Clinic Laurens van Lieren op Hippiade 2005

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

SplashIsLief

Re: Clinic Laurens van Lieren op Hippiade 2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-05 07:36

Leuke foto's liz
Leuk paardje die merrie

Marrepar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-05 07:45

Wow die merrie
Leuke foto's

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-05 07:47

Tinkerloos schreef:
Citaat:
En verder kan ik er niks over zeggen, want ik ken deze merrie niet, ik heb dr nooit gereden ofzo dus ik kan dr helemaal niks over zeggen! en dat vind ik van anderen hier ook, die kunnen er ook niks over zeggen.

Je mag toch gewoon zeggen wat je ervan vind??
(of moet je bij een bekende ruiter alleen maar ooooooh,wat goed zeg.. roepen??) Kunnen die mensen nooit iets fout doen dan??
Ik denk als hij deze foto's zelf ziet,dat ie ook zegt: tja,je hebt gelijk..op deze foto's ziet het erg niet erg vriendelijk uit..
Anky rijd ook wel eens een moeilijk paard,maar ziet het er ooit zo uit??
Ik dacht het niet hoor...
En jullie zeggen wel:ik ken het paard niet,ik kan er niks over zeggen,
maar in andere topics,waar mensen niet helemaal goed bezig zijn met hun paardje,word ook commentaar op de houding,beenstand,pianohandjes gegeven,inclusief de meningen over een eventueel scherp bit bij een (volgens de bekritiserende bokkers..) beginnende ruiter.
Ook daar ken je de ruiter en het paard niet,en die krijgen toch ook een lading kritiek over zich heen??
Ik vind het er op deze foto's maar zielig uit zien. Paard word pastgeplakt met haar kin op de borst...(lijkt mij niet goed..)
Ziet er allemaal nogal strak uit,en dat is dus niet een compliment.
Ik reageer normaal nooit op dit soort akties,maar vanwege de 'rare' reacties die worden gegeven,wilde ik ook mijn zegje even doen.
Dus als hier iemand zegt dat ie het er niet mooi uit vind zien,dan vind ie dat,en mag ie dat ook uitdrukken..toch??

tuurlijk dat mag, maar iedereen die begint te zeuren over dat de stang zo niet vriendelijk zit, vind ik beetje triest. (alles wat ik zei daarnet ging over die stang en niet dat je niks mag zeggen van de combi ofzo) als mijn paard kei heet wordt, moet ik soms ook eventjes de stang er extra bijpakken, tja, het moet want anders heb je kans dat dat bommetje onder je helemaal explodeerd. En dan zijn er ook nog mensen die erbij zijn geweest en die zeggen dat het in het echt er heel anders uitzag dan op deze foto's tja, ik denk dat ik die mensen dan maar geloof.

Skitter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-05 07:56

Tinkerloos schreef:
Anky rijd ook wel eens een moeilijk paard,maar ziet het er ooit zo uit??
Ik dacht het niet hoor...

Nee bij Anky lopen ze standaard met de kin op de borst, of tussen de knieen

Hmm..@ saluut: waarom reed hij haar dan niet alleen met trens, dan was het tenminste niet zo duidelijke geweest dat hij aant het plukken en trekken was.
En tja, het is niet nodig, ook niet bij een 'heet paard'. Dit is gewoon veeeeeeeel makkelijker dan echt de tijd nemen om het paard goed door te rijden..weet je toch?

MirandaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-05 08:12

sjonge jonge jonge... Wat een gezever..
Er zijn meerdere wegen die naar Rome leiden en laat iedereen dat op zijn eigen manier doen. Laurens zal heel erg goed weten waar hij mee bezig is.. Jongens bedenk je wel dat deze paarden topatleten zijn en niet zomaar een paard van de buurman op de hoek.
Ik heb Laurens meerdere malen op grotere concouren los zien rijden.. en ook met Ollright wordt op deze manier getraint.. Wat ik altijd zo super knap vind is dat ze z'on paard altijd weer netjes terug kunnen plaatsten waar het hoort als ze de ring in komen.
Ik blijf het een topper vinden !

NWDynamite

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-05 10:52

adnil35 schreef:
Ik heb deze clinic ook gezien. Laurens had halverwege in een keer een cap op, omdat hij commentaar kreeg van mensen langs de kant en de 'omroepster' van het Z2 (je bent op een ponyconcours, dan moet je wel het goede voorbeeld geven).
Die zwarte merrie was goed heet, en echt geen makkelijke om te rijden.
Toen hij de bak binnen kwam stappen (stappen was het niet te noemen; dribbelen was het meer) was ze net een bommetje. Toen hij haar op een vriendelijk manier rond zette in haar hals, begon ze langzaam aan te ontspannen.
Hij heeft toen nog een paar oefeningen laten zien, onder andere de galopswissels. Na elke wissel kwam het paard hoger en hoger in, en werd die rug steeds strakker. Dan zette Laurens haar weer diep en rond en begon hij weer van voor af aan.
Op de foto's lijkt het af en toe wat onvriendelijk, maar dit was het echt niet! Door haar op sommige momenten wat dieper en ronder te zetten zorgde hij ervoor dat de merrie oplette en zich uiteindelijk weer ontspande. Ook bleef hij continu tegen dat paard praten en belonen en ontspande hij ook zijn handen op de momenten als dat paard zich ook goed ontspande.
Dat paard is echt één brok dynamiet in de bak met een publiek en een hele boel toeters en bellen erbij! Daarom was dit denk ik een hele goede oefening voor de merrie. (heeft hij slim bekeken )

AMEN!

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-05 11:01

justmehere schreef:
dank je missj.
Ik zeg 1 ding ieder die het beter weet en commetaar heeft wordt bijdeze uitgenodigt . laat maar horen stoere mensen

Ik heb commentaar en ja, ik ga op je uitnodiging in. Ik zeg niet dat ik het beter kan, maar ik wil het zeker beter proberen!!

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-05 11:39

justmehere schreef:
right saluut inderdaad ,

Ik vind deze negatieve bullshit helemaal niks laat ik dit erin vermelden dat ik lau heel goed ken en hoe en wat maakt verders niet uit.

Maar het is niet alleen lau die gezeik krijgt over dit soort dingen maar waarschijnlijk elke topruiter die een clinic geeft en waar dan foto's van gemaakt worden.

De mensen met kritiek moet een gaan kijken naar zo'n clinic wie weet vergaren ze aldaar wat meer kennis van zaken, ook al staat het al een paar keer zeer goed door verschillende mensen in dit forum vermeld.

Maar de mensen met de kritiek zijn waarschijnlijk zelf van het niveau niet noemenswaardig met het denkniveau va de gemiddelde pennylezer!!!!!!!!!!!!!!!

Ik wil helemaal geen oordeel geven over mensen maar lieve mensen kom gewoon is zelf het doen als je beter kan prima alle reden voor kritiek zolang die opbouwend is.
Kan je het niet beter hou dan je mening lekker voor je en ga leren rijden!!

Goh, dit is toch geen schaduwaccount van een bepaalde dame hier op bokt die Laurens ook afkort met Lau?

Pino24

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-05 11:40

Je haalt me de woorden uit de mond!!!! Ik heb nog nooooit iemand LAU horen zeggen tegen hem Behalve deze dame

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-05 11:41

saluut schreef:
Je haalt me de woorden uit de mond!!!! Ik heb nog nooooit iemand LAU horen zeggen tegen hem Behalve deze dame

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-05 11:43

Dat dacht ik ook....

*'k wil toch wel even zeggen dat ik toch wel nét boven Pennyniveau uitsteek*

BailyKarlos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-05 12:31

Nou, om te oordelen op iemand op geestelijk pennyniveau zit moet je die persoon toch echt kennen.
Dat zeg je ook van LAU!
Ik heb absoluut niks tegen Laurens, vind het zelfs een lekkerding
En zijn prestaties spreken natuurlijk voor zich.
Maar deze foto's bevallen me gewoon niet zo!
Als het pracht foto's waren dan had ik het de hemel in geprezen.
Want ik kan een mooi beeld zeer waarderen.
Maar ik vind dat je ook eerlijk moet zijn.

Dan mag ik wel een B ruiterje zijn (tja ben net bezig en met wedstrijden en moet toch ergens beginnen), maar ik kan echt wel onderscheiden, wat er fijn en mooi uitziet en wat minder is.

Ik heb zelf 2 eigen paarden en een veulen in het verschiet en het zijn beide hete flikkers.
Soms gaat het goed en soms rij ik een halve proef in gallop.
Maar wat ik zelf weet is dat het zeker niet helpt de kin op de borst te trekken. Dan gaat ie zeker in gallop en changeren en das nog niet echt nodig voor de B

Ik vind Laurens een topper, dat is zeker! Alleen dit even bijschaven en dat is ie nog een grotere topper.

noellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-05 12:41

Soms heb je een dag dat het mee zit en soms zit het ook tegen .
Ik doe het iig niet na om op een hippiade met al dat luidruchtige gedoe en al die kleuren en indrukken iets neer te zetten .

straycat

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-05 12:58

Ik snap best dat dit een heet paard is blablabla..
Maar het ziet er niet zo vriendelijk uit..
Daarmee zeg ik niet dat hij niet kan rijden of wat dan ook..
Dit is gewoon het beeld wat de foto's weergeven..
Als dit een bokker was geweest zou diegene helemaal afgekraakt worden..

justmehere

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-05 14:05

Hallo Allemaal,

ten eerste nee ik ben niet een of andere vrouw ( de enige die laurens die hem lau noemt)
Ik krijg al bijna spijt van dat ik uberhaupt wat terug zeg op al dat negatieve gelul en bijdeze zal dit ook het laatste berichtje zijn wat ik er over zeg.
Ik wil niemand voor 'zijn of haar stoten met mij opmerkingen alleen raad ik iedereen aan ga is kijken bij de mensen thuis wie weet leer je nog wat.

Al dat gezeur over stang of gewone trens noem maar op ik denk dat niemand er mee geholpen dat iedereen maar kritiek geeft op iedereen. Ga kijken bij de clinics die gegeven worden vind je dan iets stap op de persoon af en vraag hem hoezo en waarom hij of zij het zo aan pakt dan hoor je het en je ziet het met je eigen ogen!!!

Voor de rest mensen rij zoals je het lekker vind maar doe het altijd met 100% horsemenship das mijn advies doe erme wat jullie willen

Ciao

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-05 14:17

Doei!
En wind je niet zo op, is slecht voor je hart.

Y_DG

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-05 14:34

chanine schreef:
Als dit een bokker was geweest zou diegene helemaal afgekraakt worden..

AMEN!!!

Jura

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-05 14:37

Juist, dat schreef ik ook al in mijn topic over de clinic.

En:
1. Ik was er zelf bij
2. Ik kan in de verste verte niet zo rijden als Laurens

Maar mijn mening is wel dat het er deze keer niet zo heel prettig uit zag, hoe hij reed en hoe het paard liep (qua aanleuning). En het is zeker niets persoonlijks, ik vind Laurens een erg leuke en symphatieke jongen en hij kan super rijden.

Solitair

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-05 14:41

oehh..wat een bekkengetrek!
zie ook hier(zoals ook in het andere topic) de stang ligt horizontaal. dit mag niet!
maar wel een mooi paardje..

jannico

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-05 14:53

Ten eerste ff zeggen : had me voorgenomen niet te posten op bokt maargoed kan het toch niet laten.

Een paard kan potentie hebben om op dit niveau te lopen.Maar het ligt aan de ruiter of ie het er uit haalt of niet (op de goede manier wel te staan)Rijden doe je met je reet niet met je handen.Als je een heet paard zo onder controlle moet houden ben je verkeerd bezig.Dan moet je met zon paard terug naar de basis.Daarmee bedoel ik dus: aan de slag gaan met dat paard dat je op een punt komt waar je hem kan inhouden op je kont.Het is toch vreemd dat het "geen gelul trek hem in de krul" (quote van iemand hier weet de naam even niet maar ik vind hem geniaal)Van een topper geacpeteerd word maar van de gemiddelde ruiter niet.Ik vraag me trouwens ook af waarom dat nodig is.Als je kijkt bij bijv de spaanse school hangen de teugels in het voor de dresuur zo gehate waslijntjes maar de krul is der.

Ben het verder helemaal eens met wat skitter schrijft.

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-05 14:56

Gave merrie! Vind het jammer dat het paard zo kort in de hals wordt gehouden en dat de stang zo ver schaart..

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-05 14:57

Wat zo'n topic al niet los maakt.
We hebben er ineens hoopjes nieuwe bokkers bij.

Miss_Petit

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-05 14:58

Alle bokkers kunnen het weer beter

Persoonlijk ben ik erg van zijn rijden, ik heb hem op het NK zien rijden, ik was enorm verbaasd. Wat een fijne combinatie en een harmonie.

De laatste keer daarvoor dat ik hem zag rijden was op een clinic/ demo op de Zilfia's Hoeve. Toen was Ollright nog vrij jong, en toen was hij zich al erg bewust van de bouw van zo'n dier en hoe erop in te spelen en het leuk en interessant te houden voor zo'n dier. Mijn mening.

Maar, het feit blijft, hij rijd daar voor, de mensen die geinteresseerd zijn, een clinic. Hij durft het aan niet het makkelijkste paard mee te nemen, en gewoon te rijden en blijven rijden zoals hij denkt dat goed is. Dat is eerlijk en imo lef hebben!

Hij had ook een makkelijke(re) paard van stal kunnen trekken, en dan gezien het hele mediacircus om het systeem, en anders gaan rijden.

noellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-05 14:59

haha........of 1 persoon maakt een hoop schaduwaccounts

Miss_Petit

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-05 15:04

jannico schreef:
Als je kijkt bij bijv de spaanse school hangen de teugels in het voor de dresuur zo gehate waslijntjes maar de krul is der.

Nee, dat is een topopmerking! Over basis gesproken!
Hoor het paard de hand van de ruiter niet te volgen?