Leuk paardje die merrie
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Tinkerloos schreef:Citaat:En verder kan ik er niks over zeggen, want ik ken deze merrie niet, ik heb dr nooit gereden ofzo dus ik kan dr helemaal niks over zeggen! en dat vind ik van anderen hier ook, die kunnen er ook niks over zeggen.
Je mag toch gewoon zeggen wat je ervan vind??
(of moet je bij een bekende ruiter alleen maar ooooooh,wat goed zeg.. roepen??) Kunnen die mensen nooit iets fout doen dan??
Ik denk als hij deze foto's zelf ziet,dat ie ook zegt: tja,je hebt gelijk..op deze foto's ziet het erg niet erg vriendelijk uit..
Anky rijd ook wel eens een moeilijk paard,maar ziet het er ooit zo uit??
Ik dacht het niet hoor...
En jullie zeggen wel:ik ken het paard niet,ik kan er niks over zeggen,
maar in andere topics,waar mensen niet helemaal goed bezig zijn met hun paardje,word ook commentaar op de houding,beenstand,pianohandjes gegeven,inclusief de meningen over een eventueel scherp bit bij een (volgens de bekritiserende bokkers..) beginnende ruiter.
Ook daar ken je de ruiter en het paard niet,en die krijgen toch ook een lading kritiek over zich heen??
Ik vind het er op deze foto's maar zielig uit zien. Paard word pastgeplakt met haar kin op de borst...(lijkt mij niet goed..)
Ziet er allemaal nogal strak uit,en dat is dus niet een compliment.
Ik reageer normaal nooit op dit soort akties,maar vanwege de 'rare' reacties die worden gegeven,wilde ik ook mijn zegje even doen.
Dus als hier iemand zegt dat ie het er niet mooi uit vind zien,dan vind ie dat,en mag ie dat ook uitdrukken..toch??

Tinkerloos schreef:Anky rijd ook wel eens een moeilijk paard,maar ziet het er ooit zo uit??
Ik dacht het niet hoor...
adnil35 schreef:Ik heb deze clinic ook gezien. Laurens had halverwege in een keer een cap op, omdat hij commentaar kreeg van mensen langs de kant en de 'omroepster' van het Z2 (je bent op een ponyconcours, dan moet je wel het goede voorbeeld geven).
Die zwarte merrie was goed heet, en echt geen makkelijke om te rijden.
Toen hij de bak binnen kwam stappen (stappen was het niet te noemen; dribbelen was het meer) was ze net een bommetje. Toen hij haar op een vriendelijk manier rond zette in haar hals, begon ze langzaam aan te ontspannen.
Hij heeft toen nog een paar oefeningen laten zien, onder andere de galopswissels. Na elke wissel kwam het paard hoger en hoger in, en werd die rug steeds strakker. Dan zette Laurens haar weer diep en rond en begon hij weer van voor af aan.
Op de foto's lijkt het af en toe wat onvriendelijk, maar dit was het echt niet! Door haar op sommige momenten wat dieper en ronder te zetten zorgde hij ervoor dat de merrie oplette en zich uiteindelijk weer ontspande. Ook bleef hij continu tegen dat paard praten en belonen en ontspande hij ook zijn handen op de momenten als dat paard zich ook goed ontspande.
Dat paard is echt één brok dynamiet in de bak met een publiek en een hele boel toeters en bellen erbij! Daarom was dit denk ik een hele goede oefening voor de merrie. (heeft hij slim bekeken)
justmehere schreef:dank je missj.
Ik zeg 1 ding ieder die het beter weet en commetaar heeft wordt bijdeze uitgenodigt . laat maar horen stoere mensen
justmehere schreef:right saluut inderdaad ,
Ik vind deze negatieve bullshit helemaal niks laat ik dit erin vermelden dat ik lau heel goed ken en hoe en wat maakt verders niet uit.
Maar het is niet alleen lau die gezeik krijgt over dit soort dingen maar waarschijnlijk elke topruiter die een clinic geeft en waar dan foto's van gemaakt worden.
De mensen met kritiek moet een gaan kijken naar zo'n clinic wie weet vergaren ze aldaar wat meer kennis van zaken, ook al staat het al een paar keer zeer goed door verschillende mensen in dit forum vermeld.
Maar de mensen met de kritiek zijn waarschijnlijk zelf van het niveau niet noemenswaardig met het denkniveau va de gemiddelde pennylezer!!!!!!!!!!!!!!!
Ik wil helemaal geen oordeel geven over mensen maar lieve mensen kom gewoon is zelf het doen als je beter kan prima alle reden voor kritiek zolang die opbouwend is.
Kan je het niet beter hou dan je mening lekker voor je en ga leren rijden!!
Behalve deze dame
saluut schreef:Je haalt me de woorden uit de mond!!!! Ik heb nog nooooit iemand LAU horen zeggen tegen hemBehalve deze dame

chanine schreef:Als dit een bokker was geweest zou diegene helemaal afgekraakt worden..

jannico schreef:Als je kijkt bij bijv de spaanse school hangen de teugels in het voor de dresuur zo gehate waslijntjes maar de krul is der.