Horse event: Laurens van Lieren @ ijslander

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Horse event: Laurens van Lieren @ ijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-05 21:04

Ergens in dit topic las ik dat de IJslander blind aan één oog zou zijn.... Ik wist dat niet van Tyrson.... (ik denk eigenlijk dat het niet klopt... please correct me if i'm wrong).

Het klinkt allemaal alsof het heel wat is dat Laurens zich leent voor een IJslander demo. Gods gift to women of zo? Is wel bar.... en ernstig overdreven. Ik ken hele Laurens niet... ben ook helemaal niet thuis in de kennelijk grote namen in het dressuur wereldje.. weet wel wie Jaap Groven is of Rutger Bonte... Siggi.... en Yoni en Tyrson kennen we ook allemaal wel.... Kan me niet herinneren dat we zo onder de indruk waren dat Anky op een IJslander stapte....

Overigens moet je om IJslanders te kunnen trainen toch flink wat in huis hebben... ook om de gangen zuiver te houden en het lichaam soepel te houden moet je wel wat weten over het hoe, wat waar en wanneer bij gangenpaarden (soms 2 meer als de meeste dressuurpaarden, wat vooruitgaan in ieder geval gecompliceerder maakt). Soepel is belangrijk.... uren achtereen in een bak aan het werk hebben de meeste IJslanderliefhebbers wat moeite mee. Ze houden meer van het geluid wat de hoeven van hun paarden maken op de weg.... en dan het liefst zo hard dat je achteropkomend verkeer eigenlijk niet meer kunt horen!!! VET..... (wel voorzichtig als je andere paarden tegenkomt... want die vinden dit geluid vaak heel eng...)

By the way... Yoni is wel Nederlands Kampioen....

Groetjes [***]

BleikjA

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-05 15:44

@ wiekke: Volgens mij bedoelde ze Baron de Bourbon. Ik wist niet dat hij blind aan 1 oog was maar dat zij risje (zie hier beneden)

risje schreef:
Ansie schreef:
Die ijslander is blind aan zijn linkeroog, knap dat ie toch zo goed (en hard!) liep.

Die op de renbaan (Bram) die ging echt heel hard!

Klopt idd, dat was Baron de Bourbon een frans gefokte goedgekeurde dekhengst.

Sabinee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-05 15:47

Super foto's Heb je misschien ook foto´s van de dartmoors op zondag? Want mijn vorige pony liep daarin mee.. ik was er zelf zaterdag en toen was ze er niet

love_winsor

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-05 19:18

Volgens mij klopte het trouwens wel dat die Tyrson aan 1 oog blind was dat meisje die erop zat zei het (ik weet niet hoe ze heet..) ik neem aan als zij het zegt dat het wel zo zou zijn...

gjafar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-05 19:27

Leuke foto's!
Ziet er leuk uit Laurens op een IJslander en Yoni op een dressuur paard
Aaah wat is Tyrson toch een gafe hengst!

klunsmuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-05 20:05

Maar Yoni zat toch ook op die andere?Ik dacht niet dat Tyrson aan een oog blind is hoor.....

Marleen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-05 20:10

leuke foto's alhoewel ik Laurens toch liever op een paard ziet zitten!!!

Naepir

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-05 21:22

Tyrson is wel aan één oog blind.
Hele leuke foto's!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-05 08:10

Als Tyrson blind is aan één oog dan gaat mijn petje helemaal af voor Yoni! Knap hoor dat hij zo mooi recht loopt en vet hard.... zelfs zonder hoofdstel (NK 2005) een vette tölt kunnen rijden.... heel knap. Hoe komt ie blind?

Groetjes [***]