Ibadan @ work met stang en trens.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Linde90

Re: Ibadan @ work met stang en trens.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-05 16:44

superknap paard zeg! je rijd hem echt netjes

Sjoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-05 16:50

supermooie combi! en prachtig paard!

Palhaço

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-05 17:22

Hoi! mooi paard hoor!
Maar het lijkt net of de "scharen" van je stang te lang zijn...kan ook zo lijken...
De lengte van de scharen van de stang mag niet meer bedragen
dan 10 cm... die van jou "lijkt" langer...
Niet onaardig bedoelt hoor maar alleen stel dat de scharen te lang zijn kun je gediskwalificeerd worden. vandaar.

Groetjes Manon

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-05 17:30

Wauw wat n beest onder je kont! Geweldig, t ziet er goed uit! Vooral die vierde foto van het appuyeren vind ik heel erg mooi!

Venetia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-05 17:32

Het is gewoon een standaardstang met standaardscharen, maar het viel mij ook al op dat ze lang leken op de foto. Van dichtbij valt het wel mee. Ik zal ze zo eens opmeten.

ShannaY schreef:
Potverdrie, wat een gaaf paard heb je daar toch onder je kont zitten zeg

Mooi S&T hoofdstel trouwens!

Dank je, was erg duur maar ik moet zeggen dat Stubben hoofdstellen wel lang meegaan! Nu maar hopen dat ie niet uit de mode raakt

parouscha schreef:
Ziet er erg goed uit !
Mooi paard heb je!
Je houding is keurig, en je werkt fijn met het paard
Ik vind je rijbroek echt mega gaaf!
Wat voor merk is het?

Dank je, ik vond mn houding zoals ik al eerder zei op deze foto's wat minder netjes, mn instructeur zou er op zo'n moment zeker iets van gezegd hebben, maar goed, als het paard maar lekker loopt zijn we al een eind.
Over mijn rijbroek zijn de meningen verdeeld
Het is een Pikeur!

imker schreef:
Bij de eerste foto dacht ik 'oei, beetje spanning', maar hoe verder ik naar beneden scrollde, hoe beter het werd. De galopfoto's voor het tweede appuyement vind ik heel netjes, mooi groot gesprongen en de achterhand komt er mooi onder

Dat ben ik met je eens, want het was mij ook al opgevallen dat hij de eerste foto een beetje gespannen was. Ik denk dat hij daar ook net een bok wilde geven of iets anders stouts, want de beenzetting is ook een beetje raar. Hij loopt iig meestal niet zo gespannen..

Venetia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-05 17:35

dondahsteen schreef:
Ja Ibadan weer!!!!!!! *o/* altijd kijk plezier! wat een geweldig paard is dat zeg! ik vind het heel knap hoe je hem rijd! heel veel succes verder! hoeveel winstpunten heb je in de Z2?

Thanks! Ik zal hem zeggen dat ie misschien wel een fan heeft
We hebben 7 winstpunten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-05 18:13

Venetia schreef:

ShannaY schreef:
Potverdrie, wat een gaaf paard heb je daar toch onder je kont zitten zeg

Mooi S&T hoofdstel trouwens!

Dank je, was erg duur maar ik moet zeggen dat Stubben hoofdstellen wel lang meegaan! Nu maar hopen dat ie niet uit de mode raakt

Ik ken het haha...

Ik heb zelf een Passier als gewoon hoofdstel, ik rijd helaas nog geen Z haha.. Dat uit de mode raken zal absoluut niet gebeuren!

Ursy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-05 19:42

Anoukie schreef:
Ik vind het allereerst mooie foto's, lekker scherp. Het plaatje ziet er weer fraai uit hoor, je zit er nog steeds keurig op! Ik vind die foto waarbij je hem even verruimt in de SB erg fraai, mooie voorbeen en lekker vana chteren eronder!

Leuk dat jullie enthousiast zijn over de foto's! (ik ben de trotse maker van de foto's )

Kristel het ziet er werkelijk ook top uit

unknown

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-05 19:48

in een woord...
*o/* WAUW *o/*
wat een prachtig paard, supermooie combinatie, hij loopt lekker en het lijkt alsof ie er totaal geen moeite mee heeft! je zit ook erg netjes! superveel plezier nog met hem!

[size=7]maar dat zal wel lukken[/size]

_Jitske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-05 19:55

wauw, echt een super mooi paard!
en je rijdt hem ook erg netjes!
erg leuke combi, veel suc6 nog!

GekkeGerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-05 20:08

Het ziet er zeer netjes uit. Het paard straalt werkwilligheid uit (vooral op die laatste foto ) en het algemene beeld oogt ontspannen.

Was je je cap soms vergeten?

Jamayka

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-05 20:16

Leuk paard.

Let op dat je hem niet te opgekropt rijdt. De knik in zijn hoofd, hoort in zijn nek te zitten en niet in zijn hals.

Liza_vL

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-05 20:25

Wauw he je paard loopt echt leuk! Dat opgepropte vid ik eigenlijk alleen op de eerste foto, maar dat krijg je dan ook als je ze actiever probeert te maken, omdat je dan toch iets meer opvangt he. Maar ziet er super uit hoor!

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-05 20:50

Ben ik nu de enige die vindt dat ze vreselijk achterover hangt in de SB?
Ik vind dat echt geen fijne foto om te zien.

Verder ziet het er toppie uit hoor en ik vind ook dat je een gaaf paard hebt!

Palhaço

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-05 21:28

Fitzroy schreef:

Ja na nog eens bekijken van die foto, hangt ze inderdaad erg achterover, pas op dat je hem daardoor niet in de weg zit, maar wat ook kan is dat hij zo goed voorwaarts reageerd dat ze door de vaart wat achter blijft.... ook wel eens gehad van " wow, wat schiet hij opeens naar voren..."
Wat mij ook opviel is dat ik bij die foto het net vond lijken alsof hij meer gebogen is naar buiten als juist naar binnen in de schouderbinnenwaarts dus als het ware meer richting "Ravers" i.p.v. schouderbinnenwaarts....Ik zie niet veel buiging in het lijf en hals naar binnen hij blijft te "recht"

Jamayka schreef:
Leuk paard.

Let op dat je hem niet te opgekropt rijdt. De knik in zijn hoofd, hoort in zijn nek te zitten en niet in zijn hals.

Hier heeft jamayka eigenlijk wel gelijk in...op het eerste gezicht ziet het er zeker prachtig uit! maar eigenlijk moet het hoogste punt net achter de oren te zitten : nek....dan heeft hij de juiste houding ....

Maar verder gaaf en mooi dier!!!! heeft zeker een goede uitstraling....
Ik rijd zelf straks ook in de Z2 gewoon alleen met een normaal trensje...ik vind stang enzo wel mooi staan maar die van mij heeft het echt absoluut niet nodig....dus waarom zou ik dan dat spul in hangen? hij is heel erg licht....maar ja soms twijfel ik wel "van zo'n stang staat wel heel mooi" maar ja dan denk ik aan mijn paard dan kies ik toch maar voor nog steeds ons trensje..

Groetjes!!

Venetia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-05 21:52

Fitzroy schreef:

Ik had al gezegd dat ik ook vond dat ik er daar niet zo knap opzat.

Maar ik gaf daar net een voorwaartse impuls, ook met mijn zit.
Ik zit over het algemeen niet te ver achterover (dat durf ik best te stellen, want mijn instructeur is echt een zit-freak, en ik krijg iedere week eerst een kwartier aanmerkingen op mijn zit, en het achteroverhangen is dus echt uitzondering en geen regel).

Ik vind het wel een mooie foto, omdat hij daar met zijn achterbeen echt ondertreedt.
Dat ik er dan wat minder opzit, neem ik voor lief.
Dat het zo vreselijke foto is, ben ik dus niet met je eens.

En hij liep op de eerste foto idd wat ronder, omdat ie anders naar voren wegliep. Bovendien lijkt het vaak erger dan het is, besef dat hij een fikse hengstenhals heeft. Een moment later zal het niet meer zo geweest zijn. Op de andere foto's vind ik hem niet te kort in de hals lopen. Aan zijn spieren kun je zien dat zijn nek het hoogste punt is: die glanzende boog wijst omhoog tot aan zijn nek. Dat de manen wild daarboven dansen doet daaraan niets af IMO.
Laatst bijgewerkt door Venetia op 30-08-05 22:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Palhaço

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-05 21:56

ach joh dat heb je zo vaak met momentopnames... dan neem ik soms ook mijn houding of mijn gekgetrokken gezicht maar even voor lief... haha

Venetia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-05 22:01

Palhaço schreef:

Hier heeft jamayka eigenlijk wel gelijk in...op het eerste gezicht ziet het er zeker prachtig uit! maar eigenlijk moet het hoogste punt net achter de oren te zitten : nek....dan heeft hij de juiste houding ....

Maar verder gaaf en mooi dier!!!! heeft zeker een goede uitstraling....
Ik rijd zelf straks ook in de Z2 gewoon alleen met een normaal trensje...ik vind stang enzo wel mooi staan maar die van mij heeft het echt absoluut niet nodig....dus waarom zou ik dan dat spul in hangen? hij is heel erg licht....maar ja soms twijfel ik wel "van zo'n stang staat wel heel mooi" maar ja dan denk ik aan mijn paard dan kies ik toch maar voor nog steeds ons trensje..

Groetjes!!

Ik heb ook tijden op trens gereden, maar ik ben nu echt bezit de stang en trens ons eigen te maken.
In de zz-licht is het immers verplicht, en als je er dan pas mee begint dan wordt het niets.

Overigens is het voor mij geen must om zz licht met hem te starten.
Hij is nu 15 jaar, en ik kijk wel hoever ie zich nog ontwikkelt.
Als ie er klaar voor is, zou ik het leuk vinden, en anders rijd ik hem gewoon eeuwig Z2.

HIj blijft toch mijn eerste Z paard en bovendien een erg aimabel dier.

Palhaço

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-05 22:26

tja dat is verplicht in de ZZ- licht hè....in alle gevallen?
want waarom zou je met een extra hulpmiddel gaan rijden als je het niet nodig hebt....ik kan mijn paard heel makkelijk bijvoorbeeld verzamelen in de galoppirouette, heb ik echt geen stang voor nodig....maar ja als het dan toch moet, neem ik wel een hele "zachte" stang met korte scharen.

"... ,en als je er dan pas mee begint dan wordt het niets."
Dit schrijf jij, maar daar ben ik het niet helemaal mee eens, als je de stangteugel losjes laat hangen, en er verder niet aan zit, kun je dit binnen een paar keer zo onder de knie hebben, maar ja dat is natuurlijk persoonlijk...de een heeft iets sneller onder de knie dan een ander.....
dus ik zie geen problemen voor mijn paard..

Groetjes Manon

Palhaço

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-05 22:27

dit heeft weer heel veel te maken met het ruitergevoel dat iemand heeft....

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-05 22:29

Mag ik zo vrij zijn hier op te reageren

Fitzroy schreef:

Ben het er mee eens dat de houding van amazone niet optimaal is op die foto. Maar ik zie haar het paard er niet mee belemmeren, jij wel?
En ik denk dat je het ook met me eens bent wanneer ik zeg dat zoiets op een momentopname toch vaak kan verbloemen.

Palhaço schreef:
Dit schrijf jij, maar daar ben ik het niet helemaal mee eens,
als je de stangteugel losjes laat hangen, en er verder niet aan zit, kun je dit binnen een paar keer zo onder de knie hebben, maar ja dat is natuurlijk persoonlijk...de een heeft iets sneller onder de knie dan een ander.....

Tuurlijk kan iedereen met s&t rijden, dat is de kunst ook niet. Maar die stang zit er voor een reden, die hangt er immers niet voor de zier bij. Het vergt enige oefening om de stangteugel op een juiste manier te hanteren.. En als je daar pas op het laatste moment mee begint, dan kun je wel eens van een koude kermis thuis komen.
Ik kan nu ook een stang en trens bij mijn vierjarig paard indoen. En zolang ik daar helemaal vanaf blijf, zal ze ook echt niet tegen het bit in komen. Maar een juist gebruik van de stangteugel maak ik dan niet.

Dus oefening baart kunst!

Aroree

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-05 22:56

Tja flauw he.. ik snap het sowieso niet waarom dat in de zz verplicht is s&t.. Het gaat toch juist om met zo weinig mogelijk contact zoveel mogelijk eruit te halen.. Net als sporen.. allemaal onzinnig.

Ik kijk eerder op tegen iemand die dit soort oefeningen uitvoert met dubbelgebroken trensje en zónder sporen!

Maar het rijden ziet er supermooi uit hoor! En echt een héél leuk paard

Venetia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-05 22:58

Palhaço schreef:
tja dat is verplicht in de ZZ- licht hè....in alle gevallen?
want waarom zou je met een extra hulpmiddel gaan rijden als je het niet nodig hebt....ik kan mijn paard heel makkelijk bijvoorbeeld verzamelen in de galoppirouette, heb ik echt geen stang voor nodig....maar ja als het dan toch moet, neem ik wel een hele "zachte" stang met korte scharen.

Dit schrijf jij, maar daar ben ik het niet helemaal mee eens, als je de stangteugel losjes laat hangen, en er verder niet aan zit, kun je dit binnen een paar keer zo onder de knie hebben, maar ja dat is natuurlijk persoonlijk...de een heeft iets sneller onder de knie dan een ander.....

Groetjes Manon

Beetje jammer dat jij uit mijn reactie meent op te maken dat ik mijn paard niet op trens kan rijden. Mijn paard kan alles op trens.
Ik rijd hem, zoals gezegd altijd op trens. In lessen, in training, op buitenrit. Soms op wedstrijden ook.
Ik kan hem dus ook verzamelen op trens, net zo makkelijk of moeilijk als op stang en trens.
En zoals je ziet, hangt ie losjes.
De scharen zijn gewoon gemiddeld. Het is qua mondstuk de mildste stang en ik heb een dikke kinkettingbeschermer eromheen.

Alleen de handigheid met twee teugels, het vertrouwde bij het paard, dat is iets dat je moet oefenen en dat zul jij ook moeten oefenen voor de zzlicht. En ga me nou alsjeblieft niet vertellen dat dat niet zo is. Zelfs de GP ruiters moeten daarmee oefenen.

Als alles eeuwig op trens mocht, dan had ik de stang en trens uberhaupt niet aangeschaft.

Venetia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-05 23:01

Palhaço schreef:
dit heeft weer heel veel te maken met het ruitergevoel dat iemand heeft....

Dit is gewoon echt heel jammer. Dat jij dat van een paar foto's kan zien dat ik dat blijkbaar niet heb. Ik moet nog een hoop leren. Daarom rijd ik ook pas Z2. Maar dat betekent niet dat jij dan zomaar even op grond van enkele foto's kunt zeggen (terwijl je zelf geen haar beter bent, zag ik in je profiel) dat ik het niet kan en blijkbaar ook niet zal leren(dat is wat je zegt als iemand geen ruitergevoel heeft).

Zonde, dat je je zo laat kennen. ZO kan ik je commentaar ook niet meer serieus nemen.
In een eerder topic had je mijn training op trens bovendien kunnen zien.
Maar dat zul je wel niet willen zien, want jij bent tenslotte de enige met ruitergevoel, je hoeft niet eens meer te oefenen.
Apart eigenlijk, dat je dan pas Z1 rijdt en geen GP.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-05 06:05

Ik zei niet dat het een vreselijke foto was, maar ik vond het geen fijne foto. Klein verschil
Ik vind nl. wel dat je hier in de mond van je paard hangt, zoals je met de binnenteugel terugwerkt.

Maar zoals ik al zei, de rest van de foto's zijn top, dus het is idd slecht een momentopname

Veel succes in de ZZ-Licht!