RAISA @ work....... 4e keer onder het zadel...

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

LADPR

Re: RAISA @ work....... 4e keer onder het zadel...

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-05 12:17

Leuke pony,

alleen ik vind 56 kilo echt te zwaar enz eker voor het inrijden. Mijn pony is echt geen kinderpony maar het ruitertje wat nog geen 30 kilo weegt is er nu prima mee aan de slag, onder goede begeleiding.

Ik weet niet wie riep: Misschien is er wel een reden waarom ze een shetlander heeft en geen groot paard.

Wat is dat nou weer voor een domme opmerking. Ik heb ook een reden waarom ik kleintjes heb en geen groot paard maar daarom ga ik er nog niet op zitten!

Vind het niet eerlijk om een drachtige merrie in te rijden met zo veel gewiht op de rug.

marn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-05 14:25

ziet er echt niet uit!! Je rijd ten eerste glad voor schut, en te tweede is het ook niet fijn voor je pony.

Navidad

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-05 14:33

Dressuur85 schreef:
BettyLove schreef:
Dat beest zakt
onderhand door zijn poten. Het zal me niks (niets) verbazen als die binnekort stokkreupel is. Dat gebeurt namelijk wel vaker met zulke beesjes en een groot iemand erop, maar daar heb jij zo te zien weinig verstand van.

Jij bent gewoon onwetend want het is algemeen bekend dat te lang en NIET te zwaar niet zielig KAN zijn. Bovendien is ze juist goed bezig want ze had ook een kind haar pony kunnen laten inrijden maar daar is de pony niet geschikt voor dus dat voorkomt alleen maar ongelukken. En geen cap is onveilig maar wel eigen keus!!

En topicstarter: Iedereen reageert maar met het ziet er niet uit maar je zei zelf al dat je weet dat je te lang bent en je zit er netjes op hoor meid dus het kan makkelijk!

Ben ik het volledig mee eens. Wij hebben zelf ook een klein shetje staan, voor de dochten van de eigenaresse van onze accomodatie, datmeisje is 4 en die pony is drie, we hebben haar er een keer opgezet, stap gaat goed maar stukje draf begint ze te bokken, Begrijp maar al te goed dat je er zelf eerst op gaat. Al kan ik dat niet doen helaas want met zadel kom ik nog bij de grond en zit ik hem in de weg maar als ik een stuk kleiner was had ik het wel geweten!!

Navidad

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-05 14:35

marn schreef:
ziet er echt niet uit!! Je rijd ten eerste glad voor schut, en te tweede is het ook niet fijn voor je pony.

Dan vraag ik me af of je niet voor schut staat als een kind van een jonge shet af valt en je staat er bij omdat dat kind jou verantwoording is en omdat jij toestemming aan het kind heb gegeven om een jonge pony in te rijden. laat staan dat dat kind naar het ziekenhuis moet en jij bent verantwoordelijk? bah dat zal ik niet kunnen.

Zoals de ts al zei!!! Het word een kinder pony, en dan vind ik het toch echt wel begrijpelijk dat ze er eerst zelf opgaat. ik denk dat er over een maandje wel een kind op kan als die braaf is!!

_Noraly

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-05 14:39

ik heb ook eens een shetlander geprobeerd in te rijden toen ik klein was..

Wat had ik graag iemand erbij gehad die wat meer over die pony te zeggen had dan ik! Iemand van haar lengte en leeftijd!

Die shetjes kunnen het gemakkelijk hebben hoor

bigbenlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-05 14:43

ja zoek het maar op een shetlander kan makkelijk 80 kilo dragen

ponymeid1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-05 15:22

Alsof zij 80 kilo weegt, nog veel minder . Wat navidad zegt ja, kun jij het jezelf vergeven door hem door een kind in te laten rijden die het ziekenhuis in beland, omdat ze te weinig ervaring had, maar het niet anders kon?

boeflover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-05 15:31

tsja, om in te rijden vind ik dit wel best. maar om echt vaker op te rijden vind ik je te zwaar(houd zelf max. 45 kilo kind aan of 1/3 van de pony zn gewicht, omdat het voor de kar 3x zijn gewicht is..)
succes met inrijden en het zoeken van een geschikt ruitertje

Bi0n_Tiffiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-05 15:46

Heey egt een hele leuke pony!! En goed van je dat je niet in de bak gaat rijden Ik heb mijn vzpony ook buiteningereden, ze liep hiervoor ook voor de kar.
Je ebnt tegroot maar niet te zwar, pony kijkt blij, en er loopt ook een ander paard mee.
Nou meid blijf lekker buitenrijden op die pony
Veel plezier ermee...
En mensjes ik snap niet dat jullie het ziellig vinden hoor. Want wat iemand al zei. Dan is alles zielig

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-05 15:53

Niet alles is zielig en zoals ik al zei mijn hengst is ene krengetje en word nu ook ingereden door een meisje van 7 jaar. Gaat prima onder begeleiding.

Bi0n_Tiffiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-05 15:55

karoliena schreef:
Niet alles is zielig en zoals ik al zei mijn hengst is ene krengetje en word nu ook ingereden door een meisje van 7 jaar. Gaat prima onder begeleiding.

Misschien ken jij kleine meisjes die het kunnen, maar zij waarscheinelijk niet. Of zij wil hetgewoon niet want als er iets gebeurt voelt zij zich verantwoordelijk!!

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-05 16:01

Ik vidn eht evengeod niet kunnen.

Maar goed je kan dus neit zeggen dat het neit anders kan want ik heb ook een half jaar moeten zoeken maar heb nu wel een ruitertje.

Je kan mij neit wijsmaken dat als je de maneges in de buurt langs gaat daar neit 1 klein kind rijd dat redelijk kan rondrijden.

BettyLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-05 16:02

Nou dat best ziet er doodmak uit ( of komt misschien door dat ie zich niet kan bewegen) maar ik vind dat jullie je behoorlijk aanstellen het gaat om een schetlander niet om een grote wilde hengst..je kan er makkelijk een kind opzetten gewoon met een touwtje er aan naast blijven lopen

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-05 16:03

Amen

BuleroFrank

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-05 16:05

wat maakt het nou uit!!! ze is tog neit te zwaar ofzoow z heeft tog ook verteld dat kinderen er neit op kunnen!! dus wat blerren jullie nou

tonypony

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-05 16:06

en daar gaan we weer
hahaha
altijd het zelfde gezeik hier op bokt
nou clau vind er grappig uit zien en ja ook al ben je telang
te zwaar zeker niet
laat die mensen maar zeuren.
daar zal ook het 1 en ander aan mankeren.
groetjes mi

@bettylove
ik hoop voor jou dat als jij kinderen heb dat je een shet koopt en dat dat kind een keer gelanceerd word
want zoals de meeste mensen hier wel weten zijn
shetjes echt niet van die makke schatige lieve kinderponytjes
maar een geheel eigen pony met een eigen karakter
en heel veel streken.
en kan het helemaal geen kwaad om er een ervaren ruiter die te lang is er op te zetten

BuleroFrank

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-05 16:07

helemaal mee eens

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-05 16:09

Waarom zouden er dan geen kinderen op haar pony kunnen, daar ben ik dan toch wel heel erg benieuwd naar.

Wij worden toch ok wel eens van onze paarden gelanceerd. Of ben je vroeger nooit van een paard gevallen.

Ik ben ook wel eens gelanceerd is niets ergs aan.

Bi0n_Tiffiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-05 16:11

dus als je valt is er niks ergs aan nou nu zeg ik even AMEN!!!
SOMMIGE MENSEN VALLEN HEEL ERG HARD HOOR!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
En omdat kleine kinderen toevallig wel een minder goede evenwicht hebben vallen ze sneller!! En ojah, als je zo'n pony vast heb aan een touwtje kan hij nog steeds bokken hoor
AMEN!!!!!!!!

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-05 16:13

BettyLove schreef:
Nou dat best ziet er doodmak uit ( of komt misschien door dat ie zich niet kan bewegen) maar ik vind dat jullie je behoorlijk aanstellen het gaat om een schetlander niet om een grote wilde hengst..je kan er makkelijk een kind opzetten gewoon met een touwtje er aan naast blijven lopen

dat was meteen mn 1e gedachte

beestje loopt lekker relaxed achter een ander paard aan, rustig over straat etc
doe er dan een touwtje aan en zet er een kindje op, ken zat kindjes die dat makkelijk kunnen of iig een kleinere ruiter dan degene die er nu opzit (vriendin van me was 1.56 op dr 15e en reed dus alle kleine pony's hier in de buurt in, altijd handig )

maargoed, t is en blijf een shet en geen grote gevaarlijke wilde hengst

zet er gewoon een dapper ruitertje op, longeer de pony eerst goed van te voren en niets aan de hand hoor! beestje is iig al een ruiter gewend dus dat moet makkeijk kunnen

CherrenJessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-05 16:13

lijkt me niet handig om kleine kinderen op een onbeleerde pony te zetten... althans nog niet volledig beleerd...

oke het plaatje is niet echt mooi, maar daar gaat het niet om!!
vind het juist een verstandige keuze om er eerst zelf op te gaan zitten (MITS DAT MOGELIJK IS) voor er een klein kindje op te zetten!
Behalve dat het kind er goed de schrik in heeft zitten als ze eraf rolt, kan het paard er ook behoorlijk van schrikken. En nou zeg ik niet dat een volwassen iemand er minder snel vanaf zal vallen... maar iemand met meer ervaring is wel gewenst!

ik vind het toch wel lef hebben om deze foto's gewoon te plaatsen, aangezien je toch gruwelijk veel kritiek krijgt, ondanks dat je vraagt dit niet te doen.

BettyLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-05 16:14

Maar dan heb je hem zelf toch meteen onder controlen..en btw je hoeft niet zo te bleren normaal lettertype kunnen we ook wel lezen

BettyLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-05 16:15

Ja en dan nog ook al zet je er een klein/ jong/ onervaren kind op als die pony is ingereden kan ze er nog van gelanceerd worden die ponies voelen dan ook wel dat ze een stuk lichtere ruiter om hun rug hebben en dat ze die er dan makkelijk er af kunnen gooien

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-05 16:16

Nou ja zeg. Dan kunnen we kinderen beter verbieden om op paardrijden te gaan of niet.

Ik ben ook wel ens heel hard gevallen, ik heb toen een half jaar thuis moeten zitten. Dus ik weet wat het is om hard te vallen.

Als je een ruitertje zoekt die ongeveer 2 jaar rijd al dan kinkelen ze er heus niet bij elk bokje af. En aan een toutje kunnen ze er net vandoor gaan dus ik zie het probleem niet hoor.

Inderdaad over een paar weken kan de pony nog alle kinderen uit de buurt lanceren, over een paar jaar alsnog wel.

Bi0n_Tiffiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-05 16:17

Amnero schreef:

ik vind het toch wel lef hebben om deze foto's gewoon te plaatsen, aangezien je toch gruwelijk veel kritiek krijgt, ondanks dat je vraagt dit niet te doen.

Of je het er wel of niet bij zet, ze geven het :S