Wat vinden jullie van een ongebroken trens

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Allegra

Re: Wat vinden jullie van een ongebroken trens

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-05 15:56

Nou ja, dat heb ik steeds gezegd, dat je er netjes mee moet kunnen rijden. Dat gebeurt idd weinig, ben ik helemaal met je eens... Helaas...

En het aanleren van gewichtshulpen kan best nog weleens moeilijk zijn Bij mijn fjord kan ik aan de zijkant gaan hangen en ze zet geen stap opzei
Maar idd, met veel geduld en tijd lukt dat wel (ben er hard mee bezig iig ). Maar als je paard prettig loopt zonder verzet oid op een stang (dus niet ongebroken trens), waarom niet...

Janski

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-05 19:35

Juist een tuiger die dan atijd op die stang is gereden zal op een ongebroeken trens best fijn reageren denk ik.

Weet je wat mij een beetje stoort dat verhaal van "er doorheen" lopen en rukken en plukken en zo .. sja dat is in mijn ogen toch iets dat je rijtechtnisch oplost en niet met een ander bit.

Natuurlijk is het netjes aanleren vasn gewichtshulpen niet altijd even makkelijk .. dat is juist ook de reden dat mensen sneller naar een ander bit grijpen dan een goede instructeur raadplegen en met geduld en beleid trainen.

Ik ben het er mee eens dat je ieder paard om een normaal soort trens moet kunnen rijden.

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-05 21:58

Een tuiger onder het zadel brengen is in mijn ogen hetzelde als een jong paard beleren zegmaar. Alleen kent dit paard een aantal dingen al. Maar aangezien je hem gaat beleren en je er dus tijd in gaat steken kun je ook dit paard als jet er vanaf het begin mee begint netjes oip een trens laten lopen ipv een stang. Mijn pony's lopen voor een wagen ook met een liverpool, en dan gaat gewoon het knopje om. Dat zou een tuiger dan ook moeten leren alleen anders om. Want een bereden paard ga je toch ook voor de ka beleren, waarom zou een tuiger die voor de kar loopt dan niet beleerd onder het zadel hoeven worden. Het zijn 2 verschillende dingen en als je de dingen goed scheid al het niet verwarrend zijn.