Doe-het-zelf-tips 'Hoe word ik een betere ruiter'?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Jonne

Re: Doe-het-zelf-tips 'Hoe word ik een betere ruiter'?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-05 12:42

ik heb zelf een probleempje..
Als ik ga galoperen dan gaat altijd mijn linkervoet uit mn beugel terwijl mn beugel niet te lang is en ik heb ook geen stijve benen ofzo.. Maar dit heb ik alleen bij grote pony's of paarden bij kleinere pony's blijft mijn voet gewoon zitten.

willeke_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-05 20:41

Jonne schreef:
Als ik ga galoperen dan gaat altijd mijn linkervoet uit mn beugel terwijl mn beugel niet te lang is en ik heb ook geen stijve benen ofzo.. Maar dit heb ik alleen bij grote pony's of paarden bij kleinere pony's blijft mijn voet gewoon zitten.

Volgens mij moet je je hielen gewoon meer afdrukken... Zo steun je meer op je beugels en gaan ze minder vlug uit. Succes!

_Nancy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-05 21:20

willeke_nijs schreef:
Jonne schreef:

Volgens mij moet je je hielen gewoon meer
afdrukken

... Zo steun je meer op je beugels en gaan ze minder vlug uit. Succes!

Yoghurt

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-05 21:42

* Kijk altijd voor je. Wanneer je alleen maar naar de hals van je paard kijkt die zo mooi gebogen is, voel je werkelijk niet hoe het paard zich onder je beweegt. Een ontzettend vaak gemaakte fout.

_Katinka

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 00:05

Super Leuk topic!
Had bij het begin van dit topic ook een tip maar ben hem ondertussen (heel het topic gelezen ) al vergeten...

Astaloca

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 13:18

goed topic!

-Rijden met afwisseling..

Bjarni

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 15:11

Rijd eens stukjes met je ogen dicht en probeer dan te voelen welk been wanneer wordt neergezet/ opgetild. Lukt dit in stap dan in draf en vervolgens in galop. Je wordt bewuster van de bewegingen van je paard en leert om aan te voelen of je op het goede been lichtrijd of in de goede galop zit.