shetlander(steffie) @ SpringWork

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Mayflower_

Re: shetlander(steffie) @ SpringWork

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-05 16:12

*schrijft stukje over uit het Penny winterboek wat hier toevallig ligt van haar nichtje*

''Shetlanders zijn niet zo groot. Je hebt ze in verschillende maten. De mini's en de kleine maat shetjes zijn echt klein. Die zijn ook wat fijner gebouwd dan de midden en de grote maat Shetten. Die stevinge rakkers kunnen een hoop gewicht dragen (bijna 2 maal hun eigen gewicht) Je kan lekker op een grote shetlander rijden. Ongeveer tot je tenen bijna de grond raken als je er zonder zadel op zit''

Zie je wel ?

Sorry voor het offtopic, moest het gewoon laten zien

[edit] Ramona_lief: Heee ja! ken je zelf niet, maar heb Iris ff nagevraagd en die begon gelijk heel enthiousiast te praten, dus het lijkt me wel duidelijk dat ze je kent
Laatst bijgewerkt door Mayflower_ op 02-10-05 16:15, in het totaal 2 keer bewerkt

Maaik

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-05 16:14

ow oke sorry
Naja ik heb ergens gelezen over trekken
En ukkiepuk zei ook dat shetlanders 2 maal hun eigen gewicht kunnen dragen op een verharde weg mits ze daarop getraind zijn
Naja voor verder "gezeur" over dit moetje me maar PB'en want dit is allemaal off-topic

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-05 16:21

Ik wil er nog 1 ding over kwijt en dan houd ik braaf mijn mondje dicht

Een shet weeg toch al snel 150/200 kg, dat zou betekenen dat hij 300/400 kg kan dragen. Dus het lijkt mij ook trekken.

Maar goed, het blijft een leuk shetje hoor

daantjelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-05 18:14

jeeeej lieFFF ik ben dol op shetties en heb tot voorkort ook nog een verzorg shet gehad LENA!!! die heb ik zelf ingereden en ik heb dr zuper veel lol aan beleefd shetpowerrrrrrrrr!!!!! ga lkkr zo door en trek je niks van dat domme commentaar aan!!!!

Jettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-05 18:33

capopjekop: Idd, en het lijkt mij logischer dat hij de helft van zijn eigen gewicht kan dragen ipv 2x zoveel? Trekkracht is overigens wat anders dan draagkracht mensen.

eSz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-05 18:43

hm toen ik eens met een shetje naar buiten ging vroeg een vrouw die er wel verstand van had ( ze heb zelf ook n zooietj shetjes in de tuin staan ) of ik er af wilde gaan omdat het zielig was :S ik woog toen 50 kg denk ik dus ik weet het niet

Miss_Maya

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-05 19:48

Erg leuk !!
Leuke combi
En aarg dat gezaag over dat te groot zijn
DAT WEET NIEMAND alleen je paardje , en die zal 't ook wel laten merken al het niet meer gaat

Sonja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-05 19:53

je merkt al dat alle mensen hier die zeggen dat je TE groot bent helemaal NIKS van paarden afweten!!
het ziet er echt onweis leuk uit, blijf doorgaan! en laat je niet gek maken door die domme **** die zeggen dat je te groot bent! gewoon plezier houden

Evaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-05 17:48

Volgensmij kunnen shetjes wel ong. 100 kilo Dragen!
Het zal niet confortable zijn, maar het kan en trekken wel meer!
----
Ik blijf het niet erg vinden, ik stoor me er ook ziet niet aan! Shetjes zijn simpel weg té sterk voor kleine kinderen! ik rijd op een shetje van ong. 1 meter, en die crost de hele bak nog door, en spring 45 cm, met mij erop, en heeft er totaal geen moeite mee hoor, zoals je shet begint stil te staan, bokken, steigeren, ja dan is er wat aan de hand, maar ze kan zelfs springen, en weigert bijna niet,nee rijd lekker door hoor!!

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-05 18:00

Ik zal verder niet zeuren over het rijden, ik heb toch geen verstand van shetlanders , maar wat ik wel zie, is dat er een gruwelijk slecht passend zadel op ligt. Dit ligt midden op zijn nek. Misschien toch eens gaan kijken naar een beter passend zadel?

viviannev

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-05 18:02

Shetten kunnen 80 kg dragen toch?

Mexx93

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-05 18:03

nee mini shetlanders maximaal 30. grotere shetlander weet ik niet. maar 80 is wel heel erg veel

viviannev

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-05 18:08

Tsja, ooit ergens gehoord..
Verder weet ik niet zo veel van schetlanders.

hessy8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-05 17:24

kim4bibi:Ik heb zelf ook nog een shetlanfder(veulentje van steffie)en die heet ook bibi
daar spring ik ook wel eens mee(ze is al lang wel 3 jaar hoor)maar ze is zo sgattig dat we haar nog steeds veulen noemen

steffie is 1.07 mensen en ik ben niet te groot,en ik rijd elke dag op haar minstens een half uut lang dressuur en ik mishandel haar helemaal niet.
Ik ben hartstikke lief en verstandig met haar en ik ga het nog verder opbouwen tot een uur per dag.En dat kan ze prima aan hoor!

en die daaniej moet haar mond houden,tegen mijn vriendin caroowtje zij ze dat ook al!!

Mango_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-05 17:31

Wat lijkt die shet op 1 die k gekend heb!!:| Woow maar t is der neit denk k of ze moet rachelle geheette hebben

hessy8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-05 17:34

IK behandel steffie net zo als elke ander pony:dat beteknt een winterdeken op ,zweetdeken,longeren met longeersingel en bijzetteugels..En het is niet zo'n shetje in zo'n modder wei!
ze is wel mijn eigen pony!
en ze gaat nog lang niet weg!
iK hou van haar en zij van mij!
moest ik nog ff zeggen

Mango_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-05 17:38

owjaah wou nog ff zeggen super stoere shet!!

Mexx93

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-05 18:14

jullie gaan er telkens weer over beginnen met die ruzie. als jullie hier niet mee ophouden, dan komt hier waarschijnlijk een slotje...

Mango_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-05 18:15

ruzie:| ik toch niet:|??

ushi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-05 18:16

Ik vind het altijd leuk rijfoto's en zeker springfoto's van shetlanders!

Leuke pony ook.

SoOks

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-05 17:10

Ik vind het er wel te groot uitzien, maar als je kijkt hoe sterk die beestjes zijn.....dat is niet normaal!
Alleen ik vodn het wel een stomme reactie dat je meteen zei dat als mensen zeggen dat je te groot bent dat ze dan geen verstand van shetlanders hebben, dat hebben ze heus wel hoor, jij bent dus echt niet de enige.....en het lijkt toch ook dat je gewoon met je benen over de grond sleept, viel nog mee dat je niet met je benen achter de hindernis bleef haken!

HengstAron

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-05 17:16

Niet te groot zeg je dan

SoOks

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-05 17:24

WEL te groot dus...

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-05 17:39

Ik snap wel dat je er op blijft rijden. Je bent gek op je pony en wilt niet stoppen. Niks is vervelender dan te groot worden voor je pony. Dat probleem heb ik ook gehad. Echt balen is dat.
Om communicatiestoornissen te voorkomen bij ons op de manege, hebben we richtlijnen opgesteld:

A/schet tot 30 kg
B tot 40 kg
C tot 50 kg
D tot 60 kg
E tot 70 kg
Paard tot 90 kg

Dit zijn richtlijnen. Het gaat ook om de bouw van het paard en conditie, leeftijd enz.

Wat ik zeker weet is dat ik best wel verstand heb van shetlanders. Dus 2 tot 3 keer het gewicht kunnen dragen is absolute onzin.

Ben je wat zwaarder en je gaat er een keertje op zitten, vind ik geen probleem. Maar ben je een stuk zwaarder vind ik het nogal dom. Je pony is zo naar de fillestijnen en dat wil je toch niet.

Kijk niet alleen naar nu, maar ook vooruit! Doorgezakte versleten shet....

En daarbuiten is het natuurlijk ook geen gezicht.
Er zijn heel veel andere leuke dingen die je met een pony kunt doen. Denk aan longeren, aanspannen, wandelen enz.

Wees niet egoistisch door te denken dat je heel licht bent.

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-05 18:37

Een paard tot 90kg??
Wat moeten die ruiters dan die zwaarder zijn??
90kilo is wel wat aan de krappe kant

Verder ga ik me niet bemoeien met de grootte...