Rare Sprongen...

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

mcrielaard

Re: Rare Sprongen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-05 17:53

Leuk paard!
Rijd denk ik niet zo handig, je beugels zo lang dat je je hakken niet uit kan drukken. Het ziet er allemaal wel gaaf uit natuurlijk, zeker als een tuiger zich sterk maakt, maar ik denk dat ontspanning toch veel belangrijker is.
Ik weet natuurlijk niet hoe je gewoonlijk rijd, maar die wedstrijdfoto ziet er ook niet bepaald ontspannen uit, al die actie is niet nodig als je geen concours rijd met je tuiger, hij moet ook kunnen ontspannen. En als je zover bent, dan kan je vanuit de ontspanning aan de oprichting gaan werken, dan heb je pas een echt verzameld paard, en dan moet je is zien hoe een tuiger loopt.

Destinietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-05 18:20

ginger18 schreef:
ik ken dit paard erg goed en ik kan jullie verzekeren dat hij hier veel plezier in heeft.
en wa maakt het uit dat ie 5 minuutjes een korte teugel heeft die dressuurtutjes hebbe constant korte teugels ronald heeft normaal gesproke altijd een lekker lang teugeltje kun je van veel paarden niet zeggen.

Hihi, misschien een klein verschil dat "dressuurtutjes" hun paard niet zo in hun mond trekken, maar blijkbaar nét even wat meer weten wat ze doen? Zulke fotos heb ik god zij dank niet van mijn paard

En rare sprongen? Ik zie geen enkele rare sprong op de fotos, alleen een paard dat op alle fotos met een enorm weggedrukte rug en zijn hoofd in de wolken loopt, en 1 foto waar hij wederom met weggedrukte rug net in draf valt. En ook al rij je recreatief en mag ie altijd aan een lange teugel lopen (jeeeujj ) vind ik dit niet prettig om te zien! In mijn ogen moet élk paard de basis van de dressuur kennen, of ie nou springt, dressuurt of als bospaard functioneert!

mcrielaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-05 18:54

Ik ben het met Destinietje eens, er zit een groot verschil tussen contact met de teugels houden, en hem van voren tegen houden. (In z'n mond trekken)
Er zit ook een groot verschil tussen een mooi opgewekt impuls, en een opgefokt paard.
En een lekker lang teugels is ook niet de bedoeling, als je hem altijd rijd met een lekker lang teugeltje dan kan je er net zo goed niet op gaan zitten en hem gewoon los gooien, dan doet hij net zoveel.

Brenniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-05 23:33

Who heej! Het is een hele leuke tuiger, maar waarom die handen zo vastzetten?! Dat is niet fijn voor je paardje, en het heeft ook totaal geen nut! Het paard pakt alleen maar het bit vast en zal ook niet loslaten zolang jij je handen vastzet. Bij de laatste foto overstrekt hij z'n beentje en hij spant zich helemaal. Probeer wat losser in je hand te zijn en van achter naar voor rijde.. Dus van je been naar je hand. Drijf met je been en wacht tot ie in je hand valt. Ik hoop dat je er wat aan hebt, en veel succes!

XxX

Rowie_lover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-05 10:51

destenietje en manuutje1990 , voelen jullie je een beetje aangesproken? maar wat jullie zeggen is echt bull-oliebol! Ik heb liever een gelukkig paard die op zn tijd zo even mag macho-en dan een dressuur knol die als ie geen zin het gruwelijk tegen gaat werken. Als hij hier toch pleizer in heeft??? wat maakt het dan uit! En wie zegt dat ik hem niet kan late ontspannen? Ik zeg tog zodra ik hem de ruimte geeft ontspant hij.

En brenniej bedankt voor je tip maar zo rijd ik normaal niet bepaaldstaat er ook bij ergens een )

Brenniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-05 11:24

Rowie_lover: het is maar goed dat je niet altijd zo rijd! ...Maar om een keer zo te rije slaat tog ook nergens op? Wat voor een nut heeft dat..je paardje vindt het dan nog steeds niet fijn hoor..Maarja goed is mijn mening he ..Nja veel succes met je paard!

XxX

mcrielaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-05 12:01

Rowie_lover schreef:
destenietje en manuutje1990 , voelen jullie je een beetje aangesproken? maar wat jullie zeggen is echt bull-oliebol! Ik heb liever een gelukkig paard die op zn tijd zo even mag macho-en dan een dressuur knol die als ie geen zin het gruwelijk tegen gaat werken. Als hij hier toch pleizer in heeft??? wat maakt het dan uit! En wie zegt dat ik hem niet kan late ontspannen? Ik zeg tog zodra ik hem de ruimte geeft ontspant hij.

En brenniej bedankt voor je tip maar zo rijd ik normaal niet bepaaldstaat er ook bij ergens een )

Ten eerste: Nee, ik voel me niet aangesproken, want ik rijd geen dressuur. En ten tweede: Als je hem wel kan laten ontspannen, wat heeft dit dan voor nut? En waarom is hij dan ook niet ontspannen in een proef?

Rowie_lover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-05 21:20

nou ontspannen in de proef was hij niet omdat ik dat ook niet was. Omdat ik zoiets zelde ben ik onwijs zenuwachtig en zoals je weet voelt een paard dit erg goed aan maar ik vond het toen nog best wel mee vallen met de spanning van hem. Hij bleef er koeler onder dan ik en daar trek ik hem ook niet in zijn bek toch?

En dan het antwoord op waarom doe je het dan;
ik heb er al vaker in gezet dat ronald hier plezier in heeft. Een tuigpaard vind het leuk om zichzelf te laten zien en te showen en dat hoofd in de wolken lopen hoort daar nou ook eenmaal bij omdat ze een opgerichte houding hebben.
Echt serieus als ronald hier geen plezier of last van zou hebben zou ik het echt niet doen, als hij dit niet leuk vond liet hij het echt wel merken want je kunt aan hem precies merken/zien hoe hij zich voelt en ik ken hem door en door en dit klinkt misschien heel bot maar ik zal het zelf tog wel het beste weten over mijn eigen knollie??

mcrielaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-05 21:48

Rowie_lover schreef:
nou ontspannen in de proef was hij niet omdat ik dat ook niet was. Omdat ik zoiets zelde ben ik onwijs zenuwachtig en zoals je weet voelt een paard dit erg goed aan maar ik vond het toen nog best wel mee vallen met de spanning van hem. Hij bleef er koeler onder dan ik en daar trek ik hem ook niet in zijn bek toch?

En dan het antwoord op waarom doe je het dan;
ik heb er al vaker in gezet dat ronald hier plezier in heeft. Een tuigpaard vind het leuk om zichzelf te laten zien en te showen en dat hoofd in de wolken lopen hoort daar nou ook eenmaal bij omdat ze een opgerichte houding hebben.
Echt serieus als ronald hier geen plezier of last van zou hebben zou ik het echt niet doen, als hij dit niet leuk vond liet hij het echt wel merken want je kunt aan hem precies merken/zien hoe hij zich voelt en ik ken hem door en door en dit klinkt misschien heel bot maar ik zal het zelf tog wel het beste weten over mijn eigen knollie??

Owjah, dan snap ik het wel, van die wedstrijd.
Ik ken jullie natuurlijk niet, maar ik vond deze foto's er absoluut niet prettig uitzien, omdat het naar voren drijven en in z'n bek trekken is. Maar het is idd jou paard, en ik bedoel het niet rot ofzo. Maar als je wil dat hij echt mooi loopt, dan zou ik echt lessen gaan nemen, want als je die tuigers serieus verzameld kunnen ze prachtig lopen.

Brenniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-05 22:16

Manuutje1990: Helemaal mee eens!

Ik vind de foto's er ook erg onprettig uitzien, elk paard vindt het wel is lekker om een beetje gek te doen. Maar denk je nou zelf echt dat je paard DIT fijn vind?! Nou egt geloof me maar dat getrek in z'n mond doet um egt geen goed en zeker ook geen plezier! maar het blijft natuurlijk je eigen keus. Succes!

BeLoVeD

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-05 23:26

Ik heb zelf een KPWN met veel tuigerbloed gehad en die was ook vaak flink opgefokt, maar ik vind het veel knapper om je paard dan juist vrij van voren te laten en meer naar voren te rijden. En het paard zo weer rustig te rijden, dan dat tuigerbloed op te laten spelen en hem dan zo kort houden datie op de plaats rare dingen moet gaan uithalen. Wat jij laat zien is gewoon dikke onzin.

Maarja je moet zelf maar weten wat jij verder met je paard doet, ik hou ervan om lekker relaxt te rijden en niet van die kinderachtige onzin uit te halen.

BeLoVeD

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-05 23:30

Ik vind het trouwens wel een geweldig gaaf beest om te zien, zou graag wat 'normale' rijfoto's van je willen zien.

Daanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-05 00:19

Jeetje, normaal reageer ik niet op zulk gezeur.... maar stoor me nu toch net wat teveel om mijn mond te houden...waarom moet er altijd zoveel kritiek worden geleverd op bokt en dat op foto's die gewoon voor de fun worden geplaatst. Blijkbaar kun je hier nooit eens wat geks plaatsen zonder van verschillende kanten te worden afgeze...

Ik rij zelf wel dressuur, trek mijn paardje nooit in de mond enz enz... maar als zij een keer gek wil doen met haar paard en daar wat foto's van wil laten zien, laat haar lekker!
Ook dressuurtrutjes doen soms niet zulke aardige dingen als hun paard niet zo mooi loopt als ze zouden wensen, alleen daar zullen geen foto's van geplaatst worden.

Als ik altijd super netjes zou rijden en wp's op wedstrijden haal enz, worden de foto's met lof ontvangen...
plaats je dan eens een gein foto wat er maf uiziet, heb je hier de poppen aan het dansen! Leuke beestje hoor! en ook leuk om eens gekke foto's te plaatsen, je hoeft er tenslotte geen wedstrijd mee te winnen...........

apk

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-05 00:24

Leuk dat je eens wat anders doet met je paard dan maar iedere dag rondjes in de bak dressuren. Van mezelf kan ik zeggen dat mijn paard het erg leuk vindt om een keer gewoon aan te klooien, wat ik dan doe is beetje racen, zeer losse teugels, beetje gek doen. Voor paard en ruiter is dit heel goed. Maar toch, je moet wel blijven rijden. Dus, beugels op maat, rijschoenen, cap, hakken naar beneden. Dan kan je hem nog steeds 'opfokken' maar dan als ie een keer een onverwachte rare sprong maakt, zit je nog goed op je paard ipv dat je voet door de beugel slipt je er af valt....
Verder, probeer je handen niet zo vast te zetten.

Wel leuk paardje.

Sunshine1

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-05 11:48

mensen laat hun tweetjes nou plezier hebben! het valt me nu echt heel erg op, bij dit soort topics zijn de reacties eerst posifiefs, omdat niemand anders iets anders durft te zeggen. dan geeft een meer ´gebekt´ persoon zijn ongezoute mening en ineens zijn er heeel veel mee eens! ik vind het een heel mooi showpaard, en je ziet dat ze er plezier aan hebben!! de laatste foto is mooi!

BounceBabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-05 13:37

Rowie_lover schreef:
BounceBabe schreef:
Jeetje die loopt stijlvol! haha Toch verbazen die tuigers je nog wel eens met hun passen. Het tuigpaard dat ik rij gallopeerde eerst alsof het rentelgang was. Eindelijk is dat bijgeschroeft.

Leuke foto's en inderdaad hakken laag, handen ontspannen enz.

Mooi paard! Afstamming?

Jonker X Waterman

Bedankt voor de reacties mensen, had niet verwacht dat er ook nog vriendelijke mensen op zoude reageren

Dit paard heeft als vader Ahoy, moeder is Helena. In zijn stamboom verder terug staat ook waterman dacht ik!

Het paard wat ik rij is een vos. Gek genoeg was zijn vader pik zwart en garandeerden ze je dat het een zwart veulen werd. 2 zwarte ouders! En het is een vos! Best grappig!

Natascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-05 14:09

lekker eigenwijze tuiger. Ik vind het plaatje heel herkenbaar

ninja2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-05 14:32

Sunshine1 schreef:
mensen laat hun tweetjes nou plezier hebben! het valt me nu echt heel erg op, bij dit soort topics zijn de reacties eerst posifiefs, omdat niemand anders iets anders durft te zeggen. dan geeft een meer ´gebekt´ persoon zijn ongezoute mening en ineens zijn er heeel veel mee eens! ik vind het een heel mooi showpaard, en je ziet dat ze er plezier aan hebben!! de laatste foto is mooi!

Ja dat valt me ook op hier op bokt, volgens mij zitten er veel van die meelopers die niet eens een eigen mening hebben of zo.
Eerst hoor je leuke reacties en als er een begint dan houdt het ook niet meer op.

Ik vindt het wel leuke fotos, en ik vindt het ook een super mooi paard.

Tevens zijn er ook beroemde ruiters die hun paard niet altijd even vriendelijk behandelen.Kijk maar even naar de fotos laats van anky hier op bokt, zag er ook niet helemaal fijn uit.
En laast was ik naar het springen aan het kijken op tv en toen weigerde het paard 2 keer voor de hindernis en toen sloeg die ruiter het paard keihard met de zweep op zijn hoofd(10 x of zo).terwijl het waarschijnlijk de fout van de ruiter was.

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-05 15:11

ninja2 schreef:
Sunshine1 schreef:

Ja dat valt me ook op hier op bokt, volgens mij zitten er veel van die meelopers die niet eens een eigen mening hebben of zo.
Eerst hoor je leuke reacties en als er een begint dan houdt het ook niet meer op.

Ik vindt het wel leuke fotos, en ik vindt het ook een super mooi paard.

Tevens zijn er ook beroemde ruiters die hun paard niet altijd even vriendelijk behandelen.Kijk maar even naar de fotos laats van anky hier op bokt, zag er ook niet helemaal fijn uit.
En laast was ik naar het springen aan het kijken op tv en toen weigerde het paard 2 keer voor de hindernis en toen sloeg die ruiter het paard keihard met de zweep op zijn hoofd(10 x of zo).terwijl het waarschijnlijk de fout van de ruiter was.

nou ja, dan ben ik ook maar een meelopertje !!
je maakt een beetje een bommetje van je paard, je drijft flink op en houd hem kort van voor...niet erg prettig in mijn ogen, ook al denk jij dat het paard er plezier in heeft. naar mijn idee reageert het paard zo omdat ie niet de energie die jij er met je benen in stopt, uit kan laten vloeien van voor en gaat daarom zo lopen. hij kan immers alleen maar omhoog...dit kan tevens uitlopen in protest en zelfs tot steigeren. ik zie liever het paard ontspannen. en als je dan toch wil dat het paard zijn ei kwijt kan, gooi hem dan lekker los...zo kan je paard zelf bepalen of hij in die houding wil lopen, zonder dat hij belemmert wordt in zijn beweging, ontspanning of in de mond.
maar goed das mijn eerlijke mening....wat je ermee doet is aan jou
ik wil je mijn ideeen verder niet opleggen, ben wel een dressuurmuts die ook van een sprintje oid houd, maar dan wel op de juiste manier
maar verder vind ik het wel een heel leuk paard en volgens mij zijn jullie verder een leuke combi saampjes.

moes

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-05 15:32

Aan de ene kant heb ik zoeits van: waarom zou je je paard zo rijden, wat heeft het voor nut, ontspanning (het woord zegt het al) is het allerprettigst voor je paard.
Maar aan de andere kant: Je moet het zelf weten en ik vind het ook wel leuk dat er iemand een keer zulke foto's plaatst, er zijn genoeg paarden die zich zo op kunnen fokken en dat is soms best grappig om te zien!

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-05 15:41

Destinietje schreef:
ginger18 schreef:
ik ken dit paard erg goed en ik kan jullie verzekeren dat hij hier veel plezier in heeft.
en wa maakt het uit dat ie 5 minuutjes een korte teugel heeft die dressuurtutjes hebbe constant korte teugels ronald heeft normaal gesproke altijd een lekker lang teugeltje kun je van veel paarden niet zeggen.

Hihi, misschien een klein verschil dat "dressuurtutjes" hun paard niet zo in hun mond trekken, maar blijkbaar nét even wat meer weten wat ze doen?

Niet generaliseren he? Ik zie vaak genoeg mensen tijdens wedstrijden die dat WEL doen. Trekken schoppen stompen rukken en hakken. En die noemen zichzelf ook dressuurtutjes

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-05 16:00

Dit lijkt mij voor de verdere dressuur ontwikkeling van dit paard ook niet erg fijn als je dit al te vaak doet.

Dan blijt hij maar zo kort en hoog in de hals zoals nu op de foto's.

Ik denk dat het beter is als je hem meer van de hand af rijdt en dit soort praktijken laat.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-05 16:07

effe wat anders....... had je jeuk aan je D..s??? je hand zit konstant op een rare plaats

Ik persoonlijk vind het niks om een paard zo op te naaien

Miss87

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-05 19:34

Bi0n_Tiffiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-05 19:46

Sjonge moet dit nou ??? Dalijk gaat er weer een topic op slot door iedereen hier, die commetaar heb op haar foto's
Tsjah waarom zet ik dit hier. ik krijg tog wel als antwoord: Had ze maar geen foto's meoten plaatsen, en idd!
Maar jullie doen netalsof ze der paard vermoord man!!!
Als ik haan het rijden ben, dan ga ik met mn sporen in zn buik scghoppen en dan keihard aan de tegeuls trekken!!!! Maar dat kan best want hij heb stang en tiederman!! En als hij dan niet luister krijgt hij ook nog de zweep op zn kont!! Vindhij leuk joh
Neej maar ff sirieus!! Dit wat ik net zei doet ze niet hoor
Aub laten we nu haar topic niet verpesten????