les van harm dijkstra, super gave strek- en draffoto's!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

OemmiejO

Re: les van harm dijkstra, super gave strek- en draffoto's!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-05 15:10

mooi paardje.. ik vind je houding helemaal niet zo storen, alleen je handen, maar ik snap dat dat lastig is bij middendraf, zoals je al zei.. ik heb dat oowk vaak..

PolosportJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-05 15:14

OemmiejO schreef:
mooi paardje.. ik vind je houding helemaal niet zo storen, alleen je handen, maar ik snap dat dat lastig is bij middendraf, zoals je al zei.. ik heb dat oowk vaak..

hehe de eerste x dat ik middendraf op haar deed hobbelde ik er bijna af haha soepel he.

PolosportJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-05 15:37

fimpje van lange zijde middendraf, heb heb ik mn armen wel zo goed als recht toch?
Afbeelding

Afbeelding
kijk dit is de middendraf op de diagonaal, zie je beert ze er aan het einde een beetje onderuit, probeerd zoch eruit te drukken vooral met links dus vroeg een beeje stelling naar links maar omdat ze zich er al probeerde uit te duwen was de stelling niet zo heel denderend
de tweede is trouwens slowmo omdat ze dan goed kan zien wat er gebeurd..

_Jitske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-05 15:45

die houding vind ik wel meevallen, en dit zijn maar foto's, momentopnames dus
en weet het zelf ook, in de middendraf is het lang niet altijd even makkelijk zitten als je pony/paard dat nog niet zo makkelijk vindt..

knightloekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-05 16:29

Foto 3 vind ik erg mooi....de achterhand wordt gebruikt En je houding vind ik ook echt niet zo erg als je zelf zegt hoor in tegendeel zelf !
Heel veel succes in het M !! en ga zo door

anydale

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-05 16:40

Ik vind het er wel leuk uitzien, ik weet hoe moeilijk het rijden is als je zo'n bewegend paard onder je hebt Doorzitten is een nog ergere ramp dan! Succes verder

Juco

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-05 16:53

Ik vind het foto'svan een combinatie die hard aan het werk zijn om verder te komen. Je zit ziet er vooral uit alsof je hem nog niet kunt uitzitten, maar dat is te leren.

wat betreft je schouder: ik zou proberen om hem (zonder paard) ook wat te verbeteren, sterker te maken ed.

Ik heb zelf problemen met mijn voet en merk dat dat toch terugkomt in je rijden. Logisch in een sport waarbij het zo belangrijk is om symmetrie te hebben.
Met een "handicap" is dat dubbel zo moeilijk,maar wel te doen.

Ben benieuwd naar de foto's als je weer een beetje verder bent.

PolosportJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-05 18:04

Juco schreef:
Ik vind het foto'svan een combinatie die hard aan het werk zijn om verder te komen. Je zit ziet er vooral uit alsof je hem nog niet kunt uitzitten, maar dat is te leren.

wat betreft je schouder: ik zou proberen om hem (zonder paard) ook wat te verbeteren, sterker te maken ed.

Ik heb zelf problemen met mijn voet en merk dat dat toch terugkomt in je rijden. Logisch in een sport waarbij het zo belangrijk is om symmetrie te hebben.
Met een "handicap" is dat dubbel zo moeilijk,maar wel te doen.

Ben benieuwd naar de foto's als je weer een beetje verder bent.

tnx, ja heb al heel lang bij fysio gelopen en dat ging in eerste instanties heel erg goed maar toen ging het in een x enorm achteruit veel pezen en peesaanhechtingen raakten geirriteerd en ovebelast en dat wil niet weg ook heb in triggerpoints en een rib die steeds verkeerd zit, hierdoor kan ik niet trainen om m sterker te maken Ben toen doorgestuurd naar orthopeed maar die wil niks doen aan het lange kaspel (waardoor hij instabiel is) ik moest er maar gewoon mee leren leven Maar heb hierdoor veel pijn en vaak ook geen kracht.. Maar het was een tijdje geleden ook zichtbaar toen ik erg last had maar toen ik het zag gelijk aan gewerkt maar nu zag ik duss dat het weer terug was Maarja de vorige keer kon ik mezelf ook weer recht krijgen Ik heb nou nog 4 x clinics duzz zet denk ik ook foto's van die laatste clinic erop

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-05 15:42

Leuk paard! Nog veel te verbeteren, maar zeker niet verkeerd.

Alleen je instructeur....daar zou ik dus nooit bij gaan lessen, GP of niet

lottehaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-05 15:51

mooi paard hoor

Vosse

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-05 18:10

een les wat hoor je daar in te leren:
- het corrigeren van je paard
- je paard dingen leren
- toch ook wel een deel aan je eigen houding te denken
en ga zo maar door

Maar je kunt hier zien dat er gewerkt en getraind word en dat er reactie komt op jou gegeven hulp

Okay bij iets nieuws en vooral de middendraf is je houding soms bagger jah, dat heeft iedereen

Zolang er maar goed gereageerd word op je hulpen, niet alles hoeft vloeiend te gaan anders zou paardrijden wel heel makkelijk zijn

Zal de fotos nog even goed bestuderen, maar vind dat je op de goede weg bent en zou graag fotos zien over een tijdje als jullie verder zijn!!

Succes verder

PolosportJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-05 19:04

marieketencate schreef:
Leuk paard! Nog veel te verbeteren, maar zeker niet verkeerd.

Alleen je instructeur....daar zou ik dus nooit bij gaan lessen, GP of niet

ja dat kan dat je dat vind, maar mag ik weten waarom dan? Ik vind zn manier ecrg fijn sluit ook erg goed aan op mijn eigen instructrice :J

PolosportJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-05 19:14

Verder ben ik al gelijk weer aant werk gegaan toen ik op de foto's zag dat ik mn schouders ongelijk had Schaamde me diep maar zo leer je weer van filmpjes en foto's. Ik film elke week wel duzz zo kan ik goed zien hoe het gaat en weet ik weer waar ik aan moet werken. IK ben der zo ook snel bij en kan ik het ook weer snel afleren . Heb nieuwe foto's gemaakt en rij nu gelukkig al weer recht met mijn schouders (vind ik zelf dan..).

ff foto'tje de rest heb ik nog niet op de compu staan dus ff deze van voor:

Afbeelding

Diana_14

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-05 19:23

Mijn oom heet toevallig ook Harm Dijkstra

Je hebt een mooi paardje.. en vind het er best netjes uitzien.. maare... wat de anderen zeiden, even wat commentaar, met paardrijden ben je nooit uitgeleerd

x_Anneke_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-05 19:29

Wauw! Wat kan dat beesie van jou lekker lopen zeg! Ik heb je alweer een tijdje niet zien rijden, maar dit ziet er goed uit

PolosportJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-05 19:37

Diana_14 schreef:
Mijn oom heet toevallig ook Harm Dijkstra

Je hebt een mooi paardje.. en vind het er best netjes uitzien.. maare... wat de anderen zeiden, even wat commentaar, met paardrijden ben je nooit uitgeleerd

neej idd telkens als je denkt je het een onder de knie hebt zijn er nog zoveel andere dingen niet er noet goed zijn haha maar dat maakt het ook wel zo leuk he

havermout

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-05 09:28

Mooi paardje hoor, kan zeker lekker strekken! Maar als je les van Harm zo fijn vindt, moet je maar bij ons op de rijvereniging komen rijden. Krijg je 2x per week les van Harm

PolosportJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-05 09:30

Marliesvr schreef:
Mooi paardje hoor, kan zeker lekker strekken! Maar als je les van Harm zo fijn vindt, moet je maar bij ons op de rijvereniging komen rijden. Krijg je 2x per week les van Harm

haha echt waar, hij zei idd ook dat ie in overasselt woonde (ik eerst geen idee waar dat lag ) maar hij komt straks een x in de maand ook bij ons les geven als t goed is.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-05 10:07

Ik vind je houding helemaal niet zo storend. Veel beter dan menigeen die foto's plaatst. (tip om te relativeren voor jezelf: kijk in de berichten van diegene die de negatieve kritieken geeft en zoek naar rijfoto's ) je ziet gewoon dat jullie hard aan het werk zijn en de puntje op de I voor je houding komen dan op het moment dat je weer ruimte daarvoor hebt. Zolang je je paard niet in de weg zit... En als dat zo is, hoor je dat wel van je instructeur...

Wat voor adviezen kreeg je mee?
Ik heb ook moeite met die midden- en uitgestrekte gangen onder het zadel, terwijl onder het longeren ze mooi in balans over de rug blijft lopen, 30 of meer cm overdraaft en heel mooi zweefmoment heeft. als ik rijd, dan komt ze vaak niet genoeg van de grond van voor en is veel vlakker en daardoor ook korter... Het is alsof we soms het knopje hebben gevonden en dan ineens is het weer weg Kan wel wat tips gebruiken (mijn instructeurs besteden hier nog niet zoveel aandacht aan helaas, zijn met andere dingen bezig)

PolosportJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-05 10:40

Ja bij mij was het probleem dat ze het niet zo goed kon volhouden. De eerste paar passen waren dan mooi en dan rommelde het beetje af daarna. Wordt ze langer en tegen de hand en gaat ze heel stamperig lopen. Dus mocht haar niet langer laten worden en moest met mijn been zeg maar het ritme ook aan blijven geven dat ze door moest blijven gaan. En dan de stukjes steeds langer maken. Ik denk dat je misschien ook idd met hele kleine stukjes moet beginnen. Het is ook een stuk moeilijker voor een paard om het onder de ruiter te doen. Hij moet dan ook aan alles denken. Belangrijk dat ie zn evenwicht beter gaat houden en ook meer kracht krijgt om het onder de ruiter te doen. Dus beginnen met kleine stukjes. Hoeft ie niet zijn benen achter zijn oren te leggen (zoals harm altijd zegt ) maar gewoon beetje verruimen en weer terug nemen. Zodat ie wat meer vertrouwen krijgt in zijn evenwicht enz. Vanuit daaruit wat langere stukjes proberen. En wat kleine stukjes wat meer proberen te strekken en dit ook steeds een wat langer stukje proberen. En als ie niet wil veruimen op een klein stukje niet bang zijn wat meer been te geven zodat je kan aangeven hoe veel je wilt. Maar wel eerst bij een klein stukje houden zodat ie meet vertrouwen krijgt.
Hoop dat je hier wat aan hebt, heb het zelf ook ongeveer zo moeten doen en bij mij was het na een les al een stuk beter. :J
veel succes!

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-05 13:23

deze manier laat mijn instructrice mij inderdaad ook doen, reactie en korte stukjes en proberen te voorkomen dat ze gaat duiken. Maar die lange diagonalen in de proef... Dat lukt ons alleen als ik het goede knopje heb en haar in het begin bergop kan krijgen en dan kan houden. Misschien moet ik gewoon meer geduld hebben en door trainen... Kost het ons gewoon wat meer moeite en tijd...
Bedankt!

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-05 13:57

Ik heb niet alle berichtjes gelezen hoor, zeg ik er even bij.
Ik vind het er goed uitzien, en als je iets aan het leren bent dan is op je houding letten moeilijk weet ik ook alles van, je wilt niet weten hoe ik zit !
Maar zodra het goed gaat, moet je ook weer even aan je eigen denken. Ik bedoel dit niet aanvalend.

Wilke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-05 21:53

ik heb de filmpjes gekeken en tis gelijk een ander beeld, maar foto;s zijn natuurlijk ook maar momoent opnames en kan daardoor een ander beeld geven~!
Maar wat kan jou paard lekker swingen zeg, lijkt net of tie gaat dansen!! Suc6 verder!!

PolosportJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-05 12:25

Wilke schreef:
ik heb de filmpjes gekeken en tis gelijk een ander beeld, maar foto;s zijn natuurlijk ook maar momoent opnames en kan daardoor een ander beeld geven~!
Maar wat kan jou paard lekker swingen zeg, lijkt net of tie gaat dansen!! Suc6 verder!!

tnx

christel82

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 18:19

beetje een late reactie, ik ben nu pas ingelogd voor het eerst. Maar ik ben zelf ook net M1 gestart en ik ga ook verschrikkelijk hard erdoor heen. Misschien een tip om het doorzitten tijdens de middendraf wat makkelijker te maken; mijn instructeur zegt altijd dat ik meer achterover moet gaan zitten, ik moet dat meer overdrijven, dan schijn je makkelijker te kunnen blijven zitten.
Ik hoop dat je er nog wat aan heb.

groetjes christel82