Ojéé,Grote springfout..

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Ojéé,Grote springfout..

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-05 18:15

LiesBento schreef:
Help seg, hoe durf je dit plaatsen !!!

Het kan altijd dat je paard van te ver of te dicht spring, maar dat voel je als (spring)ruiter toch aan !

Jee,ik ben geen char!

Mischien zit ik erop als ik zoutzak,maar waar moet ik het geld voor lessen vandaan halen!?
5 euro in de week?een les voor een uur kost al minstends 10 euro.
En mijn ouders betalen het echt niet,die zitten nu echt krap,iets extra's kan er echt niet vanaf..

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-05 19:20

Tja, t is geen fijn filmpje om te zien, ik vind t lef hebben om te plaatsen. Verder vind ik sommige reacties overdreven, laten we nu niet doen alsof we nog nooit een 'mis-sprong' gezien hebben. Dit kan gewoon echt gebeuren met een minder ervaren pony en minder ervaren ruiter. Dit ziet er heel vervelend uit, vooral omdat je er nu zo specifiek (en soms wel 5x) naar kijkt. Als je erbij had gestaan was je ff geschrokken, maar dan werd t niet zo uitgelicht.
Voor de TS: als je serieus wilt springen is instructie nodig, voor af en toe een sprongetje miss niet, maar wees dan wel eerlijk naar jezelf en je pony. Niet meer doen dan jullie kunnen. Zoals ik de korte stukjes zie, denk ik vooral dat je 'ritme' mist bij het aanrijden van de sprong. Zet je pony in 1 tempo, en houd dat totaan de hindernis.
Veel succes

Lucy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-05 20:13

Tja op zich vindt ik het een heel mooi paardje
Okeej en nu over het springen:
Toen ik voor het eerst ging springen zei iedereen dat ik het heel goed kon maar dat lag ook omdat ik een sppr paardje had Toen ik voor het eerst met me eigen paardje ging springen was het hup erover en ik lag er bijna af maar het ging steeds beter en later zijn we les gaan volgen. Omdat wij(June4Kim op bokt ook) het zijn mogen wij gewoon voor de dressuurles lessen Maar goed Les kan nooit kwaad ook al is het maar 1x in de week en heb je er zelf voor gespaart ofzo, want iedereen moet bij het begin beginnen en iedereen moet het leren

SjilliejJj

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-05 20:26

Voor die pony heeft die sprong al wel wat hoogte maybe is het beter om vlot aan te rijden in galop dat is handiger voor de pony

Najah dat vinden mijne toch handiger en dan springen ze heel goed:)

enne nog over zonder teugels springen :p
ik rij 12 jaar paard
(met de meeste vergeleken is dit nx maar ben dan ook nog maar 16 :p)

en van mijn vader moet ik mijn pony's met gevoel rijden dus zonder zadel en hoofdstel :p
in het begin zag ik het echt niet zitten en viel ik er elke x af

maar nu het heel goed lukt voelen we elkaar goed aan

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-05 20:52

Leer zo ie zo je paard niet in zijn mond te zitten want het lijkt wel of je bang bent dat je je teugels verliest.
En bij het 1e filmpje lijkt het wel of je eerst mee wilde gaan maar toen dacht van ja het hoeft toch nie? :S heel raar
Dan nog voor het 1e filmpje(heb ik denk ik 20x gesien)laat hem door galloperen want die 2 laatste mini stapjes had makkelijk een galop sprong kunnen zijn(dan had je waarschijnlijk dit niet gehad)
Voor foto 2:ten eerste je kan wel uit draf springen over die hoogte maar erg handig is het niet want zo te zien ben je bang daar want daarom ging je erin draf op af denk ik dan.
Bij het 3e filmpje:geef daar je hand gewoon mee want door die ruk in zijn mond weigert die juist.
Vraag anders een jongen/meisje die al wat wedstrijden(of lessen) heeft gesprongen om mee te helpen die zien vaak al veel.
veel succes alvast

Meisje201

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-05 21:01

*kan het filmpje nog steeds niet zien*

Lauraa91

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-05 22:12

ik ben het helemaal met jullie eens maar het belangrijkste is toch nog wel dat ze inziet dat het fout is en dat ze het gaan veranderen want er zijn mensen die niet inzien dat ze hun paard aan het ver***** zijn veel succes verder

Tatt_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-05 22:21

Als je bang hebt dat ze gaat stoppen,waarom hang je dan in haar mond ? Trouwens,het tempo ligt veel te laag,ze stopt gewoon vlak na de sprong.Je mag nóóit maar dan ook nóóit op een hindernis afrijden als je je vertrouwen kwijt bent.Dan gaat het 9/10 fout.
En waarom dan zo'n hoogte als je geen vertrouwen hebt.Hier is maar één correcte smiley voor :
Les nemen !! En goede ook.Maar toch dapper dat je dit op bokt durft zetten,en knap dat je het probleem inziet.

doom

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-05 15:51

eefje_rudmer schreef:
jullie kijken ook echt maar naar dat eerste filmpje he... er is ook een filmpje waar het wel een supernette sprong is... en zeg nou zelf iedereen heeft tog wel een keer dat mis gaat.

ok wat advies is altijd goed natuurlijk maar beoordeel dan ook de goeie en niet alleen die foute!

ik vind het ook niet raar dat hij niet springt
zoals iedereen hier al zegt probeer eerst de lagere hindernissen ga met hem mee tijdens de sprong en zorg dat hij der niet tussen uit kan glippen als jij voor de sprong aan de teugels gaat zitten hangen omdat je wat achter over zit dan neem je zijn snelheid al af en dan is het gauw over!
als het wat lekker gaat kan je hoger begin daar alstjeblieft niet gelijk mee...
als je hogere hindernisse gaat springen zorg dan dat hij in galop zit rijd het recht op de hindernis af sluit beide benen aan zijn buik aan ..
als je denkt dat hij wilt weigeren tik je hem bij helpt ook vaak om een harde en boze stem op te geven..
wordt boos op hem en geef hem op zijn donder als je weet dat hij het kan en jij niks fout doe ..
ui de filmpjes te zien ..
rijd je een hoge hindernis aan in draf stuur je hem op de hindernis af en ga je achterover zitten ..
ik snap dan wel dat hij het niet wil...
hoop dat je wat met deze tips doet want straks vind hij het niet meer leuk om te springen omdat je in zijn mont trekt omdat je je balans verliest
de laatste foto is de beste maar ook van verre na nog niet zoals het hoort succes er mee!
leuke pony om te zien hur
groetjes

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-05 16:34

Alsof sommige mensen nooit een misser hebben gemaakt.

Iedereen zit wel eens niet mee omdat het paard toch iets eerder afging dan verwacht.

Het is inderdaad geen fijn filpje om te zien en ik snap eigenlijk ook niet waarom je dan wel zo'n hoogte gaat springen als het vertrouwen er niet is.

imposant

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-05 16:38

ik denk ook niet dat de mense ndie een misser hebben gemaakt dat dan zo op internet zetten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-05 17:12

imposant schreef:
ik denk ook niet dat de mense ndie een misser hebben gemaakt dat dan zo op internet zetten

Oh.
Dus het is beter als ik alleen perfecte filmpjes laat zien,van "Oh,kijk eens hoe goed we kunnen springen",maar dat het niet helemaal perfect is,zoals op de filmpjes te zien..

Meisje201

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-05 18:54

*heeft filmpje inmiddels gezien en vind dit de passenste reactie om bij te geven*
want alles gaan herhalen heeft ook geen zin, ze weet het nu denk verlieverlee wel toch

veerledec schreef:
Tja, t is geen fijn filmpje om te zien, ik vind t lef hebben om te plaatsen. Verder vind ik sommige reacties overdreven, laten we nu niet doen alsof we nog nooit een 'mis-sprong' gezien hebben. Dit kan gewoon echt gebeuren met een minder ervaren pony en minder ervaren ruiter. Dit ziet er heel vervelend uit, vooral omdat je er nu zo specifiek (en soms wel 5x) naar kijkt. Als je erbij had gestaan was je ff geschrokken, maar dan werd t niet zo uitgelicht.
Voor de TS: als je serieus wilt springen is instructie nodig, voor af en toe een sprongetje miss niet, maar wees dan wel eerlijk naar jezelf en je pony. Niet meer doen dan jullie kunnen. Zoals ik de korte stukjes zie, denk ik vooral dat je 'ritme' mist bij het aanrijden van de sprong. Zet je pony in 1 tempo, en houd dat totaan de hindernis.
Veel succes

imposant

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-05 19:00

IndianRose schreef:
imposant schreef:

Oh.
Dus het is beter als ik alleen perfecte filmpjes laat zien,van "Oh,kijk eens hoe goed we kunnen springen",maar dat het niet helemaal perfect is,zoals op de filmpjes te zien..

ik zeg gewoon wat ik zie bijna NIEMAND op bokt wilt/durft zijn/haar "slechte" foto`s of filmpjes te laten zien..

mijndario

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-05 19:09

Ziet er niet plezierig uit (voor beide).
Volgende keer aan bescherming denken, en zoals eerder gezged, als je op een hindernis aan rijdt, dan moet je niet denken; ze zal vast weigeren en je dan daarop voorbereiden (die houding aannemen), want dan is het logisch dat ze niet springt Maar ik denk als het eenmaal wat lekkerder gaat (je hebt les, dus dat zal wel lukken neem ik aan) je natuurlijk meer vertrouwen krijgt en dan zal je houding ook veranderen.

Trouwens best gewaagd om dit op bokt te zetten
Maar wel stoer dat je het durft te laten zien, want je kunt natuurlijk ook alleen maar momenten laten zien waarop het erg goed gaat

YentlKG

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-05 12:35

Oeii, dat ziet er naar uit hoor!
Maar ik snap niet als je bij ie andere filmpjes kijkt die je had geplaatst, als die weigert dat je gewoon wg gaat stappen met iemand anders en niet nog een keer probeert!

zou als ik jou was eerst eens oefenen op de houding van jezelf en dan pas hoger gaan!

succes verder

Astor

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-05 12:40

ahh wat zielig!!
heeft je paard echt niks ?

Maartje__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-05 13:49

OMG, en jij wilde mij inhalen met hoger als 1.50 m gaan springen? Meis, zorg astjeblieft dat julie eerst fatsoenlijk over 30 cm heen komen... Want als jij daadwerkelijk van plan bent om hoger als 1.50 m te springen, weet ik niet of er veel van julie overblijft.

Snap ook echt wel, dat iedereen dit wel eens gebeurd, en je hebt zeker lef om dit te plaatsen. Maar als jij iets eng vind, kan ik je garanderen dat je dit soort sprongen krijgt. Op een gegeven moment gaat dat echt goed fout, breekt je paardje een been ofzo. Als je iets eng vind, blijft dan lekker laag, 30 cm ofzo. Ik spring ook ZZ, maar in de springles gaan we echt niet hoger als 80 cm. Omdat het echt niet om hoogte gaat, maar om techniek. Je kunt dus veel beter laag springen, beter voor de pony, en veiliger voor jou

Maartje__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-05 14:23

*had niet gezien dat er ook filmje 2 + 3 was *

Filmje 2 ==>
-Je draaft naar zo'n hindernis
-geen grondbalk
-je zit veel te vroeg naar voren, drijft niet, doet niets, waardoor de pony weigerd
-je laat hem vrolijk weigeren
-je rijd gewoon weer langs de hinderis

hoe het wel moet:
-in galop naar zo'n hindernis
-uiteraard met grondbalk..als iemand zegt dat dat niet moet, of wat dan ook, spring dan beter helemaal niet, dan zonder grondbalk
-ondersteunen *NIET TREKKEN* en drijven
-als hij weigerd:
1. voor de hindernis zetten
2. schopje met je benen geven, of tik met de zweep
3. terugrijden, maar niet langs de hindernis
4. niet te ver van de hindernis af rijden, en opnieuw aanrijden.

maar alleen als het niet jou fout is, wat in dit geval wel is. Als hij door jou fout in de hindernis beland, even geruststellen, en opnieuw aanrijden.

Filmje 3 ==>
Hoe kun je nou verwachten dat je pony zo makkelijk over de hindernis springt, als je 10 meter van te voren aangalopppeerd. Totaal geen ritme, en zicht op de sprong. En bij dit soort hoogtes *niet dat het echt hoog is, maar het is voor je pony toch wel een sprong waar hij moeite voor moet doen* vind ik dat je dat niet kunt maken. Neem springles, zoek iemand die je kan helpen, of ga gewoon niet springen.

Je handen zijn tijdens het aanrijden te hoog, boven en na de sprong geef je veel te weinig mee. En na de sprong moet je proberen te blijven galopperen en rechtuit te rijden.

ElineThera

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-05 14:46

Zielig !
Maar de mens maakt fouten, en daarvan leren ze !
dus niet getreurt en hou de moedt erin

lovelygirly

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-05 14:56

haaii

ik weet hier niet veel over
maar inderdaad begin maar weer laag
want je paard voelt dat je hem niet vertrouwt of zenuwachtig ben.

maar misschien kun je iemand zoeken die je les wilt geven...
er zijn vast mensen die dat doen voor een lage prijs

succes verder

laverite

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-05 15:04

dit maakt iedereen wel eens mee

idd arme virginia ...

shettilover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-05 15:05

arme pony dat is niet goed

laverite

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-05 15:09

IndianRose schreef:
LiesBento schreef:
Help seg, hoe durf je dit plaatsen !!!

Het kan altijd dat je paard van te ver of te dicht spring, maar dat voel je als (spring)ruiter toch aan !

Jee,ik ben geen char!

Mischien zit ik erop als ik zoutzak,maar waar moet ik het geld voor lessen vandaan halen!?
5 euro in de week?een les voor een uur kost al minstends 10 euro.
En mijn ouders betalen het echt niet,die zitten nu echt krap,iets extra's kan er echt niet vanaf..

Sorry ik wil niet hakkig overkomen maar als ze redelijk krap zitten , waarom koop je dan een eigen paard ? Met dat geld kan je beter lessen volgen en dan later je eigen paard kopen ...

miranda1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-05 17:16

maartjuh schreef:
*had niet gezien dat er ook filmje 2 + 3 was *

Filmje 2 ==>
-Je draaft naar zo'n hindernis
-geen grondbalk
-je zit veel te vroeg naar voren, drijft niet, doet niets, waardoor de pony weigerd
-je laat hem vrolijk weigeren
-je rijd gewoon weer langs de hinderis

hoe het wel moet:
-in galop naar zo'n hindernis
-uiteraard met grondbalk..als iemand zegt dat dat niet moet, of wat dan ook, spring dan beter helemaal niet, dan zonder grondbalk
-ondersteunen *NIET TREKKEN* en drijven
-als hij weigerd:
1. voor de hindernis zetten
2. schopje met je benen geven, of tik met de zweep
3. terugrijden, maar niet langs de hindernis
4. niet te ver van de hindernis af rijden, en opnieuw aanrijden.

maar alleen als het niet jou fout is, wat in dit geval wel is. Als hij door jou fout in de hindernis beland, even geruststellen, en opnieuw aanrijden.

Filmje 3 ==>
Hoe kun je nou verwachten dat je pony zo makkelijk over de hindernis springt, als je 10 meter van te voren aangalopppeerd. Totaal geen ritme, en zicht op de sprong. En bij dit soort hoogtes *niet dat het echt hoog is, maar het is voor je pony toch wel een sprong waar hij moeite voor moet doen* vind ik dat je dat niet kunt maken. Neem springles, zoek iemand die je kan helpen, of ga gewoon niet springen.

Je handen zijn tijdens het aanrijden te hoog, boven en na de sprong geef je veel te weinig mee. En na de sprong moet je proberen te blijven galopperen en rechtuit te rijden.

goed uitgelegd. zo bedoelde ik het ook met niet langs de hindernis laten gaan want dan heeft het paard gewonnen. maar in dit geval ligt het niet aan het paard. maar omdat jij hem tegen werkt.