Guusje en Jolanda @ UPD

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

mieki

Re: Guusje en Jolanda @ UPD

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-05 21:48

pfff om moe van te worden

het was een mega klein bakkie en guus had misschien ook ze dag een keer niet heeft iedereen toch wel is last van...ik bedoel edward gal ging een stukkie verder ook niet helemaal vlekkeloos hoor

Melanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-05 21:48

Laat mij maar naar de dressuurpaarden kijken, liever dan dit.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-05 21:49

mieki schreef:

het was een mega klein bakkie en guus had misschien ook ze dag een keer niet heeft iedereen toch wel is last van...ik bedoel edward gal ging een stukkie verder ook niet helemaal vlekkeloos hoor

Ikheb de combinatie wel vaker mogen aanschouwen

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-05 21:51

Dat het 1 keertje niet helemaal goed gaat okay, maar hoevaak hebben we dit soort topics over Jolanda en Guus al wel niet gehad

Ptries

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-05 22:12

Ow ok dat wist ik niet, ik zie alleen dit topic en ik heb 't nog nooit in het echt gezien. Dus vandaar dat ik vind dat ik niet kan oordelen alleen aan de hand van deze filmpjes.

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-05 22:17

Wat een aanfluiting dit! De galop is haast in viertact- totaal niet doorgesprongen. Verbeter eerst de basis(gangen) voordat je een demo gaat rijden. De zware baan is maar een zwak excuus. Het paard zou daardoor juist meer moeten doortreden ipv hinkeltjes en halve oefeningen tonen. Erg jammer! Elk paard kan wel kunstjes leren, de kunst is juist om je paard goed voor elkaar te hebben. Iets wat ik hier niet zie.

Kath_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-05 22:52

Ik kan me vergissen, maar ze moesten die show toch een paar keer op ee dag doen?

Ik heb het in het echt gezien, en vond het er leuk uitzien Mooi paard

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-05 23:08

Cayenne schreef:
Dat het 1 keertje niet helemaal goed gaat okay, maar hoevaak hebben we dit soort topics over Jolanda en Guus al wel niet gehad

Dan zou je verwachten dat ze vooruit zou gaan, toch? En als er steeds "dit soort topics zijn" gaat het dus steeds niet goed, en niet een keertje niet goed.

Ing__

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-05 08:09

Ik heb deze combinatie al verscheidende keren aan het werk gezien, en ik vind het telkens echt helemaal niets, ik vind hem vaak tegen het onregelmatige aanlopen en veel verzet ik kijk er in ieder geval niet graag naar.

En het excuus dat vele het haar niet na doen slaat natuurlijk nergens op, het fijt dat ik geen Z2 rij wil niet zeggen dat ik hier maar respect voor moet hebben

maargoed das mijn menig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-05 08:30

mieki schreef:

Hoor zo vaak dat hij zijn dag niet had, dat hij druk van publiek wordt en irl is het niet beter, dus mijn kritiek is zoals het is.

Dat er mooie stukjes tussen zitten, fijn, maar een show moet voor 99% mooi zijn, anders moet je niet komen.

Heel normaal dat er kritiek komt, laten we eerlijk zijn, als Guusje voorbij komt, is er altijd dit soort kritiek. Kijk eens onbevooroordeeld en wees eerlijk, als jij zo je proef gaat doen, wil je toch liever thuis blijven?

Jolanda leest geen bokt, kritiek wil ze niet hebben. Als ze met haar Fjord een ontspannen geheel kan laten zien en dan maar wat minder moeiijke dingen erin, is het al heel wat anders. Een knol die met plezier, los door zijn lijf en ontspannen op de hulpen wacht, zonder GP kunstjes, is veel leuker om te zien. Iedereen ziet dan een leuke mooie fjord een lief meisje met een prinsessejurkje en samen voeren ze een grappig stukje op en die pony kan leuk lopen. Nu verwacht je een stukje Hoge Dressuur, GP.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-05 08:33

Kath_ schreef:
Ik kan me vergissen, maar ze moesten die show toch een paar keer op ee dag doen?

Als je weet dat je paard dit niet aan kan, doe je hem maar 1 keer. Volle bakken speciaal voor Guus trekt ze toch niet. Anky gaat ook niet 3 of 4 keer haar kur rijden. Zegt me ook wel iets over haar gevoel voor haar pony.

Mijn paard zal ik nooit zo afjakkeren om steeds weer te moeten. Geen wonder dat hij geen zin meer had.

Viking

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-05 08:55

Waterkippie schreef:
Ik heb deze combinatie al verscheidende keren aan het werk gezien, en ik vind het telkens echt helemaal niets, ik vind hem vaak tegen het onregelmatige aanlopen en veel verzet ik kijk er in ieder geval niet graag naar.

En het excuus dat vele het haar niet na doen slaat natuurlijk nergens op, het fijt dat ik geen Z2 rij wil niet zeggen dat ik hier maar respect voor moet hebben

maargoed das mijn mening

Ik ga helemaal mee met je mening,ik vind het een aanfluiting,ik heb haar ook meerdere keren in het echt gezien en ik vind dat Guus idd echt superbraaf is want wat zij allemaal doet met hem,dat hoef je met mijn fjord niet te doen want hij gooit je er onheroepelijk af

En iedere keer die excuses over de te zware bak,dan weer een te kleine bak.
Ze moeten hem iedere keer met zoveel man de ring in trekken omdat Guus dan al gaat staken,maar goed.....dit is mijn mening

karin1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-05 08:59

Jammergenoeg hebben jullie gewoon gelijk. Ik hoopte (om toch eens te kunnen zeggen: fjorden kunnen het écht wel) dat het er echt spetterend uit zou zien, maar het was gespannen en onafgewerkt.

Als je die website van Guusje ziet zou je toch wel anders verwachten.
Dan moet het een godsgeschenk zijn, dat superpaardje.

Verder is het natuurlijk wel knap dat ze op dit niveau rijdt. Ik denk dat zoiets bij een fjord ook wat moeizamer gaat en dat zij er meer voor heeft moeten werken dan iemand met een sjiek dressuurpaard o.i.d.
Maar ga geen shows rijden, denk ik dan...

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-05 09:03

Ik heb ze niet gezien op de UPD, op dat moment stond ik bij Edward Gal
Ik moet zeggen dat de filmpjes niet echt rustgevend/ ontspannen op mij over komen. Het lijkt net of die pony er geen zin in had.

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-05 09:14

russel schreef:
Kath_ schreef:

Als je weet dat je paard dit niet aan kan, doe je hem maar 1 keer. Volle bakken speciaal voor Guus trekt ze toch niet. Anky gaat ook niet 3 of 4 keer haar kur rijden. Zegt me ook wel iets over haar gevoel voor haar pony.

Mijn paard zal ik nooit zo afjakkeren om steeds weer te moeten. Geen wonder dat hij geen zin meer had.

De shows in de kleine ring duurde een kwartier en alle shows waren 3x per dag.
Lijkt me wel dat je pony dat aan moet kunnen en dat dit niets te maken heeft je pony dwingen.
Overigens was het om de bak behoorlijk vol dus aandacht trekt Guus zeker wel.

Tyrza

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-05 09:21

Jippie schreef:
Ik vind dat je niet te serieus moet gaan doen als je zo'n combinatie beoordeeld. Ik zie het meer als iets ludieks met een hoge amusementswaarde. Ik denk dat Jolanda dat zelf ook wat meer mee moet nemen in haar clinics, ze is zelf zo vreselijk serieus over alles wat ze met Guusje doet en die naam Olympic Guusje schept nogal wat verwachtingen. Naar mijn idee moet ze er gewoon een leuke show vanmaken en vooral niet refereren aan GP oefeningen en dan is het best leuk wat ze doet.

Helemaal mee eens!

Ik vind het ontzettend knap wat ze allemaal met haar fjord kan. Ok, het is vaak niet zoals het hoort. Maar dat maakt even niet uit bij een dergelijke demo.

Ik zie dat het een hele kleine bak is, waardoor ze heel veel moet bij stellen.

Voor het publiek op een dergelijk evenement is het gewoon erg leuk om te zien!

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-05 09:22

Zo te zien rijdt ze nog steeds met stang en trens met sperriem.
Ben benieuwd of dat arme beest nog een tong heeft, de vorige keer was die donkerblauw zo strak was de boel aangesnoerd.
Ik geloof niet dat iemand op deze manier plezier aan paardrijden kan hebben, met een paard wat kompleet in verzet is en duidelijk geen plezier heeft in wat hij doet.
Het moet haast wel om de centen gaan, want paardvriendelijk kun je dit niet noemen.
Dieptriest......

Tommycat

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-05 09:35

Ik heb aan de bakrand gestaan tijdens de UPD (tijdens de een-na-laatste demo die ze daar gaf) Ik had zo hier en daar eens wat gelezen over deze fjord en berijdster (maar nooit plaatjes gezien) en was benieuwd. Ik was vooral een beetje verbaasd toen de combinatie binnenkwam, dat er een jong meisje in jurkje opzat.
Slaat nergens op natuurlijk, maar ik had op de een of andere manier een 'rijpere' amazone in wedstrijdtenue verwacht

Over het rijden: ja, die bak was zwaar en klein (Lammert Haanstra klaagde ook) , zeker niet optimaal. Maar: het geheel kwam wat slordig over, alsof het ter plekke bedacht werd. Oefeningen werden ingezet maar niet netjes afgemaakt. Bij de demo die ik zag, werkte het geluid ook niet mee, de muziek viel af en toe uit, en ze was echt niet te verstaan, de geluidsman begreep haar niet etc. Lastig, maar als je dit veel doet, moet je toch ook kunnen improviseren, netjes rijden,beetje humor erin, wervelende show ervan maken. Ik vond het op het moment zelf wel rot voor haar, zeker omdat ze gewoon overkwam als een jong meiske, maar ik begrijp dat ze dus toch al bergen ervaring heeft.

Zodra Guus de bak inkwam zei mijn vriend: jee, die loopt kreupel. Het verzet wat ik zag leek daar ook uit voort te komen. Ik denk dat hij echt niet lekker meer liep. Overigens zei ze tijdens deze demo dat ze hem de volgende demo met een ander bit zou rijden omdat ze hem zelf ook te mat vond. Ik ben zelf geen dressuurruiter, dus over de juistheid van de hulpen etc. kan ik niet oordelen,maar ik had n.a.v. wat ik gelezen had, zeker iets netters en wervelenders verwacht, en geen protesterend paard dat bokte.

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-05 09:53

Billy schreef:
Zo te zien rijdt ze nog steeds met stang en trens met sperriem.
Ben benieuwd of dat arme beest nog een tong heeft, de vorige keer was die donkerblauw zo strak was de boel aangesnoerd.
Ik geloof niet dat iemand op deze manier plezier aan paardrijden kan hebben, met een paard wat kompleet in verzet is en duidelijk geen plezier heeft in wat hij doet.
.

Misschien moet jij nog eens goed kijken!
Het is namelijk een pelham en geen stang en trens.
Dus met zijn tong zal alles nog wel goed zijn.
Ze vertelde zelfs nog wat over het bit dat ze beter een ander in had kunnen doen omdat hij eigenlijk te rustig was
Kompleet verzet overdrijven is ook een vak he.

Mickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-05 10:28

Ik zet een slotje op dit topic.
Er zijn al veel topics over deze amazone geweest met haar Fjord.
Telkens weer krijgen we dezelfde eindeloze discussie over haar rijstijl.
Bij deze dus een slotje.