Bijrijdster@work: verbetering?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Bijrijdster@work: verbetering?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-05 09:55

Mooi paard! Idd nog wel wat jammer van de grasbuik maar die gaat er wel van af.

Om toch nog even over de houding van de amazone te hebben. Ik rijd zelf ook een heel voorwaarts paard en had ook steeds de neiging zo voorover te gaan zitten. Toen ik in de les kwam werd gezegd dat echt moest proberen op mijn kont te gaan zitten, hier zou het paard rustiger van worden. Als je voorover zit breng je het paard namelijk teveel op de voorhand waardoor hij zijn balans verliest en steeds sneller gaat zijn balans weer terug te vinden. odra ik achterover ging zitten, is mijn paard veel rustiger geworden. Misschien dat het bij jullie ook werkt, succes!

DaphJj

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-05 14:50

Rijd nu zelf ook net twee a drie maanden op een draver een merrie..
heeft ook koersen mee gelopen maar of ze echt hoog in de catogorie zat weet ik niet..
zelf heb ik niet zo heel veel ervaring met dravers heb wel gereden en op een sulky gezeten bij een drafstal maar daar kwam ik alleen in de zomer maanden.
heb daar ook heerlijke buitenritten gemaakt..

eerlijk gezegd ben ik het allemaal niet zo heel erg eens met het commentaar wat word geleverd..
het is meestal uit een reflex en uit wenning dat je naar voren gaat zitten, zelf betrap ik me er ook weleens op.
na voren zitten heeft na mijn mening weinig te maken met het vinden van je balans.
je doet het meestal omdat het een reflex is, vooral als je paard best wel hard gaat en je bent nog niet gewend aan dit tempo kan het gebeuren dat je weleens wat naar voren zit.

en als je weleens op een draver hebt gezeten moet je toegeven dat het anders zit als een ander rijpaard..
is mijn mening hoor..

maar heel veel plezier met je bijrijdster wat ik zie is een meisje die heel graag wil en veel passie heeft voor het dier..

Vie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-05 15:31

Leuke foto's .

Ik heb één keer op een draver gezeten en het zit idd wel een beetje anders .

Maar het is niet omdat naar voren gaan een reflex is, dat het goed is . Ikzelf heb dat ook een hele tijd gehad, oefening baart kunst . Je moet er zeker op letten, want het gaat niet vanzelf.

amyke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-05 16:34

hey,
ik geloof nooit dat je na 3 maand nog naar voren kan gaan in galop dan gefe je juist het teken voor sneller te gaan of ligt het aan mij?? ???
zelf heb ik een draver dat en als je op je kont zit met je handen iets hoger en schouders achteruit kan je hem beter houden maar toch niet door vorruit te gaan
en maegepony's zijn niet altijd traag bij ons op de manyg zijn er ook ene paar dravers en die doen hors-ball en hebben ook wedstrijden gelopen!!!

ruitje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-05 17:24

Oja, en als je nu nog even leesbaar schrijft is het misschien te begrijpen !

japke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-05 17:49

ik vind maar dat is mijn mening meer zitten in galop beter contact met de mond maar vooral handen net wat oger en niet zo wijd zetten je ziet anky toch ook niet met haar handen op het zadel/bovenbenen rijden?

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-05 17:53

Maar we zijn nou niet allemaal ankys....

Leonie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-05 19:51

Ga nu niet lopen zeiken op me. Ik weet dat ik zelf ook geen perfecte houding heb.

Maar ik vind de houding van je bijrijdster eigenlijk niet om over naar huis te schrijven.
Ze zit erg naar voor, en in de galop zit ze precies in verlichte zit.
Ik heb zelf ook een paar keer op een draver gereden, en ik weet dat ze anders zijn om op de rijden.
En ze zou haar armen beter iets meer dragen en bij elkaar houden, nu houdt ze ze tegen haar zadel en/of benen.

Inderdaad, we zijn niet allemaal Anky's, maar ik neem aan dat menig dressuurruiter een voorbeeld neemt aan haar, of een andere topruiter.

Oscar
Forumcoördinator

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-05 20:47

Dit is al een oud topic, daarom een slotje.