Zien jullie verschil met eerst?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_Nann_

Re: Zien jullie verschil met eerst?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-05 19:36

hmm... ik had echt het id bij het zien van die eerste foto's is dit een grap??? haha, wel leuk bedacht hoor !

ik ga verder niet lopen zeuren over goed of slecht rijden, daarvoor ken ik jullie en je paarden niet goed genoeg. ik neem aan dat je gewoon instructie hebt, en dat het wel goed komt.

alleen dat meisje zit we op de meeste fotos erg naar voren, dat is wel jammer, zo duikt dta paard alleen maar meer op de voorhand.

Tigger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-05 19:49

Lezen jullie eigenlijk wel?

Er is niets mis mee met lang en laag rijden, ontspanning is juist heel belangrijk!
Mits het juist gebeurd. Nogmaals het gebeurd achter en niet van voor. Iedereen focust zich op de voorkant, maar wanneer je paard juist actief is van achter en zijn achterhand eronder brengt, komt de voorkant vanzelf!
En dat heeft niets met oprichting o.i.d te maken.

Het enige wat ik wil vertellen is dat je je paard veel actiever van achter moet maken, zodat hij niet het zand in duikt.
Maar goed, selectief lezen is ook een vak....

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-05 21:24

Boeli_Wendy schreef:
Anky laat haar paarden niet lang en laag lopen zover ik zie
Niet aanvallend bedoel ofzo

Zeker wel! . Wel eens bij een training van dr geweest? Zij rijd ze altijd laag en diep en rond, behalve op wedstrijden uiteraard.

Daarbij, andere mensen, andere trainingsmethoden. Er zijn meerdere wegen die naar Rome leiden, en zij kiezen voor deze. Moet zeggen dat ik het plaatje lekker ontspannend vind ogen, en het paard is zeker wel actief van achteren. Beter dan mensen die lopen te rukken en te plukken om dat krulletje maar te houden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-05 21:28

verootjoo schreef:
Boeli_Wendy schreef:
Anky laat haar paarden niet lang en laag lopen zover ik zie
Niet aanvallend bedoel ofzo

Zeker wel! . Wel eens bij een training van dr geweest? Zij rijd ze altijd laag en diep en rond, behalve op wedstrijden uiteraard.

Je kent het verschil niet tussen het diep van Anky en het op de kop wat hier gereden word

En daarnaast......Anky heeft paardrijgevoel. Lijkt mij verstandig dat je jezelf niet met haar gaat vergelijken en eerst maar eens op de normale manier leert paardrijden voordat je Anky gaat nadoen.

missnynke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-05 09:28

OrissE_GipsY schreef:
ik ga verder niet lopen zeuren over goed of slecht rijden, daarvoor ken ik jullie en je paarden niet goed genoeg. ik neem aan dat je gewoon instructie hebt, en dat het wel goed komt.

.

had je geen zin om het hele topic te lezen;-)

loutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-05 09:32

wat een gedoe om de rijstijl van anky zeg.....zij zit er toch niet op.

ik vind trouwens dat de meeste foto's duidelijk wel een actief achterhand gebruik geven. Vooral de draf foto's, de galop foto's zijn soms op het verkeerde moment genomen en dan ziet het er inderdaad uit alsof hij op de voorhand duikelt..maar wie heeft dat niet, een begin is er tenminste.

Ik vraag me wel af, waaraan jullie nou zien dat deze paarden hun achterhand er niet onder hebben. Misschien kijken jullie wel teveel naar de voorkant en niet naar de achterkant.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-05 12:44

Hahaha, tjonge, wat een commentaar...
En nog heel herkenbaar ook.
Ik zelf krijg ook altijd commentaar over dat ik laag rijd als ik foto's van de training plaats...

Deze instructrice haar manier van loswerken en paarden trainen komt heel erg overeen met mijn instructrice en beide bereiken ze gewoon goede resultaten met hun paarden in de wedstrijden en hun leerlingen ook en bovendien worden ze zelf ook heel goed begeleid in hun eigen rijden/training door zeer ervaren instructeurs/ruiters op het hoogste niveau. (sorry Michella, kon het niet laten )

Deze paarden worden niet naar beneden getrokken, de paarden worden uitgenodigd hun rug te ontspannen en hals te laten zakken en vanuit die ontspanning weer aan te spannen. De mate van oprichting wordt bepaald door hoe sterk ze zijn in het achterbeen, en hoe dat achterbeen geactiveerd kan worden door de ruiter en niet door hoe sterk de ruiter ze naar boven duwt en tegenhoud van voor... Die kracht en balans moet groeien, dat bereik je niet in een paar weken. En een ruiter moet het ook leren.

Ik zie liever een ontspannen laag en lang over de rug lopend paard, (die waarschijnlijk inderdaad afhankelijk van africhting nog op de voorhand kan lopen) dan 1 die in hoog tempo met strakke rug en hals loopt... (en vaak ook nog op de voorhand, maar dan wel in een hoog/strak krulletje)...

Die oprichting die je in de proef nodig hebt is bij een fijn nagevelijk paard dat je geleerd hebt te activeren echt niet het grootste probleem... Ook al rijd je in de training misschien maar 10% opgericht. De kunst is juist in de proef die ontspannen aanspanning te behouden.
De punten en resultaten op wedstrijden (ook mijn eigen ervaring) lijken mij een redelijke graadmeter dat je met deze training een heel fijne basis krijgt...

Lekker doorlessen en genieten van een soepel, ontspannen en op eigen benen leren lopend paard!

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-05 15:01

Nogmaals....dat paard loopt niet op de kop maar ontspannen...
En dat is belangrijkste van dat hele paardrijden....ontspanning!

(enneh...ik zie niet wat Anky hier mee te maken heeft)

m_goodluck

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-05 15:03

ze lopen wel erg diep...

_Nann_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-05 15:23

missnynke schreef:
OrissE_GipsY schreef:

.

hoezo wat heb ik gemist??? heb je geen les dan???

dan vind ik het wel weer een minpunt... maar beide paarden lopen erg op de voorhand...

benedict

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-05 16:21

ik vind dat wat pipo zegt wel heel erg dom,,, alsof wij geen paardrijgevoel hebben... nou ben ik met je eens dat anky wel beter is ,, maar daarmee kun je niet echt zeggen dat wij geen ruitergevoel hebben... ik heb op deze manier van rijden al 3 paarden veel beter gekregen. en vooral voor een jong paard is dit een hele goed manier.. omdat ze nu op hun eigen benen leren lopen en als je ze gelijk helemaal opgericht rijd je een paard krijgt wat heel erg op je handne gaat hangen...
bij de club van mij is ook een meisje die haar paard helemaal aant het verknoeien is doordat hij altijd perse in de krul moet lopen, het is een blok spanning
weer genoeg gezegt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-05 16:24

sandro volgens mij is het juist goed als een paard laag loopt of ligt dat aan mij

missnynke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-05 08:14

OrissE_GipsY schreef:

.

[/quote]
OrissE_GipsY schreef:
hoezo wat heb ik gemist??? heb je geen les dan???

zucht....mens ga eens lezen voordat je commentaar hebt....

daantjelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-05 08:59

leuk paardje maar hij loopt veel te diep en het lijkt of hij op het bit hangt of zie ik dat fout???
verder mogen beide ruiters wel rechter op zitten en hun handen beter dragen mischien dat het paardje dan wel meegaat
maar ik ben het er wel mee eens dat laag en lang en diep ontspannen lopen erg belangrijk is zolang het paard zijn rug maar gebruikt en het vanuit de achterhand komt....

_Nann_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-05 16:44

nou ja, in ieder geval, ik heb geen zin om weer te lezen, maar als je dus geen les hebt vind ik het zowiezo slecht...

missnynke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-05 17:12

OrissE_GipsY schreef:
nou ja, in ieder geval, ik heb geen zin om weer te lezen, maar als je dus geen les hebt vind ik het zowiezo slecht...

tegen beter weten in toch even reageren:

1) leer lezen
2) LEES voor je antwoord geeft(je zegt dat je dat hebt gedaan maar dara geloof ik geen snars van, anders zou je niet zulke DOMME opmerkingen hebben
3) Ik ben niet degene op de foto's
4) mijn instructrice geeft notabene een hele uitleg waarom ze b. en s. zo laat rijden....
5) je hebt echt een bord voor je kop! ga een ander pesten!

Alie21

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-05 18:11

He hallo luitjes!!!

Mooi en nu mag ik wat zeggen!!
Ten eerste wat staat er hier bij sommige lui een gezeik. Je kunt hier ook bijna niks meer neerzetten zonder afgezeken te worden!!
Maar even to the point!! Ik rijd nu al dik 2 jaar met deze 2 samen en he veel respect voor alles wat ze hebben bereikt. Daar kan menigeen een puntje aan zuigen..
Ik volg samen met hun lessen en vind dat ze goed bezig zijn zo!! Ik zou zeggen ga zo door!!
Dikke kus Alie

_Nann_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-05 21:11

ik zeik niet en ik heb gelezen, en ik weet dat jij het niet bent... dus wat is jou probleem dan.... ik vind gewoon dat beide paarden tevee op de voorhand lopen, en dat is mijn mening, discussie gesloten.

dit is een vrij land, jaa nog steeds , wara ieder zijn eigen mening mag voremen en dit was die van kij en als je dat niet aankan, is dat niet mijn schuld pf mijn zorg, maar je eigen probleem, om dan gelijk mensen voor dom uit te maken, kinderachtig hoor...

laffayette

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-05 21:43

heey muppits...

tjah daar gaat t vaak bij bokt om, om afgezeken te worden en das minder, maar goed.
mijn mening: paard loopt veel te lang en te diep, ookal is het ontspannend, maar hij moet ook eens fijn omhoog komen anders zitten zijn spieren juist vast als je hem niej omhoog haalt.
maar goed succes verder!!!

missnynke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-05 10:20

OrissE_GipsY schreef:
ik zeik niet en ik heb gelezen, en ik weet dat jij het niet bent... dus wat is jou probleem dan.... ik vind gewoon dat beide paarden tevee op de voorhand lopen, en dat is mijn mening, discussie gesloten.

dit is een vrij land, jaa nog steeds , wara ieder zijn eigen mening mag voremen en dit was die van kij en als je dat niet aankan, is dat niet mijn schuld pf mijn zorg, maar je eigen probleem, om dan gelijk mensen voor dom uit te maken, kinderachtig hoor...

hoe kun je nou de uitleg lezen van mijn instructrice over deze twee (dus niet ikzelf, zou willen dat ik zo kon rijden), en dan zeg je dat ik geen les heb??? ja dan vind ik je inderdaad dom en vaag ja. Dat ik geen les heb ed. is geen mening, maar gewoon een domme opmerking

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-05 13:11

joyce B schreef:
Hahaha, tjonge, wat een commentaar...
En nog heel herkenbaar ook.
Ik zelf krijg ook altijd commentaar over dat ik laag rijd als ik foto's van de training plaats...

Deze instructrice haar manier van loswerken en paarden trainen komt heel erg overeen met mijn instructrice en beide bereiken ze gewoon goede resultaten met hun paarden in de wedstrijden en hun leerlingen ook en bovendien worden ze zelf ook heel goed begeleid in hun eigen rijden/training door zeer ervaren instructeurs/ruiters op het hoogste niveau. (sorry Michella, kon het niet laten )

Deze paarden worden niet naar beneden getrokken, de paarden worden uitgenodigd hun rug te ontspannen en hals te laten zakken en vanuit die ontspanning weer aan te spannen. De mate van oprichting wordt bepaald door hoe sterk ze zijn in het achterbeen, en hoe dat achterbeen geactiveerd kan worden door de ruiter en niet door hoe sterk de ruiter ze naar boven duwt en tegenhoud van voor... Die kracht en balans moet groeien, dat bereik je niet in een paar weken. En een ruiter moet het ook leren.

Ik zie liever een ontspannen laag en lang over de rug lopend paard, (die waarschijnlijk inderdaad afhankelijk van africhting nog op de voorhand kan lopen) dan 1 die in hoog tempo met strakke rug en hals loopt... (en vaak ook nog op de voorhand, maar dan wel in een hoog/strak krulletje)...

Die oprichting die je in de proef nodig hebt is bij een fijn nagevelijk paard dat je geleerd hebt te activeren echt niet het grootste probleem... Ook al rijd je in de training misschien maar 10% opgericht. De kunst is juist in de proef die ontspannen aanspanning te behouden.
De punten en resultaten op wedstrijden (ook mijn eigen ervaring) lijken mij een redelijke graadmeter dat je met deze training een heel fijne basis krijgt...

Lekker doorlessen en genieten van een soepel, ontspannen en op eigen benen leren lopend paard!

Een paard is een gewoontedier. Het moment dat het dier op de kop mag lopen 90% van de tijd, kan je het dier daarna nooit wijs maken dat ie ineens op het achterbeen moet lopen.

Lichamelijk is het onmogelijk ( anatomie) om een paard zo laag te rijden en op dezelfde tijd een doortredend achterbeen te hebben. Ik weet niet wat jij hoog nivo vind. Maar deze manier van rijden is niet iets wat ik op hoog nivo tegen kom.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-05 13:12

benedict schreef:
ik vind dat wat pipo zegt wel heel erg dom,,, alsof wij geen paardrijgevoel hebben... nou ben ik met je eens dat anky wel beter is ,, maar daarmee kun je niet echt zeggen dat wij geen ruitergevoel hebben... ik heb op deze manier van rijden al 3 paarden veel beter gekregen. en vooral voor een jong paard is dit een hele goed manier.. omdat ze nu op hun eigen benen leren lopen en als je ze gelijk helemaal opgericht rijd je een paard krijgt wat heel erg op je handne gaat hangen...
bij de club van mij is ook een meisje die haar paard helemaal aant het verknoeien is doordat hij altijd perse in de krul moet lopen, het is een blok spanning
weer genoeg gezegt

Vergeleken met Anky heb jij en ik geen ruitergevoel. Of je herkent het gevoel wat Anky heeft niet. Of je zelfbeeld is niet normaal.

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-05 13:51

OrissE_GipsY schreef:

Als je halverwege een topic binnen komt vallen, is het misschien wel zo fijn om even te lezen wat er al geschreven is.
Zo heeft de instructrice van deze ruiters al haar mening en uitleg gegeven.
Met dit soort onzinposts verpruts je dus een topic en draag je niets zinvols bij.
Naar mijn idee hoef je dan ook niet zo overtrokken te reageren als iemand je er op wijst dat je gewoon niet goed gelezen hebt.
Dus graag alleen nog reageren als je het topic gelezen hebt en werkelijk iets bij te dragen hebt.

Een verzoek aan alle gerbuikers in dit topic om op een zinvolle manier verder te discussieren en elkaar met respect te behandelen + ontopic te blijven.

missnynke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-05 18:41

Oscar schreef:
OrissE_GipsY schreef:

Als je halverwege een topic binnen komt vallen, is het misschien wel zo fijn om even te lezen wat er al geschreven is.
Zo heeft de instructrice van deze ruiters al haar mening en uitleg gegeven.
Met dit soort onzinposts verpruts je dus een topic en draag je niets zinvols bij.
Naar mijn idee hoef je dan ook niet zo overtrokken te reageren als iemand je er op wijst dat je gewoon niet goed gelezen hebt.
Dus graag alleen nog reageren als je het topic gelezen hebt en werkelijk iets bij te dragen hebt.

Een verzoek aan alle gerbuikers in dit topic om op een zinvolle manier verder te discussieren en elkaar met respect te behandelen + ontopic te blijven.

dank je wel!

_Nann_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-05 19:33

hallo, ik zeg toch daarna dta ik het gelezen heb, dna geef ik mijn menig erove, ik weet dat miss -dinges niet degene is op de fotos die rijd.. duss ..

mijn mening is gewoon dat ik vind dta die beesten beide teveel op de voorhand lopen.. punt.

ieder zijn mening hoor , ik laat me niets aanpraten , moet je toch echt bij iemand anders zijn denk ik