Laurens Sliepenbeek met Hoby Z2 Hippiade 2005

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

masja

Re: Laurens Sliepenbeek met Hoby Z2 Hippiade 2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-05 16:52

Deze proef heb ik ook gezien Ik zat te schrijven bij de Jury Het was de enige proef die ik bijna helemaal gezien heb Omdat het commentaar zó minimaal was. 305 punten kreeg hij van mijn jury.

Ik vond het er erg professioneel uitzien, erg vriendelijk gereden. Het beeld wat je van deze foto's krijgt is anders dan ik in het echt gezien heb.

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-05 16:56

Oke het ziet er niet helemaal soepel uit, maar tja een jury is ook niet blind hoor
Leuke pony blijft het!

Sullie97

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-05 16:56

missmiekie schreef:

ehhm ff denken hoe ik dit zal vertellen Op dit moment, zal het mij echt niet schelen, ik gun het deze jongen 10000% gewoon omdat ik zo positief ben over deze combi! MAAR toen ik zelf bij de pony's reed tegen hem had ik altijd zoiets van: ohhh kan ik dat ook maar, had ik maar ook zo'n pony, tuurlijk toen was ik jaloers, maar nu bij de paarden, neej maakt het mij niet zo uit, maar bv als ik nu in t zz-licht rijdt tegen bv zo'n jeanine fiechter met donnerloh, dan heb ik weer t zelfde, dan ben ik ook jaloers, dat zei zo'n paard onder dr kont heeft! maar ik zal nooit daarom enorm negatief gaan doen over foto's

[/quote]
Ik wil daar alleen maar mee zeggen dat het vrij logisch is dat mensen jaloers kunnen zijn, wie niet?! Maar als jaloezie verandert in haat en nijd en waarbij je kijkt wat de ander wel heeft wat jij niet hebt, dan ben je verkeerd bezig. KIJK WAT JEZELF HEBT EN DOE DAAR IETS MEE EN WEES ER BLIJ MEE, ofwel roei met de riemen die je hebt.

(Ik ben zelf ook zo geweest en heb toch moeten leren om naar me zelf te kijken i.p.v. naar een ander, je werkt daar alleen jezelf maar mee de put in!)

djennke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-05 16:58

weet je wat ik denk.. dat er hier een hoop beetje jaloers zijn.. iemand die in een kader rijd en nk kampioen word kan echt wel rijden.. vergeet niet de druk die die kinderen op zich hebben als ze zon wedstijd rijden...

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-05 17:02

@sullie: t spijt me zeer hoor, maar ik denk dat iedereen wel zoiets heeft bij sommige mensen en paarden van: had ik dat paard maar of iig zoiets! En haat en nijd je vat mijn verhaal echt giga fout op! Er zit geen haat en nijd in, maar dan kom je daar als 14 jarig meisje(inmiddels 15, maar mn eerste keer was toen ik 14 was ), bv op zo'n terrein als in schaijk,wat al giga is natuurlijk als je dat niet gewend ben! En dan rijd je daar ook nog tussen allemaal van die paarden met gangen, van salinero kwaliteit en dan moet jij daartegen, met toch een vrij simpel paardje, dan voel ik me zeer klein, en dan denk ik echt van: ik zou ook zo'n paard willen hebben, tja dat denkt iedereen wel eens hoor!!

masja

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-05 17:04

Als je jaloers bent betekend dat niet automatisch dat je hetgeen je hebt niet kan waarderen... Wat een onzin logica zeg!

Ik ken Annemieke (missmiekie) en ze rijdt een fantastisch goed paard. Ik zou graag haar paard op de trailer zetten en meenemen. Maar dat betekend niet dat ik het haar niet gun. Sterker nog ik vind het fantastisch dat ze zo'n paard heeft!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-05 17:05

Op de 1 na laatste foto vind ik hem keurig zitten. Voor de rest vind ik het er op de foto's nogal beroerd uitzien. Het ziet er echt uit als een poging tot narijden van wat iemand anders er in heeft getraind. Niet als mooie combi. Het overmatige getrek en spoorgebruik stoort me gewoon verschrikkelijk. M.a.w. laat ik niet hopen dat andere ponyruiters hier een voorbeeld aan gaan nemen.

Overigens heb ik vorig jaar ook ponywedstrijden gekeken (Z1 en Z2) en ik was echt compleet verbaasd. Appuyeren = schuin oversteken en ga zo maar even door. Als Laurens nu wel enigzins zijn oefeningen (kunstjes ) heeft laten zien, dan geloof ik best dat hij terecht eerste kon worden.

Nogmaals, ik baseer mijn mening op de foto's die ik hier zie. Van jaloezie van mijn kant is absoluut geen sprake. Ik hecht ook totaal geen waarde aan de klassering van personen. Ik heb veel meer respect voor iemand die heel fijn rijd en kampioen wordt in de L met een hele nette proef, dan voor iemand zoals hier op de foto's.

Jodievanmij

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-05 17:09

Ik zeg altijd maar zo..Het leukste paard is die van je zelf!! je hebt hem niet voor niets gekozen toch?! Ik ben gewoon supertevreden met wat ik in de stal heb staan het zijn welliswaar niet allemaal zulke toppers maar daar gaat het ook niet om..Het zijn in elk geval goed gezonde paarden dat is ook belangrijk en een paar doen het al supergoed maar zijn nog jong dus kan je nog niet veel over zeggen...Ik denk inderdaad dat die laurens ook al ken ik hem niet het beste met zn pony voor heeft..Hij kan er ook niks aan doen dat het er erg ongelukkig uitziet op de foto`s maar ik blijf erbij dat hij hem wel iets meer ontspannen had kunnen rijden en wel ietst beter had gaan kunne zitten maar goed ik hou mn mond verder maar want hij is nog altijd beter dan mij haha..En inderdaad jaloers zijn sommige bokkers hier echt wel dat is zo super irritant zeg..Gun het zn jongen gewoon en gun het ieder ander dan hou je er zelf ook meer plezier in denk ik wees gewoon tevreden met wat je zelf hebt en ga daar mee aan de slach..jaloezie is het stomste wat ik ken...

Maaiikii

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-05 17:22

Ik vind het er niet echt ontspannen uitzien. Het paardje loopt ook niet echt nagevelijk en de ruiter zit niet erg netjes!
Ik vind het paardjje wel super mooii en leuk!
Maar het zijn momentopnames dus ik kan het verkeerd zien!

Liza_vL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-05 17:32

CCCCorine schreef:
Op de 1 na laatste foto vind ik hem keurig zitten. Voor de rest vind ik het er op de foto's nogal beroerd uitzien. Het ziet er echt uit als een poging tot narijden van wat iemand anders er in heeft getraind. Niet als mooie combi. Het overmatige getrek en spoorgebruik stoort me gewoon verschrikkelijk. M.a.w. laat ik niet hopen dat andere ponyruiters hier een voorbeeld aan gaan nemen.

Overigens heb ik vorig jaar ook ponywedstrijden gekeken (Z1 en Z2) en ik was echt compleet verbaasd. Appuyeren = schuin oversteken en ga zo maar even door. Als Laurens nu wel enigzins zijn oefeningen (kunstjes ) heeft laten zien, dan geloof ik best dat hij terecht eerste kon worden.

Nogmaals, ik baseer mijn mening op de foto's die ik hier zie. Van jaloezie van mijn kant is absoluut geen sprake. Ik hecht ook totaal geen waarde aan de klassering van personen. Ik heb veel meer respect voor iemand die heel fijn rijd en kampioen wordt in de L met een hele nette proef, dan voor iemand zoals hier op de foto's.

Inderdaad je baseert het op foto's

Hoipiepeloii

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-05 17:34

Jodievanmij schreef:
Ach laurens had waarschijnlijk gewoon zn dag niet:) het ligt in elk geval niet aan die pony..

Ik denk het ook, daarom scoorde hij namelijk 74 en 75 %.

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-05 17:35

Jodievanmij schreef:
Ik zeg altijd maar zo..Het leukste paard is die van je zelf!! je hebt hem niet voor niets gekozen toch?!

Nou ik ken wel leukere paarden dan die van mijzelf hoor. Alleen is mijn budget op de bankrekening daar niet toereikend genoeg voor

Verder vind ik het niet zulke mooie foto's. Echter zijn dat momentopnames, dus IRL zou het beeld er heel anders uit kunnen zien.

uRaLiNDe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-05 17:37

Jemig.. niet allemaa zo negatief.. doe het maar een xtje na!! en praten we dan wel weer verder !!! je wordt niet zomaar 123
Z2KAMPIOEN VAN NEDERLAND!!! dat is wel heeeel hard werken !!!

K vind het heeel knap !!

tam20

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-05 17:39

sjaantje schreef:
Jodievanmij schreef:
Ach laurens had waarschijnlijk gewoon zn dag niet:) het ligt in elk geval niet aan die pony..

Hoipiepeloii

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-05 17:40

masja schreef:
Deze proef heb ik ook gezien Ik zat te schrijven bij de Jury Het was de enige proef die ik bijna helemaal gezien heb Omdat het commentaar zó minimaal was. 305 punten kreeg hij van mijn jury.

Ik vond het er erg professioneel uitzien, erg vriendelijk gereden. Het beeld wat je van deze foto's krijgt is anders dan ik in het echt gezien heb.

Amen.
En verder denk ik dat ik maar beter niet kan reageren op de opmerkingen van sommige mensen hier...

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-05 17:44

VValar schreef:
Jodievanmij schreef:
Ik zeg altijd maar zo..Het leukste paard is die van je zelf!! je hebt hem niet voor niets gekozen toch?!

Nou ik ken wel leukere paarden dan die van mijzelf hoor. Alleen is mijn budget op de bankrekening daar niet toereikend genoeg voor

idd, niet iedereen heeft het geld (om mn eerdere voorbeeld te nemen) om donnerloh te kopen( die zit al gauw aan een (halve)ton ofzo)
en dan vind ik dat je best jaloers mag zijn op de mensen die het wel kunnen betalen enzo.... en dus ook de meer kwaliteitsbeesten hebben!

Roos_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-05 17:46

Ik vind het er ook beroerd uitzien maar ja het zijn maar foto's ik geloof best dat het er in het echt beter uit zal zien. Wel een gave pony
Laatst bijgewerkt door Roos_M op 12-09-05 17:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Contour

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-05 17:46

Niet echt gunstige foto's, maar ik vind het er neit bijzonder trekkerig uitzien! In de B mag je pony afgezakt lopen maar als je Z2 rijdt mag er wel aangetreden woorden hoor.!

Liza_vL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-05 17:48

sjaantje schreef:
Jodievanmij schreef:

Ja die jury kent natuurlijk zijn naam en dan kun je natuurlijk alleen maar 7ens en 8en geven, maakt niet uit dat ie verrot rijdt.

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-05 17:49

Wow, die is gegroeit in de lengte, ik weet nog dat het een klein mannetje was.
Hiervoor had hij een schimmeltje, die heb ik nog wel eens losgereden voor hem. Maar deze pony is ook knap om te zien!

Evy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-05 17:52

Als ik de verhalen moet geloven heeft hij dus een wereldproef gereden.
En hij heeft gewonnen, dus de verhalen zullen ook wel waar zijn
Ik vind het een hele mooie pony, jammer dat de foto's een beetje een gespannen beeld geven... Maar goed, niet alles kan mee zitten

Hoipiepeloii

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-05 17:53

liza van loon schreef:
sjaantje schreef:

Ja die jury kent natuurlijk zijn naam en dan kun je natuurlijk alleen maar 7ens en 8en geven, maakt niet uit dat ie verrot rijdt.

Hoipiepeloii

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-05 17:53

#Ymke# schreef:
Wow, die is gegroeit in de lengte, ik weet nog dat het een klein mannetje was.
Hiervoor had hij een schimmeltje, die heb ik nog wel eens losgereden voor hem. Maar deze pony is ook knap om te zien!

Quick Star ja. Was overduidelijk een veel mindere pony.

Walco_Aqua

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-05 17:55

Sommige reacties van mensen zijn echt erg hoor! Hij heeft gewoon super gereden! Hij had de 1e proef 7 of 9% (kweet het niet meer zeker) dan de nummer 2, dat wil echt wat zeggen hoor! Je wordt echt niet zomaar Nederlands Kampioen. Ik vind dat hij een supermooie pony heeft en goed gereden heeft anders word je niet Nederlands kampioen.

estherL

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-05 17:56

RobinCera schreef:
als hy niet kon rijden zou die niet in de Z2 zijn gekomen niet in het A kader en ook geen NEDERLANDS kampioen zijn geworden .. dus hou je opmerkingen voor je

Precies Robin Cera... dat gemauw altijd.... schrijf liever wat leuks.. in plaats van af te kraken