Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Karin schreef:Tja, ik ben niet anders gewend. Ik rijd endurance en daar wordt je paard tijdens een wedstrijd meerdere keren gekeurd door dierenartsen. En dat is echt niet omdat de endurance zo'n levensgevaarlijke sport zou zijn, maar wel een sport waarbij het welzijn van het paard voorop staat. Net als bij de eventing.
Citaat:Dit bit bv.
bonitobol schreef:mooi getimed ..
alleen vind ik de beelden soms nogal onvriendelijk ( zware bitten , sjorren in de mond , zweep in de lucht ) Maar goed daar kan jij niet aan doen ..
maartjuh schreef:bonitobol schreef:mooi getimed ..
alleen vind ik de beelden soms nogal onvriendelijk ( zware bitten , sjorren in de mond , zweep in de lucht ) Maar goed daar kan jij niet aan doen ..
Tsah, ik heb zelf ook een erg zwaar bit erin hangen met crossen. Simpelweg omdat mijn pony het geweldig vind, en ik met een gewoon bit gewoon geen controle meer heb..
Denk dat dat met veel paarden hier ook is, ze vinden het zo leuk, zo willen zo hard vooruit, dat de ruiter geen controle meer heeft op een normaal bit. En dan kan wel eens een zwaarder bit nodig zijn.
Want zonder controle ben je tijdens een cross uiteraard nergens, denk aan de moeilijk hindernissen als puntjes en smalletjes.
Maar als je het bit er altijd in hangt krijgt het op den duur toch een tegengesteld effect ... Lenneku schreef:Citaat:Dit bit bv.
Dat bit staat bekend als één van de vriendelijkste bitten die er zijn. Door de 'scharen' kun je het bit niet door de mond van je paard trekken.
Ik heb ook nog wat foto's/filmpjes voor de liefhebbers, ik zet ze denk ik bij dit topic anders krijg je zoveel verschillende Boekelo topics.
Ik reed overlaatst namelijk met een 3jarige in training van mijn lesgever die zo'n bit in had. Ik wilde nog vragen wat daar de bedoeling van was maar was het dan vergeten. Zelf traint hij ( bijna ) al zijn paarden met zo'n bit en het paard waarmee hij wedstrijden rijd , heeft ook zo'n bit