Help, pony doet gevaarlijk!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Rambogirl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-05 10:07

Ik denk dat je beter kna wachten met inrijden en pas beginnen als ze een jaar of 5 / 6 is. In die tussentijd moet je gewoon zoveel mogelijk vertrouwen van dat beestje proberen te krijgen. Als een paard je vertrouwd krijg je er tien keer zoveel voor terug hor!!!

pretty_lover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-05 10:08

hey.we zijn al ruim 3 maand bezig en we gaan lekker langzaam bezig hoor.het heeft geen haast en ze vertrouwt ons al genoeg als we eraan komen komt de er gelijk aan en ze heeft de laatste tijd ook lol in het longeren. maar rambogirl bedankt voor de tip!! xXx

pretty_lover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-05 10:16

Afbeelding
dit is de pony.

Frantic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-05 10:51

Eerst maar eens 75 kg kwijt raken! En dan netjes laten beleren door mensen die er verstand van hebben. Zelf ondertussen een boek lezen over NH en het gedrag van paarden( staan gewoon in de biep)

Waarom mag het toch nooit iets kosten??? Dit kan een prachtig beestje zijn maar omdat het een pony is moet jij ( als onervaren mens) het maar even doen. Een 4 jarig paard kan wel worden beleerd door deskundigen maar een 4 jarige pony kan iedereen opeens zelf wel.

pretty_lover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-05 17:58

pardon? sorry hoor maar vind dit niet kunnen hoor! maar mevrouw is al heel wat afgevallen en waarom moet ik dat boek lezen dan denk je dat ik geen verstand van paarden heb? heb zelf een paard gehad en zelf beleerd en in de L uitgebracht.vind het een beetje jammer dat je dingen die je niet weet op zo manier zegt. sorry dat ik zo reageer maar kan hier dus niet tegen.

Frantic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-05 21:18

Waar kan je niet tegen? kritiek? je ziet toch zelf wel dat die pony veel te dik is, echt gewoon zielig als ze nog zwaarder is geweest.
( en ik kan het weten, ik ben ook veel te dik, maar dat heb ik zelf misdaan)

En als je 1 paard hebt gehad en tot de L bent gekomen kan je toch niet stellen dat je ervaren bent? Zeker niet met een pony die heel duidelijk een leider nodig heeft.
Maar meis, leef je uit. Luister niet naar raad van iemand die het anders zou doen dan jij. Stel je voor!

En zeker geen boek lezen! niet doen, er zou iets nuttigs in kunnen staan over het gedrag van paarden. Zo iets waarvan je denkt,hé dat herken ik maar ik wist niet dat het daar vandaan komt. Al helemaal geen boeken gaan lezen van Henri Blake, praten met paarden e.d. want daar kun je ook nog om lachen.
Succes met je eigenwijsheid.

Mariiska

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-05 21:44

even iets voor de duidelijkheid. dit is een oude foto. zo was ze toen we haar net gingen verzorgen. nu is ze al veeel slanker. dusz.

Frantic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 08:42

Maar dat kun je vanaf deze foto niet zien en andere lezers kunnen dat ook niet raden!

Ik denk toch( en jullie dus schijnbaar ook) dat ik mij terecht boos maak op de conditie waarin deze mooie pony getoond wordt.

pretty_lover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-05 08:15

nee nu moet je wel even goed luisteren en lezen! ik heb meerdere wildere pony's beleerd ik vraag om hulp met 1 probleempje. ik heb al boeken gelezen en je zegt nu dingen die niet zo zijn ,daar maak ik me boos om! sorry hoor maar vind dit echt nergens op slaan ach laat maar als je wilt zeuren ga je gang!

kjoetie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 11:07

meiske, hoe oud ben je helemaal? je klinkt niet alsof je al volwassen bent, dus heb je nog heel veel te leren. met paarden ben je nooit uitgeleerd, hoe meer informatie je hebt, hoe meer je kunt. Daar moet je niet boos om worden, dat is gewoon een tip. Ik ben 22, rijdt paarden voor anderen sinds mijn 12e, meeste jonge paarden en paarden die gecorrigeerd moesten worden, maar ik beschouw mezelf nog steeds als een beginner in de paardenwereld. Je bent hier NOOIT uitgeleerd. L is helemaal niet hoog hoor, en zegt verder ook verrekte weinig over je omgang met paarden. Iemand die Z rijdt hoeft nog niet per definitie ook goed met moeilijke of jonge paarden om te kunnen gaan, en iemand die B rijdt maar handig is en met gevoel kan rijden kan heel veel van moeilijke of jonge paarden gedaan krijgen, is helemaal afhankelijk van de persoon. Ik heb hier niemand horen zeggen dat jij absoluut niet met paarden om kan gaan, alleen dat het misschien een goed idee is om je verder te verdiepen in nh en paardentaal en dat het misschien een goed idee is om een dusdanig moeilijke pony (wat jij zelf zegt en het beeld is dat jij schetst van het dier, dat je er niet mee uit de voeten kan en de eigenaar zegt dat je te lief bent) professioneel aan te laten pakken. Heel terechte opmerking dat het nooit geld mag kosten als het een pony is. Dat jij daar zo beledigd op reageert zegt meer over jou dan over de opmerking die tegen je gemaakt wordt.

Fijn dat het beter gaat met de pony, maar probeer kritiek positief op te vatten, en niet meteen de beledigde schoonheid uit te hangen Ik heb hier niemand in het topic gezien die beledigend naar jou toe is, probeer dr van te leren en doe wat met de tips.

pretty_lover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-05 17:09

hoi.
ik snap je ook wel.
maar het gaat mij erom dat amondi niet weet waarom de pony te dik is,hoe dik ze is kan je niet eens goed zien maar bedankt voor de tips. ik rij inmiddels al 7 jaar. en heb al heel wat boeken gelezen.het komt van mij ook wel een beetje banketstaaf over dat snap ik maar ik vind niet dat amondi weet of ik al boeken heb gelezen of ik met pony's omkan gaan.we hebben goede hulp gehad en het is nu bijna over. de pony is beter gaan leren enzo.maar toch bedankt.

Naomi_Star

Re: Help weet niet meer wat ik moet doen!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-05 12:59

silvana schreef:
Als de pony rechtsom alles braaf doet en linksom niet.
Dan heeft de pony een probleem.Aan julie uit te vinden wat.
Haal er een dierenarts of osteopaat bij.Maar in ieder geval deskundige hulp.
Anders gaat dit pony'tje nog veel op zijn kop krijgen terwijl het waarschijnlijk alleen maar pijn heeft.

het lijkt me idd een slim idee om er een DA of fysiotherapeut erbij te halen, misschien dat ze vast zit of dat er iets niet goed zit waardoor ze op de linkerhand gaat steigeren! want op rechts deed die het niet toch?? en veel geduld maar dat snap je natuurlijk zelf ook wel
ik hoop dat je toch nog een goed oplossing kan vinden succes!!!

Naomi_Star

Re: Help weet niet meer wat ik moet doen!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-05 13:29

Naomi_Star schreef:
silvana schreef:
Als de pony rechtsom alles braaf doet en linksom niet.
Dan heeft de pony een probleem.Aan julie uit te vinden wat.
Haal er een dierenarts of osteopaat bij.Maar in ieder geval deskundige hulp.
Anders gaat dit pony'tje nog veel op zijn kop krijgen terwijl het waarschijnlijk alleen maar pijn heeft.

het lijkt me idd een slim idee om er een DA of fysiotherapeut erbij te halen, misschien dat ze vast zit of dat er iets niet goed zit waardoor ze op de linkerhand gaat steigeren! want op rechts deed die het niet toch?? en veel geduld maar dat snap je natuurlijk zelf ook wel
ik hoop dat je toch nog een goed oplossing kan vinden succes!!!

sommige mensen zoals ik zelf lezen niet goed ik had alleen maar de eerste pagina gelezen vandaar mijn reactie :s gewoon overheenkijken dus!! gelukkig gaat het alweer beter!
suc6 ermee