Foto's military boekelo.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Karin

Re: Foto's military boekelo.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-05 13:07

Tja, ik ben niet anders gewend. Ik rijd endurance en daar wordt je paard tijdens een wedstrijd meerdere keren gekeurd door dierenartsen. En dat is echt niet omdat de endurance zo'n levensgevaarlijke sport zou zijn, maar wel een sport waarbij het welzijn van het paard voorop staat. Net als bij de eventing.

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-05 13:17

Karin schreef:
Tja, ik ben niet anders gewend. Ik rijd endurance en daar wordt je paard tijdens een wedstrijd meerdere keren gekeurd door dierenartsen. En dat is echt niet omdat de endurance zo'n levensgevaarlijke sport zou zijn, maar wel een sport waarbij het welzijn van het paard voorop staat. Net als bij de eventing.

Bij deze sporten word ook veel meer van een paard gevraagd en zijn deze controles ook eigenlijk noodzakelijk.
Maar in de military weet ik niet of het welzijn van je paard voorop staat.
Er zijn gewoonweg veel paarden dodelijk teval gekomen en dat is de rensport ook waar ze over die hindernisjes moeten springen weet niet meer hoe dat heet.

Lest

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-05 13:25

Citaat:
Dit bit bv.

Dat bit staat bekend als één van de vriendelijkste bitten die er zijn. Door de 'scharen' kun je het bit niet door de mond van je paard trekken.

Ik heb ook nog wat foto's/filmpjes voor de liefhebbers, ik zet ze denk ik bij dit topic anders krijg je zoveel verschillende Boekelo topics.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-05 14:40

dat bit is een knevelbit dat door de scharen rustiger in de mond ligt. Ook hier geldt voor alle geïnteresseerden het aanbod om een keer een dagje met me mee te gaan naar een training of wedstrijd om de sgw eens echt mee te maken.

Maar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-05 14:44

zo echt veel actie fotos
mooi hoor!

Maartje__

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-05 15:18

bonitobol schreef:
mooi getimed ..

alleen vind ik de beelden soms nogal onvriendelijk ( zware bitten , sjorren in de mond , zweep in de lucht ) Maar goed daar kan jij niet aan doen ..

Tsah, ik heb zelf ook een erg zwaar bit erin hangen met crossen. Simpelweg omdat mijn pony het geweldig vind, en ik met een gewoon bit gewoon geen controle meer heb..

Denk dat dat met veel paarden hier ook is, ze vinden het zo leuk, zo willen zo hard vooruit, dat de ruiter geen controle meer heeft op een normaal bit. En dan kan wel eens een zwaarder bit nodig zijn.

Want zonder controle ben je tijdens een cross uiteraard nergens, denk aan de moeilijk hindernissen als puntjes en smalletjes.

steffie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-05 15:19

ik ben er ook geweest zaterdag met mijn vriendje lief en de hond hebben wij mee genomen. ik vond het wel fijn dat ze ook aan de honden hebben gedacht.het was mooi om te zien hoe de paarden springen en zo, ik zelf zou dat niet kunnen om over die boomstammen heen te rijden en zo,het was wel vermoeiend om het hele pacour te lopen we waren gesloopt toen we thuis kwamen. ik heb er helaas geen foto's van kunnen maken.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-05 15:59

brrr wat een sprongen waar ze die beestjes overheen jagen...
Paarden zullen best goed verzorgd worden enz enz maar ik vind dit heel onprettig
om te zien. Mijn sport is het niet...

andrea16

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-05 16:33

Leuke foto's en gave hindernissen

laverite

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-05 20:57

maartjuh schreef:
bonitobol schreef:
mooi getimed ..

alleen vind ik de beelden soms nogal onvriendelijk ( zware bitten , sjorren in de mond , zweep in de lucht ) Maar goed daar kan jij niet aan doen ..

Tsah, ik heb zelf ook een erg zwaar bit erin hangen met crossen. Simpelweg omdat mijn pony het geweldig vind, en ik met een gewoon bit gewoon geen controle meer heb..

Denk dat dat met veel paarden hier ook is, ze vinden het zo leuk, zo willen zo hard vooruit, dat de ruiter geen controle meer heeft op een normaal bit. En dan kan wel eens een zwaarder bit nodig zijn.

Want zonder controle ben je tijdens een cross uiteraard nergens, denk aan de moeilijk hindernissen als puntjes en smalletjes.

Als het maar enkele keren is ( bv enkel voor een cross of oefencross ) begrijp ik dat volledig Maar als je het bit er altijd in hangt krijgt het op den duur toch een tegengesteld effect ...

laverite

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-05 21:00

Lenneku schreef:
Citaat:
Dit bit bv.

Dat bit staat bekend als één van de vriendelijkste bitten die er zijn. Door de 'scharen' kun je het bit niet door de mond van je paard trekken.

Ik heb ook nog wat foto's/filmpjes voor de liefhebbers, ik zet ze denk ik bij dit topic anders krijg je zoveel verschillende Boekelo topics.

Dat is dan super van dat bir ... Ik reed overlaatst namelijk met een 3jarige in training van mijn lesgever die zo'n bit in had. Ik wilde nog vragen wat daar de bedoeling van was maar was het dan vergeten. Zelf traint hij ( bijna ) al zijn paarden met zo'n bit en het paard waarmee hij wedstrijden rijd , heeft ook zo'n bit

Lientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-05 21:02

Je moet toch een dapper paard hebben als je zoiets doet hoor, er zitten echte akelige sprongen tussen.
Wat een knap paard is die schimmel, ikke verliefd.