Badira&July 1e keer@HAW

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Lottew

Re: Badira&July 1e keer@HAW

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-05 15:15

Het zijn leuke paarden, maar het komt over alsof je wel erg gefocussed bent op het 'naar beneden rijden', terwijl als je een paard dressuurmatig wilt rijden je hoort te weten dat nageeflijkheid niet zomaar komt, maar dat je paard pas goed nageeflijk kan zijn als ie goed aan de hulpen is, van achter naar voren wordt gereden etc. Het bruine paard loopt imo nergens echt nageeflijk. Ik zou als ik jullie was idd rustig beginnen met rijden na die tijd, ga eerst ns (met cap!) buitenritten maken waarbij je lekker een half uurtje gaat stappen ofzo. Goed voor de conditie en nog leuk ook, veel verstandiger dan in een weiland met onveilige dingen rijden.

ponymeid1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-05 17:13

Idd, Lottew, jij verwoord wat ik wil zeggen. Je vind dat ie goed loopt als tie de kop naar beneden heeft, maar daar draait het niet om.

ChingYi_Dino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-05 17:27

Wishful: Bedankt ja zal wel lukken en dat zal ik ook zeekr doen

Frisianhorsy: de paarden worden al ZEKER 2 keer in de week gereden door de eigenaar. Dus het is niet alleen dooer mij dus 2 weken ineens stilstaan gebeurt in ieder geval niet
En de 3 anderen staan bij elkaar en deze 3 staan bij elkaar. Dusja...hoef maar naar 2 plaatsen te gaan. En eentje is bij mij in het dorp dus tijd heb ik wel hoor

858585: heey. Haha bedankt ja dat klopt Over het rijden als ik wil check bij frisianhorsy
JA idd buitenrijden daarom staat er zondag mijn eerste buitenrit met Badira en July geplant haha
Dat klopt en ik wil er ook iets mee doen
Groetjes Ching-Yi

marije86: Dat paardje is 100% betrouwbaar. Ze zal nooit nzomaar tussenuit gaan..ze kan antuurlijk wel eens schrikken ofzo maar ze doet echt geen vlieg kwaad...heb zelfs ook al eventjes zonder zadel met haar stapoefeningen gedaan en ze deed het netjes...ze schrok nergens van ofzo...zij is 100% mak..en zij is dan ook erg mak in het verkeer enzo. Ze doet echt geen vlieg kwaad. En over buitenrit zie 858585

Lottew: nee daar ben ik niet gefocused op...in het begin met Badira wel even maar als ik ga springen laat ik haar in stap even aan de teugel en in draf even en laat haar dan haar gangetje gaan...maar ze moet aand e teugel van de eigenaar omdat ze anders de fel voor hem is. En dan moet ik haar dat dus beter laten doen. Hij heeft wel elke vrijdag dressuurles met haar...maar hij is al wat ouder, dus niet alles gaat even goed. Het van achter naar voren rijden zijn we nu mee bezig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-05 17:40

Krijg ik geen reactie meer ?

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-05 17:56

noedel schreef:

Neej ze is heel verstandig weet je .......ze reageert gewoon niet als ze geen antwoord weet.

aliesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-05 17:57

noedel schreef:

nee want ze wil alleen oh wat leuk en wat goed horen!
als mensen door gaan vragen over hoe en wat geen commentaar!

@ChingYi verder wil ik terug komen over dat paard heel mak is!
nou ze kan wel heel mak zijn, we hebben een paard op stal staan die is 5 jaar gaat al 1 jaar op wedstijd nergens bang voor springt alles!
braver kun je je niet wensen.
meisje ging buitenrit maken zonder cap.
paard schrok,meisje viel met hoofd tegen asfalt.
schedelgebroken van oor tot andere oor.
maarja paard is altijd braaf kan niets gebeuren.

en wat als jou dat nu over komt?
en jij aan de beademing ligt?
en je voor je leven aan het vechten bent?
zou je dan niet denken had ik me cap maar op?

ChingYi_Dino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-05 18:02

noedel schreef:
ChingYi schreef:
noedel: de paarden kennen de basis...ze hebben wedstrijden gelopen enzo. Het zijn uitstekende leerpaarden en beheersen de basis super hoor. Dat IK nog veel moet leren is anders.

Vast wel, maar na 3 jaar stil staan is het misschien wel handig om weer even onderaan te beginnen ipv wedstrijdniveau?

We zullen maar zeggen dat eerder gehaalde resultaten geen garienties zijn voor de toekomst?

Ik had het ook eigenlijk over jou, want als JIJ nog veel moet leren, waarom zou je dan al hoger dan het basis niveau gaan rijden (ook al kunnen die paarden dat nog zo goed) ?

Uhmmm slimmerik en aliesje...dat is niet waar dus reageer niet zo uhmm ******piep*****

sorry ik zag je over het hoofd

Ik rijdt ook nog niet op wedstrijdniveau met ze
ik doee beetje uhmm rondrijden en als ze naar beneden gaan dan gaan ze maar af en toe dan zet ik wel eens wat druk maar July is het volgens mij erg gewend om naar beneden te lopen dat ze dan al meteen reageert...af en toe heb ik zelfs waslijntjes (dat is dan niet de bedoeling maar het gebeurt af en toe wel eens)

nee dat is het ook niet

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-05 18:04

aliesje schreef:
noedel schreef:

nee want ze wil alleen oh wat leuk en wat goed horen!
als mensen door gaan vragen over hoe en wat geen commentaar!

@ChingYi verder wil ik terug komen over dat paard heel mak is!
nou ze kan wel heel mak zijn, we hebben een paard op stal staan die is 5 jaar gaat al 1 jaar op wedstijd nergens bang voor springt alles!
braver kun je je niet wensen.
meisje ging buitenrit maken zonder cap.
paard schrok,meisje viel met hoofd tegen asfalt.
schedelgebroken van oor tot andere oor.
maarja paard is altijd braaf kan niets gebeuren.

en wat als jou dat nu over komt?
en jij aan de beademing ligt?
en je voor je leven aan het vechten bent?
zou je dan niet denken had ik me cap maar op?

Ja is allemaal eigen keus hè........maar dat wij aan haar revalidatie moeten meebetalen dat is niet onze keus maar we zullen wel moeten hè.

ChingYi_Dino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-05 18:13

heey uhmm vraagje he...waarom kom JIJ nou echt ALTIJD voor in mijn topics? tjaa naar mijn idee ben je echt op commentaar uit hoor. HEt is echt ALTIJD hetzelfde...je kunt het ook gewoon NIET aanklikken...kan aan mij liggen hoor

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-05 18:15

Kijk dat bedoel ik nou met geen antwoord weten....

ChingYi_Dino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-05 18:19

uhmm ik weet zeker wel antwoord maar daar is geen antwoord op te geven dus doe niet zo dom..
In tegendeel van jou....JIJ weet geen antwoord te geven...maar houd er maar mee op...reageer maar gewoon niet meer..en anders..ik ga er niet meer op in

__baron__

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-05 18:19

hmm gepikeerd? sorry maar ze hebben toch gelijk je reageert op iedereen behalve op hun!

en 1 of 2 paardjes zijn toch voldoende als je nog neit zo goed kan rijden?

ChingYi_Dino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-05 18:22

horselover20 dat is niet waar...ik kan ook wel eens iets over het hoofd zien...Jij bent toch ook niet perfect? of wel soms...denk je soms dat jij alles kan?ik rijdt er maar 3 waarvan ik er maar 2 echt serieus rijdt

aliesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-05 18:23

@ChingYi het gaat er niet om dat je op wedstrijd niveau rijdt,
maar om je een voorbeeld te geven.
het maakt niet uit hoe MAK een paard is!
een paard is een vluchtdier.
niemand had het van paard verwacht en kan jou net zo goed overkomen.
en ik denk niet dat jou moeder er blij mee zal zijn als je je schedel breekt.
terwijl je ook een cap voor paar tientjes hebt!

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-05 18:25

ChingYi schreef:
heey uhmm vraagje he...waarom kom JIJ nou echt ALTIJD voor in mijn topics? tjaa naar mijn idee ben je echt op commentaar uit hoor. HEt is echt ALTIJD hetzelfde...je kunt het ook gewoon NIET aanklikken...kan aan mij liggen hoor

viewtopic.php?f=53&t=470129&hilit=

viewtopic.php?f=53&t=465311&hilit=

viewtopic.php?f=16&t=462356&hilit=

viewtopic.php?f=68&t=467871&hilit=

viewtopic.php?f=68&t=466888&hilit=

viewtopic.php?f=68&t=461315&hilit=

viewtopic.php?f=8&t=462404&hilit=

In de laatste drie weken b.v. heb ik niet op deze topics van je gereageerd hoor. Zal ik dat alsnog maar doen???

On topic: Tel eens hoe vaak je al beloofd hebt dat je een cap zult dragen. Kunnen we inventariseren wat je met alle goede raad altijd doet..........helemaal niks.
Laatst bijgewerkt door slimmerik op 27-09-05 18:27, in het totaal 1 keer bewerkt

__baron__

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-05 18:26

maar 3? ik vind dat een hoop als je nog niet zo goed kan rijden, en nee ik zeg niet dat ik alles kan maar ik zoek dan ook niet overal een excuus voor....

als je niet tegen commentaar kan moet je niets plaatsen

en oja zet een cap op dat geeft al een stuk minder commentaar

haha die slimmerik

Kiara

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-05 18:28

ChingYi schreef:
..en anders..ik ga er niet meer op in

En even later:
ChingYi schreef:
horselover20 dat is niet waar......bla die bla die bla....

aliesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-05 18:37

ChingYi schreef:

het spijt mij zeer maar ik heb ook een vraagje aan jou.
jij plaatst hier een topic, is het dan niet de bedoeling dat je reactie/commentaar krijgt?
en zou niet weten waarom slimmerik niet zou mogen reageren!

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-05 18:50

Ik vind cap eigen keuze. Als zij geen cap op wil doen doet ze het niet.
En over die grondbalk waarom MOET je die gebruien. Die heb je in een parcours toch ook niet?

ChingYi_Dino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-05 18:54

Kiara: dat was voor slimmerik bedoeld

maarja kga verder niet meer op die paar in.

felicity: mee eens...
maar ik snap wel waarom dat wel handig zijn...maar zou ook niet weten waarom het zou MOETEN

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-05 19:14

ChingYi schreef:
Ik rijdt ook nog niet op wedstrijdniveau met ze
ik doee beetje uhmm rondrijden en als ze naar beneden gaan dan gaan ze maar af en toe dan zet ik wel eens wat druk maar July is het volgens mij erg gewend om naar beneden te lopen dat ze dan al meteen reageert...af en toe heb ik zelfs waslijntjes (dat is dan niet de bedoeling maar het gebeurt af en toe wel eens)

nee dat is het ook niet

En als ze een bok geven doen ze maar? En als ze stil staan doen ze maar? Dit is natuurlijk geen houding meer te noemen

Paardrijden is een hele moeilijke sport waarin je consequent in moet zijn! Dus die houding van "ze doen maar" slaat als je het mij vraagt nergens op (niet banketstaaf bedoeld ofzo )
July moet het niet gewend zijn, maar prettig vinden. Ze loopt nu trouwens helemaal verkeerd naar beneden.
Een paard hoort op de achterhand te lopen, netjes opgericht, buiging door zn hele lichaam, aan je been, etc etc, En dat kan ik niet uit deze foto's halen!

Waslijntjes heb ik opzich niks tegen, ik rijd mijn verzorgpony soms ook heel breed en lang, maar dan nog, wel omdat IK dat wil, en niet omdat dat toevallig zo is!

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-05 19:17

Dit lijkt me wederom eens een spelletje te worden van wie er het grootste gelijk heeft.
Hier een slotje.