Kür op muziek Jacobien Dijkshoorn (Inter I) (filmpje)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Xantha

Re: Kür op muziek Jacobien Dijkshoorn (Inter I) (filmpje)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-05 20:38

Ik vind het er allemaal goed uitzien.
Ben blij met het filmpje want helaas kon ik die dag niet zelf gaan kijken. Ik sta bij Jac op stal en ben altijd reuze trots op haar!!
Ze vertelde mij dat ze zelf niet echt tevreden was die dag en dat Oby niet helemaal lekker in zijn vel zat.Als ze hem wat vaker heeft gereden word het alleen nog maar beter

Zelf denk ik dat het er in het echt veel mooier uit ziet, ook omdat je nu maar stukjes ziet en niet de hele kur!

jacobien

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-05 22:12

Hallo allemaal,

Leuk en leerzaam om te horen wat jullie ervan vinden. Ik vond het moeilijk om een muziekkeuze te maken en heb aan Olaf gevraagd om een kur te maken met herkenbare, vrolijke muziek. En ik vind dat ze daar goed in geslaagd zijn.

Wat Oby betreft, ja die moet veel flitsender met veel meer swung!
Maar zaterdag hebben we de halve finale in Belgie gereden, ook een inter 1 proef met ruim 65%. Dat was al een beetje vermoeiend en s middags heb ik niet alles gegeven omdat ik s avonds nog kur had.
Ik vond hem de volgende dag te mat blijven en ben gelijk naar de kliniek geweest en hij blijkt idd niet goed. Voorlopig gaan we geen wedstrijden rijden totdat hij weer fit is! En dan zal hij weer flitsen in de ring!

Jura

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-05 22:45

Het filmpje doet het helaas niet bij mij, maar ik ben er bij geweest. Ik weet niet of je de foto's ook had gezien die ik had gemaakt? Ik vind Oby een ontzettend leuk paard en ik zou er voor tekenen als die van mij zo liepen. Het is natuurlijk altijd goed om te weten wat er nog moet verbeteren. Wat bleek hij te hebben waardoor hij niet fit was? Tekort aan iets ofzo? In ieder geval sterkte en hopelijk is hij snel weer goed!

jacobien

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-05 22:53

Hij is al eerder een tijdje thuis gebleven omdat de leukocyten in zijn bloed te hoog waren. de laatste keer waren de waardes goed en mocht ik hem weer optrainen. En nu ging hij weer minder dus toen ben ik maandag gelijk weer naar de kliniek bodegraven gegaan en vandaag hoorde ik de uitslag, de waardes waren weer te hoog en nu ga ik hem eerst laten onderzoeken waar het vandaan komt, de vorige keer konden ze niets geks vinden.

Lottew

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-05 22:59

Wat vervelend, dat ie zich niet lekker voelt...Hij was misschien niet op zn best maar ik vind toch dat ie erg lekker liep, zo te zien op t filmpje! Mooie combinatie!!
Ik vond de kur leuk en goed passen, alleen echt zonde dat t meeste zo'n keyboard geluidjes zijn, waarom is dat eigenlijk? Succes met toekomstige wedstrijden en beterschap

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-05 23:09

hey
prachtig paard, ziet er zeer goed uit
Succes nog en hopelijk is hij weer snel beter..

De muziek is niet echt mijn keuze, maar ieder heeft daar zijn eigen voorkeur in. Op het laatste paste de muziek wel op de draf, maar dan ging je verruimen, en paste het niet meer dat was wel spijtig. Voor de rest, zeer goed gedaan hoor
xxx

_10_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-05 09:09

He Jac, vond het een mooie Kür om te zien hoor, live is het denk ik altijd een stuk mooier om te zien dan achteraf op film
Ben blij dat ik erbij was om je te zien spetteren

Vervelend dat Oby weer niet lekker in zijn vel zit! Hopelijk kunnen ze nu wel vinden waar dat vandaan komt zodat je weer lekker wedstrijden kan gaan rijden met hem.

elady

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-05 12:31

Hai Jacobien:
Even offtopic: Hoop voor jullie tweetjes dat hij weet snel opknapt!
En dat je straks weer kunt schitteren in de ring!

Prima

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-05 15:53

Sorane schreef:
Ik zeg niet dat ik het niet mooi vind. Ik vind alleen het tempo niet mooi. Ik vind het niet passen. Als ik even mee ga zitten tellen klopt het ook niet helemaal. Wellicht ook omdat de muziek later over het filmpje heen gezet is.

Ik denk dat je de enige bent. Juist het voordeel van die manier van werken zoals Olaf, kan je alles perfect passend krijgen.

Het is moeilijker om bestaande muziek stukken te knippen en te plakken, om het dan passend te krijgen. Maar het voordeel hiervan is, vind ik, dat de muziek voller klinkt, zoals je het op de radio zou horen.

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-05 16:04

Het nadeel van cd's is dan weer dat je beperkt bent in je (muziek)keuze. Op een ander forum had ik dit stukje neergezet:

Kijk, er zijn verschillende manieren waarop je een kur kunt maken. Als je met cd's werkt, heb je de sound zoals die op de cd is. Wel ben je dan beperkter, omdat je maar een aantal cd's hebt en er veel meer kurmakers in diezelfde vijver vissen! Bovendien ben je dan "afhankelijk" van hoe een bepaald nummer loopt, goed knippen en plakken is lang niet zo makkelijk als je zou denken!

Olaf arrangeert alles zelf, speelt het zelf in en kiest vervolgens bepaalde instrumenten die hij in wil zetten voor bepaalde stukken (bijv. de zangpartij vervangen door een saxofoon, ik noem maar wat). Dat kun je zo vol of kaal maken als je zelf wilt. Daardoor is ieder stuk muziek dat gemaakt wordt, anders, al zou je hetzelfde nummer in je kür hebben als een andere ruiter/amazone.

Uiteraard is het mogelijk om alles live in te spelen met diverse instrumenten, alleen komt er dan een ander prijskaartje aan te hangen.

Wel wil ik graag nogmaals benadrukken dat deze kür in een week gemaakt is, waar normaliter 3 a 4 weken voor staan. Perfect was hij dus nog zeker niet!

In ieder geval bedankt voor de reacties !

Prima

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-05 16:35

Ja, mee eens! Het 'knippen en plakken' is lang niet zo makkelijk! Je hoort toch vaak een overgang, hoe 'perfect' (als mogelijk binnen het programma) deze ook mag zijn. Het is dan ook wat een koper van een kür belangrijker vindt. De techniek of de klank van de muziek. Jammer dat beide kennelijk moeilijk te combineren is, zonder 'nasty' apparatuur en/of software aan te schaffen.

Hoe dan ook, beide manieren van werken kost veel tijd, en staat eigenlijk niet in verhouding met het bedrag wat een kür kost, als je het op de keper gaat beschouwen.

oot123

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-05 16:42

Nou, ik zal als de muziekmaker ook nog wat zeggen.
De kür van Jacobien heeft als thema disco. Er zitten (volgens sommige teveel en sommige juist erg goed) 6 nummers in de hele kür. De een wat langer dan de ander. Dit maakt het een onderhoudend schouwspel met leuke afwisselingen.
Qua muziek smaak.....ja daar kunnen we allemaal wat ander over vinden en wij (jacobien, Olaf Anouk enz enz) vinden het erg leuk.
Helaas door het niet helemaal in orde zijn van Oby en een kür voor Sander Marijnissen die ook snel af moest, was de kür de avond ervoor om ongeveer 02:30 pas af. Ik moet zeggen dat je oren dan niet helemaal fris meer zijn dus er zal hier en daar een geluidje krom zitten, dat wist ik al.
Over het niet passen van het tempo........ik zou ff opnieuw tellen.
De hele discussie over computermuziek ga ik niet meer aan, het is met de computer gemaakt maar daar is dan ook alles mee gezegd. Als je daadwerkelijk een keer wil weten hoe het zit en hoe het nu echt gemaakt wordt dan ben je van harte welkom in de studio. Dan kun je ook pas echt horen hoe een kür van ons klinkt. Zo via het internet krijg je alleen mee wat voor muziek en dan kun je niets zeggen over kwaliteit.

Op dit filmpje was te zien hoe Jacobien de kür voor de 1e keer reed. Ze had het eindresultaat 2 uur voor het rijden al gezien, sorry maar ik doe het haar niet na.
Toen ze de kür voor de tweede keer mocht rijden tijdens de echte wedstrijd was het al een stukje leuker en dat bleek ook wel aan haar 4e plaats, prima resultaat.
Omdat ze vandaag de Benelux open zou gaan rijden hebben we de kür de remake gegeven die hij verdiende, alle geluiden op zijn plek en sommige dingen net wat anders en netter.
Helaas gaat voor Jacobien de Benelux open niet door maar in de toekomst zullen we jullie wel weer blij maken met wat meer filmpjes.

Zo heeft iedereen tenminste nog wat om over te discusiëren en ik ben weer blij met alle reacties.
Ik leer elke keer weer wat.

en over reclame maken........het zit er niet achter Wouter maar natuurlijk kun je het zo opvatten.
In iedergeval als ik zo alles eens lees is het zo slecht niet toch? en je mag te allen tijde je mening geven, daar heb je alle recht toe.

Tot de volgende film!
Laatst bijgewerkt door oot123 op 02-09-05 16:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-05 16:48

jacobien schreef:
Hij is al eerder een tijdje thuis gebleven omdat de leukocyten in zijn bloed te hoog waren. de laatste keer waren de waardes goed en mocht ik hem weer optrainen. En nu ging hij weer minder dus toen ben ik maandag gelijk weer naar de kliniek bodegraven gegaan en vandaag hoorde ik de uitslag, de waardes waren weer te hoog en nu ga ik hem eerst laten onderzoeken waar het vandaan komt, de vorige keer konden ze niets geks vinden.

Ik hoop dat ze nu wel een oorzaak kunnen vinden. Is toch prettiger als je weet waar het vandaan komt en dan kan er ook gerichter behandeld worden.

Hopelijk knapt hij snel op.

knightloekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-05 17:41

Heeej Anouk ..hehehehe eindelijk kan ik hem bekijken
Ik vind het helemaal bij elkaar passen..Vooral het eind stuk vind ik gaaf Maar als ik oooooit een kur zou mogen rijden zou ik toch meer voor de era-stijl gaan Maar deze stijl vind ik overigens helemaal bij het paard passen, lekker vrolijk....shake that thing

ippolata

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-05 19:27

heel mooie kür met leuke muziek en een heel mooi paard!

maroes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-05 22:42

Hee Jac,ik vond het een prachtige kur en goed muziek.
Mij "pakte het wel".
Beterschap met Oby.

Ragne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-05 00:26

oot123 schreef:
De hele discussie over computermuziek ga ik niet meer aan, het is met de computer gemaakt maar daar is dan ook alles mee gezegd. Als je daadwerkelijk een keer wil weten hoe het zit en hoe het nu echt gemaakt wordt dan ben je van harte welkom in de studio. Dan kun je ook pas echt horen hoe een kür van ons klinkt. Zo via het internet krijg je alleen mee wat voor muziek en dan kun je niets zeggen over kwaliteit.

Hey olaf, ik heb ook gezworen dat ik niet meer met je in discussie ging over je 'computermuziek', maar...Hoe kan het toch dat bij jou het via internet de kwaliteit van de muziek dan zo tegenvalt?
Ik bedoel, open even de site van Anky of Laurens en daar hoor je toch een redelijk goede kwaliteit muziek via internet!
Waarom gaat dat dan niet bij jouw site?
Je hebt inmiddels vast een beter versie van deze kür neem ik aan, dus show it to us! (heb nl even geen tijd om op studiobezoek te komen)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-05 08:53

Ik zou het heel graag willen zien maar alles komt bij mij in flarden binnen zwaar irri. Wet iemand hoe ik dat zou kunnen oplossen? Ik ben echt super benieuwd naar de kur!

VeraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-05 12:01

wat jammer ik kan de kur ook niet zien.

retseH

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-05 12:22

Echt hele leuke kur!
De muziek past zeker goed bij het paard
Lichtvoetige en vrolijke muziek.
Het paard is ook lichtvoetig en heeft een vrolijke/makkelijk
uitstraling!
Er mag wel iets meer "Power" in zitten
Maar verder echt heel leuk!

oot123

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-05 14:45

Ragne schreef:
oot123 schreef:

Hey olaf, ik heb ook gezworen dat ik niet meer met je in discussie ging over je 'computermuziek', maar...Hoe kan het toch dat bij jou het via internet de kwaliteit van de muziek dan zo tegenvalt?
Ik bedoel, open even de site van Anky of Laurens en daar hoor je toch een redelijk goede kwaliteit muziek via internet!
Waarom gaat dat dan niet bij jouw site?
Je hebt inmiddels vast een beter versie van deze kür neem ik aan, dus show it to us! (heb nl even geen tijd om op studiobezoek te komen)

Er is inderdaad een betere versie in de maak. Zodra deze klaar is zal ik je deze zeker laten horen. Ik ben nu bezig met een studio update en er zit nog een heerlijke vakantie aan te komen dus het kan even duren.
Jacobien heeft (jammer genoeg) haar kür niet op korte termijn nodig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-05 11:10

Ik heb wel eens vaker voorbeeldjes van Oot kuren beluisterd en volgens mij maken jullie gebruik van midi files en een of meer goede soundmodules [ben eigenlijkwel benieuwd met welke je werkt].
De kuren van Anky worden door een hele goede muzikant [Victor Kerkhof] samengesteld en ingespeeld en vervolgens voor 80% opnieuw live ingespeeld in een studio door echte musici.
Logisch dat het dan 100% beter klinkt. Maar Anky werkt met een totaal ander budget dan de gemiddelde Bokker [ik meende dat de kosten voor de Bonfire symfony een Fl 40.000,- bedroegen] dus laten we geen appels met peren vergelijken.
Ik denk dat je het verschil in de kwaliteit van de kurmuziek wel kunt vergelijken met het verschil in het niveau van rijden.

CarolineP

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-05 12:39

Of de muziek je aanspreekt of niet heeft ook te maken met herkenning. Ik kom uit deze muziektijd en daarom srpeekt het mij erg aan. Vooral het begin vind ik prachtig en sterk!Echt een "hier ben ik"plaatje.

Horsedances

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-05 13:57

Door gebruik te maken van midifiles, synthesizers en computermuziek, krijg je nooit de warmte van echte instrumenten. Ik ben het volledig eens met Ragne, sterker nog zo'n schitterende combinatie kan veel hoger scoren in de kür op muziek.

Afgelopen week was er een Inter-I kür op muziek in Den Haag, zie bijgaande uitslag van o.a. Coby van Baalen en Kigali.

http://www.beneluxopen.nl/2005/uitslagen/res_vr_intermediaire.pdf

De muziekkeuze zal altijd wel afhangen van een persoonlijke voorkeur, maar muziek zonder één enkel echt instrument is een absoluut drama.
Verder mis ik in deze kür het benadrukken van de gangen, zoals uitgestrekte gangen, appuyementen etc..

Tal

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-05 17:06

Ik ben afgelopen vrijdag bij de Benelux Open in Den Haag geweest en heb daar alle küren mogen zien.
Wat mij opviel was dat er veel küren tussen zaten die nou niet bepaald boeiend zijn te noemen. Weinig accenten en weinig dynamiek.
Ik heb de kür van Kigali gezien en die was inderdaad erg mooi.

Ook de winnende kür in de Z2 van Liseon Kamper stak er kwalitatief boven uit.
Deze was overigens gemaakt door Charles Monterie (Eyes op Bokt).
Als je de artistieke waardering bekijkt op de uitslagen dan zie je dat dit aspect voor een groot deel mede bepalend is voor de totaalscore.
http://www.beneluxopen.nl/2005/uitslage ... z2_kur.pdf