn ook geen supper goeie lessen leer ik weinig van eerlij kgezegt...
lette niet 100% op me houding, alleen hoe buc loopt...
nou buc loopt prima, want onder t longeren met zadel ontspant hij ook dus ligt het puur aan mij en daar zal ik alles aan doen om t te verbeteren..
terwijl ik al heel erg vooruit ben gegaan :p zal proberen misschien een keer een filmpje te maken.. misschien dat dat meer zegt?
en zoja weet iemand dan ook waar ik t kan uploade?

Saar4

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-05 20:50

Afbeelding
ik heb deze foto maar even als voorbeeld genomen. Als je goed zit, horen je schouder heup en hak op een rechte lijn te liggen. Ik heb voor het gemak Anky maar even als voorbeeld genomen.
Afbeelding
Zie je het verschil? Jouw bekken is te veel achterover gekanteld waardoor je in een stoelzit zit en je benen te ver naar voren liggen. Daarbij hang je met je bovenlichaam ook nog eens wat echterover. Het gevolg hiervan is dat je niet meer in evenwicht zit en met veel meer gewicht in dat zadel zit dan zou moeten. Dat is extra zwaar voor je paard die al niet zo'n beste rug heeft.
Het zadel is trouwens idd knudde voor jou. Het is echt te klein. Dat zadel draagt ongetwijfeld bij aan je houding maar probeer er toch op te letten. Je houding corrigeren doe je ook niet door simpelweg achterover of voorover te hangen. Daarmee neem je het probleem niet weg. Het probleem komt vanuit je centrum, je bekken. Als dat goed zit kan je van daaruit de rest opbouwen.

Probeer het gewoon eens als je stil zit. Laat iemand kijken die er verstand van heeft en corrigeer stukje bij beetje je houding in stilstand. Als je dat gevoel hebt, probeer dat dan vast te houden als je rijdt. Het zal vast heel raar aanvoelen in het begin omdat je aan deze houding gewend bent maar je paard zal je dankbaar zijn

Jenbuc

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-05 19:40

ik heb besloten wat ik doe ik zet het hier niet neer omdat t mijn beslissing is en ik dat toch doe wat iemand ook zegt
en k ga geen anky worde ik rij hooguit 1x 15 min in de week...
buc is 21 jaar en is geen rijpaardje meer. daar is hij te oud voor.
verder dit is t enigste zadel wat paste op buc ik ga geen ander zadel kopen/.

_Nann_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-05 19:53

ik vind het een leuk paardje, ik vind ook dat dat ene meisje dr teugels te kort zijn, altans ze zet er veelste veel druk op.... en dwingt het paard, lijkt wel.

ik vind dat van jou er vriendelijker uitzien, maar vergeet niet dat je constant contact houd, met een losse teugel kan je geen druk geven wannee dat nodig is, dus houd je teugels korter, je hand voor je ietsjes boven je zadel, wil natuurlijk nooit zeggen dat je constante druk moet uitoefenen, maar gewoon contact hebben.

ook vind ik dat je je been wat meer naar achteren moet leggen, en je dijbeen zeg maar draaien.

voor de rest ziet ze er goed uit voor dr 21...

Jenbuc

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-05 15:24

@ saar4.. betekent het dan dat me beugels noglanger moeten? of hoe of wat tell me
want me beugels zijn al vrij lang.. zal vande week of vanmiddag wel proberen of me benen meer naarachter kunnen.
maja nogmaals buc en k rijden hooguit 2x in de week... en geen wedstrijden

VLC

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 18:50

ik vind leeftijd van een paard niet zo veel zeggen of hij nog wel of niet kan lopen. Ik heb een paard gereden die 29jaar was en dat ging super..
Ik vind het wel goed van jou, dat jij het paard teminste niet in de krul dwingt. Probeer m nog iets meer naar de ontspanning te rijden, en probeer m dmv overgangen rijden iets meer op de achterhand te krijgen. Misschien datie dan ook iets makkelijk nageeflijk gaat lopen..

Succes

Jenbuc

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-05 19:04

lizzy2, ik ga proberen veel overgangen te rijden kijken of dat helpt.. dat aan de teugel komt vanzelf wel vind ik... eerst moet hij ontspanne lopen.

VLC

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-05 08:23

helemaal mee eens

Jenbuc

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-05 13:50

bedankt voor je bericht :d