4 jarig paard springt over de 2.15m !!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Mowoah

Re: 4 jarig paard springt over de 2.15m !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-05 20:04

Woow vet hoog.
Commentaar over gewrichten etc. is al gegeven, dus ik zeg niks erover .

miranda1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-05 20:05

hey,

ik wasd aar ook. maar heb dat gemist. vind het opzich ook wel beetje te hoog voor zo´n jong paard. maar wat kunnen wij eraan doen.

en het is hetpaard van lowara niet he.. het was een show..dus om te zeggen dat zij dit doet om het geld enz.

groetjes miranda

Zack

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-05 20:06

@miranda,
ja ze doen het om geld.
want de waarde van het paard is verdubbeld. dus dat lijkt mij vrij logisch..

DeSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-05 20:07

Zack schreef:
@miranda,
ja ze doen het om geld.

Miranda bedoelde dat het Lowara niet om het geld ging, omdat het haar paard niet is

Zack

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-05 20:08

lowara schreef:
de afstammingen weet ik zo niet meer allemaal.
zat 1 JasperX Burggraaf tussen en nog een andere Burggraaf. de rest waren afstammingen die mij niet zo bekend voorkwamen.

ach, ik ga mij niet verdedigen voor anderen.
degenen die zo naief zijn dat elk paard met die zak watten op stal leeft met een penny meisje, ga je gang, leef je uit.
ik pak zo wel even een zak popcorn voor de entertainment hoe sommigen zichzelf totaal voor schut zetten hier.

mijn paard word niet in de watten gelegd hoor.
integendeel..
maar dit is weer het andere uiterste.

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-05 20:09

Zack schreef:
@miranda,
ja ze doen het om geld.

Tuurlijk doen ze het om geld. De hele paarden-business draait om geld, anders had het allang op z'n gat gelegen... zo simpel is het, zo simpel blijft het..

En wat is er verkeerd aan? Beestje heeft blijkbaar zijn kwaliteiten, mag het dan ook geld opbrengen... lijkt me vrij logisch, de meeste fokkers fokken ook om roem en eer, maar bovenal moet het hobby blijven... dat er dan een topper uitvoort komt, zal die dan in de porto nog merken ook

*IK word echt gek van die berichten voor me *
Laatst bijgewerkt door Caesar op 30-09-05 20:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Noon

Hey, ik was er gisteren ook weer! zoals ieder jaar haha! was de winnaar niet de Monaco x alme die vond ik wel heel erg gaaf, die sprong in het begin ook over de hindernis waar die niet overheen moest haha, maar ze waren ook echt wel aan het klungelen hoor! zag er eerlijk gezegd niet uit maar goed. (en dan heb ik het over die lui die de paarden aan het opjagen waren....) jammer dat de foto's niet zo mooi zijn geworden.

Char_elle

ik weet het niet ik heb er niet zo'n verstand van ga me er verder ook niet mee bemoeien. Wel vind ik het gaaf om een keer zo'n foto's te zien

Zack

LovesSaartje schreef:
Zack schreef:
@miranda,
ja ze doen het om geld.

Miranda bedoelde dat het Lowara niet om het geld ging, omdat het haar paard niet is

heb je mij horen zeggen dat het lowara haar paarden zijn dan?

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-05 20:10

Noon schreef:
Hey, ik was er gisteren ook weer! zoals ieder jaar haha! was de winnaar niet de Monaco x alme die vond ik wel heel erg gaaf, die sprong in het begin ook over de hindernis waar die niet overheen moest haha, maar ze waren ook echt wel aan het klungelen hoor! zag er eerlijk gezegd niet uit maar goed. (en dan heb ik het over die lui die de paarden aan het opjagen waren....) jammer dat de foto's niet zo mooi zijn geworden.

Jij geef meteen bewijs dat de paarden er niet graag overheen gingen en dus er echt overheen gejaagd moesten worden!

Zack

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-05 20:11

idd die zijn niet lui, die willen het gewoon niet..
zou toch graag eens het adres van die plek willen..

Merr

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-05 20:11

Mijn god wat een hoogte

Arzil

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-05 20:12

@ Paulatjuh: Nouja, ik ga ervanuit dat ie er niet uit zichzelf overheen gaat hoor. Dat is wél normaal bij het vrijspringen...

DeSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-05 20:13

LovesSaartje schreef:
Zack schreef:
@miranda,

ja ze doen het om geld.

heb je mij horen zeggen dat het lowara haar paarden zijn dan?
[/quote]
Jij blijft er heel de tijd op door gaan dat ze het om het geld doen
En nee dat heb je niet gezegt, maar zo komt het wel over.

Zack

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-05 20:13

@stacy,
opjagen is toch heel wat anders dan ze er ff overheen laten springen.

Arzil

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-05 20:14

Hoe moet het dan?

Zack

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-05 20:14

@ saar
(anders word de Quote zo groot )

zij is idd de topicstarter.
dus ja dan zegt iemand standaard jullie, of hun.
naja ik koos jullie.
en ja ze doen het ook om het geld.
schandelijk..

Faas

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-05 20:15

Persoonlijk is het enige nut dat ik zie 'geld'. Maar goed, dat moeten jullie voor jezelf weten.

En nee, mijn paarden leven niet in een stal vol watten . Lopen gewoon de hele dag buiten.

Persoonlijk staat dit me erg tegen. Maar goed, het is niet mijn zaak.

Noon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-05 20:15

Paulatjuh schreef:
Noon schreef:

Jij geef meteen bewijs dat de paarden er niet graag overheen gingen en dus er echt overheen gejaagd moesten worden!

haha, ik zeg het een beetje grof maar als de winnaar de Monaco was dan wou hij maar al te graag springen, want die lompe lui moesten HEM juist bij de hindernissen weg jagen haha! maar idd sommige wilden helemaal niet, het was veelste druk, die lui waren te druk bezig en het was gewoon slordig erg jammer...

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-05 20:16

Stacey schreef:
@ Paulatjuh: Nouja, ik ga ervanuit dat ie er niet uit zichzelf overheen gaat hoor. Dat is wél normaal bij het vrijspringen...

Weet ik, maar als hun blijven beweren dat ze er plezier in hebben hoeven ze ze er toch echt niét over te jagen. En dan moeten ze niet hier gaan zeggen dat ze er uitzichzelf over sprongen.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-05 20:17

Als een paard anderhalve meter springt, weet je ook wel of het een goede is. Nu jaag je zo'n jong beest over een veel te hoge hindernis, zonder dat het toegevegde waarde heeft. Behalve voor het ego van de eigenaar dan natuurlijk

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-05 20:17

Paulatjuh schreef:
Noon schreef:

het paard sprong over een hindernis die 10 meter verderdop stond waar de cameraman blij stond te filmen. dus het paard moest even terug naar de plek worden gedreven waar de goede sprong stond. en ja, hoe denk je dat het gemiddelde paard die hoog in het bloed staat zal reageren? ik spring er niet voor hoor!
er was eigenlijk maar 1 ding wat mij tegenstond, maar dat komt helaas doordat er nogal wat mensen van de oude garde waren die hielpen. ze hadden bezems en duwden dat paard daarmee weg bij de verkeerde hindernis vandaan. als eigenaar zijnde had ik dat niet gepikt.

Meraki

Whehe ik hoorde het, dik over herman heen.. haha

Zack

Stacey schreef:
Hoe moet het dan?

als je een paard opjaagd, dus echt als een gek erachteraan rent, of het paard raakt met de zweep. (dus echt bang is) dat is opjagen.
een paard over een hindernis heen helpen doe je gewoon met de standaard stemhulpen, en hulp mmet de zweep die je dus eigenlijk niet gebruikt.
en kent het paard de standaard hulpen niet eens? laat hem dan niet eens springen..

N_fotografie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-05 20:18

Tja... Wat moet je hierover zeggen? Als je met een 4 jarige hier op bokt al over 75 cm gaat, vinden hun het al tever gaan, nou dit vind ik pas echt te ver gaan, en een paard 1 x over zo'n hindernis heen laten? Denk je dat hij dat in 1 x kan.. en denk je dat dat zachthandig gebeurd? Wat zal er gebeuren als hij een beetje verkeerd uitkomt(wat begrijpelijk is voor zo'n jong en onervaren paard) en er zo doorheen klapt? ik schrok me al dood toen dat gebeurde bij mijn paard bij 50 cm!! Dat paard houd er én trauma's voor 't leven aan over, of 't kan gewoon gewoon even zijn hele leven gebruikt worden als grasmaaier, sjonge.. 't kan wel sportwereld zijn, maar ik vind, en dat blijf ik ook vind, dat dit gewoon té onnatuurlijk is voor zo'n jonge, en onvolgroeid beest! 't Kan best knap zijn... maar daar houd 't bij op.. zou 't mijn eigen paard never nooit aan doen!!

Tja geld geld geld geld