Lady @ work (Z2) paar weken terug met mijn instructeur

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Snipsnap

Re: Lady @ work (Z2) paar weken terug met mijn instructeur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-05 21:37

mijn instructeur heeft vroeger altijd gesprongen maar doet nu alleen maar dressuur. ik zal je wel even PB'en

Snipsnap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-05 21:38

ooh dat is best wel leuk. zij gaf eerder geen lessen meer door haar ongeluk maar nu geeft ze weer les. ze geeft nu ook les aan een goede vriendin van mij.

Janski

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-05 22:35

nou ja .. het spijt me dan maar ik vind die ruiter erg storend op dat paard. Of je nou in de B of in het Z rijd zie ik toch graag een maet van ontspanning.

Of dat een bepaalde thoerie achter zit datr weet ik niet maar ik ik vind het echt niet een prettig beeld geven.

bolletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-05 22:41

raad hem eens een sportdchool aan als ie zijn armspieren wilt trainen, een paard hoort in ontspanning zelf neerwaarts te lopen niet vastgezet te worden, hij heeft zeker wel gespierde armen als ie zijn paarden zo rijd

Snipsnap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-05 23:03

nou heb nog nooit naar zijn armen gekeken maar volgens mij zijn die niet echt gespierd. maar zouden we misschien op kunnen houden met de reactie dat het er niet ontspannen uitziet want we weten het nu wel een keer dacht ik misschien wou mijn vader zondag op concour wat foto's maken van het inrijden die wil ik hier dat wel laten zien en dan hoop ik dat het er heel anders uitziet dan deze foto's

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-05 23:07

hmm.. weet je dat ik dat bijna altijd zie? dat instructeurs de paarden te strak houden? Een instructeur reed eerst op mijn paardje (je weet wel, 2x een kwartiertje per week) en na een tijdje was het zo dat als mijn pony mn instructeur zag, gewoon zn hoofd omhoog gooide en weg wilde rennen?
arme pony.. voortaan toch maar zelf mn hele les uitgereden..

Snipsnap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-05 23:29

ja maar weet je nou waarom hij er nu op gaat zitten om het voor mij makkelijker te maken. net zo als vanavond ik ging rijden en ze was zo gespannen waar je echt niet goed van word. en ze zat vast op links. eerst natuurlijk heel veel geduld en haar te proberen ontspannen te laten lopen en goed te laten inbuigen ik heb echt van alles geprobeerd en het lukt me gewoon NIET!!! en heb gewoon een dik uur op haar gezeten om haar even fijn te laten lopen maar ze drukte echt constand haar rug weg. en als ik les heb en mijn instructeur weet dat ze vast zit ofzo. dat pakt hij zijn cap en gaat ie er even een kwartiertje opzitten en ga ik er weer opzitten en dan loopt ze de sterren van de hemel zo fijn echt waar. en als ze der rug weg drukt wat ze dus ook vaak doet tijdens de proef kan ik heel moeilijk doorzitten en wanneer mijn instructeur er op heeft gezeten lukt het gewoon zonder problemen. dus jullie kunnen wel heel veel negatieve commentaar geven maar er zitten ook positieve kanten aan. als jullie snappen wat ik bedoel

nadina

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-05 09:07

het zijn natuurlijk ook moment opnames he? die zwiepende staart zorgt ook voor een onrustig beeld maar zoals ik al zei: mijn paard doet dat ook, altijd, ik kan er niks aan doen! je moet zoiets eigenlijk real live zien voordat je er conclusies aan kunt verbinden is mijn mening... als jij merkt dat ze achteraf lekker loopt is het prima toch? ik neem aan dat je zelf kunt beslissen of je intructeur het wel of niet op een goede manier aanpakt zo niet dan zou je hem er nooit oplaten natuurlijk... veel succes met je paardje!

Snipsnap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-05 12:16

nee want als mijn instructeur haar helemaal zou afslaan omdat ze niet wil lopen dan was ik daar al helemaal niet meer geweest. maar ze zwiept eigenlijk altijd met der staart waarom paarden dat nou soms doen weet ik niet.

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-05 12:19

Het paard loopt erg eng in de hals

Snipsnap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-05 12:33

hoe bedoel je?? eng??

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-05 12:34

Ow sorry ik gebruik de duitse term. Met eng in de hals wordt bedoeld erg kort en opgepropt

Zoro

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-05 13:36

vind het eerlijk gezegd actiever en gedurfder uitzien dan als jij erop zit er komt nu pit vanaf.. dat zie ik graag..

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-05 14:28

ladyenpippi schreef:
ja maar weet je nou waarom hij er nu op gaat zitten om het voor mij makkelijker te maken. net zo als vanavond ik ging rijden en ze was zo gespannen waar je echt niet goed van word. en ze zat vast op links. eerst natuurlijk heel veel geduld en haar te proberen ontspannen te laten lopen en goed te laten inbuigen ik heb echt van alles geprobeerd en het lukt me gewoon NIET!!! en heb gewoon een dik uur op haar gezeten om haar even fijn te laten lopen maar ze drukte echt constand haar rug weg. en als ik les heb en mijn instructeur weet dat ze vast zit ofzo. dat pakt hij zijn cap en gaat ie er even een kwartiertje opzitten en ga ik er weer opzitten en dan loopt ze de sterren van de hemel zo fijn echt waar. en als ze der rug weg drukt wat ze dus ook vaak doet tijdens de proef kan ik heel moeilijk doorzitten en wanneer mijn instructeur er op heeft gezeten lukt het gewoon zonder problemen. dus jullie kunnen wel heel veel negatieve commentaar geven maar er zitten ook positieve kanten aan. als jullie snappen wat ik bedoel

ik snap het!!
had ik ook, totdat mn paardje dus helemaal ging flippen als mn instructeur erop ging zitten.. maar ik ken jouw paard natuurlijk niet..

Avanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-05 14:46

Ik vind het totaal niet ontspannen ogen.

Snipsnap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-05 16:29

zijn er ook nog mensen die nog wat leuk commentaar hebben op de pony en niet op het wijze van rijden. want dat weet ik nu wel hoe het er uit ziet

Snipsnap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-05 16:34

Zoro schreef:
vind het eerlijk gezegd actiever en gedurfder uitzien dan als jij erop zit er komt nu pit vanaf.. dat zie ik graag..

jij bent de enige met dit commentaar. dus jij houdt wel van een beetje spanning

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-05 17:51

ladyenpippi schreef:
Zoro schreef:

uhm.. er zijn wel meer mensen die zeggen dat het er netjes uitziet hoor..

Ptries

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-05 19:28

Ik had echt gezworen dat het een paard was een geen pony!! Ze kan wel lekker haar benen wegzetten zeg, is dat niet moeilijk om uit te zitten met bijv. doorzitten.

Snipsnap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-05 20:35

het is toch echt een pony (paard gefokt) maar het is echt heel moeilijk om haar uit te zitten vooral bij midden/uitgestrekte draf maar als ze zich goed ontspant en lekker over der rug loopt lukt het al aardig anders zit ik soms te stuiteren op haar

Liza_vL

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-05 12:14

Wat een lekkere actieve achterhand zeg, die middendraf!

Zoro

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-05 13:15

ladyenpippi schreef:
Zoro schreef:

Ja al dat slappe gedoe is toch niks, een lekker gedurfde ruiter komt tenminste wat uitstraling vanaf, en dat loopt niet alleen maar een beetje zijn proefje vooral de Z pony's en paarden moeten veel meer zo gereden worden.. Dan zijn ze tenminste lekker actief laten ze maar knallen dan pas krijg je pas ook de proef die de jury wil zien als je steeds kunt zeggen van kom maar jongen laat eens zien wat je kunt, maar ondertusse moet je hem/haar wel lichthouden in de hand en goed voor het been houden niet zo dat je loopt te trekken en doen maar gewoon lekker met pit.. Nu moet jij het ook nog zo gaan doen Succes!

Zoro

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-05 13:17

Ik heb de fotows nog een keer gekeken he maar als jij hem ook zo in de proef rijd, dan krijg je mooie percentages!

Snipsnap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-05 14:18

ja dat weet ik ook maar dat is erg moeilijk om haar zo te rijden. in de les lukt het wel en met het inrijden ook maar zodra ik in de proef zit is het allemaal maar braaf en gewoontjes maar daar moeten we nog heel hard aan werken om haar ook zo in de proef te rijden. maar bedankt

Venetia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-05 14:44

Ik snap precies waarom je instructeur er meer druk op zet hoor. Ik bedoel, je gaat er niet even opzitten om dan gewoon braaf rondjes te rijden, dan weet je nog niks. Je zet er voor eén keer meer druk op, en kijkt wat het paard dan aangeeft. Pakt ie het aan, en dat doet jouw paard volgens mij! dan weet je dat er nog wat meer inzit en dat je rustig wat meer kunt vragen. Je rijdt natuurlijk niet iedere dag zo.
Bovendien, als hij haar even lekker op de acherhand heeft gezet, kun jij weer beter voelen waar het naartoe moet, waarna je weer spanning laat afvloeien.

Ik vind het een erg leuke pony.